XXL Nutrition

Respect voor Turkije, hoofddoekjes blijven verboden op universiteiten

Hadith is niet verplicht om na te volgen.

Kan me dat niet herinneren, maar ga ervan uit dat je bron klopt, dan gaat het nog steeds om een enkel gevalletje.

Als ik mijn bron bron mag geloven (ma), dan was de publieke opinie van Turkije sterk verontwaardigd over de dood van de Italiaanse priester.

Laatst bewerkt:
Over welke hardliners heb je het en hebben ze een poot om op te staan ?
De discussie dat er in turkije gevoerd wordt over dit onderwerp is puur politiek en de meningen van de burgerij is nagenoeg ook vreedzaam. Geen idee over welke groep je het hebt.

Partijen als de BBP kennen genoeg figuren die geweld niet schuwen en hebben een Islamitische grondslag. Bij een mogelijke tweedeling zullen nationalisten hun kans vanzelf grijpen, hoe klein zo'n beweging ook is.

Hadith is niet verplicht om na te volgen.

Kan me dat niet herinneren, maar ga ervan uit dat je bron klopt, dan gaat het nog steeds om een enkel gevalletje.

Hadith .. dat geld voor de meeste .. dat het mag! dat het aangeraden is.. Maar ons profeet mocht iets verbieden of juist niet . ( halal,haram)

Mocht je me niet geloven ga ik ff mn best doen om de vers te vinden ( uit de koran )

Dit is geen enkel geval ..meerdere hadith. mocht het nodig zijn plaats ik die ook .

Partijen als de BBP kennen genoeg figuren die geweld niet schuwen en hebben een Islamitische grondslag. Bij een mogelijke tweedeling zullen nationalisten hun kans vanzelf grijpen, hoe klein zo'n beweging ook is.

Een vrij marginale groep en met een sterk controle van een seculier geïnspireerd leger zet ik weinig in voor hen.

Hadith .. dat geld voor de meeste .. dat het mag! dat het aangeraden is.. Maar ons profeet mocht iets verbieden of juist niet . ( halal,haram)

Verwoord dit keer anders, want ik snap je niet zo goed.

Net zo'n cultuuruiting als de burka inderdaad, ook geen voorgeschreven kledingstuk.

Goed man met jou ga ik niet eens in discussie,want je hoort wat je wil horen en wat je niet wil horen laat je staan. Geen probleem. Er zijn inderdaad cultuuruitingen binnen de geloof maar hierbinnen valt de hoofddoek NIET! ..
Tot zover mijn kennis binnen de islam hoeft een ''burka'' idd niet want als je kijkt naar de hadith en verzen zie je dat buiten de gezicht en handen bedekt moeten worden. ( dus gezicht en handen kunnen open blijven )

Even wat gelezen over hoofddoeken op een andere forum en plaats maar hier op het forum. zonder enig geweten zonder enig kennis.
Ga alsjeblieft eerst onderzoeken of het echt of echt niet zo is, omdat er genoeg boosdoeners zijn in de wereld die andere mensen willen misleiden. of beter reageer je niet . ( dit is ook zo voor mij . Als ik iets weet dan plaats ik het , en zo niet dan hou ik voor me zelf en ga dan onderzoeken tot ik het helemaal zeker weet)

Moet morgen vroeg op dus wens jullie een fijn avond!

N000B

Een vrij marginale groep en met een sterk controle van een seculier geïnspireerd leger zet ik weinig in voor hen.

Knal, knal, knal. Hrant Dink kan er over meepraten en die genoemde pastoor ook (figuurlijk dan, doden spreken niet). De boel vernken heb je weinig mensen voor nodig en als je maar doordrukt krijg je vanzelf meer volgelingen. Zeker als sommigen zich in hun eer voelen aangetast omdat het hoofddoekje niet meer mag worden gedragen.

Heb je wel enig idee wat een "cultuuruiting" is? Want volgens mij sla je daar al de pan mis.

Goed man met jou ga ik niet eens in discussie,want je hoort wat je wil horen en wat je niet wil horen laat je staan. Geen probleem. Er zijn inderdaad cultuuruitingen binnen de geloof maar hierbinnen valt de hoofddoek NIET! ..
Tot zover mijn kennis binnen de islam hoeft een ''burka'' idd niet want als je kijkt naar de hadith en verzen zie je dat buiten de gezicht en handen bedekt moeten worden. ( dus gezicht en handen kunnen open blijven )

Even wat gelezen over hoofddoeken op een andere forum en plaats maar hier op het forum. zonder enig geweten zonder enig kennis.

Moet morgen vroeg op dus wens jullie een fijn avond!

