Icemanreturns
Cool Novice
- Waardering
- 6
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier een verhaaltje van een man, wat voor voor- en nadelen hij heeft gehad met dit medicijn:
Positief:
voor het eerst in mijn leven een normale menstruatiecyclus en minder last van pms;

Ik had al een lange tijd het vermoeden en veel mensen in mijn omgeving hadden ook al het idee.
Maar sinds vanochtend weet ik dus zeker dat ik ADHD heb maar dan wel in een lichtere vorm.
Ik heb ritalin voorgeschreven gekregen maar dat is dus een afgeleide van amfetamine ( speed ) en dus vraag ik mij af in hoeverrre dat mijn voorruitgang in de weg staat....
Weet iemand daar meer van of heeft iemand daar meer info voor mij over![]()

Volgens mij heeft "hij" dan wel last van meer problemen dan ADHD![]()

(speedfamilie
)hmm ik heb geen adhd, maar heb het wel al gebruikt
ik ben nooit een goede student geweest, ik heb het wel in mij maar ik kan me moeilijk focussen op leerstof...
ik neem dus af en toe rilatine tijdens examenperiodes... max 6/7 pilletjes verspreid over 3a4weken totaal niet gevaarlijk lijkt me dus
het is een wondermiddeltje voor te studeren, een volledige pil werkt ongeveer 4 a 5 uur bij me, en de leerstof vliegt er goed in
ik neem te weinig om echt van neveneffecten te kunnen spreken, ik heb geen hoofdpijn achteraf, ik heb honger achteraf, ...
wel merk ik op als ik soms nadien train, dat ik (denk) meer kracht te hebben!(speedfamilie
)
zo, volgens mijn mening is het voor het goede doel(school) ok, als je maar niet overdrijft, wat denk ik met alles geld...toch?!
grtzz
Volgens mij heeft "hij" dan wel last van meer problemen dan ADHD![]()
Ik weet al vanaf me 6e dat k ADHD heb.. altijd aan de ritalin gezeten.. Ook risperdal en dipiperon gebruikt tegen stemmingswisselingen, en woede-uitbarstingen..
Zit de laatste 4 a 5 jaar aan de Concerta.. werkt perfect! 1 pil per dag..
Je moet alleen niet overdoseren! k had laatst per ongeluk d'r 2 ingenomen.. en toen stevig gezopen.. nou, k stond te malen met me kaken, en k stond als een mong**l te wankelen op me poten..
Enige nadeel vind k wel dat als je die concerta een dagje vergeet.. dat je dan echt een gigantische vreetkick hebt.. echt ziekelijk gewoon..
Zijn d'r hier verder veel ADHD-lijers op 't forum??
ADHD laat je horen!! HOPPAAAA

Ach als dat al niet meer kan kun je beter alles laten staan ik spuit ook met antidepressiviaWat ik mij wel nog afvraag is de combi ritalin en pro-hormonen
Das niet echt verstandig denk ik?
Aaangezien ritalin een amfetamine afgeleide is?
Daar in tegen is het natuurlijk wel een lage dosering.
.Ik weet al vanaf me 6e dat k ADHD heb.. altijd aan de ritalin gezeten.. Ook risperdal en dipiperon gebruikt tegen stemmingswisselingen, en woede-uitbarstingen..
Zit de laatste 4 a 5 jaar aan de Concerta.. werkt perfect! 1 pil per dag..
Je moet alleen niet overdoseren! k had laatst per ongeluk d'r 2 ingenomen.. en toen stevig gezopen.. nou, k stond te malen met me kaken, en k stond als een mong**l te wankelen op me poten..
Enige nadeel vind k wel dat als je die concerta een dagje vergeet.. dat je dan echt een gigantische vreetkick hebt.. echt ziekelijk gewoon..
Zijn d'r hier verder veel ADHD-lijers op 't forum??
ADHD laat je horen!! HOPPAAAA

Hier nog een, sinds mijn 9e. Ik neem ritalin of concerta niet meer. Dit is tijdens mijn studie opgehouden omdat ik bij een vereniging zit en voorheen veel zoop, dat malen met je kaken herken ik onwijs en de katers de volgende ochtend waren heel erg groot. De volgende dag was ik er ziek van.
Nu probeer ik alles zonder. De laatste keer was voor de zomervakantie, voor 2 weken lang, omdat ik 2 tentamens had en zonder dat spul kan ik gewoon echt niet leren. Zonder voel ik me veel vrijer, gelukkig heb ik ook vrienden die het van mij accepteren. Veel mensen vinden je irritant omdat je druk en impulsief bent en soms totaal niet luisterd.
Nu merk ik dat ik het weer nodig heb want ik ben aan het afstuderen en ik moet heel veel lezen. ik was net bezig met een artikel maar ik kom er niet doorheen, dus ga ik hier maar kijken, is veel interessanter
Elke gebruiker zal het denk ik op zijn of haar manier ervaren. Ik herken niet alles maar bijvoorbeeld wel het zombie gevoel. In het begin is het vrij lekker maar zodra het een sleur wordt ga je je idd gedragen al een zombie en ben je heel de tijd bezig met wat je nog moet of kan doen. Dat is niet leuk. Als ritalin uitwerkt voel ik me super, alleen komt dan die rebound. Ik wordt voor even drukker dan ik ooit was! de vreetbuien zijn idd bij mij erg groot en tijdens de werking moet ik eten naar binnen proppen.
Als ik het gebruik is het max 3x daags 1 tablet v. 10mg. Dit begin ik nodig te krijgen. Maar ik vraag mij sterk af in hoeverre mij dit belemmerd met zwaar sporten. Als ik bijvoorbeeld denk aan afgelopen vrijdag; ik werd gewoon misselijk van de beentraining. Ik vraag me af wat het met me doet als ik dat mét ritalin had gedaan.

Ritaleintje ging uit wandelen,
met twee kleuren sokken aan.
Dat heeft de juf zeer verdroten,
er is direct wat aan gedaan!
De psycholoog heeft autonoom
in ‘t dossier met rood vermeld:
Dualistisch Sokken Syndroom.
Voor ‘t consult al vastgesteld.