Fitness Seller

*Richard's* logje (HST)

riggard

Huge Freak
10 media-items
Waardering
33
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Riggard's log

hallo,

aanschouw hier mijn eerste log.
ik ga beginnen met een hst Schema en heb inmiddels een schema opgesteld mijn 5,10,15 rm's opgemeten.
ik zit op het moment in mijn deconditioneringsweekje en eet deze week even op onderhoud en doe wat cardio.
als ik dan met mijn schema ga beginnen ga ik bulken rond de 3700 en 4000 kcal, een voedingsschema heb ik niet, ik bereken gewoon elke dag wat ik eet en ga eten, dat vind ik wat handiger aangezien ik nooit op vaste tijden eet.
kt doe ik thuis en cardio in de sportschool. ik train 3x in de week kracht en cardio wanneer het me uitkomt

stats 29-8-2006:
17 jaar
+/- 77 kilo
ong. 12% bf
1.88

mijn schema:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik hou jullie op de hoogte.

Groeten Richard

Succes ermee!

Enige commentaar: je zig-zagging (dus bij veranderen van reprange dat je terug met een lager gewicht begint) zou ik wat beperken. Toch ietsje hoger beginnen of eens hoger gewicht herhalen...

• Topic Starter Topic Starter
ok daxie, ik zal er nog eens naar kijken.

ben vandaag ff naar de gym geweest om wat cardio te doen, heb ff 10 min op de loopband gelopen met een snelheid van rond de 12.5 km/u en 1.5% helling, daarna nog ff 5 minuten geroeid en toen was ik buiten adem, oftewel, mijn conditie zuigt.

zo, vandaag eindelijk mijn deconditioneringsweek achter de rug, mijn eerste training zit er alweer op, voelde opzich wel goed maar ik had het gevoel dat ik snel uitgeput was, zal wel aan het feit liggen dat ik een weekje niet getrained had.
je zou zeggen die lichte gewichtjes das niks, maar ik moet zeggen dat ik het toch redelijk voelde, dus wat dat betreft is het me prima bevallen.

kga morgen even m'n benen armen etc. opmeten zodat ik iig een beetje vergelijkingsmateriaal heb.

Mvgr Richard

zo, vandaag even m'n vet% etc opgemeten, was 2.5 week geleden 11.9 en nu 12.9% wel een redelijke stijging, maar ik heb ook 1.4kg vetvrije massa gegained, opzich geen slecht resultaat, maar 1% vet in zo'n korte tijd vind ik wel wat veel, even kijken of het doorzet.

daarna heb ik nog even op de loopband gestaan op 7.3km/u met een helling van 5% daarna voelde ik mijn kuiten best en zweette ik ook redelijk, m'n benen doen nu wel ontiegelijk pijn omdat ik gister ook gesquat had, zitten etc gaat nog wat ongemakkelijk :P

Laatst bewerkt:
als je een log maakt beschrijf je ook wel beter de oefeningen die je gedaan hebt en de gewichten enz, om de progressie te meten :).

is je vet % gemeten doro dezelfde persoon, onder dezelfde omstandigheden? Anders kan het al gauw verschillen

Of het komt door die deconditioneringsweek, ik ben ook eens aan hst begonnen, en doorgebulkt in mijn deconditioneringsweek, en in de week waarin je maximums opmeet train je eigenlijk ook niet echt, meteen 1,5 kg aangekomen... Maar als je weer 3x per week gaat trainen zal dat wel onder controle zijn

is je vet % gemeten doro dezelfde persoon, onder dezelfde omstandigheden? Anders kan het al gauw verschillen
het is met zo'n aparaat gedaan, door een ander persoon, wel onder dezelfde omstandigheden.

Of het komt door die deconditioneringsweek, ik ben ook eens aan hst begonnen, en doorgebulkt in mijn deconditioneringsweek, en in de week waarin je maximums opmeet train je eigenlijk ook niet echt, meteen 1,5 kg aangekomen... Maar als je weer 3x per week gaat trainen zal dat wel onder controle zijn
ja ik zat ook al een beetje aan die deconditioneringsweek te denken want ik was wel van plan op onderhoud te gaan eten maar dat is er eigenlijk niet echt van gekomen, ik vermoed dus ook dat dit een beetje het probleem is geweest. ik mag nu eindelijk weer beginnen met trainen van hst dus ik zal over 2 weken nog wel eens kijken, ik verwacht wel dat het dan wat minder is. iig bedankt voor je reactie.

ik weet nog niet of ik vandaag wel kan/ga trainen, ik heb nog steeds redelijk wat spierpijn in de bovenbenen en ook wat spierpijn in m'n buik, dus misschien ga ik morgen wel trainen en dan ook zaterdag trainen ipv woensdag en vrijdag en anders ga ik vanavond trainen.

edit*
vandaag toch ff getrained, squatten had ik wel wat moeite nog mee, maar het ging wel, voorderest heb ik me helemaal kapot gezweten vanwege de broeierige hitte maar uiteraard alle gewichten van mijn schema gehaald.

Laatst bewerkt:
zo, ik heb al een tijdje niet meer geupdate, ik was het een beetje vergeten :o

maar ik zal even mijn vooruitgang posten. ik zit nu in m'n 1e week van de 5 herhalingen en tot nu toe is hst mij prima bevallen alleen ik heb wel wat dingen geleerd die volgende keer beter moeten, o.a. groter verschil tussen de gewichten van de 15rm 10rm en 5rm en toch nog ff beter de gewichten kiezen, maargoed nu ff over mijn vooruitgang, ik ben nu in ong. 4 weken 4.7 kilo aangekomen (ja ik weeg altijd op hetzelfde tijdstip) vet is natuurlijk ook wat gestegen, maar niet heel erg, dus ik ben heel erg tevreden met de vooruitgang en weet zeker dat ik na dit schema nog een keer hst ga doen (misschien ff een split tussen de 2 schemas in omdat ik het gigantisch hard trainen mis en ik het ook best lastig vind om me steeds aan de gewichten oefeningen etc. te houden)

ik merk ook dat ik veel in kracht vooruit ben gegaan, m'n pr bench ligt voor m'n gevoel nu rond de 82, maargoed dat ga ik over een paar weekjes meten. dumbbell curl etc. zijn ook vooruitgegaan.

m'n benen zijn ook gigantisch gegroeid (en nu pas ik gvd nog maar 2 broeken :mad: ) en ze hebben ook meer definitie, dit is niet helemaal te danken aan hst denk ik maar ook aan het feit dat ik pas een korte tijd m'n benen echt goed train en squat, maar ik wil zo snel mogelijk deze achterstand inhalen.

dus ik ben erg tevreden over hst.

Bijna 5kg in 4 weken is helemaal niet verkeerd, je bent goed bezig geweest dus :)

inmiddels heb ik mijn laatste training van de 5rm week afgerond, heb niet echt veel zin om negaties etc. te gaan doen, want na 6 weken dezelfde oefeningen uitvoeren ben ik het redelijk zat.
ff m'n stats before & after

gewicht
voor
77.2 kg
na
84.4 kg
dus 7.2kg aangekomen in 6 weken
(uiteraard wel met een stijging van m'n vet%, denk dat het toch wel 2 a 3% is gestegen, maargoed dit was dan ook de eerste keer dat ik gebulkt heb, dus kwa voeding was het zowieso wat aftasten, heb nu een goed schema.)
nek: 37.5 / 38
schouders: 120 / 125
borst: 102.5 / 108.5
bovenarm: 35 / 36.5
onderarm: 30 / 31
buik: 82 / 85
bovenbeen: 56 / 60.5
kuiten: 39 / 40

vooral op m'n benen en m'n lats heb ik veel massa gepakt, ik ben echt zichtbaar breder geworden en qua kracht ben ik ook erg vooruit gegaan op deze vlakken. dus al met al ben ik best tevreden met de resultaten

gister ben ik weer even begonnen met een split, dit wil ik een paar weekjes doen en daarna doggcrap doen.
training van gister begon best goed maar ik kreeg veel last van vermoeidheid op het laatst (kon geeneens meer een bicepscurl doen)
hier de gewichten:
lat pulldown
80x10 90x8 100x4 (best netjes, aangezien ik voor hst nog problemen had met 6x80)
seated row
10x40 8x45 6x45
rear delt row (machine)
40x10 45x8 47.5x6
shrugs
80kgx10 80kgx8 85kgx6

en toen nog wat biceps curls tot faillure

vandaag helemaal pijn in me nek en m'n rug en branchialis, ik voel het dus best.

ik zal later nog wel wat posten ik moet nu werkne.

netjes :D, heb vandaag ook rug getraind ging ook zeer lekker:)

gister m'n creatine en whey binnen gekregen, ben meteen begonnen met de creatine.
heb vandaag weer ff een workout gehad, deze keer was m'n borst, triceps en voorste schouderkop aan de beurt.

benchpress: 55x10 65x8 75x6 en dat te bedenken dat ik een paar weken eerder max 6reps met 65 kilo deed en ik daar al echt moeite mee had.
flyes: 18kgx10 20kgx8 22kgx5 (faillure)
incline press: 10x45 8x50 6x50

reverse grip benchpress: 10x20kg 8x30kg 6x40kg
vond dit niet echt een chille oefening, kreeg veel last van m'n grip
rope triceps extension: 10x25kg 8x25kg 6x30kg
vond dit ook niet echt een chille oefening, dus volgende keer 2 nieuwe oefeningen
reverse grip overhead triceps extension: 20kgx10 25kgx8 25kgx6

front raise 8kgx10 10kgx8 12kgx6

al met al een lekkere training en ik voel m'n borst en schouders best. ik ga nu ff broodjes smeren en dan slapen.

Verander anders even titel van je log, is duidelijker voor de mensen

zo, heb de laatste tijd veel gelezen over doggcrap training en heb besloten het eens te gaan proberen, dit is mijn schema:
training A1
machine bench press (11-15rp)
dumbbell shoulder press (15-30rp)
close grip bench press (11-20rp)
pulldown machine (11-15rp)
seated rows straight set (10-12 reps)

training A2
machine incline chest press (11-15rp)
upright row (11-20rp)
cable triceps extension (11-20rp)
pulldowns wide grip (11-15rp)
bent over row (6-9reps) + (9-12reps)

training A3
dumbbell bench press (11-15rp)
bb shoulder press (11-20rp)
reverse grip overhead triceps extension (15-30rp)
weighted pull up small grip (11-15rp)
deadlift (6-9reps) + (9-12reps)

training B1
bb curl (11-20rp)
hammer curl (straight set 10-20 reps)
calf raise legpress machine (10-12 reps)
seated leg curls (15-30rp)
leg press (6-10 rep straight set) 3-5 minute rest and then (20 rep widowmaker)

training B2
dumbbell preacher curl (11-20rp)
dumbbell wrist curl palms up (straight set 10-20 reps)
calf raise legpress machine (10-12 reps)
lying leg curls (15-30rp)
leg extension (6-10 rep straight set) 3-5 minute rest and then (20 rep widowmaker)

training B3
dumbbell curl (11-20rp)
dumbbell wrist curl palms down (straight set 10-20 reps)
standing calf raise (10-12 reps)
stiff legged deadlift (15-30rp)
lunges (6-10 rep straight set) 3-5 minute rest and then (20 rep widowmaker)

training A1 is inmiddels al achter de rug, het was wel ff wennen, vooral met die pauzes, ik ben gewend tussen een setje 1min te w88 en dan vergeet je nog welleens dat je niet te lang moet wachten bij dc, tevens was het een beetje aftasten kwa gewichten, maar dat zul je altijd wel houden.
stretches waren ook redelijk pijnlijk en ik heb ze nog niet 50s vol gehouden, maar ik ga het opbouwen, voorderest ging de training wel goed en ik voel me redelijk gaar :P

hier de gewichten:
training A1
machine bench press 82.5kg * 15
dumbbell shoulder press 12kg * 28
close grip bench press 45kg * 17
pulldown machine 92.5kg * 19 (ja ik weet teveel reps maar ik had het gewicht wat te licht gepakt en iets te lange pauzes genomen)
seated cable rows straight set 55kg *12

ik zal het morgen welweer lekker voelen :P

probeer wat minder met machines te trainen voor de rest netjes

Terug
Naar boven