XXL Nutrition

Sticky Religie & Spiritualiteit

Ivm met spiritualiteit, zie nu pas iets in, nl:

De stilte van de omgeving is gewoon de stilte in jezelf, aangezien alles in je hoofd gebeurt.. Dus de stilte van de omgeving die je ervaart, is de stilte in jezelf (in je lichaam, geest..)!!

(Bij jezelf blijven betekent dus ook bij de stilte (van de omgeving) blijven. Als je niet in contact bent met de stilte ben je niet in contact met jezelf.)

Ik doe m'n best.

• Topic Starter Topic Starter
De stilte van de omgeving is gewoon de stilte in jezelf, aangezien alles in je hoofd gebeurt.. Dus de stilte van de omgeving die je ervaart, is de stilte in jezelf (in je lichaam, geest..)!!

(Bij jezelf blijven betekent dus ook bij de stilte (van de omgeving) blijven. Als je niet in contact bent met de stilte ben je niet in contact met jezelf.)

2zqbex0.jpg

Blijf die gevoelens onderdrukken he!

:roflol:, true, maar serieus, met momenten is het gewoon hemels, als je 1 bent met alles, alle voorwerpen rondom jou niet anders zijn dan je lichaam, de muur, grond overkomt als een deel van jezelf.. Je moet er gewoon in geloven, geloven in de stilte van de omgeving, je enkel en alleen met die stilte identificeren..

http://www.youtube.com/watch?v=JVhrEhiH60w

Is btw ook echt zoals Jim Carey zegt:
[Link niet meer beschikbaar]

En is ie daar wat wijzer van geworden?

Denk het wel, ga mss eens dit boek kopen over hem:
http://www.bol.com/nl/p/sprekende-stilte/1001004002095423/

Maharshi onderwees dat je het zijn alleen kon ontdekken door er in stilte in op te gaan met objectvrije meditatie. Als men deze stilte echt gerealiseerd heeft, verdwijnt hiermee ook de overtuiging van een ik-gedachte, persoonlijkheid of ego. Gedachten en objecten verschijnen en verdwijnen in de geest. Ze zijn nuttig om te kunnen functioneren in het dagelijks leven, maar ze vormen een tegenstrijdigheid wanneer je ze voor een absolute of onveranderlijke waarheid aanziet. Voor het inzien van de illusie dienen alle persoonlijkheden ontmaskerd te worden, om te realiseren dat slechts het vorm- en naamloze overblijft.

Wanneer stap je eens uit dat ruimteschip Corleoné?

Laatst bewerkt:
Fail

"A thinker cannot logically differentiate the nonexistence of a deity from the nonexistence of any other thing wich does not exist".

Ik heb dat laatst in een snelcursus gedaan, koste me 2 avonden.

Nice

En ga het wss toch niet kopen, als je gewoon rustig in stilte een boek zit te lezen, of ontspannen op je bed ligt ofzo ben je imo egoloos, of het vorm-naamloze.. Maar slechts weinig mensen willen constant zo door het leven gaan.. Als je in die toestand door het leven, gaat werken enz is er idd bijna geen behoefte meer om te communiceren, je stelt enkel nog functionele vragen, communicatie als waar is de melk ofzo, zoals U.G. zegt. Denk dat dit de toekomst is, hopelijk. Dat mensen niet meer praten over zichzelf, wat ze meemaken enz, maar enkel nog functioneel communiceren en verder gewoon stil zijn.

Wanneer stap je eens uit dat ruimteschip Corleoné?

:roflol:

Nooit. Wil gewoon zoveel mogelijk de rest van m'n leven in stilte doorbrengen, in contact met de ernstige stilte.., ben ik het gelukkigst, heb ik het meest vrede met mezelf. Al het onrustig, opgefokt gedrag van mensen is zoiezo onzin. Mensen mogen in hun eigen illusie leven maar wat mij betreft is de omgeving altijd leeg, en is er dus geen reden tot opgewektheid enz.

• Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven