Je bedoelt dat het je wel belemmerd? En wat bedoel je met dat misselijke? denk je dat je met ritalin niet misselijk was geweest?
Ritalin helpt mij met m'n afstuderen, maar het belemmerd mij in mijn sociale contacten en het belemmerd mij te ontspannen.
Sinds vorige week train ik na een dagje ritalin, even kijken hoe het gaat. Ik gebruik het alleen wel heel weinig (2x daags 10mg) en alleen op de momenten wanneer ik het nodig heb.
Belemmering in training met het gebruik van ritalin durf ik nu niet te zeggen, dat ben ik aan het experimenteren. Ik train echter nooit direct onder invloed van en dat zal ik ook nooit doen. Ik train op het moment dat het al is uitgewerkt, anders gaat m'n hart als een razende tekeer. Ik zit meer te kijken in hoeverre ritalin je spierherstel belemmerd.
Voor mijn doen train ik de laatste tijd erg intensief. Als ik mijn benen (zonder ritalin) erg zwaar train word ik er misselijk van, zelfs een keer de volgende dag een grieperig gevoel. Laatst heb ik mijn benen lichter getraind en dat ging goed. Nu wil ik kijken hoe dat trainen gaat gedurende het gebruik mét ritalin over het algemeen. Ik denk niet dat ik minder misselijk geweest zou zijn als ik ritalin had gebruikt, mijn gevoel zegt dat ik er juist misselijk van word.
Ik moet wel, ik wil afstuderen en ik wil trainen. Zodra ik een negatief effect merk laat ik het je wel weten. ik zie verder nergens bewijs dat ritalin spiergroei zou tegengaan of zou afbreken. Graag zie ik deze bewijzen van iemand. In de bijsluiter zie ik niets bijzonders.
Het enige wat ik denk dat zou kunnen is dat je jezelf overbelast omdat je 'harder' gaat dan normaal (dit geld voor mij dan en alleen als ik direct onder invloed ben).
EDIT: wellicht interessant als het gaat om adhd over het algemeen [Link niet meer beschikbaar]

. Voornamelijk onderpresteren op school, gebrek aan concentratie, verslavingsgevoelig, thrill seeking, alles uitstellen, behoefte aan structuur.