XXL Nutrition

Rippetoe: My road to 80kg and beyond..

• Topic Starter Topic Starter
09/03/2011: Workout B

Squat:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
3x5x55kg PR Ging goed. Alleen ik heb wel elke keer dat ik langer wacht tussen de reps. paar keer ademhalen enzo. dan weer een hap lucht en naar benee. Na de tijd voelde ik mijn benen goed:)

Military press: (zittend, net als altijd btw)
2x5x15kg
1x5x15kg
1x3x20kg
1x2x25kg
3x5x32kg PR Ging top. Schouders beginnen nu pas af te zakken haha. De paar laatste waren echt zwaar. De feeling zat er goed in na de tijd.:D

Bent over row:
2x5x15kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x35kg
2x5x45kg Ging zo zwaar.. wat een verschil met 42,5kg. Lijkt me sterk dat komt doordat ik 1 B workout niet heb gedaan. De rest ging goed.
1x7x40kg

Chin-ups: (met trektoren)
3x5x55kg PR Ging wat minder. Maar wel gehaald. Denk nog een keer 55 pakken en daarna verhogen met 2.5kg

Ps. kijken jullie tijdens het squaten ook omlaag naar de vloer?? Werd in het filmpje van starting strengt (gedownload met boek) heel sterk duidelijk gemaakt bij de mensen. Ik dacht naar voren kijken en borst naar voren zodat je kont naar achter en goed naar benee zodat je rug recht is. (als je lenig bent zelfs beetje hol)

Hoofd denk ik niet naar onder knikken. Maar ook zeker niet omhoog. Juist iets onder een rechte nek vind ik het beste gaan bij me.

Verder weer een zeer nette training. :thumbs: Misschien volgende training nog eens proberen met de 45 BOR. Weet niet als je schijven hebt van 1 kg of zelfs van 0,5. Dan kan je met 1 kg verhogen. Dit doe ik ook als het te zwaar wordt.

>Bench press had ik echt veel moeite mee:S Ik haalde het wel maar het voelde gewoon niet lekker. Miss dat ik die beter terug kan brengen naar 35 en dan weer up. (als dat nu al begint...)

Nope, zolang het lukt moet je de volgende training gewoon weer een stap vooruit gaan. Dat heb je ook goed gedaan. Lukt dit niet meer, dan maak je je stappen kleiner. Zelfs als je laatste set faalt doe je er de volgende keer nog gewicht bij. Als het dan niet beter gaat (bijv: 5,3,3) dan pas ga je 10% terug om vervolgens weer elke training gewicht toe te voegen en iets verbeterd te hebben aan je slaap, dieet, of techniek zodat je in een paar trainingen weer voorbij dat plateau komt.

En: ETEN! Waar staat je voedingsschema?

>Ps. kijken jullie tijdens het squaten ook omlaag naar de vloer??
Ja, maar niet direct onder je. Het doel is je nek in een neutrale houding te houden, dus kijk enkele meters voor je op de vloer. Of als daar geen vloer meer is, kijk in een houding alsof je dat doet.

Laatst bewerkt:
Hoofd denk ik niet naar onder knikken. Maar ook zeker niet omhoog. Juist iets onder een rechte nek vind ik het beste gaan bij me.

Verder weer een zeer nette training. :thumbs: Misschien volgende training nog eens proberen met de 45 BOR. Weet niet als je schijven hebt van 1 kg of zelfs van 0,5. Dan kan je met 1 kg verhogen. Dit doe ik ook als het te zwaar wordt.

Oke, en bedankt:) Ja ik heb ook schijven van 0,5 kg.

Goede training, die rode letters bevallen wel! Rippetoe wil alles doen voor een goede "hipdrive" en die krijg je het beste als je een meter of twee voor je kijkt.

Goede training, die rode letters bevallen wel! Rippetoe wil alles doen voor een goede "hipdrive" en die krijg je het beste als je een meter of twee voor je kijkt.

Ja die PR's geven echt voldoening ook na de tijd:)
En motivatie om next time heerlijk overheen te gaan. Minimaal evenaren.

That's the spirit:D

11/03/2011: Workout A

Squat:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x45kg
3x5x55,7kg PR meeste reps zaten nog onder parallel ook. ik ben dik tevreden.

Bench press:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
4x5x40kg heb maar wat meer reps gedaan dit keer. zo blijf ik de borst evengoed stimuleren toch. volgende keer laat ik bij 45kg ff spotten. was nu alleen helaas vandaar deze aanpak.

