MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

Angelus, wil niet onbeleefd zijn, maar heb echt geen zin in deze langdradige discussie.
Als je graag op je nummer gezet wilt worden vind ik dat prima, maar dan wel met een discussie die ergens over gaat.

iets met knock over the pieces, shit on the board and return to its flock claiming victory...

iets met knock over the pieces, shit on the board and return to its flock claiming victory...

Haal geen waarde uit een lange discussie met jou dus zie geen enkel nut die te voeren.
Vind jou manier van discusseren ook nogal ziekelijk, want jij maakt van elke zin een discussie apart met met vele pagina's tot gevolg waar hje zo extreem in op gaat.
Heb je niks beters te doen dan je zo te richten op zinloze discussies?

Is nogal vermoeiend omdat het gewoon nergens over gaat en je dingen zo interpreteert zoals jou uitkomt.
Daarom voer ik liever geen discussie met jou en niet omdat je gelijk zou hebben.

Uit fatsoen geef ik iedereen altijd antwoord, maar met jou geef ik het op.

Agelus, koning discussie! 10 voudig kampioen lul acties. 3 voudig UFC bek vecht God en zwaar gewicht "door officiele instanties afgedaan worden als oneindige discusies en geef je telefoon nummer eens"!!!!!!! WEEEGT 3 ton vol ongelooooooooooooooooooffffffff ANGELUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSS DE HAAAAAAAAAAATERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

(K)

• Topic Starter Topic Starter
Angelus ziet discussies veel te veel als een wedstrijd die je moet winnen. :no:

Haal geen waarde uit een lange discussie met jou dus zie geen enkel nut die te voeren.
Vind jou manier van discusseren ook nogal ziekelijk, want jij maakt van elke zin een discussie apart met met vele pagina's tot gevolg waar hje zo extreem in op gaat.

Is nogal vermoeiend omdat het gewoon nergens over gaat en je dingen zo interpreteert zoals jou uitkomt.
Daarom voer ik liever geen discussie met jou en niet omdat je gelijk zou hebben.

Angelus is eigenlijk een moslim.. interpreteert alles watti leest zoals hij het wilt (K)(K)

is mijn fout toch niet dat jij bij bijna elke uitspraak die je maakt de fout in gaat:roflol:

kennelijk niet, vanwaar de interesse?

pot en ketel:eyes:

ok

Weer man Angelus komop ey :D van elke zin een discussie maken waardoor 1 discussie er 4 of meer worden.

Jij wint discussies omdat je mensen er mee uitput, niet perse omdat je argumenten zo sterk zijn.
Al beken ik dat je er wel goed in bent.

Weer man Angelus komop ey :D van elke zin een discussie maken waardoor 1 discussie er 4 of meer worden.
jij bent degene die het nodig vind om af en toe absurde steken erin te gooien als 'Is nogal vermoeiend omdat het gewoon nergens over gaat en je dingen zo interpreteert zoals jou uitkomt.'. Hou het dan zelf on point als je niet wilt dat anderen er verder op in gaan en je callen op je bullshit;)

Jij wint discussies omdat je mensen er mee uitput, niet perse omdat je argumenten zo sterk zijn.
Al beken ik dat je er wel goed in bent.

onzin

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:35 ----------

vind t trouwens wel opmerkelijk dat je hier nu wel weer een hele pagina vollult met ad homini, maar nog steeds geen antwoord hebt gegeven op deze vraag...

is een geest dan ook verantwoordelijk voor bv het draaien vd aarde rond de zon?
Zoja: waarom heb je dan nog een ander woord nodig dan energie?
Zonee: waarom dan wel om een lichaam te bouwen, terwijl beiden gebaseerd zijn op fysische principes?

jij bent degene die het nodig vind om af en toe absurde steken erin te gooien als 'Is nogal vermoeiend omdat het gewoon nergens over gaat en je dingen zo interpreteert zoals jou uitkomt.'. Hou het dan zelf on point als je niet wilt dat anderen er verder op in gaan en je callen op je bullshit;)

Onzin.

vind t trouwens wel opmerkelijk dat je hier nu weer een hele pagina vollult met ad homini, maar nog steeds geen antwoord hebt gegeven op deze vraag...

Omdat het daar niet bij op zal houden, maar vooruit.

Is een geest dan ook verantwoordelijk voor bv het draaien vd aarde rond de zon?
Zoja: waarom heb je dan nog een ander woord nodig dan energie?
Zonee: waarom dan wel om een lichaam te bouwen, terwijl beiden gebaseerd zijn op fysische principes?.

Geen flauw idee wat daar achter zit, maar zou niet weten wat een geest daarmee te maken heeft.
Een mens is natuurlijk heel wat anders dan de aarde die rond de zon draait.
In een mens zit leven, in die gebeurtenis niet voor zover ik weet. :D

Onzin.

