XXL Nutrition

Road to NK strongman u105!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Typisch een Domie reactie. Leren relativeren maakt je een sterkere atleet. Ik lift soms jaren niet in de buurt van mijn pr's. Dat maakt mij geen mindere atleet ik focus niet op 1 lift. Ik zie het in het grotere plaatje

gijs:
wereldkampioen natural bb, sterkste man van nl u105 paar keer, finale paar keer, sterkste team

domie: clown, 0 results... en we zijn ongeveer evenlang bezig met strongman (jij misschien max 1 jaar langer)

klein verschil he, zelfs als ik relativeer ben ik nog een schandalige nageboorte van een mislukte strongman, overal pijn en jaren de sport leven met geen enkel tastbaar resultaat en gasten wat 2 maanden per jaar trainen gaan me voorbij... juist door te relativeren ga ik me alleen maar meer schamen, vooral ook omdat ik 0 tegenslag heb gehad... Andere mannen (sanca bijv.) overleven hartoperaties, blessure operaties etc.etc. en komen sterker terug, ik heb nergens last van maar ben gewoon te zwak en te p*ssy om beter/sterker te worden... nep positief doen is niet aan mij besteed... Goed je best gedaan zeg je op de basisschool, in de volwassenwereld ben je dan gewoon een kneus en een loser, hoe "goed je ook je best doet..." Waar is mijn vrouw? Waar zijn mijn kinderen? Welke opleiding heb ik af? Hoeveel heb ik gespaard? Niks bereikt in het leven omdat ik opsta en naar bed ga met sport en zelfs daar suck ik in... Walg op dit moment enorm van mezelf, maar dat komt (hoop ik) wel weer goed!

25-04-2017

(elbow supported) knee tucks
15x
15x
15x
15x
15x

machine dimmel dl
20x
20x
20x
20x
20x

kneeling abs
20x
20x
20x

Comment: zo bizar veel pijn aan mijn onderrug heb ik nog nooit gehad... het viel gister wel mee leek het maar schoot er weer in en nu is sokken aan doen max effort! Goed rusten dus!

Je doet jezelf tekort man, op events trainingen vreet je me op, je bent tegenwoordig zowaar ineens sterker op de yoke dan mij...

Vraag jezelf af voor wie je het doet. Voor anderen? Beter stoppen met deze sport vandaag nog. Voor jezelf? Goed zo. Heb je niet bereikt wat je wilde? Ik heb het niet over plaatsing, erkenning etc.. dat zijn voorbeelden van het doen voor anderen, maar ik heb het over uiterlijk, krachtstats etc. Geef je alles tijdens trainingen? Ja, goed zo jezelf niks kwalijk te nemen, niet? Dan weet je wat je moet doen. Dan is het blijkbaar niet belangrijk genoeg voor je. Daarbij zijn we niet allen gelijk en snijdt Johan ook een punt aan dat jij allang begrijpt.

Dat kun je makkelijk zeggen met een kast vol trofeeën. .. beetje als zeggen dat je best zonder eten kan terwijl je een bord vol eten voor je hebt staan. .. ik ben nu eenmaal competitief. .. ik wil beter worden dan anderen! En je vraagt mijn wil? Al 10 jaar geen druppel gedronken en al 13 jaar geen enkele week minder dan 2x getraind! Ga zelfs niet eens meer op vakantie omdat ik liever train en les geef!

Ga gewoon 1 keer per week naar rpb en train samen met gijs. Tenminste, dat zou ik doen als ik strongman ambities had.

• Like
Waarderingen: BJV
Ga gewoon 1 keer per week naar rpb en train samen met gijs. Tenminste, dat zou ik doen als ik strongman ambities had.

Ik ken gijs al van voordat rpb überhaupt bestond... motiverende man en prachtatleet hoor maar kan niet ff elke week 2 uur heen en 2 uur terug rijden

Hallo Domie, ik ken jou nog wel van vroeger toen MSN nog gebruikelijk was. Goed om te zien dat je nog steeds lift en in de afgelopen jaren nog altijd progressie hebt gemaakt. Hiermee kaart ik meteen een belangrijk punt aan: je lift nog steeds. Ik heb veelbelovende talenten zien komen en gaan maar jij doet nog steeds je ding. Je bent misschien niet de sterkste die er is maar je hebt wel een ijzersterk doorzettingsvermogen.

Wees gewoon niet zo hard voor jezelf man. Natuurlijk zullen er altijd atleten zijn die sterker zijn, meer geconditioneerd zijn en meer spiermassa hebben. Zoiets moet je nu eenmaal accepteren. Het is al vaker gezegd, maar kijk vooral naar jezelf en vergelijk je niet de hele tijd met anderen. Hoe sterk was je toen je net begon met trainen? En hoe sterk ben je nu? Groot verschil nietwaar? Die enorme progressie is een feit en neemt niemand van je af.

