MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

Welke argumenten oh geniale yasmine? Het spijt me dat ik zo dom ben dat ik je briljante redeneringen blijkbaar volledig gemist heb.

Ik stop met reageren vanaf nu. Als je het niet normaal kan dan maar niet.

Man hoe vaak moet ik dezelfde argumenten herhalen. Als je een beetje ernstig was dan had je dergelijke opmerkingen niet gemaakt.

Ik heb een vraag aan de atheïsten

Denken jullie dat al de verhalen over Jezus, Mozes, Mohamed gelogen zijn? Dat dat gewoon een paar gekken verzonnen hebben?

Ik ben van mening dat religie een menselijke uitvinding is. Waarschijnlijk door mensen die interessant gevonden wilden worden, antwoorden zochten op de vragen des levens of een sekte wilde oprichten en controle over andere mensen wilden uitoefenen. Zoiets. Of ze allemaal gek waren weet ik niet, maar Mo in ieder geval wel. Tevens ook geniaal daar er zoveel mensen zijn die nog steeds geloven en zijn gruweldaden uitvoeren.

Denken jullie dat al de verhalen over Jezus, Mozes, Mohamed gelogen zijn? Dat dat gewoon een paar gekken verzonnen hebben?

Beetje zelfde idee als volwassenen die verstandelijk gehandicapt zijn en nog geloven dat Sinterklaas echt bestaat. Zo zie ik ook de mensen die daarin geloven.

Nee natuurlijk niet......
The Gospel of Pseudo-Matthew
Chapter 18. And having come to a certain cave, and wishing to rest in it…

And having come to a certain cave, and wishing to rest in it, the blessed Mary dismounted from her beast, and sat down with the child Jesus in her bosom. And there were with Joseph three boys, and with Mary a girl, going on the journey along with them. And, lo, suddenly there came forth from the cave many dragons; and when the children saw them, they cried out in great terror. Then Jesus went down from the bosom of His mother, and stood on His feet before the dragons; and they adored Jesus, and thereafter retired. Then was fulfilled that which was said by David the prophet, saying: Praise the Lord from the earth, ye dragons; ye dragons, and all ye deeps. And the young child Jesus, walking before them, commanded them to hurt no man. But Mary and Joseph were very much afraid lest the child should be hurt by the dragons. And Jesus said to them: Do not be afraid, and do not consider me to be a little child; for I am and always have been perfect; and all the beasts of the forest must needs be tame before me.

Footnotes:

[1660] One of themss. has: Then Joseph put the blessed virgin and the boy upon a beast, and himself mounted another, and took the road through the hill country and the desert, that he might get safe to Egypt; for they did not want to go by the shore, for fear of being waylaid.

[1661] Psalm 148:7.
:roflol: Jesus Christ Dragonslayer
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

tfoe

met ongelovigen kan je niet spreken over religie, jullie zijn te overtuigd van jullie gelijk

Tip: lees de Thora en Talmoed

tfoe

met ongelovigen kan je niet spreken over religie, jullie zijn te overtuigd van jullie gelijk

Tip: lees de Thora en Talmoed

Ik geef gewoon mijn mening hoor. Als jij zo overtuigd ben van je eigen gelijk, kom dan eens met een goed onderbouwd verhaal waarom het niet verzonnen is? En zeg niet, want het staat in de bijbel of thora. Vertel eens waarom het woord van god door de mens moest worden opgeschreven? Had hij zelf niet een boekje kunnen scheppen? Beetje flauw dit.

Een religie is niets anders dan een grote sekte met politieke invloed.

Mijn volgende character in Skyrim word overduidelijk Jezus. **** yeah.

Ik geef gewoon mijn mening hoor. Als jij zo overtuigd ben van je eigen gelijk, kom dan eens met een goed onderbouwd verhaal waarom het niet verzonnen is? En zeg niet, want het staat in de bijbel of thora. Vertel eens waarom het woord van god door de mens moest worden opgeschreven? Had hij zelf niet een boekje kunnen scheppen? Beetje flauw dit.

Dat kan ik niet zomaar neerpennen. Enkel jij alleen kan de band met G-d maken of negeren, doen groeien of afbouwen.

Hoe lang heb je nodig? Ik heb zo nog een fapsessie, en anders lees ik het morgenochtend wel. Niet opgeven nu. En wat is G-d? Ik wil helemaal niet in een band spelen oid.

Groot atheïsten versus religieuzen topic

Serieus..waarom proberen jullie t?
De een kan de ander niet overtuigen, dat is al jaren zo en dat zal altijd zo blijven.
Geloof waarin je wilt geloven en doe jezelf en de ander er een plezier mee: respecteer dat en ga verder met je leven..

Ik vind de letterlijke verzen niet

The Gospel of Pseudo-Matthew

The Gospel of Pseudo-Matthew is a part of the New Testament apocrypha, and sometimes goes by the name of The Infancy Gospel of Matthew, but the actual name of the text in antiquity was The Book About the Origin of the Blessed Mary and the Childhood of the Savior.[1] Pseudo-Matthew is one of a genre of "Infancy gospels" that seek to fill out the details of the life of Jesus of Nazareth up to the age of 12, which are briefly given in the Gospels of Matthew and Luke. In the West, it was the dominant source for pictorial cycles of the Life of Mary, especially before the late Middle Ages.[2] According to the research of J. Gijsel / R. Beyers (1997) it was probably written between 600 and 625 AD.

http://magliano-tromp.weblog.leidenuniv.nl/2010/03/09/de-vrouw-het-kind-en-de-draak-openbaring-12/

Hoe lang heb je nodig? Ik heb zo nog een fapsessie, en anders lees ik het morgenochtend wel. Niet opgeven nu. En wat is G-d? Ik wil helemaal niet in een band spelen oid.

Joden schrijven en spreken de naam niet voluit, wij schrijven g-d of g'd

Jij vraagt of ik kan tonen dat het niet verzonnen is. Niemand kan dat aantonen, maar niemand kan ook aantonen dat het wel verzonnen is.

Als je je er echt in wilt verdiepen zal je moeten de Thora lezen.

Terug
Naar boven