AndroidHealthClinic

Rippetoe: My road to 80kg and beyond..

• Topic Starter Topic Starter
Zeker techniek moet goed blijven! Maar 3 x in de week precies hetzelfde doen lijkt me zonde.

Nou ik geloof dat ik er echt nog wel op vooruit ga. En het is alleen deze week ff met die 50kg. Daarna ga k weer door voor 60. dat zou ik dan in 1.3 week moeten hebben. En dan weer ff kijken.

Mij lijkt het ook zonde .. Geef je gewoon eens 100 procent man en niet steeds om die gewichten klagen terwijl ze nog licht zijn :S Het zit gwn in je kop dat het zwaar lijkt dus ik zou gwn verhogen

Kijk techniek is wel belangrijk, maar daar over blijven zeuren terwijl nog niemand heeft kunnen zien hoe het met de techniek staat vind ik wel makkelijk. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar lijkt me gewoon zonde. Dan maar een dagje meer spierpijn.

Licht voor jullie jaa. K heb geen zin om op me gezicht te gaan met 50kg boven op me;S
Het is niet zozeer de spierpijn want die heb k bijna tot totaal niet. Maar laatste reps of ze zijn niet compleet of ik kom amper weer omhoog. En dat wil ik wel graag.

Laatst bewerkt:
Je moet het zelf aanvoelen en vooral zelf DOEN. Worden alleen adviezen gegeven.

Ik zou gewoon adviseren om zo zwaar te gaan als je kan terwijl je nog goeie reps kan maken. Aangezien je nog beginner bent is het zeker niet verkeerd om in wat hogere repranges te gaan zitten. Zo leert je CNS de bewegingen sneller dan meer gewicht en minder reps. Ergens tussen de 5-12 met goeie vorm en dan zelf lekker experimenteren.

Nice MP.

Uhu maar hij kan zich beter aan zijn schema houden en ja dat is k*t dat je geen trainingsmaatje hebt die je kan spotten ?? Of je pa misschien want bij bankdrukken als je hem niet meer krijgt dan laat je hem gwn op je borst vallen dus en bij squatten gaat dat niet. Miss als iemand je doet spotten dat je dan wel zwaarder kan gaan :)

Maar je moet toch doen wat jezelf wilt dit zijn gwn tips en ik geloof wel dat je beter kan maar niet durft omdat je anders op je plaat gaat ofso ?

Laatst bewerkt:
Tot fail gaan is sowieso k*t als je net begint dus zo noodzakelijk is een spotter nou ook weer niet.

Uhu maar hij kan zich beter aan zijn schema houden en ja dat is k*t dat je geen trainingsmaatje hebt die je kan spotten ?? Of je pa misschien want bij bankdrukken als je hem niet meer krijgt dan laat je hem gwn op je borst vallen dus en bij squatten gaat dat niet. Miss als iemand je doet spotten dat je dan wel zwaarder kan gaan :)

Maar je moet toch doen wat jezelf wilt dit zijn gwn tips en ik geloof wel dat je beter kan maar niet durft omdat je anders op je plaat gaat ofso ?

De 50 kg squat ging vandaag al veel beter. Had nog wel wat extra ademhaling nodig tussen de reps maar ging al wel makkelijker. Zaterdag doe ik nog een keer en dan heb ik weer moed om verder op te bouwen.
En jaa het is ook een kwestie van zelfvertrouwen wat speelt.

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

Ik zou gewoon adviseren om zo zwaar te gaan als je kan terwijl je nog goeie reps kan maken. Aangezien je nog beginner bent is het zeker niet verkeerd om in wat hogere repranges te gaan zitten. Zo leert je CNS de bewegingen sneller dan meer gewicht en minder reps. Ergens tussen de 5-12 met goeie vorm en dan zelf lekker experimenteren.

Nice MP.

Ik ging nu ook al dieper met de squat op 50 kg.:D Kracht groeit wel^^ En bedankt.:)

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:47 ----------

Ps: Ik waardeer de tips en adviezen en de inbreng echt!!:) En ik ben er nog lang niet op uitgekeken. Voelt elke keer weer goed zo'n training.
Zal straks mijn training van vandaag ff posten.
Alleen de bench.. dat wil maar echt niet. Had er vandaag niet veel puff voor.
DL wel 70kg gepakt deze keer.^^

We komen er wel!!!

Knowing is not enough, you must Apply. Willing is not enough, you must Do." -Bruce Lee.

Laatst bewerkt:
02/03/2011: Workout A

Squat:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
3x5x50kg

Bench press:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
1x5x45kg
1x5x42,5kg
1x5x40kg
Drama:( Snap er niks van

Deadlift:
2x5x25kg
1x3x40kg
1x2x55kg
1x5x70kg PR

Dips:
3x8xBW (met voeten hoger nu)

Twee keer verlichten op de bank is minder briljant. Echt gaan knallen moet je! Toch wel netjes dat je dan wel een PR pakt op de deadlift erna:thumb:

Bij fullbody moet je juist toch niet tot failure gaan?:S, en dwarf doe jij dips voor triceps?

Twee keer verlichten op de bank is minder briljant. Echt gaan knallen moet je! Toch wel netjes dat je dan wel een PR pakt op de deadlift erna:thumb:

Ja, ik wil niet eens verlichten. K wil perse de 42,5 kg erinhouden. De ene keer gaat gwn beter dan de ander. Aankomende week eer A,B,A.
en ja heb weer nieuwe schijven besteld dus deadlift kan weer lkkr omhoog^^

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Bij fullbody moet je juist toch niet tot failure gaan?:S, en dwarf doe jij dips voor triceps?

Ja, ik doe dips tussen 2 bankjes. waardoor de nadruk dus meer op de triceps ligt dan op de borst.
Ik train thuis dus heb niet beschikking over allerlei apperatuur. Bijvoorbeeld die chestdips in zo'n rek. vandaar.

Ik heb mijn 2e workout niet kunnen doen van B.
Ik was gister jarig vandaar..
morgen weer knallen:) 2 x A 1 x B. ben weer uitgerust met nieuwe tips en puntjes om op te letten voor de BP.

Gefeliciteerd nog dan. Morgen keihard knallen! Wacht de filmpjes af :)

07/03/2011: Workout A

Squat:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
3x5x52.5kg PR

Bench press:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
2x5x45kg
1x5x40kg. Miss dat ik volgende keren ga dumbbell pressen. Of een incline dumbbell press.

Deadlift:
2x5x25kg
1x3x40kg
1x2x55kg
1x5x70kg

Dips:
3x8

07/03/2011: Workout A

Squat:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
3x5x52.5kg PR

Bench press:
2x5x20kg
1x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
2x5x45kg
1x5x40kg. Miss dat ik volgende keren ga dumbbell pressen. Of een incline dumbbell press.

Deadlift:
2x5x25kg
1x3x40kg
1x2x55kg
1x5x70kg

Dips:
3x8

Probeer je volgende training anders even te laten spotten bij de benchpress. Zodat je toch de reps doet. Dan zal de keer erna het veel beter gaan.

Zou inderdaad nu nog niet gaan vervangen voor DB press. Laat het zo en zorg dat er iemand wat tips gaat geven zodat het beter gaat.

Probeer je volgende training anders even te laten spotten bij de benchpress. Zodat je toch de reps doet. Dan zal de keer erna het veel beter gaan.

oke bedankt!

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Zou inderdaad nu nog niet gaan vervangen voor DB press. Laat het zo en zorg dat er iemand wat tips gaat geven zodat het beter gaat.

Nog geen dumbbell.. Okee. Ja k blijf filmpjes kijken

Ja filmpjes kijken scheelt uiteraard, maar door iemand op jouw persoonlijke fouten gewezen worden is een heel ander verhaal.

Terug
Naar boven