N000B

Heb je nou mijn knip en plakwerk gelezen of niet? Want echt veel lezen doe je volgens mij niet, buiten dan de vastgeroeste stukken die er klaarblijkelijk zijn ingeramd.

Ik haal dit inderdaad even van elders weg maar uit ervaring weet ik dat de hoofddoek geen verplichte zaak is binnen de islam, hoeveel achtergestelden dat vod dan ook dragen. Als het niet verplicht is dan blijft het bij een cultuuruiting. Of anders een verkeerde geinterpreteerde religieuze uiting.

Heb je nou mijn knip en plakwerk gelezen of niet? Want echt veel lezen doe je volgens mij niet, buiten dan de vastgeroeste stukken die er klaarblijkelijk zijn ingeramd.

Ik haal dit inderdaad even van elders weg maar uit ervaring weet ik dat de hoofddoek geen verplichte zaak is binnen de islam, hoeveel achtergestelden dat vod dan ook dragen. Als het niet verplicht is dan blijft het bij een cultuuruiting. Of anders een verkeerde geinterpreteerde religieuze uiting.

Dan zou ik je aanraden om de islam beter te onderzoeken en voordat je iets NIET zeker voor dat je dat goed bestudeert totdat je er zeker van bent.

En idd als het NIET verplicht zou zijn dan zou het een cultuuruiting zijn.
Maar dit is het geval niet ..

Nou ga ik echt weg :D kan anders morgen niet op voor werk! :eek:
Mvg

N000B

Dan zou ik je aanraden om de islam beter te onderzoeken en voordat je iets NIET zeker voor dat je dat goed bestudeert totdat je er zeker van bent.

Mvg

N000B

Ah, je bedoelt eigenlijk dat de meeste moslims het ook niet weten? boek zou vol liefde en geluk bestaan, maar ondertussen wordt de koran gebruikt voor haat en geweld. Geef nou maar gewoon toe dat er een tweedeling van moslims zijn. De ene ziet het liefdevolle van het boek in, de anderen willen alleen lezen en onthouden wat er staat om ongelovigen de les te lezen.

Dus kom ons aub niet vertellen dat wij ons beter moeten verdiepen in de islam, want als er ergens wel een grote identiteitscrisis is is het wel onder de moslims zelf.

Op een land van 70 miljoen inwoners stelt dat inderdaad niks voor.
Dit soort 'akkefietjes' gebeuren overal en als er moorden wordt gepleegd op christenen/andersgelovigen wordt dit zwaar aangepakt door de overheid en is er een publieke afkeuring voor dit soort daden. (dit geeft turkije immers een slecht imago voor het westen)

Stelt niks voor? En die priester dan? Die vermoord is op basis van een potloodcreatie? Sorry hoor, maar langzaam begint in turkije ook wel duidelijk te worden dat er mensen zijn die een ander doel met turkije voor ogen hebben.

Mvg

N000B

Dat heet nou interpretatie en gelet op hoe er mee wordt omgegaan is er dus sprake van een verkeerde interpretatie. Te meer daar vooral in de kring van beter opgeleiden de hoofddoek steeds meer wordt verlaten terwijl er geen geloofsafvalligheid te bespeuren is.

Wie zal nou meer gelijk hebben? De beter opgeleide of degenen die nog leven in de middeleeuwen?

Volgens jouw interpretatie is het verplicht, volgens velen anderen is het dat niet.

Knal, knal, knal. Hrant Dink kan er over meepraten en die genoemde pastoor ook (figuurlijk dan, doden spreken niet). De boel vernken heb je weinig mensen voor nodig en als je maar doordrukt krijg je vanzelf meer volgelingen. Zeker als sommigen zich in hun eer voelen aangetast omdat het hoofddoekje niet meer mag worden gedragen.

Hrant Dink was dan ook een zeer controversieel "anti-turks" figuur. De discussie voor een al dan niet hoofddoek dragen reikt niet zo diep.

Heb je de kans om aan een Universiteit te studeren, laat je die kans schieten omdat je je hoofddoekje niet wil afzetten.

Epic self ownage :roflol:

Stelt niks voor? En die priester dan? Die vermoord is op basis van een potloodcreatie? Sorry hoor, maar langzaam begint in turkije ook wel duidelijk te worden dat er mensen zijn die een ander doel met turkije voor ogen hebben.

Wat een overdramatisatie. Ik vertrouw de kopstukken van akp ook niet, maar ik geloof wel in de sterkte van de bevolking en de leger die nooit ataturk zullen vergeten als hun leidraad. Daarom zie ik turkije ook niet in handen vallen van islamisten.

Terug
Naar boven