AndroidHealthClinic

Rippetoe: My road to 80kg and beyond..

dwarff

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Lengte
1m98
Massa
86kg
Heey, allemaal.
Hierbij mijn allereerste log die ik maak en wil gaan bijhouden. Dit vooral om mijzelf te blijven stimuleren en door te gaan.

Ik wil de komende 10 weken met Rippetoe aan de slag.
En waarschijnlijk nog de 5 weken daarna, want de week daarop ga ik een midweek op vakantie. Dit is mijn hoofddoel om hiervoor wat kilo's eraan te werken. Overigens ga ik daarna gewoon lekker door trainen haha.

Het welbekende schema:
Workout A:
Squat: 3x5
Bench press: 3x5
Deadlift: 3x5
Dips: 2x8
Workout B:
Squat: 3x5
Miliatry press: 3x5
Bent over row: 3x5
Chin-ups: 2x8

Dit op de dagen maandag, woensdag en vrijdag. Op de dinsdag en zaterdag wil ik buik trainen. gewoon 2x in de week goed.

Mijn persoonlijke aanpassingen schema:
- De squat die ik erg laag ga beginnen in verband met veel pijn de afgelopen week in mijn rechterbovenbeen. Daar komt bij dat mijn squats niet goed nog en ik de techniek eerst goed wil hebben. Ook heb ik geen rechte rug, al veel rugpijn en heb k jaren gelee therapie hiervoor gehad.
Dit houdt mij er niet van dat ik geen SQ en DL meer doe. Ik wil tenslotte mijn rug versterken.:)

- De chin-ups die ik doe door middel van een trektoren. Deze wil ik net zo opbouwen in kg's als de andere oefeningen zodat ik met 10 weken zowieso mijn BW optrek.

- De dips die ik niet een op rek doe maar tussen 2 bankjes. Ik wil graag de nadruk hier leggen op mijn triceps.

De oefeningen verhoog ik natuurlijk met 2,5 kilo per keer. De MP met 2,0 kilo per keer.

Mijn stats:
- lengte: 191cm.
- lichaamsgewicht: 69,4 kg (s'morgens) s' Avonds gewoon 1 kg zwaarder..
- Lichaamsvet: geen idee
- Lichaamstype: f*cking ecto:S

Mijn lichaamsgewicht ga ik elke week op zaterdagmorgen op lege maag wegen en dit bijhouden en vermelden.

Mijn hulpmiddelen:
- Dextrose voor na de training. Deze week voor het eerst.
- Vitamine B. (miss binnekort een multievit)
- hopelijk binnekort iets met een eiwitshake. Heb ik dus nog niet voor handen.

Mijn doelen:
- Na de eerste 10 weken rond de 75 kg wegen.
- De 3 compounds: SQ: 3x5x85 DL: 1x5x85 BP: 3x5x70. dit is grofweg uit een schema wat ik heb gemaakt even voor mezelf.

Ik ga niet maxen ofzo of voor een 1Rm. wil gewoon mijn 3x5xKG van de 3 grote compounds zo hoog mogelijk krijgen. En net zolang Rippetoe-en todat ik geen resultaat meer boek.

Ik heb er erg veel zin in en hopelijk pakt dit schema ook voor mij erg goed uit. Uiteraard in combo met veel eten(voedingsschemazal k nog weleens posten) en veel rusten.

EDIT:
05-02-2011, 69,4KG.
12-03-2011, 71,5KG.

Laatst bewerkt:
Succes ermee:D
beetje zelfde stats als toen ik begon.
Lekker veel vreten !

hey, ik volg je ook dan, ohja van die supplementen vraag. Heb je nog niet nodig ikzelf heb het ook niet beter spaar je het geld van jezelf/ouders om eten ervan te kopen :P

Succes, ik denk ook dat je doelen wat hoger kan met de deadlift tot 100kg is toch wel te doen he. Bench daar zal je voor moeten vechten en die squat is wel haalbaar.

Veel succes bro

Morgen is het dus zover, je eerste workout.
Succes :)

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

hoe pak jij je deadlift op??
met 2 handpalmen naar je lichaam? of 1 wel de ander niet??
en leg jij die weer op de grond neer na elke rep? vanaf dood punt beginnen zegmaar?