Omdat het daar niet bij op zal houden, maar vooruit.

Geen flauw idee wat daar achter zit, maar zou niet weten wat een geest daarmee te maken heeft.
Een mens is natuurlijk heel wat anders dan de aarde die rond de zon draait.
In een mens zit leven, in die gebeurtenis niet voor zover ik weet. :D

en wat is leven? een complexere interactie van deeltjes.
Op fabula's vragen had je geantwoord dat elk leven wezen een geest heeft, maar als je dat doortrekt tot de(/het) eerste zichzelf replicerende molecule(nsysteem) in de 'primordial soup' is dat natuurlijk absurd, want zo'n systeem is hoogtswss "even" makkelijk en eenduidig te analyseren als het draaien van de aarde rond de zon, gezien het lage aantal vrijheidsgraden.

en wat is leven? een complexere interactie van deeltjes.
Op fabula's vragen had je geantwoord dat elk leven wezen een geest heeft, maar als je dat doortrekt tot de eerste zichzelf replicerende molecule(nsysteem) in de 'primordial soup' is dat natuurlijk absurd, want zo'n systeem is hoogtswss "even" makkelijk en eenduidig te analyseren als het draaien van de aarde rond de zon, gezien het lage aantal vrijheidsgraden.

Het leven kan ik niet verklaren.
En als ik volledig antwoord moet geven hier op zou ik me ook uitgebreid in de termen moeten verdiepen die je gebruikt.

Dus wat denk jij zelf, er komen zomaar wat atomen bij elkaar die uitgroeien tot een levend wezen?
Ik denk dat dat aangetrokken word door die geest of hoe je het noemen wilt.

als je srs bent mbt kennisvergaring en openmindedness dan raad ik je aan om eens 3uur van je tijd uit te trekken en deze 2 filmpjes te bekijken :) (veel van de fouten die je nu post lijken mij namelijk een gevolg te zijn van een fundamentele misvatting over hoe complexiteit tot stand komt)

http://www.youtube.com/watch?v=_njf8jwEGRo

http://www.youtube.com/watch?v=o_ZuWbX-CyE

(zijn lectures die gebaseerd zijn op dat boek dat ik je eerder had gelinkt ;))

Zal er naar kijken, maar doe geen toezeggingen wanneer, want heb nog heel veel wat ik wil bekijken en probeer ook neit te lang achter een pc te zitten.

Ik kijk soms naar Fact or Faked :$

Zal er naar kijken, maar doe geen toezeggingen wanneer, want heb nog heel veel wat ik wil bekijken en probeer ook neit te lang achter een pc te zitten.

ik zeg dat jij een fundamentele misvatting hebt over hoe complexiteit tot stand komt (wat jouw wereldbeeld bepaalt) en dat dat deels opgelost kan worden door het spenderen van 3 miezerige uren te luisteren naar iemand met effectieve credentials die het kan ophelderen en jouw antwoord is "ik heb nog heel veel wat ik wil bekijken en probeer ook neit te lang achter een pc te zitten." (in het achterhoofd houdende dat jij in dit topic al bijna een uur worth of zweverige indiërclipjes hebt gepost en al meer dan 3u online bent op dbb ondertussen)

mirin priority distribution and scientific curiosity:roflol:

Dat is goed, dat je er veel door bereikt hebt.
Maar heb bij jou wel de indruk dat je nog je vluchtgedrag rechtvaardigd door misplaatste spiritualiteit.
En daar draaien deze discussies ook om...
Het klopt niet dat je ouders zorgen dat jij een warme maaltijd hebt of je niet in staat bent volledig te werken of dat je succes als negatief beoordeeld.
Jij komt als een erg beperkt persoon over en dat geeft niet als je er aan werkt, maar rechtvaardig geen onzin, blijf wel in de realiteit.
Gevoel van verantwoordelijkheid is namelijk ook belangrijk in spiritualiteit.

Omgeving bedoel ik situatie mee die niet of nauwelijks hoeft te bepalen hoe je je voelt.
Dat zijn wel 2 gescheiden dingen, de situatie en hoe je je er bij voelt en drukke situaties lijk jij eng te vinden.

Filmpje vind ik goed, Sadhguru zegt ook dat soort dingen.

Thx, & idd, dankzij die spiritualiteit ben ik nu wel terug aan het werk.. Eckhart heeft gewoon gedaan wat medicatie en m'n psychologen niet konden. De rust van de omgeving heeft me verlost van m'n angst.

