Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

roflol

Mens is van nature een egoïstisch wezen, vind egoïsme ook niet negatief, zolang het niet overdreven is. En ben zeker dat m'n ouders er niets op tegen hebben als ik hier tot m'n 35ste zou blijven wonen. Zolang ik geen 2de moederfiguur gevonden heb om mee samen te wonen blijf ik gewoon bij m'n ouders, lijkt me het verstandigst. Heb gewoon echt een vrouw nodig die voor me zorgt, een moederfiguur.

Eventueel een vriendin om in het weekend in stilte iets mee te doen. & Toch wel, gewoon in stilte m'n werk doen, in stilte eten, dan 5 paginas wat lezen (in stilte), wat muziek spelen, muziek beluisteren, in stilte in de natuur wat gaan wandelen.. Af en toe in stilte, omgeven door stilte wat woorden wisselen met iemand.. Lijkt mij het ideaal.

Vind trouwens echt dat mensen teveel praten. Lijkt me leuk om zo eens een jaar lang te zwijgen, soort van uitdaging. Moest ik kunnen zou ik een nieuw soort spiritueel vasten invoeren, overdag een maand lang, of langer niet praten.

Wat voor werk doe je?

En ben zeker dat m'n ouders er niets op tegen hebben als ik hier tot m'n 35ste zou blijven wonen. Zolang ik geen 2de moederfiguur gevonden heb om mee samen te wonen blijf ik gewoon bij m'n ouders, lijkt me het verstandigst. Heb gewoon echt een vrouw nodig die voor me zorgt, een moederfiguur.
Heb je ook nog borstvoeding nodig? Verman je bobblehead.

Eventueel een vriendin om in het weekend in stilte iets mee te doen. & Toch wel, gewoon in stilte m'n werk doen, in stilte eten, dan 5 paginas wat lezen (in stilte), wat muziek spelen, muziek beluisteren, in stilte in de natuur wat gaan wandelen.. Af en toe in stilte, omgeven door stilte wat woorden wisselen met iemand.. Lijkt mij het ideaal.

Daar word je toch niet gelukkig van afhankelijk en stil zijn.
Je verdiept je in spiritualiteit, maar ook die zegt dat de stilte niet vanuit je omgeving komt maar vanuit jezelf.
Is juist de kunst de extremere situaties met rust te doorlopen en niet er voor weg te vluchten wat jij nu doet.
Als dit jou dromen en doelen zijn, niet voor jezelf zorgen en bang voor de omgeving is Angelus nog spiritueler dan jou.

En die vriendin kan je vergeten, zelfs als je haar vind zal ze je op den duur verlaten omdat ze ook gewoon spanning, uitdaging, kortom LEVEN wilt.

Vind trouwens echt dat mensen teveel praten. Lijkt me leuk om zo eens een jaar lang te zwijgen, soort van uitdaging. Moest ik kunnen zou ik een nieuw soort spiritueel vasten invoeren, overdag een maand lang, of langer niet praten.

Begin op DBB een jaartje :D

gadverdamme jij hebt echt zo'n ****ing walgelijke k*tpersoonlijkheid -_-'
als men je wijst op het feit dat je geen k*tjes kan scoren: "ik leef een puur bestaan geef mij niet over aan zo'n triviale dierlijke behoefte als coïtus"
maar hier dan weer wel: "Mens is van nature een egoïstisch wezen"

Dit en toont aan dat je alles verdraait corleone, je wilt dingen zien zoals je ze wilt zien.
Ik wil je absoluut niet beledigen, maar wat krom is is krom en jouw realiteit is zo krom als maar wezen kan.

Word is tijd dat je in jezelf gaat geloven corleone.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
2zpnjf6.jpg

Werk parttime, prijs schatten van 2de hands boeken en in de winkel zetten. Ben erg succesvol.

Idd, mooi nummer.

Leave in Silence is btw ook een zeer sterk nummer van hen.

Heb je ook nog borstvoeding nodig? Verman je bobblehead.

Daar word je toch niet gelukkig van afhankelijk en stil zijn.
Je verdiept je in spiritualiteit, maar ook die zegt dat de stilte niet vanuit je omgeving komt maar vanuit jezelf.
Is juist de kunst de extremere situaties met rust te doorlopen en niet er voor weg te vluchten wat jij nu doet.
Als dit jou dromen en doelen zijn, niet voor jezelf zorgen en bang voor de omgeving is Angelus nog spiritueler dan jou.

En die vriendin kan je vergeten, zelfs als je haar vind zal ze je op den duur verlaten omdat ze ook gewoon spanning, uitdaging, kortom LEVEN wilt.

Begin op DBB een jaartje :D

Dit en toont aan dat je alles verdraait corleone, je wilt dingen zien zoals je ze wilt zien.
Ik wil je absoluut niet beledigen, maar wat krom is is krom en jouw realiteit is zo krom als maar wezen kan.