Ja je moet hem na elke rep van de grond trekken, dus hij moet even stilliggen 1 sec. Borst vooruit en holle rug aannemen. Armen rechthouden als je de barbell optilt en niet aan de barbell trekken maar explosief tillen. Kont naar beneden ook en de barbell langs je lichaam omhoog trekken, dus echt langs je been.

Oftewel bekijk dit filmpje en let op alles wat hierboven staat en pas het toe aan je DL, dan zit je wel goed. Twijfel je nog steeds over je techniek post een filmpje in je logje er zullen genoeg mensen zijn die je willen helpen.

Oefen desnoods even achter de pc je houding, en je benen niet te vroeg strekken. Kijk maar in het filmpje wanneer je je benen moet strekken en de rug moet rechttrekken.

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

Laatst bewerkt:
Ohja en je andere vraag, ik pakte hem eerst gewoon dus met beide handpalmen naar mij toe, maar nu ik 110kg til verlies ik mijn grip na 3 reps en dan moet ik hem opnieuw pakken dus ik ga morgen eerste keer ''mixed grip'' gebruiken dus 1 handpalm naar me toe en de ander niet.

- De dips die ik niet een op rek doe maar tussen 2 bankjes. Ik wil graag de nadruk hier leggen op mijn triceps.

Dips tussen bankjes leggen altijd nadruk op de triceps. Als je straks BW kan dippen geldt hoe rechter op hoe meer je je triceps aanspreekt en hoe verder je naar voren hangt hoe meer je borst.

Mijn hulpmiddelen:
- Dextrose voor na de training. Deze week voor het eerst.
- Vitamine B. (miss binnekort een multievit)
- hopelijk binnekort iets met een eiwitshake. Heb ik dus nog niet voor handen.

Waarom de eiwitshake? Heb je al eens uitgerekend hoeveel eiwitten je per dag binnenkrijgt en of je nog extra eiwit nodig hebt?

Ik heb er erg veel zin in en hopelijk pakt dit schema ook voor mij erg goed uit. Uiteraard in combo met veel eten(voedingsschemazal k nog weleens posten) en veel rusten.

Succes man :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Dips tussen bankjes leggen altijd nadruk op de triceps. Als je straks BW kan dippen geldt hoe rechter op hoe meer je je triceps aanspreekt en hoe verder je naar voren hangt hoe meer je borst.

oke bedankt voor de tip(:

Waarom de eiwitshake? Heb je al eens uitgerekend hoeveel eiwitten je per dag binnenkrijgt en of je nog extra eiwit nodig hebt?

nee om eerlijk te zijn niet. ga ik eens doen.

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

07/02/2011: Workout A
eerste training zit erop:D
ging lekker.

Squat:
3x5x25kg.

Bench press:
1x10x25kg.
3x5x37,5kg.

Deadlift:
1x5x30kg.
1x5x50kg.

Dips:
2x8xBW (tussen2bankjes)

zijn mij warming-up setjes in verhouding met de werksets goed?? Of moet het meer of minder??
met squats ga ik boven de 30 kg ook nog warming-up setje doen natuurlijk.
was nu nog niet echt nodig vond ik.

Laatst bewerkt:
Mooi een goed begin met een goed schema:)

Succes met trainen. Je wu is prima. Volgende training weer kilo's erbij:D

Goed begin :thumbs:

09/02/2011: Workout B
echt lekker getraind weer. Workout B is top net als A offcourse

Squat:
1x5x27,5kg
1x5x27,5kg
1x5x27,5kg

Military press:
1x5x20kg.
1x5x22kg.
1x5x22kg.

Bent over row:
1x10x30kg
1x5x40kg ---> te hoog gegrepen nog
1x5x35kg
1x5x35kg
1x5x35kg

Chin-ups: (met trektoren)
1x8x40kg
1x8x40kg

Squat en MP was peace of cake. volgende keer verhogen.

Bij BOR dacht ik 40 kg te kunnen doen aangezien ik die de laatste keer in mijn split 4x6x38kg kon. (wel met moeite)

De trik was denk ik omdat ik voor de BOR de Deadlift had staan. die veel zwaarder is. dus dan is derna je gewicht van BOR voor je gevoel lichter. teminste dat had ik. Nu was er geen zware DL ervoor dus viel het tegen.

