MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

Simpel;

De hartverscheurende video gaat om cultuur, niet om religie.

Het is hoe dan ook afschuwelijk dat meisjes en vrouwen zo mishandeld worden.. :(
Binnen het Christendom is geen verhaal als van Aisha, hoewel ik weet dat dit verschillend wordt geïnterpreteerd en uitgelegd.

Overigens zou ook Maria, zeker naar huidige maatstaven, niet heel oud zijn geweest ten tijde van haar huwelijk met Jozef.

Toevallig overheersen binnen dat soort culturen vaak dezelfde religie. Verder is er geen harde scheidslijn tussen cultuur er religie, ik ben niet religieus (althans niet volgens de gangbare normen) maar ben wel opgegroeid met een christelijke cultuur.

Je zegt dat er geen harde scheidslijn is tussen cultuur en religie, maar noemt vervolgens een harde scheidslijn tussen cultuur en religie.

Iemand die Islam kent, kan wèl zeggen of iets cultuur of religie is.
Gedwongen kindhuwelijken? CULTUUR.

Je zegt niet religieus te zijn maar wel opgegroeid met christelijke cultuur.

Als je denkt dat er geen harde scheidingslijn is, hoe kun je dan zeggen dat je niet de religie maar wel de cultuur hebt?
Omdat ik niet in een almachtige god geloof.

Als dat de harde scheidslijn is, succes met deze discussie, want al die dwazen waar wij kritiek op hebben zullen zeer waarschijnlijk wel daarin geloven en kan he dus niet op cultuur afschuiven.

Was die gekke mo van dat sprookjesboekje niet getrouwd met een zesjarige en had ie geen seks met haar toen ze negen was? Daar halen die salafisten hun rechtvaardiging voor kindhuwelijken vandaan. Of is dat ook niet islam?

Omdat ik niet in een almachtige god geloof.

Als dat de harde scheidslijn is, succes met deze discussie, want al die dwazen waar wij kritiek op hebben zullen zeer waarschijnlijk wel daarin geloven en kan he dus niet op cultuur afschuiven.

De harde scheidingslijn is simpelweg; is het toegestaan in de religie?
Wordt het veelal binnen bepaalde nationaliteiten gedaan?

Als je niks weet over een bepaalde religie, kun je dus niet zeggen of het wel of niet zo is.

Was die gekke mo van dat sprookjesboekje niet getrouwd met een zesjarige en had ie geen seks met haar toen ze negen was? Daar halen die salafisten hun rechtvaardiging voor kindhuwelijken vandaan. Of is dat ook niet islam?

Er is sowieso onduidelijk of ze 6 of 16 was, er is geen hard bewijs dat ze 6 was namelijk.
Wel dat zij heel anders was dan nu een 6 jarige zou zijn (wat logisch is als ze 16 was ipv 6).
Kindhuwelijken kunnen nog in veel gebieden voorkomen, wees onder 18 en ga trouwen; kindhuwelijk. Zelfs in VS.
Het DWINGEN is het grote probleem.

Het moet 100% vrijwillig zijn in Islam.

Dus als een kind 'vrijwillig' met oom mehmet trouwt is het geen probleem

Sinterklaas is obv een religieus persoon. Is Sinterklaas dan ineens religie en deel van de religie, of is het cultuur?

Een van de velen voorbeelden die ik niet ga geven. Ik ga niet meer reageren want anders gaan mensen weer janken dat het een oeverloze discussie is.

Ik vind het zelf niet erg vriendelijk of degelijk om mensen met vragen te negeren, maar goed..het moet en het is niks persoonlijks dus; ik stop met reageren hier.

interklaas is obv een religieus persoon. Is Sinterklaas dan ineens religie en deel van de religie, of is het cultuur?
Sinterklaas is sinds 175 jaar geleden een feest dat geovolueerd is tot het huidige niet eenduidig gevierde kinderfeest. Wat heeft dat dat te maken met kindhuwelijken die binnen de Islam (relegie of cultuur) worden geaccepteerd?

Ik ga niet meer reageren want anders gaan mensen weer janken dat het een oeverloze discussie is.
Dat komt door het eeuwig verplaatsen van de doelpalen door jou.

Als het sektes zijn, dan is het iig niet main stream. In het Christendom zit het niet in de leer.

Welke sektes hebben we het dan over?
Wat versta je onder 'de leer'?

Binnen het Christendom is geen verhaal als van Aisha, hoewel ik weet dat dit verschillend wordt geïnterpreteerd en uitgelegd.

Overigens zou ook Maria, zeker naar huidige maatstaven, niet heel oud zijn geweest ten tijde van haar huwelijk met Jozef.
Toch ook jonge maagden als "spoils of war"?

En basis voor kindbruiden vanuit de torah? Geld dat nog in de bijbel en eventueel voor latere stromingen van christendom?

Er is sowieso onduidelijk of ze 6 of 16 was, er is geen hard bewijs dat ze 6 was namelijk.
Wel dat zij heel anders was dan nu een 6 jarige zou zijn (wat logisch is als ze 16 was ipv 6).
Kindhuwelijken kunnen nog in veel gebieden voorkomen, wees onder 18 en ga trouwen; kindhuwelijk. Zelfs in VS.

Dat is er voor niks uit dat boek van je :laugh:

Een kind is ook echt wilsbekwaam🤐. Wat een mongooltje zeg

Mohammed had wel wat 'hard' bewijs iykwim

Een kind is ook echt wilsbekwaam

"The minimum underage marriage age, when all mitigating circumstances are taken into account, commonly ranges from 15 to 17. Nine states do not allow a person over 21 to marry an underage person. As of July 2023, five US states do not set any minimum age for marriage."

Ga in VS klagen dan.

"The minimum underage marriage age, when all mitigating circumstances are taken into account, commonly ranges from 15 to 17. Nine states do not allow a person over 21 to marry an underage person. As of July 2023, five US states do not set any minimum age for marriage."

Ga in VS klagen dan.
Ga jij je kutgezeik over je leven lekker in Engeland houden dan? Dan hebben wr ren deal?

Zonder religie was deze wereld veel beter afgeweest. Volwassen mensen die hun leven laten afhangen van een sprookjesboek.

Het is maar goed dat Hell geen dochter heeft gekregen, even los van het feit dat ze zich helaas überhaupt heeft voortgeplant. Dat arme kind was dan al lang geruild voor een kameel en wat vloerkleden.

Terug
Naar boven