AndroidHealthClinic

Riks log: traag maar gestaag

Het voelde heel slecht eigenlijk.
Maar toen ik mijn training begon te loggen zag ik plots heel wat PR's verschijnen. Was een aangename verrassing. :D
Blijkt maar weer hoe een slechte voorspeller je gevoel is haha. Wel Nice dat je pr pakt als je je ruk voelt. Heb zelf ook dat ik dan bijna tegen blessure aanzit en dan gekke dingen trek:o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.124
Blijkt maar weer hoe een slechte voorspeller je gevoel is haha. Wel Nice dat je pr pakt als je je ruk voelt. Heb zelf ook dat ik dan bijna tegen blessure aanzit en dan gekke dingen trek:o
Mijn eten was me niet bekomen en als ik te weinig geslapen heb krijg ik daar soms hoofdpijn van. Met die combinatie aan een training beginnen is niet echt ideaal.

• #1.125
ES cycle 1, W1D3
Deadlift
3 x 170kg (@7 : OK)
3 x 180kg (@7,5)
3 x 190kg (@9 : Yep, een 9.)
5 x 165kg (@7 : straps)
5 x 165kg (@7)
5 x 165kg (@7,5 : Redelijk wat werk. Begint te tellen.)

Low incl. cgbp
6 x 70kg (@5) PR
6 x 80kg (@7 : wordt plots een heel stuk zwaarder) PR
6 x 87.5kg (@8,5) PR
6 x 87.5kg (@8 : nu al gedaan? damn.)

Tempo squat 3-0-3
6 x 90kg (@6 : waarom doe ik mezelf dit aan? Maar ik heb het nodig.)
6 x 95kg (@5,5 : beter ritme)
6 x 105kg (@6 : hola, dit went snel.) PR
6 x 120kg (@8 : OK, die was nice.) PR

Landmine v-bar row
10 x 40kg (@5)
10 x 50kg (@7)
10 x 50kg (@7)
10 x 50kg (@8)

Goeie training. Ben wel tevreden over de DL.
De tempo squats werden aanvankelijk met de set makkelijker. Dat voelde wel super eigenlijk. :)

Goeie training baas. Stevige tempo squats ook

• #1.127
Thanks!
Die tempo squats gingen plots heel goed. Techniek een beetje aangepast zodat ik meer een evenredige druk over de hele voetzool had en dat deed wonderen.
Dinsdag tijdens de comp squats eens proberen te herhalen.

Al een tijdje stil hier, hoe is het Rik?

• #1.129
Beetje problemen met de rug en wat andere blessures. Maar ik train nog wel gewoon verder hoor.
Gewoon geen zin om veel te loggen.

Vandaag begin ik weer met squats.

Nette lifts en mooi prs! Wat doe je qua training momenteel?

• #1.132
Nette lifts en mooi prs! Wat doe je qua training momenteel?
Thanks!
Ik doe nog steeds mijn eigen programming. Zeer sterk op ES gebaseerd. Het duurt even voordat je alles wat onder de knie hebt maar ik leer nog steeds bij en kan steeds beter mijn eigen blokken optimaliseren.
Zo weet ik b.v. dat ik geen 1@8 meer moet programmeren tot enkele weken voor een wedstrijd. Die doen mijn gains gewoon stil vallen. RPE houdt ik voor het grootste deel rond de @6 a @7. 't Is in het begin vreemd om te merken dat de gains sneller komen door minder zwaar te trainen. Maar het voelt wel een stuk beter dan al die setjes @8 of @9 die me enkel stuk maakten en weinig progressie opleverden.

• #1.133
ES cycle 1, W1D3
Deadlift
3 x 170kg (@7 : OK)
3 x 180kg (@7,5)
3 x 190kg (@9 : Yep, een 9.)
5 x 165kg (@7 : straps)
5 x 165kg (@7)
5 x 165kg (@7,5 : Redelijk wat werk. Begint te tellen.)
Was ff aan het terugkijken in mijn log.
De gains blijven toch nog komen.
Vorige week een setje DL gedaan van 4 x 190kg @7. :)

nice! :)

• #1.135
Ik leef nog!

Bench is een struggle. Heb midden februari een vermoedelijke hernia in de nek opgelopen waardoor ik aan de linker kant van mijn bovenlichaam zo goed als geen kracht meer had.
Ondertussen betert het wel gestaag, maar niet echt snel. Waarschijnlijk donderdag terug naar de dokter om te vragen hoe lang dit mag blijven aanslepen voordat ik me echt zorgen moet gaan maken.
Ik schat dat 1x100kg nog net niet lukt, maar we komen wel in de buurt.
Een maandje gelden had ik een fail op 1x75kg, dus het is nog niet hopeloos allemaal.

Goed je weer in je log te zien! En mijn bench is ook net geen 1x100kg :o

Goeie diepte ook op je squats btw!

• #1.138
Goed je weer in je log te zien! En mijn bench is ook net geen 1x100kg :o
Ik ga af en toe wel wat posten. Maar niet elke training loggen hier.

Maja, als je niet zo lang voordat het mis ging een single met 130kg deed en dan plots geen 75kg meer kan drukken geeft dat niet echt een lekker gevoel.

• #1.140
Gisteren dus ook een beetje dead bench press gedaan. Je kan duidelijk het gebrek aan kracht aan de linker kant zien.

Terug
Naar boven