Fitness Seller

Rippetoe SimsonLeeuw

Volgens mij geen slechte training! :D

Pijn na de deadlift is wel normaal denk ik, heb ik ook altijd ;)
En wanneer strek jij juist je benen nu ? Ik begin ze te strekken van zodra de barbell voorbij mijn knieen is ...

Wil na mijn examens misschien ook Rippetoe gaan volgen, spreekt me wel aan. Ga dan zien of het mogelijk is of niet om die thuis te volgen.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij geen slechte training! :D

Pijn na de deadlift is wel normaal denk ik, heb ik ook altijd ;)
En wanneer strek jij juist je benen nu ? Ik begin ze te strekken van zodra de barbell voorbij mijn knieen is ...

Wil na mijn examens misschien ook Rippetoe gaan volgen, spreekt me wel aan. Ga dan zien of het mogelijk is of niet om die thuis te volgen.

Lastig uit te leggen, iig moet men hele been nog strekken wanneer de barbell zeg maar al op het hoogste punt is. Men rug doet echt het tilwerk.

Rippetoe bevalt mij enorm goed. Ik zit wel al te kijken wat ik hierna ga doen als afwisseling. Maar dat is niet omdat ik het zat ben, maar om men spieren opnieuw te prikkelen. Kijk hier maar es rond voordat je begint : http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Eerste deel moet je volgens Rippetoe uit je benen tillen.. rug moet dan dezelfde hoek houden tov de grond als in de beginpositie.
zodra de barbell boven je knieën is kan je je rug omhoog gaan tillen.
dit vooral omdat je wil dat de barbell een rechte lijn naar boven maakt.

Eerste deel moet je volgens Rippetoe uit je benen tillen.. rug moet dan dezelfde hoek houden tov de grond als in de beginpositie.
zodra de barbell boven je knieën is kan je je rug omhoog gaan tillen.
dit vooral omdat je wil dat de barbell een rechte lijn naar boven maakt.

Okeej, ik kreeg commentaar van een ervaren BBer, die zei dat ik op deze manier net zo goed kon squatten, omdat ik te veel met de benen deed. Maar hoe jij het nu schrijft klopt het wel denk ik. Nou ja, als beginner is het ook een beetje ontdekken natuurlijk. Belangrijkste van alles is dat ik men hele rug voel, dat lijkt me de bedoeling :D

Eindelijk kon ik weer es trainen...

Begin al te overwegen om een homegym te starten. Al die feestfdagen hakken er toch wel in. Daarbij ben ik nog ziek geweest. Gelukkig gaf de weegschaal geen gewichtsverlies aan. Normaal kom ik elke week wat bij, maar deze week dus niet.

De training:

Ik heb de squat en de dead lift nu wat omlaag geschroefd, omdat ik de techniek niet goed vond. Ik zakte niet ver genoeg door met de squat als ik dat vergeleek met filmpjes hier. Sommigen zakken bijna met de kont op de grond. Dat doe ik dus nu ook.

De deadlift doe ik nu anders op aanraden van iemand uit de school, hij vertelde dat je je benen pas mag strekken als je rug zeg maar weer recht is. Je benen dus als laatstse. Hoe dan ook, hier de feiten:

Squat: 3 setjes van 5 herhalingen met 85 kilo. Maar dan wel héél diep:D

Deadlift Uiteindelijk één werkset van 5 herhalingen met 95 kilo. Hier zou ik meer kunnen, maar ik heb toch nog wekelijks behoorlijke spierpijn in men rug dat ik het prima vind. Ik wil naar de 140 kg toe, en ik voel dat ik die al redelijk snel ga halen. Dus ik neem de tijd om hem technisch mooi te doen:D

En dan de benchpress, voor het eerst geen pijn in men pols/handen. Goed teken! Hier had ik op gewacht de afgelopen weken, daarom hield ik me in. Nu kon ik dus weer verhogen. Heb nu 3x5x60 kg gedaan. Waarvan laatste setje met hulp. De volgende keer dus alleen. Deze wil ik binnen bepaalde tijd naar de 80 kg brengen.

Uiteindelijk nog 2 setjes van 8 x opgetrokken met 15 kilo contra gewicht. Volgende week naar de tien :) Ik word steeds zwaarder, ik moet dus ook steeds meer optrekken, en steeds minder contra gewicht.

Afgesloten met de abs.

Deze week ook bezig om clean te gaan bulken. Vandaag begonnen met 2 keer brinta, bannaan, kip, rijst. Nu macaroni met gehakt.

Lekkere training Simson.. en sterke rug hoor, 2 x 8 chinups met 78 + 15 kilo!

Want weeg je nog steeds 78 kilo of is dat meer ondertussen?

En is je bulk nu meer een dirty bulk, hoeveel kcals krijg je binnen ongeveer?

Laatst bewerkt:
Lekkere training Simson.. en sterke rug hoor, 2 x 8 chinups met 78 + 15 kilo!

Want weeg je nog steeds 78 kilo of is dat meer ondertussen?

En is je bulk nu meer een dirty bulk, hoeveel kcals krijg je binnen ongeveer?

Het is gewicht wat er af gaat, ik hoop snel met BW te doen. :)

Ik zit rond de 3000 nu, clean zoveel mogelijk!

ach ja, vanuit je rug.. tsjah..
ik denk dat de mate van intensiteit op je rug vooral wordt bepaald door de hoek die je rug maakt met de vloer. en dit wordt weer bepaald door je lichaamsbouw en stand.

Shit, je ben sterk aan het worden man. Jij en tukker komen echt te dichtbij mijn squat :mad: Die 140kg deadlift iz mine! Potver, volgende keer 145 dan maar :fire:

FUUUUUUUUCCCCKKKK :mad::mad::mad::mad:

:fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire:

Ik zit hier met men deadlift van 105kg, DAMN!!

BITCHEEEEEEZZZZZ

Heb toch al 105kg gedaan :o

Zeg makkr! Mijn prestaties ni afzwakken he! :D

w8, ik snap je nu denk ik..

ach Jorg, we weten dat jij t beescht bent van ons allen hier:p

Nu serieuzzzz:
Gaaf dat jij 105 doet, want dan kunnen we nu gelijk op gaan! Zullen we elkaar helpen elke week minimaal 5 kilo te loaden? Ik wil naar de 140 toe, dus over week of 7 moeten we allebei daar in de buurt zitten.

Waar is Jurek trouwens, al een dag niet meer gehoord...

Jongens, wat is 140kg nou weer voor pussygetal?

:jk:, is ook precies mijn DL-number :roflol:

Boeie dat jij me niet gelooft :D Komt nog wel eens binnenkort, lijkt me lache om dr pics van te hebben inderdaad :)

w8, ik snap je nu denk ik..

ach Jorg, we weten dat jij t beescht bent van ons allen hier:p

Nu serieuzzzz:
Gaaf dat jij 105 doet, want dan kunnen we nu gelijk op gaan! Zullen we elkaar helpen elke week minimaal 5 kilo te loaden? Ik wil naar de 140 toe, dus over week of 7 moeten we allebei daar in de buurt zitten.

Waar is Jurek trouwens, al een dag niet meer gehoord...

Heb het nog maar 3x105kg gedaan ofzo hoor :p

3x5x101kg is wat nu ik doe :)

Maar elke week 5kg hou ik niet vol, zeker nu niet met die k*texamens.

Na de examens wil ik wel samen met je knallen!

Heb het nog maar 3x105kg gedaan ofzo hoor :p

3x5x101kg is wat nu ik doe :)

Maar elke week 5kg hou ik niet vol, zeker nu niet met die k*texamens.

Na de examens wil ik wel samen met je knallen!

okee man!

3x5 = veel:eek:

ik doe de DL altijd maar 1 werkset. dus 1x5x100.

Terug
Naar boven