Word is tijd dat je in jezelf gaat geloven corleone.

Verlichting is in contact komen met de alledaagsheid van het leven, terug aarden... Nergens meer naartoe leven enz. Diep doordringen in het leven, ernstig worden, in contact komen met de harde, lege realiteit.

& Is dan jammer, ga graag rustig door het leven. Spanning, uitdaging is voor mij ego shit, afgescheiden door het leven gaan, net als plezier maken, heb zoiezo al een tijdje een hekel aan pleziermakers, zijn mensen waar ik het verst vanaf sta en waar ik ook trots op ben. & zoiezo heb ik soms het gevoel alsof ik in de baarmoeder van m'n moeder, het leven zit.., een intens gevoel van geborgenheid. Niets of niemand kan me dit afnemen.

Doet me trouwens denken aan dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=wt2VILRGPzc

Verlichting is gewoon door het leven gaan, in contact met, als de alledaagse stilte. Bij filmpjes, foto's, teksten van U.G. merk je het duidelijk dat het dat is waar ie naar verwijst.

Laatst bewerkt:
Nee. Het correcte antwoord is dat het allemaal onbekend is.

onzin.
we weten allemaal dat als de hersenen niet meer werken dat alles op houd.
we willen het alleen niet weten omdat we allemaal in hoop leven
hoop voor een betere toekomst, hoop voor dit, hoop voor dat. (jij hoopt ook voor iets, jij hebt een doel)
Als we niks hopen, dan hebben we geen reden om te leven, hele natuurlijke reactie van onze hersenen.
Om deze reden scheppen we in ons zelf een beeld om naar te kunnen hopen.
en religie is dus zo'n beeld. (hopend op iets moois na de dood, hopend dat je dierbare goed ontvangen worden, etc etc.)
Probleem is, we kunnen onze geschapen beeld niet voor ons laten maar willen dit al te graag uiten,
en gezien ieder persoon een andere beeld van hoop heeft gecreeert of achtervolgt, (andere religie of dergelijks)
botst dat aan alle kanten (ruzies, oorlogen etc)
die mensen slaan hun eigen ruiten in zonder dat ze er zelf erg in hebben.
we zijn allemaal slachtoffer van ons eigen brein.

aan de andere kant hebt je ook beetje gelijk.
door dat we veel niet weten, gaan we raden.
kijk naar vroeger, de wetenschap wist veel minder, er waren toen veel meer religieuze mensen.
mensen zoeken eenmaal naar antwoorden, als ze die niet konden vinden, dat fantaseerde ze er 1.
nu, de toekomst, nu de wetenschap veel meer antwoorden heeft, zie je ook dat het aantal religieuze mensen stuk is verminderd.
religieuze mensen zijn dus kortom domme gasten die ik drol weten en niks geleerd hebben.
en die hebben stemrecht...

Laatst bewerkt:
onzin.
we weten allemaal dat als de hersenen niet meer werken dat alles op houd.
we willen het alleen niet weten omdat we allemaal in hoop leven
hoop voor een betere toekomst, hoop voor dit, hoop voor dat. (jij hoopt ook voor iets, jij hebt een doel)
Als we niks hopen, dan hebben we geen reden om te leven, hele natuurlijke reactie van onze hersenen.
Om deze reden scheppen we in ons zelf een beeld om naar te kunnen hopen.
en religie is dus zo'n beeld. (hopend op iets moois na de dood, hopend dat je dierbare goed ontvangen worden, etc etc.)
Probleem is, we kunnen onze geschapen beeld niet voor ons laten maar willen dit al te graag uiten,
en gezien ieder persoon een andere beeld van hoop heeft gecreeert of achtervolgt, (andere religie of dergelijks)
botst dat aan alle kanten (ruzies, oorlogen etc)
die mensen slaan hun eigen ruiten in zonder dat ze er zelf erg in hebben.
we zijn allemaal slachtoffer van ons eigen brein.

aan de andere kant hebt je ook beetje gelijk.
door dat we veel niet weten, gaan we raden.
kijk naar vroeger, de wetenschap wist veel minder, er waren toen veel meer religieuze mensen.
mensen zoeken eenmaal naar antwoorden, als ze die niet konden vinden, dat fantaseerde ze er 1.
nu, de toekomst, nu de wetenschap veel meer antwoorden heeft, zie je ook dat het aantal religieuze mensen stuk is verminderd.
religieuze mensen zijn dus kortom domme gasten die ik drol weten en niks geleerd hebben.
en die hebben stemrecht...
nee dat weten we niet, er is enkel geen bewijs voorhanden van het tegendeel.