Leer daarnaast ook om gewoon lekker te leven. Het is niet erg om af en toe een lekker glaasje te drinken. Het is niet erg om af en toe een keer een ticket te boeken naar het zonnige zuiden. Het is niet erg om een keer een weekje geen gewichten aan te raken. Je bent nu nog jong man, geniet for crying out loud!

Als je dit sobere leven doorzet en alles laat staan voor de sport, dan ga je uiteindelijk alleen maar ongelukkig worden. Dadelijk ben je 40 en dan wordt het sowieso steeds lastiger om op niveau te blijven, laat staan sterker worden. En dan heb je bijna je hele leven aan het ijzer toegewijd, heb je je (onrealistische) verwachtingen niet waar kunnen maken en erger nog, je hebt je jonge twintiger jaren 'vergooid' door jezelf alle leuke dingen te ontnemen. Deze tijd krijg je niet meer terug Domie, onthoud dat goed...

luuk bro, hoe is het? Ergens heb je gelijk maar zo zit ik niet in elkaar... als ik niet alles laat voor 1 doel ga ik aan allerlei andere dingen denken (ziektevrees, zin van het leven, depressie etc.) en voel ik me dood ongelukkig! Dat maakt echter niet dat ik niet meer competatief ben!

26-04-2017

RE UB

seated oh press (paused)
12x 20kg
12x 40kg
8x 60kg
7x 80kg

incline bp (various grips)
20x 20kg
20x 20kg
20x 20kg
20x 20kg
20x 20kg

machine low rows
20x 30kg
20x 30kg
20x 30kg
20x 30kg
20x 30kg

asst. pull ups (hammer grip)
12x 60kg
12x 60kg
12x 60kg

face pulls
20x 15kg
20x 15kg
20x 15kg

Comment: nog erg veel last van onderrug dus rustig aan!

Als je zo er mee om gaat kan je beter stoppen

27-04-2017

fietsen: Putterberg op, via Zweijkhuizen terug

Comment: zegt niemand wat natuurlijk, maar ik probeer altijd zo compleet mogelijk te loggen! Fietsen is na Hill sprints (gaat nu niet door rug) en zwemmen (wat ik bijna nooit doe, gezien het op gezette tijden moet hier en ik dan zelden kan) mijn favoriete keuze qua conditioning! Mijn rug is al veeeeel beter dan gister morgen/middag, dus ik hoop stiekem zondag wat yoke en farmers te kunnen doen op afstand, maar dat moet ik dag voor dag bekijken!

30-04-2017

rev. hypers
3 sets

1 arm db press
3x 50kg
3x 60kg
failx 70kg
1x 70kg
1x 70kg
(atx dbs, lastig)

frame carry (turn @ 10m)
10m x 180kg
10m x 200kg
20m x 230kg :)

loading
1 zak x 100kg

rug was al niet goed, maar merkte vooral bij loading: bewegende belasting op onderrug gaat niet!

rev. hypers
3 sets

standing abs
3 sets

Comment: dit kan wel eens een probleem worden voor 21 mei... Ik ben nu in de fase dat ik er zolang naar toe getraind heb en best accepteer dat ik tussen nu en 21 mei niet meer echt kan trainen op events, maar ik wil wel pijnloos yoke kunnen doen en dergelijke oefeningen, anders doe ik niet mee aan de kwalificatie... Ga niet mn rug finaal erdoor helpen en alsnog middemoot of lager eindigen, is zowel fysiek als mentaal je eigen graf graven! Echter, hopen dat fysio me kan oplappen, goed en rustig trainen in de gym en hopen dat het goed komt!

Zou jammer zijn als je zou afhaken Domi

02-05-2017

w.u. mobility: hips x 2, lowerback x 3

seated press (paused)
10x 20kg
8x 40kg
20x 50kg !

bottoms up plates press (seated)
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg

4 way delts
10x 2kg
10x 1kg
10x 0kg

cable side rotations
12x 0kg
12x 0kg
12x 0kg

cable front rotations
12x 0kg
12x 0kg
12x 0kg

rope extentions
3 sets x high reps x 7.5kg

heavy grippers
10x hg200 l/r
10x hg200 l/r
10x hg200 l/r

db pinch holds
20 sec. x 8kg
20 sec. x 8kg
60 sec. x 6kg

plate wrist curls
10x 2.5kg
10x 2.5kg
10x 2.5kg

03-05-2017

bij @DieNase geweest vandaag, voor mn rug, hopen dat ik fit ben voor 21 mei!

w.u: mobility work (hips/lowerback)

assisted pull ups
8x bw - 80kg
8x bw - 70kg
25x bw -60kg

machine low rows
12x 50kg
12x 50kg
12x 50kg

face pulls
3 sets x high reps

kb bottoms up hammer curls
8x 8kg
8x 8kg
8x 8kg

bb curls
20x 20kg
20x 20kg
20x 15kg

plate pinch lift
12x 20kg (2x10)
1x 20kg (4x5)
1x 20kg (4x5)
1x 20kg (4x5)

pull up hangs
30 sec. x bw
30 sec. x bw
30 sec. x bw

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven