- Waardering
- 30
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nogmaals, die dieren lijden niet immens. Er zijn zoveel mensen die lijden waarover niemand het heeft en nu is het een diertje dat piept voor de camera en het is het meest brute ooit. Jullie zijn redelijk zwakzinnig als je je zo laat beinvloeden door een gillend diertje.
Heb je trouwens ook zin om weer 20% meer te gaan betalen voor vlees?

Nu zien de westerse dieren ook al af door die zeikers...
Het zou me eerlijk gezegd niet verwonderen mochten we binnen de 100 jaar het comnsumeren van dierlijke producten strafrechterlijk vervolgen. Het zou in ieder geval een goede zaak zijn voor onze gedeelde, Westerse moraal.
Dieren verkrachten ook, plegen incest en pedofilie... Een leeuw kan geen rekening houden met de pijn van zijn prooi omdat hij niet over het empathisch vermogen en bewustzijn beschikt. Jouw argumentatie brengt de mens op het niveau van een relatief primitieve carnivoor, wat een redenering... Overigens heeft het dier nog een kans om te overleven /ontsnappen wanneer de leeuw er op jaagt. In het geval van de mens is het gewoon kweken en doden aan de lopende band, met het volle bewustzijn dat die dieren stuk voor stuk door een verschrikkelijke pijn gaan, terwijl het perfect anders kan. Hoe is het mogelijk dat er nog mensen zijn die dergelijke praktijken kunnen verdedigen zonder een spier te vertrekken?ik vind Gaia een mong**l
ik ga er geen stuk vlees minder om eten
dat is de natuur, als een leeuw een prooi vangt slacht hij die ook af.
Wat is dan wel diervriendelijk? Een hond of kat zodanig vetmesten dat ze zich niet eens meer kunnen omdraaien? De meeste huisdieren thuis gaan ook regelmatig naar de dierenarts, dan lijkt me meestal ook geen fijne ervaring voor hun. Ik betwijfel of wilde dieren een beter leven zouden hebben dan die in de vleesindustrie.Ja want ze zien niet af gedurende hun te krappe huisvestig of gedurende het transport naar het slachthuis? De hoogste verkopen van vlees is nog steeds voor de goedkoopste soorten en de dieren die daarvoor worden geslacht hebben echt geen heerlijk leventje gehad voordat de kogel er doorheen gaat of ze een stroomstoot krijgen. Stroomstoot is trouwens ook zeer dieronvriendelijk (ook al is slachten altijd dieronvriendelijk), genoeg dieren die nog minuten leven omdat ze niet direct na de stroomstoot geslacht worden.
Wat is dan wel diervriendelijk? Een hond of kat zodanig vetmesten dat ze zich niet eens meer kunnen omdraaien? De meeste huisdieren thuis gaan ook regelmatig naar de dierenarts, dan lijkt me meestal ook geen fijne ervaring voor hun. Ik betwijfel of wilde dieren een beter leven zouden hebben dan die in de vleesindustrie.
Ik geef je wel gelijk dat een elektrische verdoving niet echt optimaal is; omdat het met een machine gebeurt werkt het niet goed bij dieren die te groot of te klein zijn.
Wie zegt dat vleeseters zitten te wachten op pijnlijke slachtingen? Europa zou alle landen moeten verplichten om onder verdoving te slachten. Ook vind ik dat er een verbod moet komen op het slachten van jonge dieren.
Geweld gaat het ook niet oplossen. Zolang er vraag is naar goedkoop vlees of ritueel geslacht vlees houdt je dit soort praktijken. Het ritueel slachten is dan misschien wel walgelijk, het vervoeren van dieren die daarvoor al extreem goedkoop gehuisvest werden is minstens net zo walgelijk. Die dieren zijn hun leven nooit meer dan een product geweest. Dan maakt die paar minuten pijn tijdens het slachten ook niet meer uit als je de vergelijking maakt tussen schietmasker of nek doorsnijden.
Ik durf te stellen dat de gemiddelde koe in Nederland ook geen slecht leven heeft. Het einde is dan misschien gemiddeld 15 seconden hevige stress, maar verder hebben ze 'genoeg' ruimte. Nooit honger of dorst, ziektes komen weinig voor of worden snel bestreden.t*ring wat een fail een huisdier hiermee vergelijken..
De meeste honden en katten hebben fantastisch leven in Nederland.
Wat is dan wel diervriendelijk? Een hond of kat zodanig vetmesten dat ze zich niet eens meer kunnen omdraaien? De meeste huisdieren thuis gaan ook regelmatig naar de dierenarts, dan lijkt me meestal ook geen fijne ervaring voor hun. Ik betwijfel of wilde dieren een beter leven zouden hebben dan die in de vleesindustrie.
