AndroidHealthClinic

Ritueel slachten: Voor of tegen?

Peiling Peiling Ritueel slachten: Voor of tegen?

• Op beperkte schaal mag het wel vind ik

Stemmen: 9 11,4%
  • Helemaal openstellen: In supermarkten etc., overal moet het te koop zijn

Stemmen: 11 13,9%
  • Verbieden. Het onverdoofd slachten is walgelijk en dus bij Moslims ook niet toegestaan

Stemmen: 52 65,8%
  • Geen mening

Stemmen: 7 8,9%

• Totaal stemmers
    79
  • Peiling gesloten .
De mens is zo intelligent dat we als enige soort zichzelf kunnen uitroeien en ook zo intelligent dat het als enige soort zijn eigen nest (de aarde) bevuilt. Sterk staaltje intelligentie inderdaad.

Die zogenaamde intelligentie geeft trouwens niet het recht om andere levensvormen te exploiteren, ook al denken de meesten van wel. Zou misschien beter zijn om die intelligentie zo te gebruiken dat we zonder exploitatie van onze wereld ons voortbestaan kunnen zeker stellen.

Die beesten verdienen het ook zeker niet, ik heb ook vaak gezien hoe een koe wordt geslacht, het is absoluut geen prettig gezicht.
Maar er is zó vreselijk veel leed op de wereld dat zulk soort dingen me al haast niet boeien!

Daarom heb ik voor optie 1 gekozen; met mate mag het, tot hoever ze mogen gaan met slachten weet ik ook niet.

We raken imo zo gewend aan al de terreur, geweld, moorden en verkrachingen dat we er niet meer naar kijken, maar als zoiets dicht bij je in de buurt gebeurd staat de hele wereld in de fik...Kom nou!

Verneukerij van de aarde, daar heeft de mens iig wel voor gezorgd. Of dat nou zo slim is?
srry maar ik heb respect voor het milieu, dit is dus geen eigenschap van ons "ras"

Wat is jouw definitie van intelligentie dan? Denk jij dat er een doel is voor de mensheid? En zoja, in hoeverre is dat doel dan anders dan het doel van een willekeurig dier?
een doel? evolutie die altijd verder gaat, mensen overleefden door onze intelligentie (ons doel is overleven)

intillegentie = kunnen denken
een dier is niet intelligent, begrijp me niet verkeerd, ik zie dieren niet graag lijden

En als ik slimmer ben dan jij (en dat ben ik) mag ik jou keel doorhalen?
dieren slachten is voor ons voedsel

De mens is zo intelligent dat we als enige soort zichzelf kunnen uitroeien en ook zo intelligent dat het als enige soort zijn eigen nest (de aarde) bevuilt. Sterk staaltje intelligentie inderdaad.

Die zogenaamde intelligentie geeft trouwens niet het recht om andere levensvormen te exploiteren, ook al denken de meesten van wel. Zou misschien beter zijn om die intelligentie zo te gebruiken dat we zonder exploitatie van onze wereld ons voortbestaan kunnen zeker stellen.
met andere woorden zou jij andere dieren uitroeien? nee jij houd van dieren!

zoals jullie posten lijkt het of elke mens heeft als doel de aarde te bevuilen

De mens als soort wel, ik maak onderdeel uit van die soort. Dat ik mijn intelligentie op een andere manier gebruik wil nog niet zeggen dat we in algemene zin een soort zijn die amper respect toont voor andere levensvormen. Door toedoen van de mens verdwijnen er jaarlijks tig levenssoorten.

Ik hou overigens niet van dieren, ik heb compassie met ze. Dat is net even iets anders.

@MeDieViL

Ik ben het met je eens dat je dieren mag opeten, maar dan wel op een manier dat ze niet nodeloos lijden. En waarom staat een mens boven de dieren? Hoezo zou een slim dier opeens geen dier meer zijn? Wat is de logica daarvan? Is het dier-zijn gebaseerd op intelligentie dan? Als onze genen komen voor 98% overeen met andere dieren hoor.

De mens als soort wel, ik maak onderdeel uit van die soort. Dat ik mijn intelligentie op een andere manier gebruik wil nog niet zeggen dat we in algemene zin een soort zijn die amper respect toont voor andere levensvormen. Door toedoen van de mens verdwijnen er jaarlijks tig levenssoorten.

Ik hou overigens niet van dieren, ik heb compassie met ze. Dat is net even iets anders.

