Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

Sterk! Goeie intentie en houding op je lifts. Wat bedoel je met tempo squats?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.142
Je bedoelt de tempo squat 3-0-3?
3 seconden neerwaarts, geen pauze onderaan en 3 seconden weer naar boven.

• #1.145
Thanks! Ja, ziet er easy uit. Maar voelt toch net iets zwaarder in ' t echt.

• #1.148
Nice man, congrats! Lekker werken voor die derde beurt bench hahaha :)
Thanks!
Ja, die bench is nog een left-over van de hernia in mijn nek van eerder dit jaar. Heel langzaam aan komt het wel weer in orde.
De deadlift viel me wat tegen. Had gehoopt een sumo PR te zetten of te evenaren tijdens de wedstrijd. Maar tijdens de warm-up bleek mijn sumo echt nergens te zijn. Hamstrings en heupen wilden niet meer meedoen. Dus dan maar naar conventional gegaan en geopend met een evenaring van mijn conventional PR. Was wel ff stressen. :D
Ben wel blij dat ik de laatste tijd beide train. Afwisselend de ene als comp lift en de andere stance als assistance. Dat kwam nu wel echt goed van pas.
Squat ging beter dan verwacht. Maar na je 3de beurt mag je geen 4de doen als je merkt dat er nog wat extra op zit.:treuren:

Squat ging beter dan verwacht. Maar na je 3de beurt mag je geen 4de doen als je merkt dat er nog wat extra op zit.:treuren:
Ja die vlogen alle drie omhoog zo te zien, derde zag er totaal niet uit als een RPE9 of 10. Was de derde beurt ook het meest offensieve gewicht dat je gepland had? Hoe werkt dat eigenlijk bij een meet, geef je vooraf je gewichten door en kan je gaandeweg nog naar boven/beneden bijstellen?

• #1.150
Ja die vlogen alle drie omhoog zo te zien, derde zag er totaal niet uit als een RPE9 of 10. Was de derde beurt ook het meest offensieve gewicht dat je gepland had? Hoe werkt dat eigenlijk bij een meet, geef je vooraf je gewichten door en kan je gaandeweg nog naar boven/beneden bijstellen?
Ja, dit was wat ik gepland had. Maar achteraf gezien had ik als 2de beurt beter 200kg genomen en voor 207,5kg of zelfs 210kg gegaan als 3de. Maar bij de 2de beurt voelde ik iets in mijn rechter knie. Dus een sprong van 10kg leek me niet verstandig. Tijdens de 3de beurt totaal niks meer gevoeld. Tja...
Maar 205kg was dus het doel.

Je moet bij aanvang van de wedstrijd je openers doorgeven. Die mag je nog aanpassen voor het onderdeel begint. Daarna niet meer.
Na elke beurt moet je binnen 1minuut je volgende beurt doorgeven. Die moet minstens gelijk (bij een fail) of 2,5kg hoger liggen dan de vorige.
Bij een nationaal, continentaal of wereld record mag je met 1kg verhogen.
Maar je mag nooit minder dan je vorige beurt opgeven.
Dus als je je 1ste beurt mist op kracht wordt het moeilijk.

Nice man! Goeie sessies, nice vids :) die spotter bars staan wel heel kort bij je squat 😁 mooie sets hoor

• #1.155
Nice man! Goeie sessies, nice vids :) die spotter bars staan wel heel kort bij je squat 😁 mooie sets hoor
Thanks!
Vooral links kom ik heel dicht bij de spotter bar. Dat komt omdat ik langs die kant minder spanning kan zetten en de barbell dus wat door hangt naar die kant.
Ach, weer iets om aan te werken. 🙂

• #1.156
Het gaat niet slecht de laatste tijd.
Vandaag een beetje gesquat.
5*77.5kg
5*97.5kg
5*117kg
5*145kg
5*165kg
5*182.5kg
3*192.5kg (RPE@9-9.5 : ik had de moed niet om er nog een rep uit te persen, zo helemaal alleen in de home-gym)
3*5*165kg
Dan nog wat setjes conventional deadlift:
3*8*140kg

Terug
Naar boven