pescatore
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 554
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 48%
Probleem is een beetje dat er gewoon weinig atletische mensen zijn van 100+kg. In NL mss wel een aantal, maar in Mexico bijv al een stuk minder.Ik zie ook liever een bredere selectie HW divisie, ik denk iedereen. Inclusief de UFC. Je ziet dat de jongens die al vanaf high school met name worstelen best ver kunnen komen. Als je dat met Europa vergelijkt is het karig. Hier is het vooral kickboxen, muay thai, judo. Zo een Georges St-Pierre is voor mij echt een ulitieme atleet geweest jaren lang. Als je nou bjj en boksen op een vrij aardig internationaal niveau doet kan je je aardig redden..
Dan is er nog een tweede probleem, de meeste UFC vechters komen uit de VS. Als je nou een atletische talent bent, groot en sterk dan gaat 99% daarvan naar de NBA of NFL omdat daat veel meer geld te verdienen is. Dus wat je overhoudt is een kleine vijver waar alle goeie vissen al uitgevist zijn.
Als je dat vergelijkt met Lightweight. Ik denk dat de halve wereld 70 kg is. En de NFL of NBA heeft niemand nodig van 1.76 bij 70 kg dus de iemand met talent zal dan eerder voor iets als MMA kiezen.
---------------
Kijk ook maar eens op het roster. De UFC heeft 120 lightweights en bijv 35 Light Heavyweights oid onder contract. Dat is geen toeval.