XXL Nutrition

Ritalin/ADHD

moet het niet RILATINE zijn ?

In Nederland heet dit produkt Ritalin en in België Rilatine, maar het is dezelfde amfetamine.

zie ook www.megablunder.net

---------- Toegevoegd om 15:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Ik vat het niet, dat jullie als ADHD'ers geen alternatieve behandelingen zoeken voor die drukte. Mijn ma heeft al talloze ADHD'ers behandeld op natuurlijke wijze dmv van massages en voedingswijzigingen en haar behandelingen hadden een veel bevredigender effect dan ritalin (ritalin is slecht).

met goede voeding (zonder schadelijke toevoegingen) en goed sporten (overtollige energie kwijtraken) en een goede relatie ben je binnen korte tijd van je ADHD en ADD genezen.

Je moet dan geen blikgroenten of andere gefabriceerde voeding gebruiken, maar gewoon verse groenten, geen rood vlees, maar wel kip en vis.

Ik heb ongeveer 1,5 jaar in een verplegingsinrichting met mensen met ADHD, ADD, geestelijk gehandicapten, mensen met spasmen begeleid bij therapeutisch paardrijden, maar je kunt ook andere sporten beoefenen.

Wat mij opviel is dat bij aankomst de mensen met ADHD erg druk waren en doelloos rondliepen en na enkele minuten op het paard volkomen rustig en geconcentreerd bezig waren.

Bij mensen met spasmen viel o.a. op dat zij volledig in kramp van de rolstoel af op het paard werden gezet en dan na enkele ogenblikken al ontspanning in de spieren hadden waardoor de benen losjes tegen de buik van het paard naar beneden bungelden. Bovenal was er plezier in de aktiviteit en hechting aan het paard.

Je moet dan geen blikgroenten of andere gefabriceerde voeding gebruiken, maar gewoon verse groenten, geen rood vlees, maar wel kip en vis.
Heb ik nooit gedaan in me hele leven. :rolleyes:

Ik heb ongeveer 1,5 jaar in een verplegingsinrichting met mensen met ADHD, ADD, geestelijk gehandicapten, mensen met spasmen begeleid bij therapeutisch paardrijden, maar je kunt ook andere sporten beoefenen.
Dat is leuk. Je hebt mensen met ADD/ADHD begeleid net als geestelijke gehandicapten?
:roflol: Donderstraal op man, alsof mensen met ADD/ADHD kan vergelijken met geestelijk gehandicapten.. Met 1'5 jaar denk je nu een expert te zijn op het gebied van neurologische en psychische stoornissen? Knap.

Wat mij opviel is dat bij aankomst de mensen met ADHD erg druk waren en doelloos rondliepen en na enkele minuten op het paard volkomen rustig en geconcentreerd bezig waren.
Tuurlijk, een AD(H)D'er zal altijd zeer geconcentreerd (ge"hyperfocused") aan een nieuw iets beginnen. Dat is kenmerkend voor deze stoornis, je raakt snel op dingen uitgekeken en iets nieuws wat interesse opwekt zal altijd de concentratie opwekken bij een ADHD'er.

Wat een graf****** website. :) Allemaal anti- medicatie propaganda.
Belachelijk dat ze antidepressivia, serotonine heropnameblokkers (SSRI's) en ADHD-medicatie allemaal 1 pot nat partydrugs zijn.. wat een onzin. Ik zeg niet dat het allemaal kindersnoepjes zijn, maar dit gaat echt te ver.

Dit boek wel ! Het toont haarfijn en wetenschappelijk onderbouwd aan hoe de verhaaljes over serotonine en dopamine verzonnen zijn om te verbergen dat men kinderen en jongeren eigenlijk met amfetamine- en(of) cocaïnestoffen drogeert om snel geld te verdienen.
:roflol: Dat de hele American-Dream is opgebouwd op de miljarden van de pharmacuticals industrie kon ik je ook wel vertellen. :rolleyes: Maar dat betekent nog niet dat men "ons" (gebruikers van deze medicatie) probeert te naaien. :rolleyes:

Ik ben echt belachelijk kwaad over deze achterlijke ***ker site. :mad:
Mega blunder? Weet je wel waar je het potverdomme over hebt?

