AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

Joden schrijven en spreken de naam niet voluit, wij schrijven g-d of g'd

Jij vraagt of ik kan tonen dat het niet verzonnen is. Niemand kan dat aantonen, maar niemand kan ook aantonen dat het wel verzonnen is.

Als je je er echt in wilt verdiepen zal je moeten de Thora lezen.
Dus jij gelooft in draken?

:roflol:

Ik vind de letterlijke verzen niet

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 23:30 ----------

Ik sta open voor alles wat ik heb zelfs de Koran gelezen

Maar deze klopt niet
Ik snap niet precies wat open voor alles te maken heeft met de Koran lezen te maken heeft.
Verder kan het me een reet roesten wat iemand gelooft zolang ik er geen last van heb.

Mensenkennis in mijn nog korte levensduur heeft mij laten zien waartoe de mens in staat is. We zijn nu 2000 jaar verder en redelijk ontwikkeld ten opzichte van toen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat er iemand, of een aantal mensen, zijn geweest die het leuk leek een verhaaltje de wereld in te brengen om anderen de les te lezen. Mensen willen altijd anderen de les lezen, macht hebben of roem verkrijgen. Tevens, het menselijk brein is vrij ingewikkeld en men heeft al eeuwen lang last van psychoses en andere mentale aandoeningen. Om dat nou direct als visioenen, als het woord van God te omschrijven kan ik met mijn brein toch niet bij.

Sta je ook open voor een potje c**k docken?

Laatst bewerkt:
Religie is voor de domme mensen.

in b4 shitstorm.

Joden schrijven en spreken de naam niet voluit, wij schrijven g-d of g'd

Jij vraagt of ik kan tonen dat het niet verzonnen is. Niemand kan dat aantonen, maar niemand kan ook aantonen dat het wel verzonnen is.

Als je je er echt in wilt verdiepen zal je moeten de Thora lezen.
Hihi

Ik heb een vraag aan de atheïsten

Denken jullie dat al de verhalen over Jezus, Mozes, Mohamed gelogen zijn? Dat dat gewoon een paar gekken verzonnen hebben?

Mozes zoop te veel, yezus christus ( gebaseerd op julius ceasar)is gewoon een roman geschreven door mannen die hallucineerde omdat ze aan de paddo 's zaten. Mo was een chizofreen die ook aan epilepsie leed of misschien bestond hij zelfs niet eens.
In alle boekden staan veel dingen die niet kunnen kloppen.

Thora: aarde is 6000 jaar oud.
Koran: onder andere: de zon draait om de aarde (dag des oordeels zal het de andere kant op draaien).
Nieuwe testament: is geachreven 40-70 jaar na de dood (of hereizing) van jezus, auteurs basseerde hun tekst op 'horen en zeggen'

Zo zijn er nog veel meel voorbeelden. Uiteraard wil ik niemand belediging, mijn soms kunnen mijn tekten een beetje ongenuanceerd overkomen.

Mozes zoop te veel, yezus christus ( gebaseerd op julius ceasar)is gewoon een roman geschreven door mannen die hallucineerde omdat ze aan de paddo 's zaten. Mo was een chizofreen die ook aan epilepsie leed of misschien bestond hij zelfs niet eens.
In alle boekden staan veel dingen die niet kunnen kloppen.

Thora: aarde is 6000 jaar oud.
Koran: onder andere: de zon draait om de aarde (dag des oordeels zal het de andere kant op draaien).
Nieuwe testament: is geachreven 40-70 jaar na de dood (of hereizing) van jezus, auteurs basseerde hun tekst op 'horen en zeggen'

Zo zijn er nog veel meel voorbeelden. Uiteraard wil ik niemand belediging, mijn soms kunnen mijn tekten een beetje ongenuanceerd overkomen.

Kan je mij eens tonen waar er in de Koran staat dat de zon rond de aarde draait?

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 08:55 ----------

Denken jullie dat al de verhalen over Jezus, Mozes, Mohamed gelogen zijn? Dat dat gewoon een paar gekken verzonnen hebben?

Mozes wordt voor het eerst vernoemt in de Thora. Ik hoop dat hij verzonnen is want jahweh zei tegen hem dat hij het land der Kanaänieten moest binnenvallen en elk levend wezen vermoorden. Eerste schriftelijk bewijs van een genocide.

Jezus werd in de Thora aangekondigd, maar de Joden weigerden dit aan te nemen. Jezus wordt in de Bijbel als de zoon van God omschreven, maar de evangeliën zijn door mensen geschreven die hem niet persoonlijk hebben en staan vol tegenstrijdigheden en onzin. Mohamed is de man die de Koran heeft geschreven en ook daar staan heel wat dingen in die je onmogelijk kan aannemen.

