Fitness Seller

Rippetoe SimsonLeeuw

• Topic Starter Topic Starter
Ha,

Vandaag men racefiets is uit de schuur gehaald, want lekker weer!

En cardio lijkt me een goede aanvulling op moment doordat ik een dikke vetribbel op men buik heb gekregen. Merk wel dat ik na een aantal maanden niet meer fietsen echt geen spierconditie meer heb. Power zat, maar niet voor langere tijd :)

Rustig heuvelrondje, ik woon in de heuvels vandaar. 30 km. hartslag 130, vetverbranding. Ik wil de cardio nog wel finetunen, maar goed, heb dus vast een beginnetje gemaakt.

Ben wel benieuwd hoe vaak jullie cardio doen, of adviseren te doen.

Oja, ik schreef gister dat men vetpercentage omhoog is gegaan: 2,5 maand geleden 11,5 % nu 14% Ik ben verder van 69,5 kilo naar 78,5 gegaan. Dat is voor het eerst in mijn leven dat ik aangekomen ben, en zeker zoveel!! Ben benieuwd als ik nu ga cutten, hoeveel ik aan spier blijf behouden.

Laatst bewerkt:
doe je nu cardio? dan eet scheema aanpaseen 30 km met hartslag 130 maar hoe lang gefietst? met welke snelheid?

30 km per uur, een uur dus. Hoe eetschema aanpassen?

afgaande op je fysiek zou ik clean bulken, geen nood aan een diepe cut in elk geval. Je zit gerust nog in een stadium waarin je wat kwalitatieve massa kunt halen en vet verliezen tegelijkertijd.

succes ermee :thumb:

Cardio verbruikt ook Kcals en je lichaam heeft er dus meer nodig om de spiergroei niet te vertragen ... toch ? :) Ik denk niet dat ons lichaam enkel het vet verbruikt tijdens de cardio.

Ja dat klopt, op die dagen zal ik ik wat meer eten. Ik doe t niet veel hoor, 1 keer in de week of zo. (tot ik men boek "burn the fat etc" uit heb. Dan heb ik meer theoretische kennis.

afgaande op je fysiek zou ik clean bulken, geen nood aan een diepe cut in elk geval. Je zit gerust nog in een stadium waarin je wat kwalitatieve massa kunt halen en vet verliezen tegelijkertijd.

Ja, dat hoopte ik al. Dan zou die vetrand door dirty eten gekomen zijn? Of door een verkeerde EKV verhouding???

Thanks! ik blijf puzzelen :D

Ja dat klopt, op die dagen zal ik ik wat meer eten. Ik doe t niet veel hoor, 1 keer in de week of zo. (tot ik men boek "burn the fat etc" uit heb. Dan heb ik meer theoretische kennis.

Ja, dat hoopte ik al. Dan zou die vetrand door dirty eten gekomen zijn? Of door een verkeerde EKV verhouding???

Hupsa, weeral goede raad van Jorgyboy ;)

Eet je nog veel dirty? Zoja, dan zal dat zowiezo de hoofdzaak zijn ...

30km/h voor een uurtje? man dat is 1000kcal of zo?

Hupsa, weeral goede raad van Jorgyboy ;)

Eet je nog veel dirty? Zoja, dan zal dat zowiezo de hoofdzaak zijn ...

zou kunnen hoor, heeft te maken met het feit dat ik heel men leven nooit echt aangekomen ben. Ik ging er dus vanuit dat ik een echte ecto was, en dus veel moest vreten om iets aan te komen. Ik ben nu in ongeveer 2.5 maand zon 10 kilo aangekomen. Maar goed, ik kan dus aankomen, en daar ben ik wel blij mee. Ik zal hieronder een gemiddeld eetschema neerzetten:

08:00
75 gr brinta
200 ml melk
25 gram proteinen
1 banaan

10:00
50 gram brinta
200 ml melk

12:00
3 broodjes
1 pinda kaas
2 ei

14:00
500 ml chocomelk

15:00
200 ml melk
25 gr whey
Banaan

16:00
2 broodjes pinda kaas

18:00
Wat de pot schaft

20:00
150 gram kipfilet

22:30
500 ml kwark

De KEV verhouding is ongeveer: 30% eitwit - 45% Kooly en 25% vet

Mijn eerste doel was om te leren eten, vergeet niet dat ik tot 2,5 maanden terug nog niet eens de helft van dit at :( ik moest dus eerst leren eten:D Alleen heb ik nu het idee dat ik wel kan eten, maar dat ik nog moet leren wat ik moet eten. Alle hulp, correcties etc welkom :)

Ik lees het boek "feed the muscle, burn the fat" dus ben zelf bezig de theorie te leren.

