AndroidHealthClinic

# Reps luidop uitspreken

Peiling Peiling Ik houd mijn aantal reps bij ...

• ... door ze luidop uit te spreken

Stemmen: 25 18,4%
  • ... door ze niet luidop te tellen

Stemmen: 111 81,6%

• Totaal stemmers
    136
Als ik bij de 6 reps ben en al bijna kapot ben maar toch bijv 9 reps wil halen dan begin ik weer vanaf de 1 met tellen. Dan trick ik mezelf dat ik pas ben begonnen met de set dus nog veel kracht zou moeten hebben. Klinkt stom maar alle beetjes helpen als je dood aan het gaan bent.

Allemaal in mijn hoofd uiteraard. :)

Tellen is voor beginners.

Ik grom mijn reps, voel me dan altijd een stuk sterker.

ik tel altijd hardop omdat mijn spotter dan hoort en ziet hoeveel ik er doe, om te motiveren dat hij hetzelfde doet minimaal..

Hierdoor gaat ie juist keihard! omdat mijn niveau IETS hoger ligt. :)

Bij zware reps tel ik terwijl ik uitadem.. Maar dat is niet echt hardop.

luidop tellen is voor homo's. :D

tis wel handig als je oefeningen met een spotter doet en hij kan niet tellen, voor de rest is het een beetje onzin hoor kan je niet tot 8 tellen in je hoofd?

ik tel alleen hardop als er knappe meiden aankomen en ik pushups doe of bicep curl.......
9997, 9998, 9998, 10000! diepe zucht! en dan kijk ik stoer om me heen.

Ik begin altijd met in m'n hoofd tellen, maar naarmate het zwaarder wordt, fluister ik ze mee met het uitademen. Dus wel uitspreken, maar zeker niet luid! Geeft mezelf een soort van houvast...zo maak ik m'n setje netjes af en reguleer ik m'n ademhaling.

ik gebruik het een beetje als motivatie, zoals Ronnie Coleman altijd dingen schreeuwt als lightweight en yea buddy :P (maar dan schreeuw ik het niet :D)

ik zorg altijd voor spektakel in de gym.
daarom worden m'n reps geteld door anderen om me heen.
mensen hebben dus altijd wat te vertellen als ze thuis komen.
hun blij , ik blij :D:D

Ik tel mijn reps niet. Ik weet zelf wat ik ongeveer aankan qua gewicht en aan de hand van hoe ik me op dat moment voel, ga ik extra zwaar in gewicht voor wat minder reps of wat lichter voor wat meer reps. Tellen doe ik daarbij niet..

Reps verschilt per training, het gewicht dus ook adhv, hoe ik me dan voel.
Waarom zou je tellen zolang je netjes binnen de normale rep-range blijft? (ca. 3 tot 12)

Soms hardop als het zwaar wordt.

Nee dat doe ik niet, ik weet niet, ik verneuk dan juist me ademhaling en die is voor mij al lastig genoeg.

Terug
Naar boven