Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

• Topic Starter Topic Starter
Vooral als je beroemdheden zover krijgt zich te bekeren.

Ja geniaal toch?

Tom Cruise: "When you're a Scientologist, and you drive by an accident, you know you have to do something about it, because you know you're the only one who can really help...".
:roflol:

Hoe hard zou het zijn als je gewoon daadwerkelijk een religie verzint en mensen gaan er ook gewoon echt helemaal in op. Dat je gewoon opeens 1miljoen aanhangers hebt en zij jou aanbidden als hun profeet.

Het zou helemaal grappig zijn als je dan na een paar jaar als je dik multimiljonair bent, zegt dat je het allemaal uit je duim hebt gezogen, er natuurlijk helemaal geen onzichtbaar goddelijk wezen in de wolken chilld en dat hun net zoals de meeste gelovigen gewoon achterlijk zijn.

Laatst bewerkt:
Scientology is een beweging voor mensen die geestelijk de weg kwijt (willen) zijn.

Je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Dat is juist de reden waarom religie is ontstaan. Hoe houd je het makkelijkst controle over een grote groep mensen? Door ze bang te maken. Mensen zijn net schapen en het merendeel is überhaupt te achterlijk om voor zich zelf te denken.

Nieuwe generaties worden geïndoctrineerd door hun ouders en hoppa, je hoeft r niks meer aan te doen. Het is niet alleen goedkoper dan politie of leger, hell, het levert zelfs geld op. Het maakt niet uit hoe arm een land, stad of dorp wel niet was, de kerk was altijd welvarend.

True.. Maar voor mensen met een enorm zwaar k*t leven is het ook een houvast. Stel dat jij 12u per dag iPhones in elkaar moest zetten 7 dagen per week. Dan zou ik mezelf ook graag wijsmaken dat er een beter hiernamaals is.

Zijn gewoon jongens die in het dagelijks leven geen plek hebben bemachtigd, altijd gepest en door niet populair gevonden. Nu krijgen ze de erkenning van dit soort clubjes en leven ze ineens helemaal op want hun leven is ineens wel belangrijk.

Vind hem trouwens erg onbekwaam als leider, Abu Imran van sharia4belgium moet tenminste niet iedere 5 seconden naar z'n briefje kijken

Opzich is het eigenlijk een briljant idee om apart sharia in te voeren. Kunnen we al die bontkraagjes voortaan volgens de islamitische wet(die ze allemaal zo graag willen) straffen.
Stelen? Hand er af.
Overval? Doodstraf
Straatroof? Doodstraf
Zwaar geweldsdelict? Doodstraf
Drugs gebruiken? Doodstraf
Grote bek hebben tegen politie? Flink pak rammel en een half jaar cel.

Moet je eens kijken hoe snel dat hele probleem oplost :D. Na een half jaar komen ze jankend terug op hun idee om de Sharia in te voeren.

Vind hem trouwens erg onbekwaam als leider, Abu Imran van sharia4belgium moet tenminste niet iedere 5 seconden naar z'n briefje kijken

Abu "Het Varkentje" Imran heeft nog een straf openstaan in Marroko voor drugfeiten, niet erg Sharia lijkt me.

http://www.youtube.com/watch?v=_9e2vnQgrl0

Dit is toch gewoon zielig? En sorry dat ik het zeg, maar zo iemand zijn plaats is eerder in een psychiatrische instelling vind ik
Check t filmpje op 04:30. Een blanke Hollander komt r iets van zeggen en wordt meteen opgepakt door undercover politie. Dat terwijl meneer de haatbaard 10 seconden daarvoor nog zegt dat Wilders hetzelfde lot zal ondergaan als Theo van Gogh.

Omgekeerde wereld hier. Politici worden door fanatieke allochtoonse moslims in onze eigen hoofdstad nota bene met de dood bedreigt en wanneer een Nederlander hier iets van zegt wordt ie opgepakt.

Zoiets zou je in hun land moeten doen, dan wordt je massaal afgetuigd en moet je blij zijn als je het nog na kan vertellen. Je krijgt gewoon zin om persoonlijk naar de dam te gaan om al die in tapijt gehulde haatbaardjes neer te knuppelen.

Ja geniaal toch?

Tom Cruise: "When you're a Scientologist, and you drive by an accident, you know you have to do something about it, because you know you're the only one who can really help...".
:roflol:

Hoe hard zou het zijn als je gewoon daadwerkelijk een religie verzint en mensen gaan er ook gewoon echt helemaal in op. Dat je gewoon opeens 1miljoen aanhangers hebt en zij jou aanbidden als hun profeet.

Het zou helemaal grappig zijn als je dan na een paar jaar als je dik multimiljonair bent, zegt dat je het allemaal uit je duim hebt gezogen, er natuurlijk helemaal geen onzichtbaar goddelijk wezen in de wolken chilld en dat hun net zoals de meeste gelovigen gewoon achterlijk zijn.

Haha , ook al zou je dan zelf als profeet zeggen dat het allemaal verzonnen is toch zouden er mensen zijn die nog steeds erin zouden geloven. Delusonial geloof die voorkomt uit angst en het niet kunnen controleren van de wereld rondom. Het geeft ook gemakkelijke antwoorden die ze sust , bijna zoals je een huilende baby z'n fopspeen geeft.

Haha , ook al zou je dan zelf als profeet zeggen dat het allemaal verzonnen is toch zouden er mensen zijn die nog steeds erin zouden geloven. Delusonial geloof die voorkomt uit angst en het niet kunnen controleren van de wereld rondom. Het geeft ook gemakkelijke antwoorden die ze sust , bijna zoals je een huilende baby z'n fopspeen geeft.
Jup, ignorance is bliss.

Ik zeg nu maar iets, zou het niet mogelijk zijn om in Westerse landen zoals België en Nederland extremisme van een godsdienst te zien als een psychische afwijking?

Zodat die personen geholpen worden in een speciale kliniek?

(is maar een idee, benieuwd naar de reacties)

Ik zou dit iig overwegen want echt normaal is het niet

Misschien is er nog plaats over voor jouw, kunnen ze je ook meteen even helpen.

Nee ik vind jou niet normaal dat is wat ik probeer te zeggen.

Extremisme is geen afwijking.

Terug
Naar boven