& heb gewoon een lichte terugval gehad omdat ik te snel aan het werken was. Was altijd bezig met het moment waarop ik al bepaalde dingen gedaan had, was dus aan het doen alsof het volgend moment belangrijker was dan het huidig moment.. Zie dit nu duidelijk in, dat enkel dat ervoor gezorgd heeft dat ik plots weer wat gespannen, angstig was in die winkel waar ik werk. De kunst is gewoon om aanwezig te blijven en niet te doen alsof het volgend moment belangrijker is dan het huidig moment. Niet werken om iets gedaan te krijgen, ergens te geraken, maar gewoon werken en je ziet wel waar je geraakt..

Veel mensen gaan trouwens zo door het leven. Als ze in auto ergens naartoe rijden ofzo zitten ze in een toestand alsof het moment van aankomst belangrijker is dan het huidig moment.. Wil in feite zo min mogelijk nog naar situaties toe leven.

& Ik woon graag bij m'n ouders. Als ik fulltime werk zal ik ze wel betalen voor kost en inwoon. Is niet omdat de meeste mensen al alleen wonen op m'n leeftijd dat ik dat ook moet doen, voor mijn part blijf ik hier nog 20 jaar ofzo wonen.

Thx, & idd, dankzij die spiritualiteit ben ik nu wel terug aan het werk.. Eckhart heeft gewoon gedaan wat medicatie en m'n psychologen niet konden. De rust van de omgeving heeft me verlost van m'n angst.

& heb gewoon een lichte terugval gehad omdat ik te snel aan het werken was. Was altijd bezig met het moment waarop ik al bepaalde dingen gedaan had, was dus aan het doen alsof het volgend moment belangrijker was dan het huidig moment.. Zie dit nu duidelijk in, dat enkel dat ervoor gezorgd heeft dat ik plots weer wat gespannen, angstig was in die winkel waar ik werk. De kunst is gewoon om aanwezig te blijven en niet te doen alsof het volgend moment belangrijker is dan het huidig moment. Niet werken om iets gedaan te krijgen, ergens te geraken, maar gewoon werken en je ziet wel waar je geraakt..

Veel mensen gaan trouwens zo door het leven. Als ze in auto ergens naartoe rijden ofzo zitten ze in een toestand alsof het moment van aankomst belangrijker is dan het huidig moment.. Wil in feite zo min mogelijk nog naar situaties toe leven.

& Ik woon graag bij m'n ouders. Als ik fulltime werk zal ik ze wel betalen voor kost en inwoon. Is niet omdat de meeste mensen al alleen wonen op m'n leeftijd dat ik dat ook moet doen, voor mijn part blijf ik hier nog 20 jaar ofzo wonen.

zou je ook niet eens aan je ouders denken, egoist:rolleyes: Ook al zeggen ze dat ze het wel ok vinden, 99.9% kans dat ze liever hadden dat het niet zo was en het gewoon aanvaarden omdat jij jezelf aan hen portretteert als compleet hulpeloos en ze zich anders schuldig zouden voelen.

Laatst bewerkt:
ik zeg dat jij een fundamentele misvatting hebt over hoe complexiteit tot stand komt (wat jouw wereldbeeld bepaalt) en dat dat deels opgelost kan worden door het spenderen van 3 miezerige uren te luisteren naar iemand met effectieve credentials die het kan ophelderen en jouw antwoord is
"ik heb nog heel veel wat ik wil bekijken en probeer ook neit te lang achter een pc te zitten." (in het achterhoofd houdende dat jij in dit topic al bijna een uur worth of zweverige indiërclipjes hebt gepost en al meer dan 3u online bent op dbb ondertussen)

mirin priority distribution and scientific curiosity:roflol:
Maar Angelus ik zit op dit forum puur voor ontspanning en heb dan helemaal geen zin om te hoeven nadenken.
Mocht het over geld verdienen gaan word het een heel ander verhaal :D

Moest wachten op een bestelling van musclemeat dus een beetje blijven hangen.

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

Mja maar gevaar bij jou zit dat je je ook kan verstoppen in het huidige moment.
Want wat zijn jouw verlangens als angst geen rol speelt?
Je kan mij niet wijs maken dat je daarin enkel een boekje leest, muziek luistert en je ouders opzadeld met jou.

Dus wat denk jij zelf, er komen zomaar wat atomen bij elkaar die uitgroeien tot een levend wezen?
Inderdaad, als je kijkt naar de complexiteit van de natuur en hoe alles harmonieus in elkaar past, weiger ik te geloven dat dit alles toevallig is ontstaan. Dat is even vergezocht als een wervelwind die over een schroothoop heen waait en toevallig een Boeing 747 in elkaar zet. Voor mij is dat een bewijs van een ontwerp. Ontwerp en evolutie.

Terug
Naar boven