MuscleMeat

Rippetoe: My road to 80kg and beyond..

• Topic Starter Topic Starter
14/02/2011: Workout B

Squat:
1x8x20kg
1x5x35kg
1x5x35kg
1x5x35kg

Military press:
1x5x24kg.
1x5x24kg
1x5x24kg

Bent over row:
1x8x24kg
1x5x37,5kg
1x5x37,5kg
1x5x37,5kg
1x5x37,5kg (had zin in een extra setje, en meteen beetje bewijs voor mezelf dat vrijdag 3x5x40kg haalbaar moet zijn)

Chin-ups: (met trektoren)
1x8x40kg
1x8x40kg

Die 5 kg verhoging bij squat voelde ik goed.(: deze week weer ff 2 x 2,5 verhogen en na het weekend miss weer een 5.

MP was easy, volgende keer 26 kg.

BOR was een moeilijke. Maar een 40 kilo een vrijdag zit er wel in denk ik.

Chins tjah omdat ik anders te kort vind en het van Rippetoe mag. ook lkkr voor de armen. en weer rug offcourse.

Was nu 40 min. bezig!! Word ook al langer

Laatst bewerkt:
Vergeet niet op te warmen he, zeker als je straks wat serieuzere gewichten gaat pakken. Lekker bezig :thumbs:

gaat lekker hier zie ik, ik ga je volgen (ik doe ook rippetoe:D).

Zet anders ''PR'' in je trainingen, anders moeten we elke keer terug kijken naar je vorige training:P

Succes, ik ga je ook zo nu en dan eens volgen.:)

Vergeet niet op te warmen he, zeker als je straks wat serieuzere gewichten gaat pakken. Lekker bezig :thumbs:

Yoo Bedankt(: meer uitgebreide warming-ups dus binnenkort.

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:25 ----------

gaat lekker hier zie ik, ik ga je volgen (ik doe ook rippetoe:D).

Zet anders ''PR'' in je trainingen, anders moeten we elke keer terug kijken naar je vorige training:P

voor als ik een nieuwe 3x5xkg heb bepaald?? Zo'n beetje elke workout zoals zou moeten;p Oke zal er op letten.

---------- Toegevoegd om 17:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------

Succes, ik ga je ook zo nu en dan eens volgen.:)

Dankje:D Meer motivatie ghehe

Laatst bewerkt:
Naja we nemen aan dat er de komende tijd dus overal "PR" achter staat dus wat dat betreft kan je het net zo goed weglaten in de opstartfase...

Naja we nemen aan dat er de komende tijd dus overal "PR" achter staat dus wat dat betreft kan je het net zo goed weglaten in de opstartfase...

precies:D al wil ik niet te hard van stapel lopen. klopt af* xD
mijn armen zijn nogal mijn zwakste schakel en begin ik al te merken. margoed daar is Rippetoe voor. techniek op de basis & kracht opbouwen:cool: en kracht=massa

Ik zou als ik jou was wel wat sneller die squat omhoog gooien dan 2,5kg steeds anders ben je telang bezig met opbouwen terwijl je die tijd ook had kunnen gebruiken om nieuwe kracht te gainen en werkelijke PR's.

Rippetoe is een zeer goede keuze qua schema. Proberen elke training de gewichten te verhogen. :D. Dit probeer ik ook en lukt me goed. :D

Veel succes :thumbs:

Goede training. Alleen al gezegd geen warmup rondje bij de MP. Aandachtspuntje.