* 2 eiEREN

* pinda kaas --> pindakaas

Dat is alles wat ik kan verbeteren :p

En 10kg op 2,5 maand? Nice!! Ik woog een pak minder als jou en ik ben maar 6kg bijgekomen op 3 maand ... Good Job!

* 2 eiEREN

* pinda kaas --> pindakaas

Dat is alles wat ik kan verbeteren :p

En 10kg op 2,5 maand? Nice!! Ik woog een pak minder als jou en ik ben maar 6kg bijgekomen op 3 maand ... Good Job!

hahaha lol, ben dyslectisch dus vandaar..

maar goed, ja ik ben blij met aannkomen, maar niet met buikje :D

Als ik shirtje aan heb, dan zie je nu echt zon bobbel op men buik... en das niet echt mooi..

k snap t niet nu k weet je ekv verhouding maar met hoeveel kcal zit je per dag? met dat 1 uur fietsen ben je toch 1000kcal kwaijt zls je niks in eetscheema voor fiets dag veranderd dan gaan je spieren snel afgebroken worden

Jurek kon wel es gelijk hebben, 30 km p u is best rap hoor! Als je dat een uur volhoudt. Je kunt dan wel het beste iets meer eten vantevoren.

k snap t niet nu k weet je ekv verhouding maar met hoeveel kcal zit je per dag? met dat 1 uur fietsen ben je toch 1000kcal kwaijt zls je niks in eetscheema voor fiets dag veranderd dan gaan je spieren snel afgebroken worden

Als ik fiets, eet ik een stuk meer. Das logisch. Het gaat erom dat ik een vetverbrand moment wil hebben. Het kan zijn dat ik het helemaal fout doe hoor... ik ben het nog aan het uitzoeken.

Jurek kon wel es gelijk hebben, 30 km p u is best rap hoor! Als je dat een uur volhoudt. Je kunt dan wel het beste iets meer eten vantevoren.

Ha, ik heb voor BB behoorlijk gefietst. Dus die dertig is voor mij goed te doen. Maar idd, ik eet meer op die dag!

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:10 ----------

Is het dus beter dat ik naar een half uur fietsen ga? en dan 10 km of zo? ik d8 dat je pas vet ging verbranden na een half uur, op 130 hartslagen per minuut.

Ik weet dat als je enkel vet wilt verbranden, je je hartslag laag moet houden!

Maar als je hem laaghoudt, verbrandt je natuurlijk ook niet veel en moet je dus lang en veel cardio-en.

Stel: Hartslag laag: 600kcals verbranden, 90% vet (stel 5kg)
Hartslag hoog: 2000 kcals verbranden, 50% vet (stel 7kg), dus je verbrandt meer vet, maar ook spieren ....

(Getallen kloppen langs geen hol, maar het is maar een voorbeeld...)

Wat je verbrandt, ligt aan wat je eet. Eet je eerst veel koolhydraten, verbrand je eerst een gedeelte hiervan. Je kunt smorgens op nuchtere maag of na je KT kort fietsen, of na goed gegeten te hebben langer fietsen.

Ik weet dat als je enkel vet wilt verbranden, je je hartslag laag moet houden!

Maar als je hem laaghoudt, verbrandt je natuurlijk ook niet veel en moet je dus lang en veel cardio-en.

Stel: Hartslag laag: 600kcals verbranden, 90% vet (stel 5kg)
Hartslag hoog: 2000 kcals verbranden, 50% vet (stel 7kg), dus je verbrandt meer vet, maar ook spieren ....

(Getallen kloppen langs geen hol, maar het is maar een voorbeeld...)

okeej, ik begin het te snappen!

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

Wat je verbrandt, ligt aan wat je eet. Eet je eerst veel koolhydraten, verbrand je eerst een gedeelte hiervan. Je kunt smorgens op nuchtere maag of na je KT kort fietsen, of na goed gegeten te hebben langer fietsen.

jaja, ik zou dus ook na men rippetoe training, een half uur kunnen fietsen op lage hartslag.

Kennen jullie de HIIT training?

High Intensity Training?

Naam zegt me iets, maar weet niet wat het inhoudt.

Terug
Naar boven