AndroidHealthClinic

Rep range irrelevant wat betreft spierhypertrofie?

Pleurklaat

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
5.551
Lengte
1m78
Effects of different volume-equated resistance training loading strategies on muscular adaptations in well-trained men. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24714538, full text: http://ge.tt/3PFOh5Y1/v/0?c)

After 8 weeks, no significant differences were noted in muscle thickness of the biceps brachii. Significant strength differences were found in favor of ST for the 1RM bench press and a trend was found for greater increases in the 1RM squat. In conclusion, this study showed both bodybuilding- and powerlifting-type training promote similar increases in muscular size, but powerlifting-type training is superior for enhancing maximal strength.

After 8 weeks, no significant differences were noted in muscle thickness of the biceps brachii. Significant strength differences were found in favor of ST for the 1RM bench press and a trend was found for greater increases in the 1RM squat. In conclusion, this study showed both bodybuilding- and powerlifting-type training promote similar increases in muscular size, but powerlifting-type training is superior for enhancing maximal strength.

Wat mij betreft niets nieuws onder de zon, ik roep dit al jaren.

Hypertrofie is vooral het resultaat van de optimale combi mechanische tensie (Intensiteit) bij voldoende tonnage (Volume, TUT of hoe je het ook wilt noemen).
Set-Rep-ranges/protocollen zijn meer een practisch hulpmiddel om o.a. progressie-opbouw in banen te leiden en geen expliciete indicator van de hoeveelheid hypertrofie.

Maar zwaar trainen is toch helemaal niet leuk en cool? Beter een beetje simpel pompen en verder amper kracht hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Wat mij betreft niets nieuws onder de zon, ik roep dit al jaren.

Hypertrofie is vooral het resultaat van de optimale combi mechanische tensie (Intensiteit) bij voldoende tonnage (Volume, TUT of hoe je het ook wilt noemen).
Set-Rep-ranges/protocollen zijn meer een practisch hulpmiddel om o.a. progressie-opbouw in banen te leiden en geen expliciete indicator van de hoeveelheid hypertrofie.

Oh begrijp me niet verkeerd, ik was hier ook al van overtuigd. Ik wou eigenlijk gewoon het (nieuwe) onderzoek even delen.

wie legt dit ff op mbo niveau uit

alles voor de biceps

wie legt dit ff op mbo niveau uit

alles voor de biceps

17 batties werden verdeeld in 2 clickas. de 3 setjes van 10 reps met je 10rm clicka en de 7 setjes van 3 reps met je 3rm crew. na 8 weken hadden ze evenveel massa gains gemaakt, maar de 7x3 crew had meer vooruitgang geboekt qua maximale kracht, vriend.

17 batties werden verdeeld in 2 clickas. de 3 setjes van 10 reps met je 10rm clicka en de 7 setjes van 3 reps met je 3rm crew. na 8 weken hadden ze evenveel massa gains gemaakt, maar de 7x3 crew had meer vooruitgang geboekt qua maximale kracht, vriend.

ah dus ik kan met minder moeite mijn biceps laten groeien

thx a sahbe

snappurniksvan :scratch:

After 8 weeks, no dope differences was noted up in muscle thicknizz of tha biceps brachii. Right back up in yo mutha****in ass. Significant strength differences was found up in favor of ST fo' tha 1RM bench press n' a trend was found fo' pimped outer increases up in tha 1RM squat. In conclusion, dis study flossed both bodybuilding- n' powerlifting-type hustlin promote similar increases up in muscular size yo, but powerlifting-type hustlin is superior fo' enhancin maximal strength.

• Like
Waarderingen: LKK
Interessant! I'm in

Denk dat je dit eens in de gaysectie zou moeten posten

Enige nadeel lijkt me(correct me if im wrong) dat je met een hogere intensiteit wel sneller een deload nodig hebt en in de deload train je minder effectief.
Of zit ik er naast?

Enige nadeel lijkt me(correct me if im wrong) dat je met een hogere intensiteit wel sneller een deload nodig hebt en in de deload train je minder effectief.
Of zit ik er naast?

Niet persé, hangt er vooral vanaf hoe je met Volume om gaat. (dat wordt sowieso evenredig belangrijker naarmate de gemiddelde Intensiteit hoger wordt)

Ik doel dan op gericht afwisselen van veel, middelmatig en weinig Volume. (Cycling/Tapering)
Het kan dan heel lang aan is mijn ervaring...

Niet persé, hangt er vooral vanaf hoe je met Volume om gaat. (dat wordt sowieso evenredig belangrijker naarmate de gemiddelde Intensiteit hoger wordt)

Ik doel dan op gericht afwisselen van veel, middelmatig en weinig Volume. (Cycling/Tapering)
Het kan dan heel lang aan is mijn ervaring...

Maar op de "weinig volume dagen" zul je ook minder eiwitsynthese hebben ofnie?( of kan je dat wegstrepen omdat je uiteindelijk met veel zwaardere gewichten traint wat resulteerd in meer eiwit synthese?)

Is er ook gecontroleerd voor volume (en frequentie)?

Maar op de "weinig volume dagen" zul je ook minder eiwitsynthese hebben ofnie?( of kan je dat wegstrepen omdat je uiteindelijk met veel zwaardere gewichten traint wat resulteerd in meer eiwit synthese?)

Inderdaad!

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je progressie ziet als een cumulatief proces van heel veel trainingen die allemaal (binnen een strategisch uitgekiend plaatje) bijdragen aan een bepaald eindresultaat.

Daar zullen qua 'adaptieve responses' (n.b. verhoogde eiwitsynthese e.d.) uitaard ook "mindere" dagen tussen zitten.
Voor mensen die zich te veel fixeren op het 'resultaat' binnen één enkele training is dit haast rampzalig, diegenen die kijken naar trainingresultaat als een veelvoud van sessies is dit een onvermijdelijk en zelfs noodzakelijk onderdeel.

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Is er ook gecontroleerd voor volume (en frequentie)?

Dacht het niet, is nog niet hip genoeg denk ik ;)

Staat allemaal in de full text.

Terug
Naar boven