Deadlift:
2x5x30kg
1x3x45kg
1x2x60kg
1x5x75kg PR heerlijk:P met 5 kilo's blijven verhogen zolang het nog kan toch?(:

Dips:
3x8xBW

Kijk goede training. Zou altijd zorgen dat er iemand bij staat die hem, mocht het niet gaan, kan opvangen.

Vanmorgen toen ik opstond weer gewogen.
71,5kg!!!:D
Dit uiteraard na wc-bezoek en voor het ontbijt.

2,1kg in 5 weken. yeahh:D
niet slecht met een krachttrainingschema toch?;D
Hopelijk weet ik deze stijging er beetje in te houden.
Extra zin om maandag weer te knallen. 60kg squat!!!! Zijn er alweer 10 meer dan toen ik het ff moeilijk had.

"The road goes one..."

Laatst bewerkt:
Vanmorgen toen ik opstond weer gewogen.
71,5kg!!!:D
Dit uiteraard na wc-bezoek en voor het ontbijt.

2,1kg in 5 weken. yeahh:D
niet slecht met een krachttrainingschema toch?;D
Hopelijk weet ik deze stijging er beetje in te houden.
Extra zin om maandag weer te knallen. 60kg squat!!!! Zijn er alweer 10 meer dan toen ik het ff moeilijk had.

"The road goes one..."

Top zeer goed bezig. :D. Blijven knallen nu :lifter:

05/03/2011: Workout B Training van gister!!

Squat:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x45kg
1x5x60kg (Faal op de 2 rep van de 2e set. Gelukkig had k spotter bij me. Focusde me niet goed bij het zakken enja dan lukt het niet meer xD
1x5x50kg (erna nog gedaan om toch beetje te voelen. En wat gaf dat een goed gevoel dat die zo makkelijk gingen terwijl tijdje terug nog zwaar was. Miss ook omdat k eerst dus 7x60kg op me schouders had mja.)

Military press:
2x5x15kg
1x5x15kg
1x3x20kg
1x2x25kg
3x5x34kg PR Ja okee de laatste 2 reps kreeg ik hem niet meer omhoog.

Bent over row:
2x5x15kg
1x5x20kg
1x3x25kg
1x2x35kg
3x5x45kg PR (reverse gedaan) ( wel met cheaten, ik kreeg de laatste 2 elke keer geen volledige beweging. heb ook topic hierover geopend btw:P)

Chin-ups: (met trektoren)
3x5x55kg word tijd voor een echt chin-stang...

Mindere traning gister gehad dus. Mja die horen er ook bij.

Laatst bewerkt:
Volgende keer gewoon terug opnieuw die 60 kg erop bij de squat. :D. Moest hij dan weer niet lukken niet met 10 kg zakken voor de volgende set. Doe er dan max 5 vanaf en focus je dan extra op de techniek. :D.

Voor de MP kan je nu best 1 kg verhogen en kijken als het je lukt voor alle reps te doen. Of gewoon terug hetzelfde gewicht als gisteren en dan zorgen dat je de 3x5 haalt. :D.

Volgende keer gewoon terug opnieuw die 60 kg erop bij de squat. :D. Moest hij dan weer niet lukken niet met 10 kg zakken voor de volgende set. Doe er dan max 5 vanaf en focus je dan extra op de techniek. :D.

Voor de MP kan je nu best 1 kg verhogen en kijken als het je lukt voor alle reps te doen. Of gewoon terug hetzelfde gewicht als gisteren en dan zorgen dat je de 3x5 haalt. :D.

Jaa denk dat ik dezelfde gewichten maar weer pak. En de MP hierna verhogen met 1kg per workout.

http://www.youtube.com/watch?v=7mHCXx5nTGk

Hier een liedje wat mij de moed, zin, adrealine, kick, stimulans... hoe je het ook wil noemen... geeft om te knallen. En ook om iemand een pak op zn fl**ker te geven trouwens haha. Komt ook door de film btw, een echte aanrader. Zitten al mijn voorbeelden/helden in.:P

Niet echt mijn muziekstijl maar een uitzondering bevestigt de regel nietwaar! Deze powned:thumb:

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=H11V7s-QzzI&feature=related

Hier de trailer:P Niet de officiele maar deze is net zo gaaf.

Actie en droge humor. I LOVE IT:cool:

Laatst bewerkt:
Goede training zo en zorg dat je je setjes afmaakt. Hou het gewicht nog een keer hetzelfde en maak de setjes af!

