MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

... distraught about abuse and injustice he’d suffered at the hands of a local police chief — Kalaia doused himself in gasoline and set himself on fire.

He's among hundreds of Tunisians who have turned to the desperate act of self-immolation in the past 10 years, following the example of Mohammed Bouazizi, a 26-year-old fruit seller in the town of Sidi Bouzid who set himself ablaze on Dec. 17, 2010, to protest police harassment.

Bouazizi's gruesome death unwittingly unleashed mass demonstrations against poverty and repression, leading to the downfall of Tunisia’s dictator of 23 years; that in turn sparked the Arab Spring uprisings and a decade of crackdowns and civil wars across the region.

Heeft me altijd gefascineerd, vanuit spiritueel en karmisch oogpunt.

“I’m not going to tell you I regret waking up, but dying would have been better," Kalaia says, dragging on a cigarette. “Nowadays, I don’t think about killing myself another time, but I ask God for death because I’m so tired.”
..
In 2014, Kalaia’s mother, Zina Sehi, now 68, tried to burn herself to death in front of the president’s palace in Tunis, protesting the government’s lack of support for the family. The next year, his 35-year-old brother Saber did the same, dying instantly. Kalaia blames himself for their actions.

The Quran forbids suicide, and many Muslim societies regard it as taboo. This does not prevent hundreds of Tunisians attempting it every year.

Heeft me altijd gefascineerd, vanuit spiritueel en karmisch oogpunt.
Het is wat jaren geleden sinds ik de Quran en Hadith gelezen heb, maar de intentie is dat zelfmoord verboden is omdat "killing without reason" verboden is, gezien leven van Allah komt.
Als er een reden is, is dit al justifiable death(act of protest). Dezelfde redenering van suicide bombers in principe.

Over de vreemde waterscheiding op het gymnasium en het verouderde idee over hoe Joods de eerste Christelijke auteurs waren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.887

Dertien jaar alweer... :(

"I'd say no, f**k you!"

Laatst bewerkt:
  • #1.888

Owned, owned, owned,... You've got owned!

Nog even over het feit dat atheïsten eigenlijk een soort Christenen zijn, dat vinden ze zelf ook...

Nog even over het feit dat atheïsten eigenlijk een soort Christenen zijn, dat vinden ze zelf ook...

Sommige atheïsten vinden zichzelf ergens cultureel bij horen*.

Zover ik kan begrijpen is 'cultureel een religie volgen zonder godsdienstig te zijn' niet hetzelfde als 'een soort Christenen zijn'.

Sommige atheïsten vinden zichzelf ergens cultureel bij horen*.

Zover ik kan begrijpen is 'cultureel een religie volgen zonder godsdienstig te zijn' niet hetzelfde als 'een soort Christenen zijn'.
Zeldzaam maar ik sluit me hier bij aan.

Westerse Atheisten hebben cultureel vaak raakvlak met christenen en andersom.

Omdat religie en cultuur verweven zijn en het christendom een grote rol gespeelt heeft in de westerse cultuur.

• #1.893
Er is hoop!
Maar is die er ook voor mij? Ik weet het nog steeds niet.
Je kunt in je laatste levenuur je zonden nog opbiechten en ben je gelijk welkom in de hemel mocht die er zijn. Lekker elke avond in de ondergaande zon wijn drinken met Jezus en z n pa.

Het Nieuw-Atheisme is dood en wij hebben het vermoord?

Interessant draadje

De Progressives en de Rationals vallennuit elkaar.

Ook gender wordt genoemd: jonge mannen gaan weer naar de kerk, jonge vrouwen naar XR demonstraties. Past in jet plaatje dat mannen conservatiever worden en vrouwen progressiever.

Laatst bewerkt:
Help me even, de kerk links is toch ook veel mooier dan de kerk rechts?

Laatst bewerkt:
Vind allebei niet zo.

1712438640701.jpeg

Je kunt in je laatste levenuur je zonden nog opbiechten en ben je gelijk welkom in de hemel mocht die er zijn. Lekker elke avond in de ondergaande zon wijn drinken met Jezus en z n pa.
Als je weet wanneer je sterft natuurlijk en als je er in staat toe bent alsook. Verder is niet het opbiechten van je zonden dat je toegang geeft tot Gods koninkrijk maar enkel en alleen het vertrouwen op Christus en de reden waarom hij aan het kruis stierf

Terug
Naar boven