AndroidHealthClinic

Rippetoe: My road to 80kg and beyond..

• Topic Starter Topic Starter
Voor te chinnen hoef je niet te opwarmen hoor :P
Zet die trektoren op je eigen Bodyweight en chinnen, je zal snel vooruitgaan op de 2x8
liefst achter je training direct

hmmm oke, maar ik heb op dit moment nog niet 70 kilo aan gewichten:P K ga binnenkort wel 2x20 kilo halen. Liefst zo snel mogelijk. Dan red k dat makkelijk. Thanks

Ik schuif de trainingen van deze week elke een dag op. Dus word dit dinsdag, donderdag en zaterdag.

De trainingen zien er al goed uit. :D

Morgen dan workout A op het programma staan?
Al doelen voor een bepaald gewicht voor morgen? :p

De trainingen zien er al goed uit. :D

Morgen dan workout A op het programma staan?
Al doelen voor een bepaald gewicht voor morgen? :p
Jup A:D

squat wil ik 3x5x42,5
bench press word nu hoog tijd voor 3x5x42,5.
heb mezelf met nieuwe technieken uitgebreid, er is veel om op te letten morgen.
en de deadlift jeukt gewoon om 65 kg te pakken.:D zowieso 62,5

Zijn goede verhogingen in gewicht. :D

Je kan bij de deadlift ook eens testen met een gevarieerde grip. Dus een hand met handpalm naar je toe en de andere van je weg. Zo heb je beetje meer grip vind ik.

22/02/2011: Workout A

Squat:
1x8x15kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x30kg
3x5x42,5kg PR

Bench press:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x35kg
3x5x42,5kg PR

Deadlift:
2x5x25kg
1x3x35kg
1x2x50kg (had 55 moeten zijn mja niet zo belangrijk)
1x5x65kg PR (mixed grip)

Dips:
3x8xBW+5kg

Squats en Deadlift gingen lekker. Die 65kg ging als een trein:) en mixed grip helpt inderdaad. thanks/ De BP ging ook veel beter. Nog wel zwaar en langzaam uitgevoerd maar de druk op de polsen voelde nu een stuk beter. Wel zwaar maar niet pijnlijk of storend. Top training

Laatst bewerkt:
22/02/2011: Workout A

Squat:
1x8x15kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x30kg
3x5x42,5kg PR

Bench press:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x35kg
3x5x42,5kg PR

Deadlift:
2x5x25kg
1x3x35kg
1x2x50kg (had 55 moeten zijn mja niet zo belangrijk)
1x5x65kg PR (mixed grip)

Dips:
3x8xBW+5kg

Squats en Deadlift gingen lekker. Die 65kg ging als een trein:) en mixed grip helpt inderdaad. thanks/ De BP ging ook veel beter. Nog wel zwaar en langzaam uitgevoerd maar de druk op de polsen voelde nu een stuk beter. Wel zwaar maar niet pijnlijk of storend. Top training

Goede training. :thumbs: Gewoon proberen elke training de gewichten te verhogen. :D

Lekkere training, ik denk sowieso wel dat je tot de 50kg kan drukken op de bench press ;)
Als je nu gewoon elke training 2,5kg verhoogt dan ben je nog wel ff bezig :p
Alleen die squat moet die bench press toch wel inhalen want je hebt 3 squats per week en 1/2 bench presses.

succes morgen ik ga morgen workout B van mijn split nemen

Die squat zal wel rap omhoog gaan. Je bank is in vergelijking met je squat wel aan de hoge kant namelijk. Die 2,5 kilo per training op de squat moet geen probleem zijn.

Klopt maar ik ben 3 weken geleden begonnen met BP 35 en SQ 25. aankomende zaterdag precies 3 weken later zit ik op 45 BP en 47,5 SQ. i hope. Deze groeiverhouding is dus groot en zal nog groter worden. Ik wilde squat aan het begin rustig opbouwen. Ik had miss ook wel met 40 kg kunnen beginnen maar had ik veel eerder blijven steken. (is voor jullie miss licht maar voor mij niet) heb nog niet vee squat ervaring

Laatst bewerkt:
Nee dat had ik ook niet. Je lichaam moet wennen aan de beweging, voordat deze goed uitgevoerd wordt. Geen probleem om licht te beginnen dus, maar het zal wel snel omhoog gaan en je bank zal eerder blijven steken.

Nee dat had ik ook niet. Je lichaam moet wennen aan de beweging, voordat deze goed uitgevoerd wordt. Geen probleem om licht te beginnen dus, maar het zal wel snel omhoog gaan en je bank zal eerder blijven steken.

helaas wel:S

Lekker bezig. Zou wel afwisselen welke hand je supinated pakt met mixed grip.

24/02/2011: Workout B

Squat:
2x5x15kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x35kg
3x5x45kg PR Merk wel dat ik niet meer zo diep zak als eerst. Toen zat ik gewoon helemaal door me knie-en. Zou ik nu niet meer omhoog komen. En dat zou groot probleem zijn. Zit je dan..

Military press:
2x5x10kg
1x5x15kg
1x3x15kg
1x2x20kg
3x5x28kg PR Ging zwaar maar wel goed. Hopelijk haal ik de 30 nog mooi rond getal, en verder natuurlijk.

Bent over row:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x35kg
3x5x42.5kg PR Heb het wel gehaald was erg zwaar maar de uitvoering was niet goed. Deed ook veel met me rug:( Aangezien volgende week weer B,A,B is wil ik dan weer 42,5kg pakken en dan aan het eind van de week 45kg. Hopelijk gaat het dan beter. Ps je kan deze toch ook pakken met andere grip?? net zoals je je bij chin-ups vastpakt. wat is het verschil?

Chin-ups: (met trektoren)
3x5x45kg PR
Warming-up loos. Maakt het iets zwaarder. Al ging dit vrij makkelijk. Lekker kort en lekker krachtig. Heb nog niet mijn gewicht in schijven @ the moment. En ook geen stang om BW te gaan chinnen. Mja dit gaat ook lekker!!:)

Al met al wel tevreden:D

Bij de BOR heb je inderdaad 2 variaties. Bovenhandse en onderhandse grip.
Bovenhandse spreekt meer je bovenrug aan. Onderhandse je lats.

Underhand:
[Link niet meer beschikbaar]

Overhand:

Bij de BOR heb je inderdaad 2 variaties. Bovenhandse en onderhandse grip.
Bovenhandse spreekt meer je bovenrug aan. Onderhandse je lats.

Underhand:

Overhand:

Nice bedankt!!:D Form is number one. En daarom pak ik de next time ook nog ff hetzelfde gewicht.

En miss ga ik ze afwisselen. Onderhands lekker voor de vleugeltjes en de breedte.:p En bovenhands voor dikte rug. Weer wat geleerd:thumb:

Train je thuis of in een gym/healhcenter ??

Ahh is wel chille, misschien is het wel leuk om een trainingsmaatje te hebben voor thuis.
Lijkt me echt vet haha .. Niemand die je in de weg loopt etc en je kan doen wat je wilt ;)

Lijkt mij ook wel vet handig maar op de gym heb je wel weer sociale contacten hé + meer mogelijkheid in training. Nu met rippetoe heb je niet veel nodig maar als je andere schema's gaat volgen kan je veel gaan kopen :P

Terug
Naar boven