Fitness Seller

resultaten cut

• Topic Starter Topic Starter
en nog een vraagje, Ik heb altijd gehoord dat je van altijd hetzelfde eten te eten, er net opgeblazen uitzag. Maar men voedingsschema is bijna elke dag hetzelfde voedsel? Weet iemand hier meer over

Ik had alles ingevuld van 1 dag, maar de juiste producten staan er niet op waardoor alles toch wat verschilde. Ik had bv 20 gram eiwit te weinig volgens je link, maar dat is omdat ik andere kwark gebruik etc. Ik ga wel vanaf maandag men kh terug verlagen tot maximum 150 gram en eens zien of ik dan meer resultaat zie.
Ik gebruik al wel 12 weken hetzelfde UB/LB schema, is het nodig dit te veranderen? Of kan ik het gewoon blijven doen?

Voorkeur gaat uit naar een wisseling van training om de 8-12 weken

je kan overigens producten aanpassen. beneden het bestand staat een tab met calorietabel

Voorkeur gaat uit naar een wisseling van training om de 8-12 weken

je kan overigens producten aanpassen. beneden het bestand staat een tab met calorietabel

En met wisselen, kan ik dan best van UB/LB naar een split schema gaan, of gewoon wat oefeningen veranderen in men UB/LB schema?

ik pas meestal mijn complete manier van trainen aan, daarmee bedoel ik van bv zware explosieve sets van 5x5 naar supersets te gaan van bv 4x12 i.c.m andere oefeningen. Of van supersets naar dropsets te werken.

ik pas meestal mijn complete manier van trainen aan, daarmee bedoel ik van bv zware explosieve sets van 5x5 naar supersets te gaan van bv 4x12 i.c.m andere oefeningen. Of van supersets naar dropsets te werken.

Vind je van UB/LB naar split dan een goed idee? Of heb je andere suggesties die ik beter kan doen?

wat wil je gaan doen dan? 3, 4 of 5 daagse split?

Een "natty" traint best 3x per week full body
Basic compound oefeningen

Je zou HST eens kunnen proberen, ben er momenteel ook mee bezig.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/17jjQBT_t65Kvbp6mC6e5MpZcwcOtSvSYC7F6-WekCqY/edit?usp=sharing
(tabblad mannen !)

2 weken 15 reps, 2 weken 10 reps, 2 weken 5 reps en dan nog eens 2 weken 5 reps, daarna een week rust.
Elke training proberen om een beetje te verzwaren.

Elke 8 weken wisselen van trainingsmethode is ook niet nodig, progressieve overload wel.

Mooi verwoord, progressive overload is erg belangrijk. Als beginner is het leuk om te googlen op "trainginsprincipes" of "trainingswetten". Erg leerzaam!

Een "natty" traint best 3x per week full body
Basic compound oefeningen

Je zou HST eens kunnen proberen, ben er momenteel ook mee bezig.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/17jjQBT_t65Kvbp6mC6e5MpZcwcOtSvSYC7F6-WekCqY/edit?usp=sharing
(tabblad mannen !)

2 weken 15 reps, 2 weken 10 reps, 2 weken 5 reps en dan nog eens 2 weken 5 reps, daarna een week rust.
Elke training proberen om een beetje te verzwaren.

Elke 8 weken wisselen van trainingsmethode is ook niet nodig, progressieve overload wel.

Full body 3x per week klinkt ook wel goed, heb hier al vaak over nagedacht maar ik train best wel graag en ik voel me zo goed na ik heb getraind, daarom zou ik liefst 4x per week trainen, is een full body van 4 keer per week ook mogelijk of moet er persee een dag rust tussenzitten? En wat is progressieve overload precies?

Full body 3x per week klinkt ook wel goed, heb hier al vaak over nagedacht maar ik train best wel graag en ik voel me zo goed na ik heb getraind, daarom zou ik liefst 4x per week trainen, is een full body van 4 keer per week ook mogelijk of moet er persee een dag rust tussenzitten? En wat is progressieve overload precies?

full body 4x per week lukt je niet. er komt dan een klink in de kabel als het gaat om rust. Een 4 daagse splitt is dan beter en dan kom ik vrijwel automatisch uit op een UB/LB ritme.

full body 4x per week lukt je niet. er komt dan een klink in de kabel als het gaat om rust. Een 4 daagse splitt is dan beter en dan kom ik vrijwel automatisch uit op een UB/LB ritme.
Full body 4x per week hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang je rekening houdt met de intensiteit.

4 daagse split is wat anders dan een 2 daagse split dus je kan daarmee nooit in hetzelfde ritme komen.
4 daagse splits zijn ook niet het fijnste vind ik zelf. 3 daagse is dan lekkerder.