En je hebt geen compassie met je eigen soortgenoten?! Als dat zo was treurde je iedere dag, dat doe je ook niet; best wel krom eigenlijk

We raken imo zo gewend aan al de terreur, geweld, moorden en verkrachingen dat we er niet meer naar kijken, maar als zoiets dicht bij je in de buurt gebeurd staat de hele wereld in de fik...Kom nou!
We raken het gewend zeg je? Je zou eens een geschiedenisboek open moeten slaan. Wat me meemaken aan terreur, geweld, moorden en verkrachtingen wordt écht alleen maar minder. Door media als internet heb je meer toegang tot al die zaken, maar in omvang neemt het echt niet toe.

Nogmaals: Wat is jouw definitie van intelligentie dan? Denk jij dat er een doel is voor de mensheid? En zoja, in hoeverre is dat doel dan anders dan het doel van een willekeurig dier?

srry maar ik heb respect voor het milieu, dit is dus geen eigenschap van ons "ras"

een doel? evolutie die altijd verder gaat, mensen overleefden door onze intelligentie (ons doel is overleven)

intillegentie = kunnen denken
een dier is niet intelligent, begrijp me niet verkeerd, ik zie dieren niet graag lijden

dieren slachten is voor ons voedsel
Rijdt je auto? Bus? Brommer? Gebruik je de verwarming? Gebruik je warm water? Eet je voorverpakt voedsel? Ook jij maakt het steeds moeilijker voor jezelf om te overleven op lange termijn. Ook al claim je respect te hebben voor het mileu. Ook jij verpest de ozonlaag.

Overleven door intelligentie? Hoe kan het dan dat de krokodil al langer bestaat in zijn huidige vorm dan de mens? Omdat hij intelligent is?

Je post hangt van tegenstrijdigheden aan elkaar. Geeft niets, maar ik hoop dat je wat meer nadenkt over de materie.

En je hebt geen compassie met je eigen soortgenoten?! Als dat zo was treurde je iedere dag, dat doe je ook niet; best wel krom eigenlijk

Waar haal jij uit dat ik geen compassie heb voor de mensheid zelf? Ik geef alleen aan dat we ondanks de ons toegekende intelligentie ons op deze wereld nou niet echt gedragen als inteligente wezens. Een vaststelling, daarmee keer ik me niet af van de mensheid.

@splendid, ik geloof niet in de opwarming van de aarde en heb zo mn redene, maar dat is een andere discussie, door onze intelligentie word de aarde er met de dag beter op (het ging een tijd ook andersom, gelukkig zien we het op tijd in)

Overleven door intelligentie? Hoe kan het dan dat de krokodil al langer bestaat in zijn huidige vorm dan de mens? Omdat hij intelligent is?
elk dier heeft zijn "voordeel" intelligentie is het voordeel van de mens, bij dieren is dit dan weer camouflage, snelheid etc

Ik ben het met je eens dat je dieren mag opeten, maar dan wel op een manier dat ze niet nodeloos lijden. En waarom staat een mens boven de dieren? Hoezo zou een slim dier opeens geen dier meer zijn? Wat is de logica daarvan? Is het dier-zijn gebaseerd op intelligentie dan? Als onze genen komen voor 98% overeen met andere dieren hoor.
heb ik ook al gezegd ik ben radicaal tegen dieren die moeten lijden

En waarom staat een mens boven de dieren?
ik vind intelligentie het belangrijkste dat je ooit maar kan hebben, ik vind mensen dus boven dieren staan, maar dat zal dan weer mijn mening zijn

Waar haal jij uit dat ik geen compassie heb voor de mensheid zelf? Ik geef alleen aan dat we ondanks de ons toegekende intelligentie ons op deze wereld nou niet echt gedragen als inteligente wezens. Een vaststelling, daarmee keer ik me niet af van de mensheid.

Als mensen wel compassie hebben voor dieren en er zo uitgebreid over willen praten, en dit niet doen over mensenleed, neem ik aan dat ze geen compassie hebben voor de mens.

Mensen zijn in staat machines te bouwen, te leren van onze eigen fouten, een doel in het leven te hebben.
Dát noem ik intelligentie.
Wát is dat doel dan?

En in hoeverre draagt de 'intelligentie' van het bouwen van machines en het leren van fouten daar aan bij?

Dus ik heb gewoon halal varkenslapjes op zonder dat ik dat wist ???

Ja gadverdamme.....!!!

