Fitness Seller

Ritalin/ADHD

Ik heb even gespiekt op de site van CZ maar wat ik zie vergoeden ze het niet en zal ik dan over moeten stappen naar een andere verzekeraar.

Je hebt bij die andere medicijnen een eigen bijdrage en die is echt heel hoog. Strattera voor een maand is bijna €100,-!! Concerta €40,- ongeveer.

Ja dat kan idd een probleem zijn. De medicijnen zijn vrij nieuw.

Echt stom vind ik dat. Maar goed, ik heb op www.balansdigitaal.nl een handvat gevonden waarmee ik verder ga zoeken.

Anders eerst even kijken of het bij CZ mogelijk is om nu mijn pakket aan te passen en dan in januari overstappen maar.

nee dit is ehct geen aanrader heb zelf ok adhd en er is mij ook ritalin aangesmeerd

gevolgen :
ekstreem gewicht verlies meerdere kilos in een week
geen honger meer
afgevlakte persoonlijkheid
ongelukkig
geen uitstraling meer
geen lekkere pomp tijdens training

oftewel blijf lekker druk en leer er mee leven :D heerlijk al die energie geniet ervan somige zijn altijd sloom enzo;)

Het is idd zo dat de gewone rilatine (in belgië noemt dit idd rilatine maar dit is net hetzelfde als ritaline) de eetlust STERK verminderd.
Ik was bezig met een bulk dieet en heb van pure miserie moeten stoppen (1 pilletje om 10 u en ik had tot 2-3 uur totaal geen zin in eten, en nadien slechts een klein beetje zeker niet genoeg om 3 maaltijden te consumeren)
Na de uitwerken ook ENORME moodswings, roidrage++ zeg maar. Alles wat niet te heet en zwaar was moest eraan geloven.

Ik heb nu de rilatine r*tard (30mg). Dit is een pilletje met trage afgifte en imho alleen maar voordelen, honger als een paard (zoals normaal), bijna geen moodswings en lange afgifte. Enige nadeel hieraan is de kostprijs die (in belgië althans) niet terugbetaald word door de ziekteverzekering.

Ik neem deze pilletjes ook niet constant, ik heb een cyclus geëist want rilatine is ****ing heavy shit kan ik je vertellen.

Ik wil just graag aan strattera hebben als ik dat zo lees op andere sites. Ga avnmiddag CZ bellen hierover. Hopen dat er iets te regelen is met het pakket en dan volgend jaar overstappen naar iemand die het wel geheel vergoed zonder problemen.

Ik wil just graag aan strattera hebben als ik dat zo lees op andere sites. Ga avnmiddag CZ bellen hierover. Hopen dat er iets te regelen is met het pakket en dan volgend jaar overstappen naar iemand die het wel geheel vergoed zonder problemen.

Goed!:D

Zijn grootste probleem is contcentratie. En dan met name op school. Hij kan het allemaal nog wel bijbenen maar mist toch wel de helft van de info en is heel snel al ergens anders mee bezig. Hoop dat dat nu beter zal gaan, dat is het allerbelangrijkst nu. En dat hij zelf ook merkt dat het wat rustiger is in zijn koppie.

Ik vat het niet, dat jullie als ADHD'ers geen alternatieve behandelingen zoeken voor die drukte. Mijn ma heeft al talloze ADHD'ers behandeld op natuurlijke wijze dmv van massages en voedingswijzigingen en haar behandelingen hadden een veel bevredigender effect dan ritalin (ritalin is slecht).

zeker , de meeste ADHD is terug te voeren op verkeerde voeding en allergie,s voor suikers.
laat ADHDers eerst es naar hun levensstyle en voeding kijken voor ze aan de zware medicijnen verslaafd raken.
sommige gasten snuiven Ritalin.:eek:

Heb gebeld, krijg strattera vergoed tot €500,-.

Dus volgend jaar toch overstappen, voorlopig trek ik het dan nog wel.

Even voor de duidelijkheid, 3x 5miligram per dag stelt geen reet voor, ik heb een tijd rond de 60mg gezeten.... Alle psychishe dingen die in dit topic worden geschreven zijn ook zwaar overdreven, in mijn zwaarste periodes heb ik daar zelfs nooit last van gehad. Eetlust is nooit minder geworden... Er staat dat je 30 bent, als je dat echt bent kun je al LANG omgaan met een milde vorm van ADHD, ik ben 18 en ik heb het nu zelf sterk onder controle. Ik weet niet precies wat je weegt, maar ik vraag met heel sterk af of die 15mg echt het verschil gaat maken... Ik zou je aanraden om een tijdje therapie te doen zodat je ermee leert omgaan, dan hoef je niet aan de ritalin ook...

zeker , de meeste ADHD is terug te voeren op verkeerde voeding en allergie,s voor suikers.
laat ADHDers eerst es naar hun levensstyle en voeding kijken voor ze aan de zware medicijnen verslaafd raken.
sommige gasten snuiven Ritalin.:eek:

Dat is echt de grootste BS die ik ook heb gehoord, ADHD is een hersenziekte en heeft niets te maken met wat je eet... Tuurlijk zijn er kinderen die ADHD gedrag vertonen als ze 5 blikjes red bull ophebben, maar ADHD is VEEL MEER dan alleen druk zijn... alleen dat weet half nederland niet!!

Het is idd zo dat de gewone rilatine (in belgië noemt dit idd rilatine maar dit is net hetzelfde als ritaline) de eetlust STERK verminderd.
Ik was bezig met een bulk dieet en heb van pure miserie moeten stoppen (1 pilletje om 10 u en ik had tot 2-3 uur totaal geen zin in eten, en nadien slechts een klein beetje zeker niet genoeg om 3 maaltijden te consumeren)
Na de uitwerken ook ENORME moodswings, roidrage++ zeg maar. Alles wat niet te heet en zwaar was moest eraan geloven.

Ik heb nu de rilatine r*tard (30mg). Dit is een pilletje met trage afgifte en imho alleen maar voordelen, honger als een paard (zoals normaal), bijna geen moodswings en lange afgifte. Enige nadeel hieraan is de kostprijs die (in belgië althans) niet terugbetaald word door de ziekteverzekering.

Ik neem deze pilletjes ook niet constant, ik heb een cyclus geëist want rilatine is ****ing heavy shit kan ik je vertellen.

Ligt sterk aan de persoon, ik heb veel ritalin gebruikt en nooit verminderde eetlust gehad...

Idd, vrijwel iedereen denkt bij een adhd kind aan een strontvervelend en irritant druk kind.

Maar het probleem ligt met name in de concentratie. Althans, bij mijn kind dan.
Natuurlijk is hij wat rustelozer dan een ander, maar verder is het een lief kind met een lief karaktertje wat soms moet dealen met de vooroordelen erover.

Ik heb er ook wel last van. Kan eigenlijk totaal niet stil zitten en mij nergens op concentreren. Op school ook altijd veel gezaag gehad :D
Kan zo een voorschrift krijgen, maar ik wil het niet, ik kan er best mee leven en de concentratieproblemen die ik heb bij studeren neem ik er wel bij. Als het een beetje meezit ben ik ofwel binnen 3 of een dikke 6 maanden afgestudeerd, dus die periode moet ook maar lukken. Als je de bijwerkingen ziet en dan zeker voor BB zou ik er niet aan beginnen. Afvallen, hoge bloeddruk (is 's morgens vroeg als ik nog half slap ben al min 14-8 en meestal 16-9 en na de training eens laten meten en was 18-10 dus niet echt laag).

kreeg je op je 17e al een kind? Nouja ik weet het niet met ADHD eerst las ik dat veel van die medicijnen de groei remmen etc etc of dit nou onzin is weeti k niet maarja.

16 :)

Over de nadelen. Die heb ik afgewogen tegen de voordelen. Afgelopen dagen heeft hij wel heel goed gegeten en ik denk dat dat hetgeen is wat invloed heeft op de groei van het kind. Maar hoop dat dat zo blijft.

Of het uitwerking heeft op de groei betwijfel ik sterk, heb toch in m'n hele groeifase ritalin gebruikt en ben uiteindelijk gewoon normaal gegroeid...

Of het uitwerking heeft op de groei betwijfel ik sterk, heb toch in m'n hele groeifase ritalin gebruikt en ben uiteindelijk gewoon normaal gegroeid...

Ik krijg daar ook geen uitsluitsel over. Maar kan me voorstellen dat wanneer een kind minder gaat eten door medicatie, ook minder goed groeit.

Dat lijkt me wel een logische beredenering. Ik denk dat je samen met je kind moet uitzoeken of hij minder honger/trek en/of lust krijgt. Zoals ik al eerder zei, ik gebruikte veel ritalin, maar heb er nooit minder honger door gehad.

Terug
Naar boven