Weet jij hoe het is om heel je leven t gevoel te hebben dat je zoveel kan maar niks kunnen? Dat je alles zo goed weet, maar toch je school, carriere en je financeel naar de klote gaat? En heel je ****ing leven het dondersgoed weten dat je onder je "niveau" bezig bent maar om 1 of andere reden er een "driver" in je hersenen ontbreekt om het daadwerkelijk uit te voeren? Jij weet dat niet, jij kan het niet eens voorstellen, hoe ADHD werkt. Als ik nooit in aanraking met amfetamine was gekomen was ik waarschijnlijk zelf nooit achtergekomen waar ik eigenlijk echt toe instaat ben. Hoe het is om de "driver" te hebben in je hoofd; alle "puzzelstukjes" die in me hoofd vlogen al die jaren eindelijk op hun plek zien vallen. Je echte potentie kunnen zien. Kans krijgen om die persoon te worden die je altijd al wilde zijn, maar het om "onverklaarbare" reden nooit lukte.
(Probeer nou niet te zeggen dat je de metaforen van hierboven snapt, of begrijpt, want je snapt t niet en zal je ook nooit kunnen. :) )

Ik vond dat ik zeer productief, en positief reageerde op amfetamine (speed). Ik hoorde altijd die bullshit verhalen over dat ADHD'ers van Speed rustig zouden worden. En op een dag begreep ik het; ADHD'ers worden niet rustig van amfetamine, maar de "handicap" in de hersenen van de ADHD'er word verholpen.

Zo kwam ik bij parnassia's afdeling "ADHD voor Volwassenen". Ik was 18 jaar, verdoete al me opleidingen, kon afspraken niet nakomen, was tot die tijd zwaar alchohol en drugs misbruiker die niet met geld kon omgaan. En gebruikte 2 jaar amfetamine DAGELIJKS op mijn werk, omdat ik dan op mijn 100% kon werken. Ik gebruikte deze hard drug onbewust als "zelf-medicatie" voor mijn stoornis. Ik woog 55 kilo en zag eruit als een wandelend lijk, amfetamine is veelste heftig om "erop te kunnen leven". Ik presteerde slecht zonder, maar ik sloopte mezelf met.. Lose - lose situatie. Waar gelukkig een eind aan kwam omdat ik op medicatie overstapte.

Ritalin werkte niet goed bij mij, en was too much van een "persoons-veranderaar" vond ik. Nu ben ik voorgoed overgestapt op dextro amfetamine en mijn leven gaat gewoon super. Ik voel me volledig mezelf integenstelling tot ritalin. Maar toch is het een dag en een nacht verschil waneer ik me pillen niet in heb genomen en wel.
Ik leid nu een leven die ik altijd wou hebben, ik ben begonnen met sport; Bodybuilding. Niet zomaar een sport, maar een hele levensT die veel discipline en volharding vergt. Een levensT waaraan ik me vroeger NOOIT zou kunnen houden.
Ik heb mijn enorm impulsieve, uitbundige drang naar alcohol, drugs, feesten en met geld smijten onder controle.

En dan komen er opeens achterlijke randdebielen met hun anti-medicatie propaganda.. :o
Rot een eind op joh. :roflol: :o

Ik heb 1 ding mezelf aangeleerd toen ik nog bij afdeling ADHDvoorVolwassenen liep;
Niemand kent jou stoornis beter dan jijzelf.
Al die coaches, psychologen met wie ik heb gepraat hebben misschien studies gedaan en sommigen waren echt de grotere experts van Nederland op het gebied van AD(H)D, maar geen 1 van hun heeft zelf ADHD. En in mijn ogen is ieder persoon anders, dus elke psychische stoornis/aandoening ook uniek. Als patient moet je dus realiseren dat diegene die tegenover je zit, verhalen op te hangen over ADHD, alleen kennis van zaak heeft door studies. Hij/zij kan onmogelijk de wereld door jouw ogen zien, en geloof mij, de wereld door mijn ogen is onvoorstelbaar anders. :)

PS.

In Nederland heet dit produkt Ritalin en in België Rilatine, maar het is dezelfde amfetamine.
Niet waar.
Ritalin/concerta oftewel; Methylfenidaat heeft niks met amfetamine te maken. Het is een wekamine. En het verschil tussen methylfenidaat en amfetamine is dat het een piperidine-kern bevat in plaats van een fenethylaminekern.

Dexamfetamine daarintegen is wel verwant van amfetamine. :) Je zou kunnen zeggen "t zusje van". :)

Go go Antisocial!
Is inderdaad bullshit de posts voorgaande aan de jouwe.
psychologen hebben inderdaad studies gevolgd, maar hebben ook bakke ervaring door patienten. Dit helpt natuurlijk mee aan hun diagnoses en de methodes om je 'meer naar de normen te schikken'. Echter vind ik dat je wel compleet gelijk hebt dat jezelf alleen maar beseft hoe ADHD is voor JEZELF. Er zijn hier zovele gradaties in en ieder persoon heeft een ander karakter en nog eventueel andere deviante gedragsvormen waardoor een psycholoog je vaak niet expliciet helpt, maar wel een duwtje in de goede richting kan geven.

Ik heb voorbije jaren geleerd, na veel miserie gehad te hebben dat structuur ENORM belangrijk is om dagelijks goed te kunnen functioneren. Impulsiviteit kan ik op enkele vlakken controleren en dat leer je ook met de jaren. Alleen onder invloed van drank maak ik weleens een misstap en het drankgebruik kan ik dan ook niet controleren.. daarom raak ik maar één keer per week drank aan en ga ik doordeweek niet uit terwijl ik een uni student ben en iedereen dat doet. Raar, maar dat doorbreekt mn structuur en geraak ik helemaal in de war.

Concerta/ritalin/relatine zijn allen methylfenidaat. Ik vind concerta persoonlijk beter door de vertraagde afgifte. Immers, heb je bij ritalin een heftige piek en als je veel last hebt van stemmingswisselingen, gaat dit nog verergeren.
Ik heb nogal ambigue gevoelens tav het gebruik van mn concerta. Soms wil ik het gebruiken omdat ik me er kalmer door voel, maar andere dagen wil ik gwn mezelf zijn.

zo dit deed goed om eens neer te schrijven :p

ha dit deed eens goed om dit neer te zetten.

Ik had al een lange tijd het vermoeden en veel mensen in mijn omgeving hadden ook al het idee.
Maar sinds vanochtend weet ik dus zeker dat ik ADHD heb maar dan wel in een lichtere vorm.
Ik heb ritalin voorgeschreven gekregen maar dat is dus een afgeleide van amfetamine ( speed ) en dus vraag ik mij af in hoeverrre dat mijn voorruitgang in de weg staat....
Weet iemand daar meer van of heeft iemand daar meer info voor mij over???

Ik heb ook ADHD ik neem geen medicatie ik heb mezelf in de hand maar dit heeft veel tijd gekost, ik denk door het probleem te verdrukken met medicatie dat je het enkel maar erger maakt :) probeer zonder raad ik aan

Ik heb ook ADHD ik neem geen medicatie ik heb mezelf in de hand maar dit heeft veel tijd gekost, ik denk door het probleem te verdrukken met medicatie dat je het enkel maar erger maakt :) probeer zonder raad ik aan

Je weet wel dat je een bericht uit 2003 quote, toch? :o

En ik vind je een r*tard.

Waar komen al die f**gots ineens vandaan?

---------- Toegevoegd om 01:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:03 ----------

Goeie post Antisocial:D

Ik heb 1 ding mezelf aangeleerd toen ik nog bij afdeling ADHDvoorVolwassenen liep;
Niemand kent jou stoornis beter dan jijzelf.
Al die coaches, psychologen met wie ik heb gepraat hebben misschien studies gedaan en sommigen waren echt de grotere experts van Nederland op het gebied van AD(H)D, maar geen 1 van hun heeft zelf ADHD. En in mijn ogen is ieder persoon anders, dus elke psychische stoornis/aandoening ook uniek. Als patient moet je dus realiseren dat diegene die tegenover je zit, verhalen op te hangen over ADHD, alleen kennis van zaak heeft door studies. Hij/zij kan onmogelijk de wereld door jouw ogen zien, en geloof mij, de wereld door mijn ogen is onvoorstelbaar anders.

Hulde:bow:

Medicatie onderdrukt het probleem niet maar pakt het probleem aan de basis aan aangezien mensen met ADHD meer dopamine transporters in de hersenen hebben, DAT's nemen dopamine weg (vooral in de mesolimbische regio's). Amphetamine draait de dopamine transporter om en pompt dopamine waar het moet zijn, medicatie maakt het probleem ook NIET erger, en zijn bewezen om op lange termijn te werken.

Dat klopt helemaal, MeDieVil.

Maar ik zie ADHD'er toch liever het volgende doen en gebruiken:

- naar energiebehoefte eten/eetschema volgen/zeer clean, gezond eten (ADHD DIEET:GOOGLE)

- Vinpocetine
- DMAE
- 2,5mg Selegiline

- Evt. nog een hoge dosis: Gingo (bestaan twee soorten van, allebei de soorten gebruiken) ernaast gebruiken

- Veel sporten/stretchen
- Minder achter de computer zitten, meer tussen de mensen zijn

- En zo heb ik nog meer van die honderden tips. Ik ga een boek schrijven, omdat ik zelf een succesvolle ADHD'er/autististische/depressieveling/angstige bijzondere persoonlijkheid ben.

Dat klopt helemaal, MeDieVil.

Maar ik zie ADHD'er toch liever het volgende doen en gebruiken:

- naar energiebehoefte eten/eetschema volgen/zeer clean, gezond eten (ADHD DIEET:GOOGLE)

- Vinpocetine
- DMAE
- 2,5mg Selegiline

- Evt. nog een hoge dosis: Gingo (bestaan twee soorten van, allebei de soorten gebruiken) ernaast gebruiken

- Veel sporten/stretchen
- Minder achter de computer zitten, meer tussen de mensen zijn

- En zo heb ik nog meer van die honderden tips. Ik ga een boek schrijven, omdat ik zelf een succesvolle ADHD'er/autististische/depressieveling/angstige bijzondere persoonlijkheid ben.

Deprenyl is niet veilig imo, deprenyl heeft een "u dose response curve" wat wil zeggen dat hogere dosissen een tegenovergesteld effect hebben als lagere dosissen.[1] In lage dosissen verhoogt het de antioxidant enzymen en is het neuroprotectief maar in hogere dosissen kan het juist de antioxidant enzymen van het lichaam verlagen en zo negatieve effecten veroorzaken.[2]
De vraag is, of de dosissen die mensen nemen om MAO te onderdrukken niet te hoog zijn.

Deprenyl verlengt het leven van ratten, honden en vissen door het verhogen van de lichaamseigen antioxidant enzymen zoals superoxide dismutase (SOD) and catalase (CAT)[3] maar is nog niet getest op jongere leeftijd.[4] Je lichaam word sterker als het word bloodgesteld aan vrij radicalen zoals bij het sporten, als je antioxidanten neemt dan gebeurd die aanpassing niet[5], ik stel me de vraag of het nemen van deprenyl op jonge leeftijd wel aangeraden is, zelfs als het de antioxidant enzymen verhoogt.

Deprenyl verhoogt dopamine en helpt daarmee ADHD, is wel een stuk MINDER effectief dan ritalin of amphetamine, ritalin is trouwens ook neuroprotectief.[6] Ik vind dus rilatine een veel veiligere optie van deprenyl met bewezen effectiviteit.

1. Gallagher, I. M., Clow, A., and Glover, V. (1998). Long-term administration of (-)-deprenyl increases mortality in male Wistar rats. J Neural Transm Suppl 52, 315-20.[Abstract]
2. Ann N Y Acad Sci. 2006 May;1067:375-82. The necessity of having a proper dose of (-)deprenyl (D) to prolong the life spans of rats explains discrepancies among different studies in the past.[Abstract]
3. Mech Ageing Dev. 2002 Apr 30;123(8):1087-100. Why (--)deprenyl prolongs survivals of experimental animals: increase of anti-oxidant enzymes in brain and other body tissues as well as mobilization of various humoral factors may lead to systemic anti-aging effects.[Abstract]
4. Life Sci. 1993;52(3):281-8. Chronic treatment of (-)deprenyl prolongs the life span of male Fischer 344 rats. Further evidence.[Abstract]
5. Proc Natl Acad Sci U S A. 2009 May 26;106(21):8665-70. Epub 2009 May 11. Antioxidants prevent health-promoting effects of physical exercise in humans.[Abstract]
6. Curr Neuropharmacol. 2008 Dec;6(4):379-85. Neuropharmacological mechanisms underlying the neuroprotective effects of methylphenidate. [Abstract]

Laatst bewerkt:
Inderdaad, deprenyl verhoogt het dopamine level lichtelijk, maar genoeg voor mij om niet zoveel trek te hebben in drugs en alle andere dopamine verhogende troep.

Ritalin neuroprotectief? In welke dosis?

Kan deprenyl in lage dosis (2,5mg) (hersen)schade veroorzaken?

Ik weet in ieder geval dat het effect wat ik opmerk evenveel effect is als dat van een placebo.

Op korte termijn zal het niet veel schadelijk doen, ik denk alleen dat het op lange termijn geen goed idee is en vooral wanneer het gestart word op jonge leeftijd. Indien het de antioxidant enzymen verhoogt en we met die dosis op de juiste kant van de u dose response curve zitten dan raad ik aan om deprenyl te cyclen om de paar weken, zodat je kan sporten en je lichaam laten sterker worden op oxidatieve stress.

Alleen ben ik er niet zeker van of we met die dosis wel op de juist kant zitten.

Anyway, als het niet veel beter dan placebo is zou ik er gwn mee stoppen, niet veel nut om het te nemen dan.

Mja, ik ga sowieso weer veel l-tyrosine gebruiken dan...

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

En kappen met die chemische rotzooi....Wat heb ik mezelf ook aangedaan:(

Begin met resveratrol:

Am J Clin Nutr. 2010 Mar 31. [Epub ahead of print]
Effects of resveratrol on cerebral blood flow variables and cognitive performance in humans: a double-blind, placebo-controlled, crossover investigation.

Brain PerformanceNutrition Research Centre Northumbria University Newcastle upon Tyne United Kingdom.
BACKGROUND: The many putative beneficial effects of the polyphenol resveratrol include an ability to bolster endogenous antioxidant defenses, modulate nitric oxide synthesis, and promote vasodilation, which thereby improves blood flow. Resveratrol may therefore modulate aspects of brain function in humans. OBJECTIVE: The current study assessed the effects of oral resveratrol on cognitive performance and localized cerebral blood flow variables in healthy human adults. DESIGN: In this randomized, double-blind, placebo-controlled, crossover study, 22 healthy adults received placebo and 2 doses (250 and 500 mg) of trans-resveratrol in counterbalanced order on separate days. After a 45-min resting absorption period, the participants performed a selection of cognitive tasks that activate the frontal cortex for an additional 36 min. Cerebral blood flow and hemodynamics, as indexed by concentration changes in oxygenated and deoxygenated hemoglobin, were assessed in the frontal cortex throughout the posttreatment period with the use of near-infrared spectroscopy. The presence of resveratrol and its conjugates in plasma was confirmed by HPLC after the same doses in a separate cohort (n = 9). RESULTS: Resveratrol administration resulted in dose-dependent increases in cerebral blood flow during task performance, as indexed by total concentrations of hemoglobin. There was also an increase in deoxyhemoglobin after both doses of resveratrol, which suggested enhanced oxygen extraction, that became apparent toward the end of the 45-min absorption phase and was sustained throughout task performance. Cognitive function was not affected. Resveratrol metabolites were present in plasma throughout the cognitive task period. CONCLUSION: These results showed that single doses of orally administered resveratrol can modulate cerebral blood flow variables.

PMID: 20357044

Ziet er veelbelovend uit.

Ik moet iets voor die ADHD hebben, zonder dat het mijn (creatieve) talenten, bloeiende, kleurrijke persoonlijkheid in de weg staat.

Terug
Naar boven