K*t appie...
Ik eet vlees maar ga er wel vanuit dat die beestjes op een Nederlandse wijze geslacht worden en zo pijnloos mogelijk. Dus niet met een bot klote mes zodat dat beesie 2 minuten kan gorgelen.

Wát is dat doel dan?

En in hoeverre draagt de 'intelligentie' van het bouwen van machines en het leren van fouten daar aan bij?

Ík heb meerdere doelen in mijn leven, zoals waarschijnlijk vele anderen; mijn doel zijn oa een goede opleiding krijgen, groot en sterk worden, plezier hebben in alles wat ik doe, etc...

Als jij het bouwen van machines en het leren van fouten geen vorm van intelligentie noemt, wat dan wel? Wat is volgens jou intelligentie?

ik vraag me ook af of de koran dit wel zo letterlijk voorschrijft of dat het gewoon weer een vage interpretatie is van die gasten.

Het dier moet bij mijn weten wel leegbloeden, maar ik denk ook moesten ze de q'uran opnieuw openslaan en echt opnieuw interpreteren, ze zeker wel een vredigere manier kunnen bedenken...tis gewoon traditie/cultuur...

Dus als er een intelligenter ras zou zijn dan wij mocht die ons afslachten?

En als ik slimmer ben dan jij (en dat ben ik) mag ik jou keel doorhalen?

met andere woorden zou jij andere dieren uitroeien? nee jij houd van dieren!

zoals jullie posten lijkt het of elke mens heeft als doel de aarde te bevuilen

Rood: @Zelda: laten we hopen dat de inteligentere vorm (dan ons) ook vredelievende "dieren"vrienden zijn:D:D:p

Blauw:
Verneukerij van de aarde, daar heeft de mens iig wel voor gezorgd. Of dat nou zo slim is?

@medievil: mss niet de bedoeling, maar telkens we onze elektrische apparaten niet volledig uitzetten, of niemand aan carpoolen wil doen, omdat iedereen zijn eigen auto wil...dan zijn we wel bezig met ze te bevuilen ipv te verbeteren (wat zeker nog mogelijk is, zie o.a. film van Al Gore- an inconvieniant truth /heb hem zelf nog niet gezien, maar weet wel over wat ie gaat/)

@Benchmarc:Idd inteligentie werkt meer in ons nadeel dans ons voordeel.
@EricR:Idd, heel goeie post:thumbs:

Als mensen wel compassie hebben voor dieren en er zo uitgebreid over willen praten, en dit niet doen over mensenleed, neem ik aan dat ze geen compassie hebben voor de mens.

Sterk taaltje deductie, maar je mag een posting van mij aanwijzen waarin ik me verkneukel over menselijk leed. Ik ben net zo fel gekant tegen menselijk leed als tegen dierlijk leed. Maar deze thread ging over dierlijk leed en niet over leed dat mensen wordt aangedaan.

Naja ontopic dan maar: optie 3 voor mij. :)

Sterk taaltje deductie, maar je mag een posting van mij aanwijzen waarin ik me verkneukel over menselijk leed. Ik ben net zo fel gekant tegen menselijk leed als tegen dierlijk leed. Maar deze thread ging over dierlijk leed en niet over leed dat mensen wordt aangedaan.

U zult niet de enige zijn die dit vindt, en daarom verbaas ik mij erover dat dierenleed voor velen zwaarder meeteld dan mensenleed.

Optie 1 dus voor mij.

@splendid, ik geloof niet in de opwarming van de aarde en heb zo mn redene, maar dat is een andere discussie, door onze intelligentie word de aarde er met de dag beter op (het ging een tijd ook andersom, gelukkig zien we het op tijd in)

elk dier heeft zijn "voordeel" intelligentie is het voordeel van de mens, bij dieren is dit dan weer camouflage, snelheid etc

heb ik ook al gezegd ik ben radicaal tegen dieren die moeten lijden

ik vind intelligentie het belangrijkste dat je ooit maar kan hebben, ik vind mensen dus boven dieren staan, maar dat zal dan weer mijn mening zijn
En ik geloof niet in Sinterklaas. De ozonlaag is een voorbeeld.

Laat ik jouw standpunten even samenvatten:
- je zegt dat ons doel overleven is
- dat komt door onze intelligentie

Een dier dat beter in staat is dit doel te verwezenlijken, hoe verklaar je dat dan?

Een mens is geen haar beter dan een dier. De hele wereld is een proces. De mens is daar slechts een spil in. Helaas is deze mens is staat om alles om zich heen te slopen.

Terug
Naar boven