XXL Nutrition

Respect voor Turkije, hoofddoekjes blijven verboden op universiteiten

Hrant Dink was dan ook een zeer controversieel "anti-turks" figuur. De discussie voor een al dan niet hoofddoek dragen reikt niet zo diep.

Anti Turks :roflol: Yep dat ben je al snel in Turkije als je het hebt over de Armeense genocide. Nationalisme is een b*ch. Geeft wel aan dat er in Turkije weinig ruimte is voor denkbeelden die ingaan tegen het heersende nationalisme.

De moordenaar van Dink komt overigens wel uit de gelederen van een partij die er voor kan zorgen dat er toch enige destabilisatie ontstaat in Turkije. Knal maar genoeg personen neer en je hebt de poppen aan het dansen. Die BBP-aanhangers schromen geweld in ieder geval niet.

Anti-turks vandaar onder aanhalingstekens. Als een christelijk armeen de armeense genocide bovenhalen...tsjah, what would you expect ? Destibilatie ontstaat niet als een 'niet-geliefde' man wordt vermoord zoals Hrant, en de discussies rondom de hoofddoek gaan ook niet zo extreem over langs zowel de pro- als contra kant.

Anti-turks vandaar onder aanhalingstekens. Als een christelijk armeen de armeense genocide bovenhalen...tsjah, what would you expect ?

Dat zo iemand de kans krijgt om zijn zegje te doen, maar dat blijkt nogal gevoelig te liggen in Turkije.

Wat betreft het onderwerp van de hoofddoekjes denk ik dat diezelfde hardliners, die toch 1,1% van het electoraat uitmaken, wel eens kunnen gaan zorgen voor een hoop ellende. Te meer daar er nog wel andere groeperingen zijn die geweld niet schuwen en een islamitische grondslag hebben.

Wij Turken zijn erg nationalistisch

we cant help it

Ik denk niet dat we hieruit gaan geraken. Ik volg het dagelijks op de nieuws en tis niks meer dan politiek gezwets langs alle kanten. Tussen de pro's en contra's heerst ook wederzijds respect.
Ik kan me niet inleven in de berichtgevingen van buitenstaanders, lijkt allemaal zo overgedramatiseerd eerlijk gezegd.

1,1% van het electoraat uitmaken

Vind jij dat noemenswaardigs ? 300.000 mensen op 70 miljoen.

Ik denk niet dat we hieruit gaan geraken. Ik volg het dagelijks op de nieuws en tis niks meer dan politiek gezwets langs alle kanten. Tussen de pro's en contra's heerst ook wederzijds respect.
Ik kan me niet inleven in de berichtgevingen van buitenstaanders, lijkt allemaal zo overgedramatiseerd eerlijk gezegd.

Er hoeft maar 1 groepering op te staan die niks wil weten van politiek gezwets en je hebt de poppen aan het dansen.

Vind jij dat noemenswaardigs ? 300.000 mensen op 70 miljoen.

Hier zijn ze al bang voor een groep van minder dan 10.000 personen op 16 miljoen. dus ja ik vind 300.000 wel noemenswaardig.

Anti-turks vandaar onder aanhalingstekens. Als een christelijk armeen de armeense genocide bovenhalen...tsjah, what would you expect ? Destibilatie ontstaat niet als een 'niet-geliefde' man wordt vermoord zoals Hrant, en de discussies rondom de hoofddoek gaan ook niet zo extreem over langs zowel de pro- als contra kant.

Wel zo extreem dat ze nu die ene partij willen gaan verbieden. het zit dus toch diep schijnbaar.

Terug
Naar boven