Ik geef je wel gelijk dat een elektrische verdoving niet echt optimaal is; omdat het met een machine gebeurt werkt het niet goed bij dieren die te groot of te klein zijn.
Ik durf te stellen dat de gemiddelde koe in Nederland ook geen slecht leven heeft. Het einde is dan misschien gemiddeld 15 seconden hevige stress, maar verder hebben ze 'genoeg' ruimte. Nooit honger of dorst, ziektes komen weinig voor of worden snel bestreden.
De gemiddelde eigenaar van een hond of kat zal zeker de beste bedoelingen hebben, maar de helft van die dieren is gewoon te dik met alle gevolgen van dien. Energieke honden die de hele dag thuis wachten op hun baas zonder enige afleiding of oudere dieren die met veel pijn en moeite een blokje omlopen zijn ook niet echt ideaal wat betreft dierwelzijn.
Als het goed is pakken ze meteen de tang ja, maar het ene slachthuis zal het andere niet zijn. Maar meestal zal het wel goed gaan. Ik geloof dat ze stroom of bedwelming met CO2 bij kippen & varkens gebruiken en schietmasker of luchtdrukpistool (dat is dan weer 'halal' volgens sommige islamitische groeperingen) bij runderen (of niks bij streng rituele slacht). Wel toevallig zeg, ik heb hier morgen tentamen over.Dieren die erdoor schieten krijgen als het goed is meteen de stroomtang in hun nek. Dan zijn ze ook meteen verdoofd. Als je ze dan even laat liggen lopen ze zo weer aan... Slachten met stroom gebeurt alleen met varkens en pluimvee en als het goed is hopelijk straks ook kreeft. Sommige landen experimenteren ook met het doden van kweekvis dmv stroom. Rest van de dieren krijgt volgens mij schietmasker. Denk nl niet dat de slachtmethodes veranderd zijn, heb jaren geleden in slachthuis gewerkt in de vuile hal (slachthal).
Kippenslachterij is btw meest dieronvriendelijk...

Melkvee gaat meestal wel naar buiten, maar ik geloof best dat het bij vleeskalveren anders ligt. Zelfs dan hebben ze bij de boeren die ik ken enigzins de ruimte met genoeg ligstallen etc, maar misschien dat het bij jou in de buurt anders zit. Preventief medicatie toedienen mag trouwens al een tijdje niet meer, en controle daarop wordt ook steeds strenger. Bij biologisch vlees wordt misschien nog wel meer medicatie gebruikt hoor - zeker dieren die buiten komen lopen veel eerder ziektes op waardoor ze wel moeten.Gros van de runderen in NL heeft nog nooit een weiland gezien en zien alleen de buitenlucht op het moment dat ze naar de slacht gaan. Ze staan de gehele dag op beton en bij een goede boer hebben ze nog wel wat stro en een borstelopstelling. Ziektes komen nouwelijks voor omdat ze al uit voorzorg worden volgepompt met medicijnen wat trouwens met biologisch vlees niet gebeurt. Als een dir daar ziek word en medicatie nodig heeft gaat ze de reguliere lijn in .
En helaas zijn er hier nog te veel boeren die hun dieren op wat voor reden aan hun lot overlaten dus verhongeren etc. Te dikke honden/katten is net zo goed dierenmishandeling als dieren die geen eten krijgen. De straffen die er hier in Nederland op dierenmishandeling staat is nog steeds veelste laag en er word nog veelste veel (oogluikend) toegestaan.
Er word ook misbruik gemaakt van de stroomtang. Bij het slachthuis waar ik werkte gebeurde dat voornl op de zeugenlijn/noodslacht lijn. Veel dingen gezien die echt niet door de beugel konden dus het kan beter, het moet beter.
Mentaliteit van veel slachters is ver onder pijl moet ik zeggen. Denk niet dat dat na al die jaren veranderd is.
btw ik veroordeel ze niet maar verwijt veel slachter dat ze weldegelijk slacht hun werk doen. Heb zelf in slachthuis gestaan en ken de werkdruk etc maar als slachters het leuk vinden om zoveel mogelijk biggen te "prikken" die dus niet voor de slacht waren maar voor de opfok vind ik dat belachelijk. Of noodslacht die niet meer kan lopen over de grond slepen met een heftruck en messen in de bilsteken en dan weer terug de veewagen insleuren omdat ze het dier niet willen slachten, dieren die ontsnappen klem zetten met een poot in de laadbrug omdat ze eerst ff willen pauzeren en geen zin hebben het dier in een stal te zetten, dieren die geschop, geslagen worden etc...
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5427013/___Slachtmethode_op_etiket_vlees___.html?p=28,1