MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

De Sinterklaas mythe speelt anders ook in op de angsten van kinderen:

"Wie stout is krijgt de roe."
[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

Is het onmogelijk om kinderen speelgoed cadeau te doen zonder er een mythe aan te koppelen. Of zal dit hun fantasie en creativiteit aantasten?

Ah, nou komt de aap uit de mouw ;)

Dus jij wilt kinderen opvoeden zonder in te spelen op hun angsten?en door alleen de waarheid te vertellen?
En normen en waarden bijbrengen waarom zou je?Dan ben je niet beter dan die hypocriete christenen

Overigens zou ik opteren voor de Germaanse/Griekse mythologie. Dat zijn tenminste Goden die van aanpakken weten, geen idioot op sandalen die water in wijn veranderd.

Hier ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, water in wijn veranderen zonde van de mogelijkheden. Ik had mezelf een lul gegeven waar slechts de aanblik voldoende was geweest om vrouwen te laten squirten ;)

Sinterklaas heeft wel degelijk bestaan hoor :) (even off-topic dus)

• Topic Starter Topic Starter

Laatst bewerkt:

:roflol:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
discussies over geloof zijn zo kansloos... waarom denk je dat het een "geloof" of "religie" heet.
geloof wat je wil geloven en laat andere mensen met rust!!

+++ Alsof je als "niet-gelovige", atheïst beter bent dan een gelovig persoon. Kinderachtig om een ander iets op te dringen. Werkt zoiezo ook tegengesteld, als een verkoper je iets probeert aan te smeren, echt wil dat je iets koopt.., ga je ook tegenwerken, het product net daarom niet kopen.

Nietzsche had geen echte wensen, hij wilde niet dat iets anders was dan het was.. Hij wilde nergens macht over, hij had alleen veel hoop. Nietzsche vond het gewoon leuk om de waarheid over het christelijk geloof, de kerk, priester enz te zeggen en hoopte dat men ooit tot inzicht zou komen maar het was niet iets dat nodig was voor zijn geluk, z'n ego, want hij had helemaal geen ego, alles was een spel voor hem (geen ego-spel zoals bij je weet wel wie.), een eerlijker filosoof dan Nietzsche zal je imo niet gauw, wss zelfs niet vinden.

I did nietzsche that one coming.

Laatst bewerkt:

Laatst bewerkt:
Tsjech mag vanwege religie vergiet op hoofd op paspoortfoto

2qu6qvo.jpg

De Tsjech Lukas Novy is een aanhanger van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster. Vanwege zijn 'geloof' zegt hij een vergiet op zijn hoofd te moeten dragen. Hij heeft van de Tsjechische autoriteiten toestemming gekregen om met zijn aparte hoofddeksel op de foto te gaan. De pasfoto zit nu in zijn paspoort.

De 28-jarige Novy uit Brno zegt het vergiet van wit plastic te allen tijde te moeten dragen uit respect voor zijn god, een monster bestaande uit spaghetti en gehaktballen. De Tsjechische autoriteiten zijn van mening dat het zij het verzoek van Novy niet konden weigeren, op grond van de wetten die gelden ten aanzien van de godsdienstvrijheid. Een woordvoerder van de lokale overheid van Brno zegt: 'Volgens de wetten van Tsjechië zijn hoofddeksels toegestaan om religieuze en medische redenen, zolang zij niet het gezicht bedekken'.

Kerk van het Vliegend Spaghettimonster
De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster is een stroming die in 2005 in de Verenigde Staten werd bedacht als een reactie op het creatonistisch geïnspireerd onderwijs. Dat onderwijs is gebaseerd op de overtuiging dat universum, aarde, planten, dieren en mensen hun ontstaan te danken hebben aan een bijzondere scheppingsdaad. Aanhangers van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster stellen dat de aarde en alles daarop evengoed geschapen kan zijn door een vliegend monster van spaghetti. De religie wordt ook wel pastafarianisme genoemd.

Tweede land

nbvi4o.png

De Tsjechische Republiek is het tweede land dat het vergiet accepteert als religieus hoofddeksel. In 2009 kreeg de Oostenrijker Niko Alm een rijbewijs met eenzelfde pasfoto. In andere landen, zoals Polen, worden pasfoto's met een zeef op het hoofd niet goedgekeurd.

Bron

Laatst bewerkt:
Overigens zou ik opteren voor de Germaanse/Griekse mythologie. Dat zijn tenminste Goden die van aanpakken weten, geen idioot op sandalen die water in wijn veranderd.

tumblr_mgbjju6wnb1qa2wieo1_500.jpg
:D

Wou je zeggen dat Jezus niet buff was dan?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Morgen eens naar de pinksterkerk, heb het idee dat ik daar meer mijn ei kwijt kan met zang en dans dan in die refo en andere hervormde kerken waar emoties uiten taboe zijn.

Terug
Naar boven