Jorgyboy
Huge Freak
- Waardering
- 1.123
- Lengte
- 1m75
ja Jurek, doe es ff je zelf verantwoorden aan de jongens hier!
![]()
Jep, wij willen verantwoording!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ja Jurek, doe es ff je zelf verantwoorden aan de jongens hier!
![]()
Gewoon even weekje rustig aan doen.. ik heb daar ook last van gehad omdat ik hard vooruit ging, verders weinig aan de hand denk ikVandaag ging het niet lekker, voel me ook niet helemaal fit. Misschien omdat door men werk men schema steeds in de war raakt. Deze week kan ik eindelijk wee normaal om de dag trainen.
Verder heb ik een liesblesure opgelopen, heb het even gechecked hier op het forum. Lijkt op wat overbelasting van de spier/pees. Met name na het squatten. Ik heb hem vandaag heel licht gepakt, maar laat het nu even voor wat het is. Want nu na het trainen heb ik er weer last van![]()

zet het anders even netjes neer, inclusief opwarm setjes enzoIk bedoel dan de compounds een stuk lichter dan normaal.
Squat 55 kg 3x8
Benchpress 65 kg
deadlift 55 3x8 (ivm lies rustig gedaan)
kijk even in m'n gesloten log hoe ik het heb gedaan, daar kan je misschien wat mee
check hierboven: doorgaanGraag advies, moet ik wat de lies betreft even stoppen met Rippetoe, of iig blijven doorgaan?
Juist niet die assistance troep erbij doen.. je moet het gewoon rustig houden, want als je echt hard vooruit wilt gaan zul je alle rust nodig hebbenDaarna nog wat losse oefeningen gedaan om men lichaam toch ff er van langs te geven.
Bicep, pull ups, buik.
Hoop dat ik snel hersteld ben, want dit is niks aan.

Gewoon even weekje rustig aan doen.. ik heb daar ook last van gehad omdat ik hard vooruit ging, verders weinig aan de hand denk ik
zet het anders even netjes neer, inclusief opwarm setjes enzokijk even in m'n gesloten log hoe ik het heb gedaan, daar kan je misschien wat mee
waarom doe je 3x8 met squatten?
wat is benchpress 65 kg? 1x1x65kg?
waarom doe je deadlift 3x8?
check hierboven: doorgaan
Juist niet die assistance troep erbij doen.. je moet het gewoon rustig houden, want als je echt hard vooruit wilt gaan zul je alle rust nodig hebben
Succes!
de 'officiele' warming up zoals die in het boek staat is:Thanks voor je snelle reactie. Ik was een beetje gefrustreerd, vandaar dat ik het snel neer geplempt heb.
Normaal doe ik zoals het hoort met rippetoe, deze keer ging dat niet vandaar dat ik 3 setjes van 8 herhalingen deed met 50 kg. Normaal had ik nu 3x5x90 moeten doen.
Benchpres wel zoals het hoort
warm up:
5 keer 20 kg
5 x 40kg
werkset:
5 x 65 kg en dan 3 setjes
Deadlift ook pijn in de lies, dus maar 2 setjes gedaan, toen te veel pijn en gestopt.
Assistance gedaan alleen maar omdat ik wat wilde doen nog en ik totaal niet moe was. Maar je hebt gelijk, moet ik niet doen.
Ik heb idd veel progressie geboekt in 2,5 maanden rippetoe, dat zou dus de oorzaak kunnen zijn?
Moet ik woensdag gewoon 20% onder mijn normale werkset gaan zitten of zo?

Heb zelf ook een tijdje rippetoe gedaan maar wou droger gaan staan tegen de zomer dus ben ik van schema verandert, in de winterbulk ben ik van plan terug rippetoe te volgen.
Ook je beginstats komen redelijk overeen met die van mijn, dus 'khou je in't oog.
de 'officiele' warming up zoals die in het boek staat is:
2x5xEmpty bar
1x5x50%
1x3x70%
1x2x90%
3xwerkset
Deadlift gewoon bij 1x5 houden.
Ohja, als je wilt deloaden = werkgewicht - (10%*werkgewicht) en dan weer opnieuw opbouwen![]()

Precies.. even deloaden bij de oefeningen die minder gingen en dan komt het wel goed.
Deadlift idd 1 werkset pakken omdat deze oefening nogal wat vergt van je centrale zenuwstelsel. Dat zeggen ze tenminste, ik geloof wel dat het klopt want zware deadlifts kunnen je behoorlijk uitputten. En voor krachtprogressie lekker op 5 reps blijven zitten![]()
Even voor mij als newbie. Snap ik het nou goed dat je alle rippetoe oefeningen met een 3x5x* werkset moet doen behalve de Deadlift omdat dat blessures in de hand kan werken?
Op dit moment doe ik zelf de Deadlift werksets als 3x5x85kg maar ik moet dit dus veranderen in bijvoorbeeld 1x5x95kg?
Even voor mij als newbie. Snap ik het nou goed dat je alle rippetoe oefeningen met een 3x5x* werkset moet doen behalve de Deadlift omdat dat blessures in de hand kan werken?
Op dit moment doe ik zelf de Deadlift werksets als 3x5x85kg maar ik moet dit dus veranderen in bijvoorbeeld 1x5x95kg?
Nee niet helemaal goed.

Precies.. even deloaden bij de oefeningen die minder gingen en dan komt het wel goed.
Deadlift idd 1 werkset pakken omdat deze oefening nogal wat vergt van je centrale zenuwstelsel. Dat zeggen ze tenminste, ik geloof wel dat het klopt want zware deadlifts kunnen je behoorlijk uitputten. En voor krachtprogressie lekker op 5 reps blijven zitten![]()

en dat zeg je mij nu pas?
Maanden aan een stuk laat je me 10 sets dl doen...
![]()
En dat zeg je mij nu pas?
Maanden aan een stuk laat je me 10 sets DL doen...
![]()
)lol ga jij maar even verder studeren, jouw activiteit hier op dit forum getuigt van behoorlijk wat studieontwijkend gedrag. (en ik dan? ohja ik zit op mn werk de tijd vol te maken tot het 5 uur is)
lol ga jij maar even verder studeren, jouw activiteit hier op dit forum getuigt van behoorlijk wat studieontwijkend gedrag. (en ik dan? ohja ik zit op mn werk de tijd vol te maken tot het 5 uur is)
Studieontwijkend gedrag of werkontwijkend gedrag, what's the difference?

Jongens jongens, logvervuilers zijn jullie
Ben ik dan de enige die nog traint en werkt
Jullie moeten allebei een schop onder je hol krijgen en een voorbeeld nemen aan mij, Jurek en MCmetronome (al hoewel ik twijfel of hij wel werkt met zen nieuwe gameaparaat)![]()

in nederland zijn de examens al afgelopen. Dus ff moed houdenkop op Jorg hahahaain nederland zijn de examens al afgelopen. Dus ff moed houden
, zal ik het anders zeggen: