MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

• Topic Starter Topic Starter
*link dood*

Laatst bewerkt:
*link dood*

Laatst bewerkt:
Dit is je nieuwe kanaal?

Toen ik zag dat je iets nieuw had gepost in dit topic dacht ik plots aan iets aan wat ik gisteren had opgezocht op internet: de dood van Koen Raes (een prof waar ik les van heb gehad. Een sublieme professor). Koen Raes was leerling geweest van Vermeersch en plots zie ik dat jij iets van hem had gepost. Vreemd toeval.

Koen Raes is een prof die een eind maakte aan zijn leven omdat hij Alzheimer te vlug af wou zijn. Ik kan me daar echt in vinden. Alzzheimer maakt je slechts een schaduw van wie je was en mensen zien je dan tien jaar of meer als een plant waardoor ze, eens je sterft enkel nog de plant herinneren; Ik denk dat ik net als Koen Raes zou handelen.

*link dood*

Laatst bewerkt:
*link dood*

Laatst bewerkt:
Zou graag eens een debat zien tussen Nordine Taouil en Etienne Vermeersch. Hier haalt hij zelfs een holocaust ontkenner aan als bron.

http://www.youtube.com/watch?v=6Fr35sS61HU&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=jMs12uEFx9o

Zoals? :)

Nou, dat Turken en Marokkanen die hier wonen impliciet akkoord gaan met de Verklaring van Cairo. En in debatten over de islam slaat hij nog vaker de bal mis.

Nordin taouil, daar moet je gewoon niet mee debatteren. Die heeft een iq van een rotte aardappel, bevroren in Siberische permafrost.
Koen Raes, nou dat was een filosoof waar je uren naar kon luisteren.

Nou, dat Turken en Marokkanen die hier wonen impliciet akkoord gaan met de Verklaring van Cairo.

Is gewoon zo. Wanneer je de nationaliteit van een land heb ga je impliciet akkoord met gepasseerde wetten, religieus of niet. Dit is rechtsleer, persoonlijke overtuiging doet er niet toe, voor je terug met een "mijn interpretatie van Quran is x"-argument komt.

Trouwens een belangrijk rechtsbeginsel, om dezelfde reden telt "ja sorry meneer de rechter, ik wist dat(die wet) niet" in rechtspraak.

Laatst bewerkt:
Is gewoon zo. Wanneer je de nationaliteit van een land heb ga je impliciet akkoord met gepasseerde wetten, religieus of niet. Dit is rechtsleer, persoonlijke overtuiging doet er niet toe, voor je terug met een "mijn interpretatie van Quran is x"-argument komt.

Trouwens een belangrijk rechtsbeginsel, om dezelfde reden telt "ja sorry meneer de rechter, ik wist dat(die wet) niet" in rechtspraak.

Neen, klopt niet. Marokkanen die geboren en getogen zijn in Europa kunnen, volgens MArokkaans recht hun Marokkaanse nationaliteit niet verliezen. Dus ze kunnen er niks aan doen dat ze een dubbele nationaliteit hebben. Men kan hen niet verantwoordelijk achten voor wat de overheid van hun grootouders goedkeurt. Datzelfde geldt voor jou en jouw Nederlandse overheid.

Dat Marokkanen impliciet akkoord gaan met hun overheid is gewoon absurd. Als de Belgische overheid akkoord gaat dat er nucleaire wapens in Kleine Brogel worden opgeslagen, ben ik daar dan impliciet akkoord mee? Tuurlijk niet

Laatst bewerkt:
Neen, klopt niet. Marokkanen die geboren en getogen zijn in Europa kunnen, volgens MArokkaans recht hun Marokkaanse nationaliteit niet verliezen. Dus ze kunnen er niks aan doen dat ze een dubbele nationaliteit hebben. Men kan hen niet verantwoordelijk achten voor wat de overheid van hun grootouders goedkeurt. Datzelfde geldt voor jou en jouw Nederlandse overheid.

Dat Marokkanen impliciet akkoord gaan met hun overheid is gewoon absurd. Als de Belgische overheid akkoord gaat dat er nucleaire wapens in Kleine Brogel worden opgeslagen, ben ik daar dan impliciet akkoord mee? Tuurlijk niet

ik ben Belg yasmine(zou via mn grootouders wel de Nederlandse en Italiaanse nationaliteit kunnen aanvragen maar tot daaraan toe :D) , vind het heel erg voor de Marokkanen maar het verandert de rechtsleer niet, en sinds wanneer is opslag van kernwapens rechtsleer?

Gaat ook niet om verantwoordelijkheid, maar impliciete toestemming. Ik ga persoonlijk gezien niet akkoord met zoveel zaken in het Belgisch recht, maar zolang ik Belg ben, ga ik er impliciet mee akkoord.

Laatst bewerkt:
ik ben Belg yasmine(zou via mn grootouders wel de Nederlandse en Italiaanse nationaliteit kunnen aanvragen maar tot daaraan toe :D) , vind het heel erg voor de Marokkanen maar het verandert de rechtsleer niet, en sinds wanneer is opslag van kernwapens rechtsleer?

Gaat ook niet om verantwoordelijkheid, maar impliciete toestemming. Ik ga persoonlijk gezien niet akkoord met zoveel zaken in het Belgisch recht, maar zolang ik Belg ben, ga ik er impliciet mee akkoord.

Ik begrijp de nuancering die je tracht toe te voegen maar ik ga niet akkoord met je laatste stelling.

Ik begrijp de nuancering die je tracht toe te voegen maar ik ga niet akkoord met je laatste stelling.

+1. Alsof je je nationaliteit voor het kiezen hebt...

Calyptus, mensen die in hun eigen land protesteren tegen een wet, gaan tegelijkertijd impliciet akkoord met die wet?

En het is niet omdat je je aan wetten moet houden in het land waar je verblijft (het gaat om verblijven, niet om nationaliteit!), dat je er ook akkoord mee gaat. Een Marokkaan in België moet zich aan Belgische wetten houden, niet aan Marokkaanse.

*link dood*

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven