Fitness Seller

Respect voor Turkije, hoofddoekjes blijven verboden op universiteiten

Alle? Een hoofddoek is toch echt een cultureel verschijnsel net zo goed als een burka dat is. Lang niet alle moslima's lopen met een hoofddoek op, zelfs niet in landen waar de islam vrij sterk is. In Jordanie liepen ze eerder met de knopjes uit de blouse dan met een kopvod.

''And say to the faithful women to lower their gazes, and to guard their private parts, and not to display their adornment except what is apparent of it, and to extend their headcoverings (khimars) to cover their bosoms (jaybs), and not to display their adornment except to their husbands, or their fathers, or their husband's fathers, or their sons, or their husband's sons, or their brothers, or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their womenfolk, or what their right hands rule (slaves), or the followers from the men who do not feel coïtusual desire, or the small children to whom the nakedness of women is not apparent, and not to strike their feet (on the ground) so as to make known what they hide of their adornments. And turn in repentance to God together, O you the faithful, in order that you are successful''

Surah 24 , Ayah 31 .

Voor de mensen die NIKS weten over de Islam en die denken dat het maar een ''cultuur'' is die hebben het mis.
Al die miljoenen moslima's dragen het omdat het ''cultuur'' is ?

Ga hier niet zeuren over dat het cultuur is en dat het allemaal verzonnen is als jullie er niks over weten damn.

''And say to the faithful women to lower their gazes, and to guard their private parts, and not to display their adornment except what is apparent of it, and to extend their headcoverings (khimars) to cover their bosoms (jaybs), and not to display their adornment except to their husbands, or their fathers, or their husband's fathers, or their sons, or their husband's sons, or their brothers, or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their womenfolk, or what their right hands rule (slaves), or the followers from the men who do not feel coïtusual desire, or the small children to whom the nakedness of women is not apparent, and not to strike their feet (on the ground) so as to make known what they hide of their adornments. And turn in repentance to God together, O you the faithful, in order that you are successful''

Surah 24 , Ayah 31 .

Voor de mensen die NIKS weten over de Islam en die denken dat het maar een ''cultuur'' is die hebben het mis.

Ga hier niet zeuren over dat het cultuur is en dat het allemaal verzonnen is als jullie er niks over weten damn.

Zakdoekje?

Denk je nou echt dat ze aanslagen gaan plegen ofzo?

Dan ben je kapot dom.

Maar goed, kom maar op met je pwnage :roflol:

Zeg, ik weet niet waar je vandaan komt, maar schijnbaar leren ze in de bergen je om niet te lezen zeker? Waar staat dat ik heb gezegd dat ze aanslagen gaan plegen? Wie heeft er nu zijn goed wijs kapot?

Je loopt te zeiken over onze vooroordelen, maar zelf net zo hard meedoen :roflol:

Surah 24 , Ayah 31 .

Blah :
I shall discuss Ayah 31 of soorat Al-Noor first and quickly. The English translation according to www.al-islam.com is :

[31] And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (must ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and not display their beauty except to their husbands.

For this arguments purpose I shall not get into details about the English translation, but the text in question is highlighted above. God only commands women to hide their bosom or Chest area. The word in Arabic used was Jaib. Jaib is commonly referred to nowadays as the pocket. Which I believe was still the name for pockets back in the old days. Only pockets were commonly placed in the chest area versus the pants or jacket for example. The argument to support this claim is the Quran itself uses the word Jaib in two other versus. Both referring to Moses
(PBUH) and one of the Miracles God taught him when he was sent to the pharaoh. God asked Moses (PBUH) to insert his hand into his pocket (which the Bible refers to as the chest area as well) and then take it out to perform the Miracle.

Therefore this Ayah (31:24) clearly is asking Muslim women to cover their bosoms and not referring to covering the hair.

Verkeerde interpretatie hooguit en verder nog steeds een cultuuruiting aangezien lang niet alle moslima's hun haar bedekken. Degenen met een beetje educatie weten wel beter, alleen degenen die verkiezen in duisternis te leven zullen blijven hangen aan achterhaalde en niet juist geinterpreteerde denkbeelden.

Ik wacht op je pwnage dude, kom maar op.

Maar als je verder niets nuttigs hebt te melden,

ga snel naar de Gare HanenHok ofzo

Ik wacht op je pwnage dude, kom maar op.

Maar als je verder niets nuttigs hebt te melden,

ga snel naar de Gare HanenHok ofzo

Ik blijf melden waar ik mijn mening wil zien. Doe jij helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niets aan....hoe graag je ook zou willen. En zelf heb je ook niks nuttigs te melden dan een topic te verzieken met je gescheld.

Zeker niet door dat er een aardige tweedeling in turkije begint te komen? En we weten allemaal wat er gebeurt als moslims hun zinnetje niet krijgen. Ik hou mijn hart vast.

Nee, ze gaan niet over tot geweld nee. Zo achterlijk zijn ze daar ook niet weer. Je beziet Turkije als een derdewereldland.

Als je een hoofddoek draagt uit vrije wil, vind ik het best.

Maar meeste die het dragen doen het niet omdat ze het willen, daar ben ik dus tegen.

Respect voor mensen die het dragen hier in NL en andere landen, mensen kijken je scheef aan als ze je binnen zien komen.

Maar goed, heb ook niet zoveel met hoofddoeken. Zou ook niet met iemand trouwen die er 1 draagt.

Nee, ze gaan niet over tot geweld nee. Zo achterlijk zijn ze daar ook niet weer. Je beziet Turkije als een derdewereldland.

Die hardliners kunnen behoorlijk gewelddadig zijn en je hebt maar een klein groepje nodig om een land te destabiliseren. Overigens heerst er nog genoeg achterlijkheid in Turkije. Waar het in de steden er modern aan toe gaat over het algemeen, bestaan er toch zeker nog wel achterlijke praktijken in de meer afgelegen gebieden.

Hoezo zie ik turkije als derdewereldland? Puur omdat ik zeg dat er een tweedeling ontstaat? Ikz ie het verband niet hoor...leg het me aub even uit.

Die hardliners kunnen behoorlijk gewelddadig zijn en je hebt maar een klein groepje nodig om een land te destabiliseren. Overigens heerst er nog genoeg achterlijkheid in Turkije. Waar het in de steden er modern aan toe gaat over het algemeen, bestaan er toch zeker nog wel achterlijke praktijken in de meer afgelegen gebieden.

Over welke hardliners heb je het en hebben ze een poot om op te staan ?
De discussie dat er in turkije gevoerd wordt over dit onderwerp is puur politiek en de meningen van de burgerij is nagenoeg ook vreedzaam. Geen idee over welke groep je het hebt.

@yzord:

En we weten allemaal wat er gebeurt als moslims hun zinnetje niet krijgen. Ik hou mijn hart vast.

Wat moet ik mij hieruit concluderen ?
Als er ergens in de wereld gematigde moslims, dan is het turkije wel.
In turkije is m'n eerst turk (seculier, pro ataturk, zwaar nationalistisch) en dan pas moslim. Moslims in turkije moeten ook niks weten van fanatiekelingen.
Er bestaat wel een groep marginalen, maar die stellen niks voor qua macht.
Dat akp aan de macht zit is vooral te danken aan hun positieve inbreng op welvaartsvlak, niet omdat mensen graag de mening delen over een sterk islamitisch land.

Laatst bewerkt:
Blah :

Verkeerde interpretatie hooguit en verder nog steeds een cultuuruiting aangezien lang niet alle moslima's hun haar bedekken. Degenen met een beetje educatie weten wel beter, alleen degenen die verkiezen in duisternis te leven zullen blijven hangen aan achterhaalde en niet juist geinterpreteerde denkbeelden.

Hey meneer EricR sinds jij de koran helemaal bestuurd hebt enzo .. dan weet je vast ook dat we in hadiths ( overleveringen ) van profeet ( vrede zij met hem ) geloven.. dus ook zijn woorden.

Er zijn over dit onderwerp klein groep ''geleerden'' die het niet mee eens zijn dat een vrouw hoofddoek zou moeten dragen.

Allah swt zei:

En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen. (An-Nour: 31)

Hadith:
Abû dâwûd overleverde van Aisa (ra): toen Asmâ, de dochter van Abu Bakr met een doorzichtige kleedje bij de gezant van Allah (saw) verscheen, wende hij (saw) zijn blik af en zei: “O Asmâ, wanneer een vrouw de menstruatieleeftijd heeft bereikt, mag ze niets meer dan deze delen van haar lichaam laten zien” en hij (saw) toonde daarbij zijn handen en gezicht.

De moslimvrouw mag dus haar lichaam niet laten zien met uitzondering van haar handen en gezicht.

Buiten dit is volgens Islamitisch wetgeving ( sharia ) verboden om zonder een hoofddoek te lopen.(buiten)

Blah :

owjah omdat niet alle moslima's zich NIET bedekken is het daarom een cultuuruiting. ???

Over welke hardliners heb je het en hebben ze een poot om op te staan ?
De discussie dat er in turkije gevoerd wordt over dit onderwerp is puur politiek en de meningen van de burgerij is nagenoeg ook vreedzaam. Geen idee over welke groep je het hebt.

Ik kan me bijvoorbeeld een incident herinneren dat een pastoor is vermoord in Turkije omdat het bijv. een katholieke religie aanhing. Dit na aanleiding over de spotprenten van Mootje.

Terug
Naar boven