Geen gekken maar mythologie en sprookjes zijn ook gewoon verzonnen verhalen. Sprookjes dan niet met een hoger doel behalve vermaak voor kinderen en/of volwassenen maar fictie is over het algemeen populairder dan non-fictie.

De bijbel, thora en koran bevat amper geschiedkundige basis. Een groot gedeelte van de oudste boeken is gejat van andere (oudere) culturen d.m.v. overlevering. Dat er daarna mythologische figuren bij verzonnen worden is logisch. Je moet toch spilfiguren hebben waar de verhalen aan vastgeknoopt worden.

In ieder geval is er voor Jezus buiten het NT om geen enkele historische basis buiten het bewijs dat enkele figuren uit het NT wel aantoonbaar hebben bestaan in de tijd van Jezus. Maar dat betreft figuren die geen directe band met Jezus hadden. Het hele verhaal rond Jezus is niets meer dan een verzinsel om een verlosser ,die reeds aangekondigd werd in het OT, te laten dienen als basis voor de nieuwe reeks boeken van de bijbel. Een soort van vroege Harry Potterreeks. Bestsellers zijn het in ieder geval wel geworden.

Kan je mij eens tonen waar er in de Koran staat dat de zon rond de aarde draait?

Ai , scherp van jou!
Het was uit een hadiths (meerdere). Soms haal ik het door elkaar :(
Alhoewel die hadiths in sommige stromingen als heel betrouwbaar worden gezien

En wie heeft de royalties gekregen dan?

• Like
Waarderingen: mat
En wie heeft de royalties gekregen dan?

domsuedseite1.jpg

Degenen die dit soort gebouwen konden laten bouwen. De bijbel met al zijn sprookjesverhalen heeft in ieder geval veel geld opgeleverd.

Ik las ooit ergens de volgende zinssnede en ik ben het er helemaal mee eens:

"Geloof is als een penis, het is ok om er een te hebben. Het is ok om er trots op te zijn maar:
Het is niet ok om hem in publiek boven te halen, het is ook niet ok om het kinderen op te dringen.
Het is niet ok om er politiek mee te bedrijven en het is niet ok om er mee te denken".

Serieus..waarom proberen jullie t?
De een kan de ander niet overtuigen, dat is al jaren zo en dat zal altijd zo blijven.
Geloof waarin je wilt geloven en doe jezelf en de ander er een plezier mee: respecteer dat en ga verder met je leven..

Oh neen, en Killy dan?

In België heb je bijvoorbeeld ook de filosoof Etienne Vermeersch (die vaak in de media verschijnt). Hij was vroeger een jezuïet, en schrijft nu volop atheïstische columns, boeken,... Ik geloofde vroeger als klein kindje (net als velen) ook in God, dus je kan elkaar absoluut overtuigen.

Nog een voorbeeld: Yasmine (van dbb forum) was vroeger moslim, nu atheïst.

Ik las ooit ergens de volgende zinssnede en ik ben het er helemaal mee eens:

"Geloof is als een penis, het is ok om er een te hebben. Het is ok om er trots op te zijn maar:
Het is niet ok om hem in publiek boven te halen, het is ook niet ok om het kinderen op te dringen.
Het is niet ok om er politiek mee te bedrijven en het is niet ok om er mee te denken".

Deze zal ik onthouden :D

Ai , scherp van jou!
Het was uit een hadiths (meerdere). Soms haal ik het door elkaar :(
Alhoewel die hadiths in sommige stromingen als heel betrouwbaar worden gezien

Hadieths, meer een meer moslims kennen deze zelf niet, en zij die ze wel kennen, kennen er maar een paar. En dan heb je een steeds groter wordende groep die deze helemaal niet meer aanvaardt. Gelukkig maar.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 09:47 ----------

Oh neen, en Killy dan?

In België heb je bijvoorbeeld ook de filosoof Etienne Vermeersch (die vaak in de media verschijnt). Hij was vroeger een jezuïet, en schrijft nu volop atheïstische columns, boeken,... Ik geloofde vroeger als klein kindje (net als velen) ook in God, dus je kan elkaar absoluut overtuigen.

Nog een voorbeeld: Yasmine (van dbb forum) was vroeger moslim, nu atheïst.

Klopt en ik ben blij dat het eindelijk duidelijk is. Echter heb ik mezelf overtuigd. Dankzij de wetenschap en het lezen van de teksten, toen ik minder labiel, minder beinvloedbaar en volwassener was geworden.
At some point you just got to say:" this is bull shit".
Ik schaam me als ik zie hoe ik sommige dingen ooit heb kunnen geloven. Een mens is toch een vreemd wezen.

