Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

Vandaag weer paar zelfmoordknuletjés, daar heb je jen religie.

Vandaag weer paar zelfmoordknuletjés, daar heb je jen religie.

Ik ben atheis in hart en nieren maar je voorbeeld vind ik niet juist. Deze zelfmoordterroristen worden misbruikt om politieke doeleinden. Hier wordt religie misbruikt om een politieke agenda te realiseren. In andere landen gebruikt men dan weer iets anders.
Wel is het zo dat religie makkelijk en zeer vaak misbruikt wordt.

Ik vind filmpjes waar het creationisme te kak wordt gezet zo zalig; En ongelooflijk hoe creationisten er in slagen te blijven geloven; Dat is al een mirakel op zich.

Ik vind filmpjes waar het creationisme te kak wordt gezet zo zalig; En ongelooflijk hoe creationisten er in slagen te blijven geloven; Dat is al een mirakel op zich.

Net zo debiel als ieder ander geloof, alleen wordt je door creationisten niet onthoofd

Net zo debiel als ieder ander geloof, alleen wordt je door creationisten niet onthoofd

Ik denk dat de invloed op de samenleving van de Amerikaanse creationisten veel groter is dan de enkele onthoofdingen per jaar in één of ander oorlogsgebied.

Ik denk dat de invloed op de samenleving van de Amerikaanse creationisten veel groter is dan de enkele onthoofdingen per jaar in één of ander oorlogsgebied.

een of ander oorlogsgebied?? een oorlogsgebied met een reikwijdte van een paar duizend km dan.

een of ander oorlogsgebied?? een oorlogsgebied met een reikwijdte van een paar duizend km dan.

Doet er niet toe. Het aantal onthoofdingen is niet zo groot en de invloed op de samenleving is minder groot dan de invloed van de creationisten op het Amerikaanse beleid.

Doet er niet toe. Het aantal onthoofdingen is niet zo groot en de invloed op de samenleving is minder groot dan de invloed van de creationisten op het Amerikaanse beleid.

Echt zo'n ongelooflijk bizar land eigenlijk. Aan de ene kant staan ze aan de top qua technologische ontwikkelingen, en aan de andere kant worden ze door deze invloedrijke groep meer en meer terug richting middeleeuwen geduwd.

Echt zo'n ongelooflijk bizar land eigenlijk. Aan de ene kant staan ze aan de top qua technologische ontwikkelingen, en aan de andere kant worden ze door deze invloedrijke groep meer en meer terug richting middeleeuwen geduwd.

Ik heb altijd de hoop gehad, of heb die nog steeds dat de wereld zich ooit zal verlossen van religie. Maar langs de andere kant, als ik de bible belt in de VS zie, en zie hoe religie die staten stuurt, dan twijfel ik toch.
Wel zag ik ergens in een debat, ik dacht van Hitchens, dat ook in de VS steeds minder mensen in god geloven. Dus vermoedelijk zal er een harde kern van believers blijven bestaan, vermoedelijk door een gebrek aan intelligentie en opleiding terwijl hun invloed op de samenleving tot nul zal herleid worden.

wat heeft spiritualiteit nou weer met religie te maken?

Terug
Naar boven