Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

Maar het lichaam is in feite nooit afgescheiden, enkel die persoon in je gedachten heeft zoiets van ik ben hier en daar is de omgeving, ziet zichzelf als los van de omgeving.. Het lichaam zelf is altijd 1 met de omgeving. Is ook zoals U.G. het zegt, iedereen zit al in die natuurlijke toestand, is al in vrede.. (het lichaam), alleen vanwege je gedachten ervaar je dat niet zo.
als jij als een zweefteef je zit te focussen op de tinteling in je dikke teen dan ben jij even "afgescheiden van de omgeving" als iemand die in de auto aan zijn bestemming zit te denken:rolleyes:
& Je wilt dat imo graag geloven omdat dat anders het einde van jou, zoals je jezelf ervaart, ziet.. zou betekenen.

En als je ernaar streeft om altijd aanwezig en zo door het leven te gaan houdt dat imo redelijk wat gevolgen in voor je relaties met andere mensen, aangezien er plots gewoon geen relaties meer zijn. Echt plezier, lol maken met vrienden en zo zit er in feite niet meer in omdat je dan gewoon niet aanwezig bent. Als mensen op café zitten te praten, lachen enz zijn ze meestal afwezig, in hun gedachten bezig met het onderwerp, denkend aan hetgeen ze willen vertellen, volledig overgenomen door hun verstand, emoties dus en niet "in tune" met het huidig moment.
veel plezier met het streven naar een leven als onweerbaar kasplantje!:thumbs:

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

Ik krijg hersenkanker van je posts.

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Leberecht opnieuw punten kan geven

Door jullie drink ik dus teveel.

valt wel mee

Laatst bewerkt:
Bestaan er dan mensen die niet in het huidige moment leven? :D
Je bent altijd in het huidige moment hoor, waar je ook aan denkt.

Als je ergens relaxed op een terrasje zit, en je hoort de vogels fluiten en zo, dan ben je in contact met, bewust van huidig moment. Je bent mss altijd in het huidig moment maar meeste mensen zijn zich er niet van bewust, leven niet bewust in het huidig moment.

Als je ergens relaxed op een terrasje zit, en je hoort de vogels fluiten en zo, dan ben je in contact met, bewust van huidig moment. Je bent mss altijd in het huidig moment maar meeste mensen zijn zich er niet van bewust, leven niet bewust in het huidig moment.

Met alle respect, Hens. Maar word jij niet soms doodmoe van jezelf? :o

• Like
Waarderingen: mat

lijkt me meer en meer dat jij jezelf brainwashed om het leven leuk te vinden als je je gewoon focust op de omgeving en je gedachten helemaal uit probeert te schakelen, kortom: dat je diep ongelukkig bent in je natuurlijke nuchtere staat.

Met alle respect, Hens. Maar word jij niet soms doodmoe van jezelf? :o

Niet dat ik weet:roflol:

lijkt me meer en meer dat jij jezelf brainwashed om het leven leuk te vinden als je je gewoon focust op de omgeving en je gedachten helemaal uit probeert te schakelen, kortom: dat je diep ongelukkig bent in je natuurlijke nuchtere staat.

Onzin. De rust van de omgeving is wie ik ben, waar ik in geloof. & zolang ik gelukkig ben... Alle goeroes hebben zichzelf dan gebrainwasht volgens jou? Aangezien ze allemaal prediken dat je jezelf moet opgeven, je leven opgeven, de stilte worden...

Zoiezo, als je 1 bent met de rust, stilte, heb je af en toe vrij magische ervaringen. Maar voor het ego is dit natuurlijk van weinig waarde.

& M'n leven is wat mij betreft al bijna een jaar voorbij, wil echt nooit meer een leven hebben. Telkens als m'n ego terug opflakkert doof ik het terug, focus ik me terug op de rust, op wie ik ben. Heb echt niks met alles wat ik doe, er is niks van mij. Wil mij nooit nog bij iets betrokken voelen.

https://www.youtube.com/watch?v=CeJen8eb-mc&list=FLsXHspXiPfYzJmVDG_lI6bw&index=115

Niet dat ik weet:roflol:

Onzin. De rust van de omgeving is wie ik ben, waar ik in geloof. & zolang ik gelukkig ben... Alle goeroes hebben zichzelf dan gebrainwasht volgens jou? Aangezien ze allemaal prediken dat je jezelf moet opgeven, je leven opgeven, de stilte worden...

