MuscleMeat

Ritalin/ADHD

Ik gebruik ook ritalin.
Het heeft mijn vooruitgang nooit in de weg gestaan.
Ik merkte wel dat mijn eetlust wat minder was in het begin maar ik eet gewoon evengoed, ookal heb ik geen honger.

Ik had al een lange tijd het vermoeden en veel mensen in mijn omgeving hadden ook al het idee.
Maar sinds vanochtend weet ik dus zeker dat ik ADHD heb maar dan wel in een lichtere vorm.
Ik heb ritalin voorgeschreven gekregen maar dat is dus een afgeleide van amfetamine ( speed ) en dus vraag ik mij af in hoeverrre dat mijn voorruitgang in de weg staat....
Weet iemand daar meer van of heeft iemand daar meer info voor mij over???

Ik zou eerst eens een flinke dosering Omega3 gebruiken.
Werkt bij een groot percentage ADHDers ook prima.
Lijkt me een betere keuze dan medicinale speed.
Daarin trouwens wel een leke zwarte handel in, kun je zo je visolie betalen. :p
http://visolie-info.nl/adhd.html
Ik gebruik [Link niet meer beschikbaar]daarvan zou je er 2 per dag moeten nemen volgens bovenstaande link.
Ik merk zelf goed dat wanneer ik 2 of meer visolie caps per dag neem dat ik een stuk rustiger ben. Tevens levert het een gunstige bijdrage op je vetverbranding.

hmm ik heb geen adhd, maar heb het wel al gebruikt
ik ben nooit een goede student geweest, ik heb het wel in mij maar ik kan me moeilijk focussen op leerstof...

ik neem dus af en toe rilatine tijdens examenperiodes... max 6/7 pilletjes verspreid over 3a4weken totaal niet gevaarlijk lijkt me dus:)

het is een wondermiddeltje voor te studeren, een volledige pil werkt ongeveer 4 a 5 uur bij me, en de leerstof vliegt er goed in:)
ik neem te weinig om echt van neveneffecten te kunnen spreken, ik heb geen hoofdpijn achteraf, ik heb honger achteraf, ...

wel merk ik op als ik soms nadien train, dat ik (denk) meer kracht te hebben!:) (speedfamilie:))

zo, volgens mijn mening is het voor het goede doel(school) ok, als je maar niet overdrijft, wat denk ik met alles geld...toch?!

grtzz

hmm ik heb geen adhd, maar heb het wel al gebruikt
ik ben nooit een goede student geweest, ik heb het wel in mij maar ik kan me moeilijk focussen op leerstof...

ik neem dus af en toe rilatine tijdens examenperiodes... max 6/7 pilletjes verspreid over 3a4weken totaal niet gevaarlijk lijkt me dus:)

het is een wondermiddeltje voor te studeren, een volledige pil werkt ongeveer 4 a 5 uur bij me, en de leerstof vliegt er goed in:)
ik neem te weinig om echt van neveneffecten te kunnen spreken, ik heb geen hoofdpijn achteraf, ik heb honger achteraf, ...

wel merk ik op als ik soms nadien train, dat ik (denk) meer kracht te hebben!:) (speedfamilie:))

zo, volgens mijn mening is het voor het goede doel(school) ok, als je maar niet overdrijft, wat denk ik met alles geld...toch?!

grtzz

zou ook kunnen dat je ADD hebt

Methylfenidaat is de beste hongerremmer die er is (als je het snuift dan he ;) )

Volgens mij heeft "hij" dan wel last van meer problemen dan ADHD ;)

Ahha damn je bent me voor wou net hetzelfde typen... jammer

Overigens heb ik zelf ADD... en me vader is arts en heeft nooit zelfs overwogen dit voor te schrijven.. vindt het veel te riskant.

Zelf ben ik ook nooit van plan het in te nemen hoewel ik me inderdaad echt nauwelijks kan concentreren tijdens het studeren... enkel bij erg hoge druk.

ik heb binnenkort een afspraak bij PsyQ erover. Als ritalin me kan helpen met concentreren (heb van een gast met ADD gehoord dat het bij hem wel goed werkt) ga ik het nemen, bijwerkingen of niet.

neen baka boko, heb test gedaan, heb geen adhd, alhoewel ik dicht tegen de grens aanleunde:)....

hey

ik heb zelf ook ( een best zware vorm) van adhd en doe hiermee ook aan fitness.
als behandeling slik ik concerta 54 mg.(langdurige vorm werkt 10-12 uur)
hoe ik het gebruik is dat ik het alleen neem als het nodig is ( bijv. een lange dag op school met belangrijke proefwerken of iets dergelijks) en niet als ik maar een aantal simpele lessen als engels hebt. het eetlust-verlies verschilt per persoon ik heb t zo dat als ik concerta neem dat alles smaak verliest maar dat ik 't nog wel naar binnen kan proppen. ook het ''down gevoel'' bij uitwerking van de concerta heb ik last van, deze kan je zeer goed beperken door te gaan fitnesse!
mocht je serieuze concentratieproblemen hebben dan is het zeker de moeite waard om ermee te gaan experimenteren. je begint met je arts te zoeken naar de juiste dosis, als deze is vastgesteld kan je zelf gaan kijken hoe vaak je het per week neemt.

k hoop dat je iets aan me post hebt

Ik weet al vanaf me 6e dat k ADHD heb.. altijd aan de ritalin gezeten.. Ook risperdal en dipiperon gebruikt tegen stemmingswisselingen, en woede-uitbarstingen..

Zit de laatste 4 a 5 jaar aan de Concerta.. werkt perfect! 1 pil per dag..

Je moet alleen niet overdoseren! k had laatst per ongeluk d'r 2 ingenomen.. en toen stevig gezopen.. nou, k stond te malen met me kaken, en k stond als een mong**l te wankelen op me poten..

Enige nadeel vind k wel dat als je die concerta een dagje vergeet.. dat je dan echt een gigantische vreetkick hebt.. echt ziekelijk gewoon..

Zijn d'r hier verder veel ADHD-lijers op 't forum??

ADHD laat je horen!! HOPPAAAA

Ik weet al vanaf me 6e dat k ADHD heb.. altijd aan de ritalin gezeten.. Ook risperdal en dipiperon gebruikt tegen stemmingswisselingen, en woede-uitbarstingen..

Je moet alleen niet overdoseren! k had laatst per ongeluk d'r 2 ingenomen.. en toen stevig gezopen.. nou, k stond te malen met me kaken, en k stond als een mong**l te wankelen op me poten..

Enige nadeel vind k wel dat als je die concerta een dagje vergeet.. dat je dan echt een gigantische vreetkick hebt.. echt ziekelijk gewoon..

Hier nog een, sinds mijn 9e. Ik neem ritalin of concerta niet meer. Dit is tijdens mijn studie opgehouden omdat ik bij een vereniging zit en voorheen veel zoop, dat malen met je kaken herken ik onwijs en de katers de volgende ochtend waren heel erg groot. De volgende dag was ik er ziek van.

Nu probeer ik alles zonder. De laatste keer was voor de zomervakantie, voor 2 weken lang, omdat ik 2 tentamens had en zonder dat spul kan ik gewoon echt niet leren. Zonder voel ik me veel vrijer, gelukkig heb ik ook vrienden die het van mij accepteren. Veel mensen vinden je irritant omdat je druk en impulsief bent en soms totaal niet luisterd.

Nu merk ik dat ik het weer nodig heb want ik ben aan het afstuderen en ik moet heel veel lezen. ik was net bezig met een artikel maar ik kom er niet doorheen, dus ga ik hier maar kijken, is veel interessanter :)

Elke gebruiker zal het denk ik op zijn of haar manier ervaren. Ik herken niet alles maar bijvoorbeeld wel het zombie gevoel. In het begin is het vrij lekker maar zodra het een sleur wordt ga je je idd gedragen al een zombie en ben je heel de tijd bezig met wat je nog moet of kan doen. Dat is niet leuk. Als ritalin uitwerkt voel ik me super, alleen komt dan die rebound. Ik wordt voor even drukker dan ik ooit was! de vreetbuien zijn idd bij mij erg groot en tijdens de werking moet ik eten naar binnen proppen.

Als ik het gebruik is het max 3x daags 1 tablet v. 10mg. Dit begin ik nodig te krijgen. Maar ik vraag mij sterk af in hoeverre mij dit belemmerd met zwaar sporten. Als ik bijvoorbeeld denk aan afgelopen vrijdag; ik werd gewoon misselijk van de beentraining. Ik vraag me af wat het met me doet als ik dat mét ritalin had gedaan.