Chin-ups gingen moeizaam maar lukte wel. pak de volgende keer weer ff 2x8x40kg.

Ik ben tevree:)

Laatst bewerkt:
Is dat zo'n assisted chin/dip-apparaat?

En deadlifts en BOR zijn allebei behoorlijk belastend voor je onderrug inderdaad :yes:

Lekker getrained.

Is dat zo'n assisted chin/dip-apparaat?

En deadlifts en BOR zijn allebei behoorlijk belastend voor je onderrug inderdaad :yes:

Lekker getrained.

Nee gewoon zo'n lat pull down toren maar dan met handpalmen naar binnen smalle grip en tot onder je kin. chinnen dus:P.

ps. Ik vind de BOR echt top oefening:D Deadlift ook..

11/02/2011: Workout A

Squat:
1x5x30kg
1x5x30kg
1x5x30kg

Bench press:
1x5x30kg
1x5x40kg
1x5x40kg
1x5x40kg

Deadlift:
1x5x40kg
1x5x55kg

Dips:
1x8xBW
1x8xBW
1x8xBW

Squat en Deadlift gingen weer erg goed! Miss de Squat 5 kilo bij doen als ik weining tot geen spierpijn voel morgen.
Deadlift ook 5 kilo bij doen?? Het ging nu erg goed en ik wil toch wel dat ik me rug blijf voelen na 5 reps.

Bench press had ik echt veel moeite mee:S Ik haalde het wel maar het voelde gewoon niet lekker. Miss dat ik die beter terug kan brengen naar 35 en dan weer up. (als dat nu al begint...:()
Ik heb ook het gevoel dat mijn triceps en schouders hier het meeste werk doen. Niet dat ik echt me borst goed voel na 15 reps. Tips???

Dips wil ik volgende keer 5 kilo verzwaren. waar zou ik die 5 kilo neer moeten leggen. zoo hoog mogelijk op me schoot dan toch? Of heeft dit weining zin als je dipt tussen 2 bankjes?

Laatst bewerkt:
Die 5 kilo verhogen is geen probleem, zowel squat als deadlift. Zou je bench zeker niet verlagen. Nu is het ook al gelukt dus verlagen hoeft niet. Gewoon 1x zelfde gewicht pakken. Die dips moet je maar niet tussen 2 bankjes doen dan voelt het ook al anders. Succes!

Vanmorgen mijzelf gewogen na 1 week Rippetoe op het zelfde tijdstip als ik vorige week deed voor ik met Rippetoe startte.

Week 5: zaterdags om 11 uur: 69.4 kg.
Week 6: zaterdags om 11 uur: 69.9 kg/70.0 kg. (hij bleef maar schommelen;p)

Supertevree. volhouden deze groei. Ook zal ik in weekend meer gaan eten om het vast te houden aangezien mijn weekend nooit zo strak volgens mijn voedingsschema gaan als door de week.

Niet blindstaren op de weegschaal he ;) Maar nice dat er progressie te zien is. Je weegt jezelf na toiletbezoek/voor ontbijt neem ik aan?

Niet blindstaren op de weegschaal he ;) Maar nice dat er progressie te zien is. Je weegt jezelf na toiletbezoek/voor ontbijt neem ik aan?

ja daarom was ik ook zo blij dat die evengoed nog na wc en voor het eten de 70 kg liet zien.(:
maar ik weet dat het niet zo liniear kan blijven. Ik blijf gewoon me ding doen

Ik zou als ik jou was de squat en deadlift 5kg per training omhoog doen omdat die wel veel gewicht kunnen hebben. De bench press gewoon doorgaan, je 3x5x40kg op de bench is gelukt dus op na de 3x5x42,5kg . Gewoon doen ;) Ik denk wel dat minstens 50kg er wel nog inzit bij jou voor het begin

Ik zou als ik jou was de squat en deadlift 5kg per training omhoog doen omdat die wel veel gewicht kunnen hebben. De bench press gewoon doorgaan, je 3x5x40kg op de bench is gelukt dus op na de 3x5x42,5kg . Gewoon doen ;) Ik denk wel dat minstens 50kg er wel nog inzit bij jou voor het begin

bedankt!!:) We gaan ervoor..

Terug
Naar boven