MuscleMeat

Ritueel slachten: Voor of tegen?

Ritueel slachten: Voor of tegen?

  • Op beperkte schaal mag het wel vind ik

    Stemmen: 9 11,4%
  • Helemaal openstellen: In supermarkten etc., overal moet het te koop zijn

    Stemmen: 11 13,9%
  • Verbieden. Het onverdoofd slachten is walgelijk en dus bij Moslims ook niet toegestaan

    Stemmen: 52 65,8%
  • Geen mening

    Stemmen: 7 8,9%

  • Totaal stemmers
    79
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Dieren moeten niet lijden punt
 
wat bedoel je daarmee?
natuurlijk niet
 
edit: foutje, zie post hieronder
 
Ik maak me meer zorgen over hoe mensen met elkaar omgaan, check ogrish.com maar eens, als je durft.

Die dieren zijn idd ook zielig, maar om er nu zo'n heisa van te maken is overdreven.
 
Soms worden mensen aangezien voor beesten dus jij als mens hebt ook wat te vrezen ;)

Archief vol filmpjes van mensen die vergissingen maken bij andere mensen
Een mens is niets meer dan een beest. Het enige trieste aan onthoofden en dergelijke is het feit dat deze mensen geen andere manier kunnen verzinnen om hun doel te bereiken.


Gisteren nog een reportage hoe kippen worden geslacht. Tig van die beesten hebben een nog veel langere lijdensweg dan Halal geslachte dieren. De verdovingsmethode d.m.v. een bak met water en stroom is vaak niet genoeg om de kippen goed te verdoven.

EenVandaag :: het nieuws- en actualiteiten programma van de TROS en AVRO op Ned.1

Dus ach ja, laten ze eerst wat aan die misstanden doen.
Wat dacht je van de varkenspest? Die beesten werden met honderden tegelijk geëlectrocuteerd. Ik heb er eens bijgestaan, maar de helft va ndie beesten overleefde de eerste stroomstoot. Krijsend en kreperend wordt de hendel nog een keer overgehaald, en daarna soms nóg een keer.

Ik heb eens een filmpje gezien waarop van die wasbeer-achtige diertjes werden gevild. Aan de achterpotem tegen de grond geslagen, aan een haak gehangen middels een touwtje aan de achterpoten. Eerst wordt van deze achterpoten de huid losgesneden, tot aan het onderlijfje. Vandaar uit trekt men de huid er in één keer, als ware het een trui. Het gevilde beestje wordt in een grote mand gedumpt, alwaar het langzaam sterft. Maar niet voordat de ogen uitgepikt zijn door de azende kraaien. Dat vind ik walgelijk.

Om de reden dat een mens weet dat het k*t om zo aan je eind te komen.
 
Een mens is niets meer dan een beest. Het enige trieste aan onthoofden en dergelijke is het feit dat deze mensen geen andere manier kunnen verzinnen om hun doel te bereiken.

Sinds het begin van de mensheid staat de mens al boven dieren.

edit:
Ik heb eens een filmpje gezien waarop van die wasbeer-achtige diertjes werden gevild.

Klopt, op dit forum zelfs, maar zoiets weegt niet op tegen een executie oid.
 
Ik maak me meer zorgen over hoe mensen met elkaar omgaan, check ogrish.com maar eens, als je durft.

Die dieren zijn idd ook zielig, maar om er nu zo'n heisa van te maken is overdreven.
Mensen gaan niet anders met elkaar om dat dieren. Het enige verschil is dat een mens weet dat het k*t is om zo te lijden. En daar voldoening uithaalt. Dat het veroorzaken van andermans lijden een doel op zich is, dat is ziekelijk.
 
hier ga ik mee akkoord, de mens staat boven dieren

En daar voldoening uithaalt. Dat het veroorzaken van andermans lijden een doel op zich is, dat is ziekelijk.
zo een personen zijn er, maar dat geld zeker niet voor mij en nog massas andere
 
een dier is niet intilligent
 
potverdomme, straks kom ik nog met al die zelfmoordterroristen in de hemel en krijg ik 21 turkse maagden, ik voel me zwaar bedrogen, dat wil ik helemaal niet!

nah, ik vind dat het gewoon verboden moet worden in nederland en ik vraag me ook af of de koran dit wel zo letterlijk voorschrijft of dat het gewoon weer een vage interpretatie is van die gasten.
 
Die controles mogen wel wat strenger denk ik zo.
 
Zit je me nu te dollen of wat?

Een mens is wél intelligent wil je zeggen?

Dat een mens boven een dier staat snap je toch wel?
Het is al jaren zo en hopelijk blijft het ook zo.
Een dier ís minder intelligent dan een mens, of heeft een varken (dat relatief slim is) voor de industriële revolutie gezorgd?
 
Zit je me nu te dollen of wat?

Een mens is wél intelligent wil je zeggen?
een dier kan niet denken, een mens is 999999999999X intelligenter
 
Dat een mens boven een dier staat snap je toch wel?
Het is al jaren zo en hopelijk blijft het ook zo.
Een dier ís minder intelligent dan een mens, of heeft een varken (dat relatief slim is) voor de industriële revolutie gezorgd?

Dus als er een intelligenter ras zou zijn dan wij mocht die ons afslachten?

En als ik slimmer ben dan jij (en dat ben ik) mag ik jou keel doorhalen?
 
Dat een mens boven een dier staat snap je toch wel?
Het is al jaren zo en hopelijk blijft het ook zo.
Een dier ís minder intelligent dan een mens, of heeft een varken (dat relatief slim is) voor de industriële revolutie gezorgd?

een dier kan niet denken, een mens is 999999999999X intelligenter
Komop gasten, dit ga je toch niet menen hè?

Wat is jouw definitie van intelligentie dan? Denk jij dat er een doel is voor de mensheid? En zoja, in hoeverre is dat doel dan anders dan het doel van een willekeurig dier?
 
Dat een mens boven een dier staat snap je toch wel?
Het is al jaren zo en hopelijk blijft het ook zo.
Een dier ís minder intelligent dan een mens, of heeft een varken (dat relatief slim is) voor de industriële revolutie gezorgd?

Verneukerij van de aarde, daar heeft de mens iig wel voor gezorgd. Of dat nou zo slim is?
 
Back
Naar boven