Wat ik mij wel nog afvraag is de combi ritalin en pro-hormonen???
Das niet echt verstandig denk ik?
Aaangezien ritalin een amfetamine afgeleide is?
Daar in tegen is het natuurlijk wel een lage dosering.
Ach als dat al niet meer kan kun je beter alles laten staan ik spuit ook met antidepressivia
En ik krijg ook binnenkort ritalin want mijn dokter heeft mij met zijn domme hasses prozac voor geschreven

+1.

Voornamelijk concentratieproblemen. Diagnose is kort geleden gesteld. :P

Hier nog een, sinds mijn 9e. Ik neem ritalin of concerta niet meer. Dit is tijdens mijn studie opgehouden omdat ik bij een vereniging zit en voorheen veel zoop, dat malen met je kaken herken ik onwijs en de katers de volgende ochtend waren heel erg groot. De volgende dag was ik er ziek van.

Nu probeer ik alles zonder. De laatste keer was voor de zomervakantie, voor 2 weken lang, omdat ik 2 tentamens had en zonder dat spul kan ik gewoon echt niet leren. Zonder voel ik me veel vrijer, gelukkig heb ik ook vrienden die het van mij accepteren. Veel mensen vinden je irritant omdat je druk en impulsief bent en soms totaal niet luisterd.

Nu merk ik dat ik het weer nodig heb want ik ben aan het afstuderen en ik moet heel veel lezen. ik was net bezig met een artikel maar ik kom er niet doorheen, dus ga ik hier maar kijken, is veel interessanter :)

Elke gebruiker zal het denk ik op zijn of haar manier ervaren. Ik herken niet alles maar bijvoorbeeld wel het zombie gevoel. In het begin is het vrij lekker maar zodra het een sleur wordt ga je je idd gedragen al een zombie en ben je heel de tijd bezig met wat je nog moet of kan doen. Dat is niet leuk. Als ritalin uitwerkt voel ik me super, alleen komt dan die rebound. Ik wordt voor even drukker dan ik ooit was! de vreetbuien zijn idd bij mij erg groot en tijdens de werking moet ik eten naar binnen proppen.

Als ik het gebruik is het max 3x daags 1 tablet v. 10mg. Dit begin ik nodig te krijgen. Maar ik vraag mij sterk af in hoeverre mij dit belemmerd met zwaar sporten. Als ik bijvoorbeeld denk aan afgelopen vrijdag; ik werd gewoon misselijk van de beentraining. Ik vraag me af wat het met me doet als ik dat mét ritalin had gedaan.

Je bedoelt dat het je wel belemmerd? En wat bedoel je met dat misselijke? denk je dat je met ritalin niet misselijk was geweest?

Goeie link.
Ik weet sinds afgelopen jaar dat ik zelf ADD heb, omdat die diagnose bij 1 van mijn zonen ook naar boven kwam.
Voel er niets voor om hem te drogeren zodat hij normaler en rustiger is.
Hij heeft gewoon een bijzondere handleiding. En ik ook dus :D

Is op mijn werk nu wel handig, kan veel meer maken nu en ze snappen beter waarom ik bepaalde dingen niet doe zoals de andere gasten hier.

Heb wel eens wat ritalin gehad van een ADHD kennis van me en moet zeggen dat dat wel heel erg fijn was. Meteen rust in mijn kop enzo. Maar ja, dat heb ik met andere drugs ook en dat ga ik toch ook niet dagelijks gebruiken?

Ik vind ADD ook wel weer prettig, al ben ik een chaoot.
Heb daar zelf het minste last van denk ik :D
Op wat deurwaarders na die ik zo nu en dan aan de deur krijg omdat ik nog wel eens wat rekeningen vergeet te betalen enzo.

Lol.

Leuk stukje op die site:
Ritaleintje ging uit wandelen,
met twee kleuren sokken aan.
Dat heeft de juf zeer verdroten,
er is direct wat aan gedaan!

De psycholoog heeft autonoom
in ‘t dossier met rood vermeld:
Dualistisch Sokken Syndroom.
Voor ‘t consult al vastgesteld.

Heb ook NOOIT dezelfde sokken aan, pak altijd willekeurige sokken uit de kast.
Snappen mensen ook al niet, maar zou me niet eens fijn voelen met zo'n setje aan m'n poten.

Ben al jaren gewend aan de "hey je hebt verkeerde sokken aan" :p

Terug
Naar boven