Mag je bij de BOR ook een doodpunt gebruiken??
Dat je na elke rep ff de bar op de grond neerlegt. Net als de deadlift en dan weer een rep maakt. Denk wel dat je hiervoor je rug 90 graden moet hebben dan.

Want zoals ik het nu doe dan hou ik gewoon schuine rechte rug aan en op het laagste punt van de rep hou k hem dus gewoon vast. Ik voel dat wel flink in me onderrug. miss dat ik daarom geen 3x5 vol kan maken.

Of is met 90 graden rug en dood punt een pendlay row?

gaat lekker hier, en dat weet ik niet ik dacht dat je geen doodpunt mocht maken want dan is het meer deadliften but not sure !

je bankdrukken gaat ook lekker, 45kg ;)

Ik stop met rippetoe. K wil verder gaan met een split.
4 daags. K wil weer spierpijn voelen:P

nee maar echte redenen zijn is dat ik vanaf nu samen ga trainen met een maat van me.
Hij is niet echt een ecto als mij maar een paar kg spiermassa zou niet gek zijn. (Bij wie wel??)
Hij is ook wel een 10 cm korter dan me.
Hij wil massa gericht. en dat was/is uiteindelijk ook mijn hoofddoel.
En ik zei nou kunnen we best doen maar dan wel natuurlijk zelde schema/doel.

We gaan dus een 4 daagse split doen zodat we lkkr veel actief en goed bezig zijn.
Voordelen zijn vooral omdat we dus elkaar kunnen spotten bij de zware gewichten en we lkkr alles kunnen geven.
schema post ik nog wel en ik denk dat ik ook nog wel log. Vind toch leuk om te doen. en als jullie meevolgen zou helemaal leuk zijn weer.:)

We hebben het zelfs al eventjes gehad over eventueel hardlopen dus cardio in de vroege morgen.
Niet elke dag dan maar miss op de rustdag, en een andere dag.
Het mooie weer komt er toch weer aan en het is al vroeg licht buiten.
Maar dit is nog ff toekomstmuziek.

Ik heb er in iedergeval veel zin in!:) Beetje elkaar opjagen en concurreren haha... maar vooral helpen offcourse.

Laatst bewerkt:
Ik stop met rippetoe. K wil verder gaan met een split.
4 daags. K wil weer spierpijn voelen:P

nee maar echte redenen zijn is dat ik vanaf nu samen ga trainen met een maat van me.
Hij is niet echt een ecto als mij maar een paar kg spiermassa zou niet gek zijn. (Bij wie wel??)
Hij is ook wel een 10 cm korter dan me.
Hij wil massa gericht. en dat was/is uiteindelijk ook mijn hoofddoel.
En ik zei nou kunnen we best doen maar dan wel natuurlijk zelde schema/doel.

We gaan dus een 4 daagse split doen zodat we lkkr veel actief en goed bezig zijn.
Voordelen zijn vooral omdat we dus elkaar kunnen spotten bij de zware gewichten en we lkkr alles kunnen geven.
schema post ik nog wel en ik denk dat ik ook nog wel log. Vind toch leuk om te doen. en als jullie meevolgen zou helemaal leuk zijn weer.:)

We hebben het zelfs al eventjes gehad over eventueel hardlopen dus cardio in de vroege morgen.
Niet elke dag dan maar miss op de rustdag, en een andere dag.
Het mooie weer komt er toch weer aan en het is al vroeg licht buiten.
Maar dit is nog ff toekomstmuziek.

Ik heb er in iedergeval veel zin in!:) Beetje elkaar opjagen en concurreren haha... maar vooral helpen offcourse.

Ik begrijp het wel dat je geen zin meer hebt in rippetoe, maar het is wel héél erg jammer dat je nog niet eens 1 cycle hebt afgemaakt ofja totdat je echt tot je max kwam want ik wou dat wel eens zien .. Je doet het nog nauwelijks 1 maand :o

Je kan toch ook desnoods wat isolatie's erbij voegen bv voor je armen & borst om jezelf te belonen als je weer nieuwe PRs hebt. Ik zou wel nog wat weken of zolang mogelijk stevig door trainen met rippetoe en dan eventueel wat isolatie's want anders heb je het eigelijk voor niks gedaan want je bent nog niet tot je max gekomen bij bv deadlift, bench of squats ??

Terug
Naar boven