Mijn naam is Swagger en ik geloof in Satan. Ik geloof in het slechtste van de mens, alle mensen zijn in mijn ogen slecht en destructief. Elk mens is enorm egoïstisch in essentie, zelfs de mensen die het weten te verbloemen met mooie praatjes en gedrag zijn slecht en egoïstisch. Mensen zijn gemaakt om alles te vernietigen en dat is ons enige doel hier op aarde, alles vernietigen, de aarde, onszelf. Kortom in en in slecht. Wij mensen zijn een schepping van de duivel Satan. Wij mensen zijn zonen van hem, ieder mens voelt dit diep van binnen wel eens. Zelfs de strijders in de naam van God of Allah zijn destructief en egoïstisch bezig aldus die handelen ook in de naam van onze vader Satan.

Satan akbar!!

Hadieths, meer een meer moslims kennen deze zelf niet, en zij die ze wel kennen, kennen er maar een paar. En dan heb je een steeds groter wordende groep die deze helemaal niet meer aanvaardt. Gelukkig maar.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 09:47 ----------

Klopt en ik ben blij dat het eindelijk duidelijk is. Echter heb ik mezelf overtuigd. Dankzij de wetenschap en het lezen van de teksten, toen ik minder labiel, minder beinvloedbaar en volwassener was geworden.
At some point you just got to say:" this is bull shit".
Ik schaam me als ik zie hoe ik sommige dingen ooit heb kunnen geloven. Een mens is toch een vreemd wezen.

Jij zegt telkens dat er maar weinig moslims waarde hechten aan hadieths, of dat ze er niets vanaf weten. Maar wat predikt een Imam dan? Predikt hij niet naast de koran, ook teksten, zienswijzes of handelswijzes uit de hadieths??

Jij zegt telkens dat er maar weinig moslims waarde hechten aan hadieths, of dat ze er niets vanaf weten. Maar wat predikt een Imam dan? Predikt hij niet naast de koran, ook teksten, zienswijzes of handelswijzes uit de hadieths??

Ik denk dat yasmine het vooral over een bepaalde stroming heeft.
De soeniten geloven in de koeran an hadits, maar je hebt ook een of 2(ik weet het niet presies) die niks van de hadiths moeten hebben.

Serieus..waarom proberen jullie t?
De een kan de ander niet overtuigen, dat is al jaren zo en dat zal altijd zo blijven.
Geloof waarin je wilt geloven en doe jezelf en de ander er een plezier mee: respecteer dat en ga verder met je leven..

Dat klopt op een persoonlijk niveau. De oorzaak van heel veel conflicten zit hem echter in verschillende ideologieen. Op dit moment zijn in Turkijke doden aan het vallen. Mede omdat Erdogan een Islamitische staat wil oprichten waarin geen ruimte is voor kritiek op de normen en waarden uit de Koran.

In israel is permanente oorlog omdat het land is opgericht op basis van geloof in sprookjes uit de bijbel.

Je hoeft er niet met elke gelovige een zware discussie over aan te gaan natuurlijk, maar je zal het met me eens zijn dat er wel degelijk concrete gevolgen zijn en lekker iedereen geloven wat hij wil is daar dan wel het directe gevolg van.

Ik denk dat yasmine het vooral over een bepaalde stroming heeft.
De soeniten geloven in de koeran an hadits, maar je hebt ook een of 2(ik weet het niet presies) die niks van de hadiths moeten hebben.

Traditioneel is het zo dat de soenieten de hadieths volgen. Echter is er bij de soennieten steeds meer weerstand tegen deze hadieths. In Marokko bijvoorbeeld, zal je nog maar weinig jongeren of hoogopgeleiden vinden die deze hadieths ernstig nemen. En inderdaad zijn er heel wat stromingen die de hadieths nooit aanvaard hebben.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 21:40 ----------

Dat klopt op een persoonlijk niveau. De oorzaak van heel veel conflicten zit hem echter in verschillende ideologieen. Op dit moment zijn in Turkijke doden aan het vallen. Mede omdat Erdogan een Islamitische staat wil oprichten waarin geen ruimte is voor kritiek op de normen en waarden uit de Koran.

In israel is permanente oorlog omdat het land is opgericht op basis van geloof in sprookjes uit de bijbel.

Je hoeft er niet met elke gelovige een zware discussie over aan te gaan natuurlijk, maar je zal het met me eens zijn dat er wel degelijk concrete gevolgen zijn en lekker iedereen geloven wat hij wil is daar dan wel het directe gevolg van.

Ik vind niet dat Erdogan en islamitische staat nastreeft. De zaken die men aanhaalt om hem daar van te beschuldigen zijn zwak.

Terug
Naar boven