XXL Nutrition

Rippetoe SimsonLeeuw

doe maar pics dan van voor en nu zodat we kunnen bf% schatten :p

• Topic Starter Topic Starter
Er weer eentje opzitten :)

Vandaag begonnen met een lichte squat. Jaja, nog steeds de liesblesure. Ik blijf het net zolang licht doen tot de pijn in de lies echt weg is. Jammer maar het moet ff. Goede discipline oefening.

Squat 3 setjes keer 5 herhalingen 70 kg

Daarna de bor

3 setjes, 5 herhalingen keer 75 kg lekker

De MP 3 setjes van 5 keer 40 kg (kan volgende keer hoger)

En als laatste dips. Bijna lichaamsgewicht :) Gaat lekker dus.

OP aanraden van iemand van de sportschool besloten om te gaan stoppen met RP. Gewoon om men spieren weer een nieuwe boost te geven. Nu 3 maand of zo bezig geweest, mooie progressie, maar nooit echt spierpijn meer. Wel moe en zo, maar niet dat au! gevoel.

Jullie mogen me helpen, en adviseren.

Ik zit nu te denken aan een 4-daagse split. 4 dagen vanwege de mogelijkheid om flexibel met de dagen om te kunnen gaan. En goed tijd te kunnen geven aan elke spiergroep. Verder is het de bedoeling dat ik op massa ga trainen.

Het idee wat ik mee kreeg was hetvolgende:

vier setjes doen, en dan 12-10-8-6 herhalingen. Waar bij de laatste set het gewicht het hoogst is. En dan per dag verschillende spiergroepen. Ikzelf wil elke dag beginnen met een grote compound, en dan 3 extra oefeningen. Denk nu aan:

- benen (quadriceps & hamstrings)
- borst en triceps
- rug en biceps
- schouders en kuiten

Weten jullie een sjabloon of zo die ik ergens vandaan kan halen. Zodat ik goed opzetje kan maken?

In ieder geval heb ik er zin in, ik merk dat het me opnieuw motiveert :D

Lekker die BOR Simson!

Verder snap ik je behoefte om iets nieuws te proberen. Het zorgt sowieso weer voor motivatie en als je vaker dan 3x per week wil en kunt trainen en je wilt je gaan richten op massa is een 4 daagse split een goede keus.

En meer reps pakken na de hele tijd RPT gedaan te hebben is ook wel lekker ff. Succes, ik blijf je volgen Leeuw!

Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om de squat voor de andere oefeningen te doen. Ben zelf kapot na de uitvoer :) Jammer dat je nog last van je lies hebt (al naar laten kijken?). Je BOR is zoals eerder gezegd erg sterk, ook dips met bijna lichaamsgewicht is super natuurlijk!

Volgens mij staan er hier in de stickies nog redelijk wat 4 daagse splits waar je naar kan kijken, best een keer lekker om te veranderen van schema. Ben benieuwd wat je gaat doen, blijf je volgen!

Westside barbell 4 skinny bastards?
Is een 4daags trainingsprogramma:

http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/65-westside-for-skinny-bastards-part3.html

Die jumps vervang ik door high rep squats.

Thanks man! Maar dat word m niet. Misschien later.

Lekker die BOR Simson!

Verder snap ik je behoefte om iets nieuws te proberen. Het zorgt sowieso weer voor motivatie en als je vaker dan 3x per week wil en kunt trainen en je wilt je gaan richten op massa is een 4 daagse split een goede keus.

En meer reps pakken na de hele tijd RPT gedaan te hebben is ook wel lekker ff. Succes, ik blijf je volgen Leeuw!

Hey, BOR is idd erg lekker. Ik ga op zoek naar een mooie split hier. Ben zelf ook benieuwd :)

Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om de squat voor de andere oefeningen te doen. Ben zelf kapot na de uitvoer :) Jammer dat je nog last van je lies hebt (al naar laten kijken?). Je BOR is zoals eerder gezegd erg sterk, ook dips met bijna lichaamsgewicht is super natuurlijk!

Volgens mij staan er hier in de stickies nog redelijk wat 4 daagse splits waar je naar kan kijken, best een keer lekker om te veranderen van schema. Ben benieuwd wat je gaat doen, blijf je volgen!

Gewoon meer squatten :) Haha, ik ben ook leeg, maar dan ff rust pakken en weer door knaluh. En goed eten van te voren he.

Tja, goed eten. Ik heb een standaard voedingsschema wat ik redelijk goed volg maar is volgens mij niet optimaal. Ben ondertussen wel begonnen in BFFM dus misschien binnenkort een beter schema.

Wat is jou schema op het moment?

Men eetschema is vrij eenvoudig. In de ochtend veel brinta, met melk en banaan. 2 keer. Dan middg maal. Macaronie met 2-3 eieren bijv. En broodje pindakaas. Dan voor de training een shaky, met melk of chockomelk. Dan na training ijskoude banaaan en shaky. Daarna maaltijd wat de pot schaft. Savonds een kippeborst. EN voor t slapen gaan halve liter kwark met wat melk. soms smiddags ook nog halve liter kwark.

Er weer eentje opzitten :)

Vandaag begonnen met een lichte squat. Jaja, nog steeds de liesblesure. Ik blijf het net zolang licht doen tot de pijn in de lies echt weg is. Jammer maar het moet ff. Goede discipline oefening.

Squat 3 setjes keer 5 herhalingen 70 kg

Daarna de bor

3 setjes, 5 herhalingen keer 75 kg lekker

De MP 3 setjes van 5 keer 40 kg (kan volgende keer hoger)

En als laatste dips. Bijna lichaamsgewicht :) Gaat lekker dus.
Goede training !
Vind je BOR erg sterk in vgl met je dips, ik kan namelijk al dippen met extra gewicht terwijl ik nog geen 5x75 BOR aankan.

Koude banaan ???

Vandaag ook naar de film geweest, vertelde me dat ze 5 bananen in dr tas had. Ik deed het af als een grapje maar t bleek dus echt zo te zijn en ze heb besloten alleen nog maar van groente en fruit te overleven :eek: Mijn eerste reactie was natuurlijk "hoe kom je dan aan je eiwitten?" Denk niet dat ze me helemaal snapte :(

Goede training !
Vind je BOR erg sterk in vgl met je dips, ik kan namelijk al dippen met extra gewicht terwijl ik nog geen 5x75 BOR aankan.

Ja, appart he, ik snap t zelf ook niet. Maar, ik ben in korte tijd veel aangekomen, vroeger kon ik al goed dippen met lichaams gewicht maar sins ik BB doe en aan gekomen ben veranderde dat. Nu ben ik er op aan t oefenen. Nog 2 weken dan zit ik al weer op BW.

---------- Toegevoegd om 23:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

Koude banaan ???

Vandaag ook naar de film geweest, vertelde me dat ze 5 bananen in dr tas had. Ik deed het af als een grapje maar t bleek dus echt zo te zijn en ze heb besloten alleen nog maar van groente en fruit te overleven :eek: Mijn eerste reactie was natuurlijk "hoe kom je dan aan je eiwitten?" Denk niet dat ze me helemaal snapte :(

5 bananan :eek2::banana: hahahaha lol. En dan begin jij over eiwitten:hornyna:

Nieuw schema begonnen vandaag.

Het zal een beetje uitzoeken worden, maar dat komt wel goed, met jullie als volgers. Denk maar lekker mee als je wil :)

Vandaag armendag, of wel bicep en tricep.

Ik doe steeds vier setjes. Eerste setje met laag gewicht, en dan 12 herhalingen
2e setje iets zwaarder gewicht, en dan 10 herhalingen, en zo verder met 8 herhalingen en laatste set is 6 herhalingen.

Ik ken alle namen nog niet, dus help ff de naam in te vullen :)

Barbell curl ?
1e set stang plus 10 kg
2e set stang plus 14 kg
3e stang plus 16 kg
4e stang plus 18 kg

Zitten op schuine bank en een dumbel, 1 arm per keer
1e set 7 kg
2e set 8 kg
3e set 10 kg
4e set 13 kg

Machine curl
Heb niet goed de gewichten onthouden :( In ieder geval deed ik deze breed, en de barbell curl deed ik smal.

Triceps
Push down
1e set 20 kg 12x
2e set 25 kg 10 x
3e set 35 kg 8x
4e set 40 kg 6 x

Frenc press liggend
1 set stang plus 10 kg
2 e set wat lichter vanwege pijn in elleboog
3e en 4e set zo gehouden om te wennen en men pezen de tijd te geven.

Edit: Concentration push of zo, maar dan met 1 arm, met een raar soort hengsel??? In ieder geval 4 setjes van 20 kg bij 12-10-8-6 herhalingen met zelfde gewicht.

En 8 keer dips bodygewicht

Men armen staan op ontploffen :D

Leuke start van men 4 daagse split!

Morg doe ik borst en rug. Jullie ideeen voor de oefeningen? iig: Benchpress en deadlift. Verder weet ik het nog niet.

Laatst bewerkt:
Incline dumbbell press en dumbbell flyes zijn altijd erg lekker. Beide voor de borst.

Voor de rug kan je denken aan:

- BoR
- Lat pulldown
- Seated Row
- Reverse flyes

Youtube biedt uitkomst voor de uitvoer :)

Ikzelf vind persoonlijk dat ik een mooie vooruitgang boek met mijn borst en rug door de volgende oefening:

Borst: Flat Dumbbell Bench Press, Incline Dumbbell Bench Press en (Incline) Dummbell Flyes

Rug: Deadlift, BOR, Reverse Flyes, Dummbell Bent-Over-Rows (mijn lats zijn hier volgens mij ook goed mee gegroeid, indien dat mogelijk is :p), Dumbbell Shrugs ...

Maar deze zijn natuurlijk allemaal voor thuis en dus ofwel met barbell ofwel met dumbbell :)

4 dagen split

Dag 2 nieuw schema:

Borst en rug stond op het programma.

Begonnen met deadlift:

set 1 45 kg x 12 herhalingen
set 2 55 kg x 10 her
set 3 75 kg x 8
set 4 85 kg x 6

Bench press

set 1 35 kg x 12
set 2 45 kg x 10
set 3 50 kg x 8
set 4 55 kg x 6

Deze had zwaarder gekund, maar goed, volgende keer dan.

Pull up assisted

set 1 12 herhalingen 35 kg hulp
set 2 10 herh en 25 kg hulp
set 3 8 herh en 15 kg hulp
set 4 6 herh en 10 kg hulp

Dumbbell flys

set 1 8 kg x 12 herh
set 2 9 kg x 10 herh
set 3 10 kg x 8 herh
set 4 11 kg x 6 herh

Afgesloten met wat situps.

Voel me lekker, en behoorlijk spierpijn nog na gister de tri en biceps.

Laatst bewerkt:
Hey

Ik zoek een sjabloon van een vierdagen split, of beter.. ik zoek er meerdere. Ik heb al zoeknop gebruikt maar word er niet veel wijzer van. Is er niet zoals rippetoe, een naam voor 4 dagen split?

Ik zit zelfs al te denken aan een 5 daagse split.

Wat ik tot nu toe in elkaar geflanst heb:

Benen en buik

bicep en triceps

borst en rug en buik

Schouder/traps/kuiten

En dan in pyramide 12-10-8-6

Is borst/rug niet wat te zwaar?

Beter is volgens mij borst/kuiten en rug/schouders/traps ...

Er zijn verschillende trainingsschema's die je kan volgen, zoals bv sheiko of zoiets, maar waar je die hier op het forum vind, weet ik ook niet.

Is borst/rug niet wat te zwaar?

Beter is volgens mij borst/kuiten en rug/schouders/traps ...

Er zijn verschillende trainingsschema's die je kan volgen, zoals bv sheiko of zoiets, maar waar je die hier op het forum vind, weet ik ook niet.

Ha,

Borst samen met rug is op aanraden van grote man uit de gym. Wil het dus wel ff proberen. Sheiko zal ik es zoeken.

Terug
Naar boven