Ik zou zelf gewoon progressief gaan laden, dus elke keer als je zwaarder kan lekker zwaarder gaan en of een paar reps meer pakken.
Altijd zwaarder willen, sterker worden en groter worden. BAMM. Vol gas!

Progressieve overload zegt mij trouwens ook totaal niets Marnickx en dat met meer dan 30 jaar ervaring. Lijkt mij ook helemaal niet belangrijk eigenlijk.

4 keer kan ook zeker, zou zelfs zeggen dat zolang je een rustdag in de week hebt het allemaal makkelijk kan. Zou dan alleen geen voorgekauwde progressieve overload aanhouden maar gewoon per dag per oefening kijken wat er in zit.

Progressieve overload is de effectieve hoeveelheid werk/stress op oefeningen doen toenemen door verhogen van volume (reps * sets * gewicht) of intensiteit (gewicht) of frequentie (aantal trainingen) of tijd (trainingsduur) of combinaties daarvan. Eigenlijk wil je dus altijd manieren vinden om die verschillende dingen te verbeteren.

4 keer kan ook zeker, zou zelfs zeggen dat zolang je een rustdag in de week hebt het allemaal makkelijk kan. Zou dan alleen geen voorgekauwde progressieve overload aanhouden maar gewoon per dag per oefening kijken wat er in zit.

Progressieve overload is de effectieve hoeveelheid werk/stress op oefeningen doen toenemen door verhogen van volume (reps * sets * gewicht) of intensiteit (gewicht) of frequentie (aantal trainingen) of tijd (trainingsduur) of combinaties daarvan. Eigenlijk wil je dus altijd manieren vinden om die verschillende dingen te verbeteren.

Ik denk ook dat die eerste optie het beste middel is. Gewoon elke keer vol doen wat je kan en daarbij een overload pakken en progressief blijven laden.

Ik doe nu al een UB/LB, word het dan ook niet eens tijd om te veranderen? Of kan ik hetzelfde schema blijven doen? Doe dit al bijna 15 weken. Kan ik dan ook gewoon wat oefeningen veranderen?

Ik zou zelf gewoon progressief gaan laden, dus elke keer als je zwaarder kan lekker zwaarder gaan en of een paar reps meer pakken.
Altijd zwaarder willen, sterker worden en groter worden. BAMM. Vol gas!

Progressieve overload zegt mij trouwens ook totaal niets Marnickx en dat met meer dan 30 jaar ervaring. Lijkt mij ook helemaal niet belangrijk eigenlijk.

Ja ik zit nu in de cut, ik probeer nog om de 2 weken extra gewicht erop te zetten om men training zwaarder te maken, maar omdat ik ook men kh nog altijd wat naar beneden haal om de 2 weken, wordt dit wel steeds zwaarder en zwaarder waardoor ik na 2 weken met hetzelfde gewicht nog altijd veel moeite heb, kan ik dit dan best toch verhogen of aanhouden?

Ja ik zit nu in de cut, ik probeer nog om de 2 weken extra gewicht erop te zetten om men training zwaarder te maken, maar omdat ik ook men kh nog altijd wat naar beneden haal om de 2 weken, wordt dit wel steeds zwaarder en zwaarder waardoor ik na 2 weken met hetzelfde gewicht nog altijd veel moeite heb, kan ik dit dan best toch verhogen of aanhouden?

Verhogen als je kan en als je je reps haalt. Als je aan het cutten bent en zeker op lagere KH dan zal het lastiger worden te verzwaren. Probeer dan sowieso een extra rep er uit te persen.
Niet op vaste momenten willen verzwaren, dat werkt niet en kan gewoonweg niet.
Je kan sterker worden en massa groei namelijk niet plannen. Het komt beiden in waves en geleidelijk aan maar nooit met een schok op een vast moment.

Je kan je trainingschema gewoon aanhouden zolang je progressie maakt. Eventueel wat reps wijzigen of hier en daar een oefening en weer door knallen.

Dat bedoelde ik ook niet, verzwaren als je kunt inderdaad, maar ook niet constant tegen je maximum aan liggen trainen, de eerste trainingen van HST zit je onder je maximum.
4x per week trainen = UB/LB of Push Pull Legs schema.

Dat je moet wisselen om je spieren te "shocken" lijkt mij onzin. Je moet eens naar "Durbuy Adventure" gaan en die kerel zijn onderarmen bekijken welke de moeren van het bomenparcours moet onderhouden. Dat is constant dezelfde beweging en weinigen hebben zo'n onderarmen.

Met al die cardio is je cortisol misschien ook te hoog (en/of je rust te weinig) en belemmer je zelf je resultaten, less is (dikwijls) more.

Terug
Naar boven