En er is geen "jezelf", geen "ik".
Hoe weet jij dat? Je doet hetzelfde als wat vele spirituele of religieuze mensen doen, en dat is in zekerheden praten. Spiritualiteit is geen wetenschap, er is nooit enig bewijs geleverd dat er überhaupt iets voorbij het fysieke bestaat. De levensovertuiging van een mens wordt gevonden tussen 2 uitersten, namelijk de zuiver empirisch georiënteerde geest (bv Angelus) en aan de andere kant van de schaal: de zweverige spirituelen en religieuzen. Wat die schaal betreft zit ik daar ongeveer tussenin. Ik geloof wel in een individuele ziel. Bij mij is sterk de indruk ontstaan dat het boeddhisme gedreven wordt door angst. Namelijk de angst om nog een x aantal keer te reïncarneren in deze wereld. 1 mensenleven bevat al genoeg leed, laat staan tien of honderdtallen. Ik bestudeer veel geschiedenis (circa 1000-1900) en ik ben steeds achterover van de stoel gevallen door de ellende die de mensheid vroeger mee heeft moeten maken door oorlog, ziekte en honger. Geen wonder dat die Boeddha zo bang was om weer in deze wereld herboren te worden. Als de oosterse spiritualiteit voor jou goed werkt, dan is dat waarschijnlijk het juiste pad voor jou. Wel vind ik grote waarde in de lessen van de Boeddha over de dood en de vergankelijkheid van het bestaan. Ik doel op het verhaal van de ontmoetingen van Boeddha met respectievelijk een oud mens, een ziek mens en een lijk. De omhelzing van de dood is altijd dichtbij, voor ieder van ons. Ik leef dus heel bewust en ik ben dankbaar voor elke dag die ik in geluk mag beleven.

Kyrie Eleison

Verlichting is in contact komen met de alledaagsheid van het leven, terug aarden... Nergens meer naartoe leven enz. Diep doordringen in het leven, ernstig worden, in contact komen met de harde, lege realiteit.

Dat kan niet, alleen als je jezelf ophangt.
Want iedereen heeft verlangens en dat is de basis van het leven.
Zelfs als je je verlangens niet wilt, wilt killen, heb je een groot verlangen om die te killen, dat is ook een verlangen ;)

& Is dan jammer, ga graag rustig door het leven. Spanning, uitdaging is voor mij ego shit, afgescheiden door het leven gaan, net als plezier maken, heb zoiezo al een tijdje een hekel aan pleziermakers, zijn mensen waar ik het verst vanaf sta en waar ik ook trots op ben. & zoiezo heb ik soms het gevoel alsof ik in de baarmoeder van m'n moeder, het leven zit.., een intens gevoel van geborgenheid. Niets of niemand kan me dit afnemen.

Iedereen heeft een ego.
En plezier maken is waar het leven om draait dus daar een hekel aan hebben, is een hekel aan het leven hebben.
En jij wilt zover mogelijk van het leven afstaan zeg je.
Dus eigenlijk wil je gewoon dood...:rolleyes:

Doet me trouwens denken aan dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=wt2VILRGPzc

Verlichting is gewoon door het leven gaan, in contact met, als de alledaagse stilte. Bij filmpjes, foto's, teksten van U.G. merk je het duidelijk dat het dat is waar ie naar verwijst.

In tegenstelling tot jou weet ik waar het naar verwijst.
Jij zal nooit verlichting bereiken.
Jouw confortzone ligt idd in je moeders baarmoeder, alles daarbuiten vind jij eng.

nee we leven voort als er totaal geen bloed meer door onze hersenen word gepompt en letterlijk in ons schedel ligt te verrotten. :rolleyes:

Realiteit is net iets ingewikkelder dan je fysieke beleving en waarneming. Metafysica. Je kunt namelijk niet bewijzen dat je niet droomt, niet in een computersimulatie zit enz. Van sommige mensen hier op DBB weet ik bijvoorbeeld ook vrij zeker dat ze al jarenlang in coma liggen maar dat hebben ze zelf heel niet in de gaten joh.

Realiteit is net iets ingewikkelder dan je fysieke beleving en waarneming. Metafysica. Je kunt namelijk niet bewijzen dat je niet droomt, niet in een computersimulatie zit enz. Van sommige mensen hier op DBB weet ik bijvoorbeeld ook vrij zeker dat ze al jarenlang in coma liggen maar dat hebben ze zelf heel niet in de gaten joh.

precies... netals, je nu niet meer kan bewijzen of ik heb gefapt of niet :D..

• Topic Starter Topic Starter
Is er objectief bewijs dat dit topic een kansloze wending heeft genomen?

De invloed van hersenschade op die subjectieve ervaring is wel een redelijke indicatie.

als ik enkele kabeltjes/circuitjes in je computermonitor verneuk lijkt je pc ook kapot te zijn/zich anders te "gedragen"... Stel je nu voor dat je geen directe toegang had tot die pc en enkel beperkt was tot het experimenteren op de monitor...
correlatie is geen causatie :)

ja... niemand kan iets bewijzen.... zoals dat ik nu wel of niet fap

XD :P

Terug
Naar boven