Zoiezo, als je 1 bent met de rust, stilte, heb je af en toe vrij magische ervaringen. Maar voor het ego is dit natuurlijk van weinig waarde.

& M'n leven is wat mij betreft al bijna een jaar voorbij, wil echt nooit meer een leven hebben. Telkens als m'n ego terug opflakkert doof ik het terug, focus ik me terug op de rust, op wie ik ben. Heb echt niks met alles wat ik doe, er is niks van mij. Wil mij nooit nog bij iets betrokken voelen.

http://www.youtube.com/watch?v=CeJen8eb-mc&list=FLsXHspXiPfYzJmVDG_lI6bw&index=115
precies.

Ps: 'jezelf moeten opgeven' is een contradictio in terminis.

wedden dat corleone niet deze filosofie zou aanhangen als hij elke dag 10/10s doete en een ton per jaar maakte

wedden dat corleone niet deze filosofie zou aanhangen als hij elke dag 10/10s doete en een ton per jaar maakte

Dan had ik wss niet in contact gekomen met spiritualiteit. Het leven heeft me die richting ingestuurd.. Mijn geluk is imo wel minder oppervlakkig dan kerels die elke dag 10's nken en veel geld verdienen, en net daardoor gelukkig zijn. Als je hun dit wegneemt, zouden ze trouwens ook ongelukkig zijn, terwijl ik gelukkig ben met een heel stuk minder, mijn geluk niet afhankelijk is van die oppervlakkige zaken.

Dan had ik wss niet in contact gekomen met spiritualiteit. Het leven heeft me die richting ingestuurd.. Mijn geluk is imo wel minder oppervlakkig dan kerels die elke dag 10's nken en veel geld verdienen, en net daardoor gelukkig zijn. Als je hun dit wegneemt, zouden ze trouwens ook ongelukkig zijn, terwijl ik gelukkig ben met een heel stuk minder, mijn geluk niet afhankelijk is van die oppervlakkige zaken.

b*ch please, jij bent al ongelukkig als je gedwongen wordt je in een drukke situatie te bevinden:roflol:

dat kan je wel makkelijk vertellen zo met een dak boven je hoofd en eten wanneer je wil. als jij dakloos in een derde wereldland zou leven zou je ook ongelukkig zijn. sommige mensen stellen voor deze "oppervlakkige zaken" echter hogere eisen dan een zolderkamer en een uitkering
en degene die dat niet doen relativeren dit adhv zweverigheid zodat zij zich niet slecht over zichzelf voelen

en degene die dat niet doen relativeren dit adhv zweverigheid zodat zij zich niet slecht over zichzelf voelen

meh, ik zou ook makkelijk multimiljonair kunnen worden met mijn capaciteiten maar ik settel ook voor zo'n 30k per jaar :)

"hoe veel jaar sta je ondertussen al droog? en ben je niet bang dat je door je huidige situatie misschien nooit meer aan (onbetaalde) coïtus zal geraken. Maar blijkbaar stoort dit je niet meer en ben je echt zo afgestompt geraakt.
Tis toch geschift dat net jij van potentiele partners een verheven karakter gaat eigen terwijl jezelf in een situatie zit die ALLE vrouwen als afstotelijk beschouwen.
werkloos, thuiswonend als late twintiger, geen echte doelen meer in het leven dan lauwe popfilosofie te lezen en te mediteren op je bed, licht obese, aspergersyndroom, erbarmelijke hygienische manieren, ...
Het moet van twee kanten komen he, op dit moment zou je al mogen hopen dat er uberhaupt iemand enige coïtusuele aantrekking tot jou zou kunnen voelen.

Ik observeer je al zo lang Corleone, dat ik ondertussen een extreem medelijden met je voel. Het wordt dringend tijd dat jejezelf eens opborstelt en eens echt gaat inzien hoe je je leven aan het vergooien bent. Ik zeg dit niet om de kl***zak uit te hangen, maar ik durff er serieus wat geld op te verwedden dat je tussen nu en vijf jaar ergens opgeknoopt in een traphal bengelt (in het ouderlijk huis, of in een ipsychiatrische intstelling) wanneer je niet verandert." - Silentio

Terug
Naar boven