17/02/2011: Workout A

Squat:
1x5x20kg
1x5x30kg
1x5x40kg
1x5x40kg
1x5x35kg

Bench press:
1x5x30kg
1x5x42,5kg
1x5x42,5kg
1x5x40,0kg

Deadlift:
1x5x50kg
1x5x60kg

Dips: + 5kg op schoot
1x8
1x8
1x8

Squat werd echt even teveel na de 2x5x40. had al erg veel moeite mee:( (dezwakkeling) volgende keer weer ff 3x5x40.
Bench press ging wel goed. maar ik heb elke keer zo'n last van me polsen. Ik heb echt zwakke polsen;S tips??
Deadlift ging goed. Al moet ik nog lager beginnen want ik heb lange benen en wil wel graag me rug rechthouden dus moet k erg veel ook met de benen doen en een lage kont. nog zwaarder pff. Voelde het deze keer ook goed in de bovenbenen aan de achterkant:P Ben wel erg blij dat die 60 kg is gelukt:D
Dips zijn gewoon chill. xD
Ik ga vanaf nu weer gewoon elke x alles 2,5 kg opvoeren;) liever rustig opbouwen dan blessures of slechte motivatie krijgen. Ik wil alleen mezelf elke keer verbeteren geen anderen(:

Training van aankomende vrijdag doe ik zaterdagmiddag ivm lange werkdag vrijdag.

ps. Ik ga vanaf nu wat meer warming-ups erin doen denk ik. zal wel hoop schelen rekt lekker de training ook. zag net een opbouw van rippetoe van de warming-up in procenten van wat je 3x5xkg. wil gaan pakken. zal ik meenemen.:)

Laatst bewerkt:
Hier een handige tool voor je training. Heb hem vandaag online gevonden. :D

Heel veel succes met Rippetoe!! :D

Bijlagen

Zou eerst maar is zorgen dat je je 3x5 met hetzelfde gewicht kan, voordat je gaat verhogen. Anders loop je constant tegen falen aan.

Eerste training met serieuze warming-ups wat voortreffelijk ging. Ook deed ik nu voor eerst een 50 min. over een workout. Ging lekker. Werksets zijn onderstreept.
3e zaterdag mijn gewicht gemeten. Was vanmorgen slechts 69.5 kg:( vorige week nog 69.9. was wel mindere week. Ik kan dus echt niet 1 broodje laten liggen de weegschaal haat me:( en mijn schildklier haat me ook. Al had ik vorige week dus vrijdags al getraind en mijn dextrose genomen en nu maar 2x getraind en dextrose. want heb vandaag getraind ipv gister zoals hierboven al vermeld.

19/02/2011: Workout B

Squat: 1x8x20kg
2x5x15kg
1x5x20kg
1x3x20kg
1x2x30kg
3x5x40kg PR

Military press:
2x5x10kg
1x5x15kg
1x3x15kg
1x2x20kg
3x5x26kg PR

Bent over row:
2x5x15kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x30kg
3x5x40kg PR

Chin-ups: (met trektoren)
2x5x15kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x30kg
3x5x42kg PR

Laatst bewerkt:
Die letters PR staan goed bij zo'n schema!

Chin ups hoef je niet op te warmen he, je kan ook opbouwen zoals jij doet met chins maar je kan ook direct je bodyweight doen ook al kan je het maar 1x4 en 1x3 maar dan ga je wel sneller op 2x8 heeft bij mij wel snel gewerkt

voor de rest lekker bezig :D

Die letters PR staan goed bij zo'n schema!

Dat doen ze zeker haha:D geeft wel voldoening.

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Chin ups hoef je niet op te warmen he, je kan ook opbouwen zoals jij doet met chins maar je kan ook direct je bodyweight doen ook al kan je het maar 1x4 en 1x3 maar dan ga je wel sneller op 2x8 heeft bij mij wel snel gewerkt

voor de rest lekker bezig :D

Oke bedankt voor commentaar, Ik zou voor echte chins dan naar buiten moeten lopen, daar hebben we iets waar ik me aan kan optrekken. Lijkt me niet echt lekker. Miss blijf ik het wel zo doen alleen dan wat sneller opwarmen voor de chins;) This tenslotte toch een afsluiter van de workout zeg maar.

Voor te chinnen hoef je niet te opwarmen hoor :P
Zet die trektoren op je eigen Bodyweight en chinnen, je zal snel vooruitgaan op de 2x8
liefst achter je training direct

Terug
Naar boven