I rest my case.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Doe niet meer aan coïtus, leef al jaren rein. Chopin wou trouwens ook geen coïtus met George Sande, hij keek neer op die grove dierlijke zaken en geloofde dat dit hun relatie ging schaden. Een man naar mijn hart.
Kijk is wat jij al jaren doet in andere topics, hypocrietje.
Doe niet meer aan coïtus, leef al jaren rein. Chopin wou trouwens ook geen coïtus met George Sande, hij keek neer op die grove dierlijke zaken en geloofde dat dit hun relatie ging schaden. Een man naar mijn hart.
Hij is duidelijk seksueelgefrustreerd omdat hij niemand kon krijgen met zijn graf**p, daardoor moest hij allerlei onzin uitvinden om zijn niet bestaande leven te relativeren.
Je hebt geen leven, niemand heeft een leven, diegene die denkt dat hij een leven heeft is juist de illusie, de niet bestaande "ik".
Waarom zou coïtus in meer of mindere mate een "grove dierlijke zaak" zijn dan bijvoorbeeld eten of kakken?

omdat corleone zonder moeite aan eten kan komen en een perfecte stoelgang heeft![]()
.Wss wel.
& spiritualiteit is in feite enorm simpel. Is gewoon een kwestie van aanwezig te blijven. Gebeurt gewoon vaak dat je als mens in een toestand zit dat je de realiteit ziet door de ogen van het verstand, je niet aanwezig bent dus, afgescheiden bent van je omgeving. Is gewoon een kwestie van discipline, telkens als je afwezig bent, jezelf terugbrengen in het huidig moment, aanwezig worden van de omgeving, de stilte voelen.. & genieten van het huidig moment. Eckhart heeft gelijk dat het een nieuwe, hogere vorm zelfs van bewustzijn is aangezien je gewoon veel bewuster bent, leeft.
dus die illusie is even spiritueel als eenden nken terwijl je tolle op audiotape beluistert.
nee, want er is geen 'je' zeg je altijd en daar mag jij dus niet meer van sprekendus die illusie is even spiritueel als eenden nken terwijl je tolle op audiotape beluistert.
je zei ooit eens 'ik heb niets met argumenten te maken' (nietsche ripoff natuurlijk)... nou, blijf dan weg uit dit soort topics, want zulke inconsistente halfbakken pogingen tot het opstellen van een geldige redenering doen je enkel overkomen als een zweverige idioot![]()
Agnost checking in. Ik ben greco-katholiek opgevoed, maar wel met enige keuzevrijheid. Aangezien de zondagsdiensten bestonden uit dronkenschap en vechtpartijen om ouwe wijven, heb ik het geloof maar opgeheven na mijn 13e.
Verder ben ik een irritant bewijs-meisje. Als ik niet kan bewijzen dat het NIET zo is, dan ga ik ook niet geloven dat het niet zo is. Ook al geloof ik ook niet dat het wel zo is.
~makes perfect sense~
^_^
Welja, in principe ben je niet aanwezig, jij en het huidig moment vallen dan samen, jij bent dan gewoon aanwezigheid, tegenwoordigheid... m.a.w het huidig moment zelf.
En voor mensen die afgescheiden leven, de omgeving waarnemen door de ogen van hun verstand.. heb je de ingebeelde ik, die dus een illusie is.
& hoezo die illusie van "ik" is even spiritueel als aanwezig zijn, genieten van het huidig moment?
En heeft niks met argumenten te maken, besef alleen dat het zo is, wou dit even meedelen. Als je bv ergens naartoe rijdt ofzo ben je vaak in gedachten al bezig met de plaats van aankomst en heb je geen oog voor het huidig moment, ben je dus niet ten volle aanwezig. Huidige maatschappij met hoge werkdruk en zo werkt zo'n dingen ook in de hand, zorgt ervoor dat mensen meer naar het volgend moment toe leven waardoor ze onbewuster zijn.
iedere atheist is een agnost, enkel een anti-theist is iemand die gelooft dat het niet is.
Nee.
Een atheist ontkent strikt genomen het geloven danwel het bestaan van een god of meerdere goden.
Een agnost houd alle mogelijkheden open, ontkent noch aanvaard wegens gebrek aan kennis/bewijs.
Dat zijn twee verschillende standpunten imo.