MuscleMeat

Roaccutane logje

• Topic Starter Topic Starter
Nieuwe update, ik heb nu ook last van erg droge lippen en huidschilfers op me gezicht. ik begin wel te merken dat de roaccutane zijn werk doet, de rechterkant van mijn gezicht wordt al wat rustiger!:D

Is zonnebanken een no go op 20 mg? Of geen ervaring mee? Succes! :) Ben erg geinteresseerd in ROA, en ga ook maar eens een pakketje bestellen ;)

@alainie zonnenbanken zou een no go kunnen zijn. Maar daarvoor kun je voor de zekerheid beter naar je dermatoloog gaan.

@Kab00m. ik merkte na de eerste week ook al verschil, als je erg veel last krijgt van droge loppen/huidschilfers ( en dan vooral op je armen en benen, wat misschien nog wel komt over een paar weken) kun je bij de apotheek of dermatoloog een zalf halen die erg goed helpt.

Roa: aanrader of niet?

Ben nu net met B5 bezig, maar ik vraag me af of ik niet beter nu aan de roa kan en dan voor de zomer hopelijk klaar zijn?

Roa is het beste.

Roa: aanrader of niet?

Ben nu net met B5 bezig, maar ik vraag me af of ik niet beter nu aan de roa kan en dan voor de zomer hopelijk klaar zijn?

Volgens mij ben jij met alles en nog wat bezig.... :P ben je wel langs een dermatoloog geweest? aangezien je roa op recept van de derma krijgt, je bloed moet prikken en je een redelijke kans heb dat het je lever verdoet...

Volgens mij ben jij met alles en nog wat bezig.... :P ben je wel langs een dermatoloog geweest? aangezien je roa op recept van de derma krijgt, je bloed moet prikken en je een redelijke kans heb dat het je lever verdoet...
Haha klopt. Heb het nu al een tijdje en dus van alles aan het proberen. Ben wel eens bij de dermatoloog langs geweest ja, maar zonder resultaat. Ben het nu allang zat en ben er wel aan toe om roa te gaan proberen.

Huisarts mag het ook voorschrijven. Mijn vriendin heeft het nu ook.

@ Primo:
Het proces gaat zo:
- Bloedprikken
- Recept ophalen
- Maandje gebruiken
- Bloedprikken
- Weer een tijdje gebruiken
- Bloedprikken

Gaan je leverwaardes achteruit, dan moet je 2 weken stoppen en moet je weer bloedprikken en krijg je lagere dosis.

@ Primo:
Het proces gaat zo:
- Bloedprikken
- Recept ophalen
- Maandje gebruiken
- Bloedprikken
- Bloedprikken

Gaan je leverwaardes achteruit, dan moet je 2 weken stoppen en moet je weer bloedprikken en krijg je lagere dosis.
Lekker veel bloedprikken dus. :D

Zal het binnenkort eens met m'n huisarts overleggen.

@ Primo:
Het proces gaat zo:
- Bloedprikken
- Recept ophalen
- Maandje gebruiken
- Bloedprikken
- Bloedprikken

Veel werk. Het proces kan ook zo gaan:
- Bestellen op zwarte markt.
- 20 mg. draaien om de dag
- Enjoy.

Of is roa in jouw mening op een lage dosis dermate schadelijk dat bloedprikken e.d essentieel is?

elke dosis van roa kan je lever aan tasten, ligt er maar net aan hoe jou lichaam er op reageert. Waarom via de zwarte markt, als je het gewoon van de huisarts kan krijgen?

Stel je koopt die zooi via de zwarte markt. En na 3 weken krijg je last van dingen, en je weet niet waar het aan ligt. Je beland in het ziekenhuis. Blijkt dat je leverwaardes veel te laag zijn. Denk je dat je dat dan verzekert krijgt? Nee. Puur omdat je dan zegt dat je roa gebruikt, terwijl dit niet in je medisch dossier staat.

• Topic Starter Topic Starter
Roa is inderdaad het beste, ben er erg tevreden mee maar weinig bijwerkingen. Ik wou dat ik er eerder begonnen aan was. Er stond alleen wel op dat ik zon en uv stralingen moest vermijden. Maar mag ik dan ook echt niet een weekendje op het strand ofzo liggen?

Roa is inderdaad het beste, ben er erg tevreden mee maar weinig bijwerkingen. Ik wou dat ik er eerder begonnen aan was. Er stond alleen wel op dat ik zon en uv stralingen moest vermijden. Maar mag ik dan ook echt niet een weekendje op het strand ofzo liggen?

Heel goed insmeren. Ik ben nu bijna klaar met Roa, maar gebruik zonnebrand al bij een klein beetje zon. Heb zelf nl gemerkt dat je echt snel verbrand. Als je op het strand gaat liggen(niet in NL waarschijnlijk), kan je beter 50+ nemen ipv de gebruikelijke 20.

elke dosis van roa kan je lever aan tasten, ligt er maar net aan hoe jou lichaam er op reageert. Waarom via de zwarte markt, als je het gewoon van de huisarts kan krijgen?

Stel je koopt die zooi via de zwarte markt. En na 3 weken krijg je last van dingen, en je weet niet waar het aan ligt. Je beland in het ziekenhuis. Blijkt dat je leverwaardes veel te laag zijn. Denk je dat je dat dan verzekert krijgt? Nee. Puur omdat je dan zegt dat je roa gebruikt, terwijl dit niet in je medisch dossier staat.

Probleem is dat de dok. het niet meegeeft als je ogenschijnlijk nergens last van hebt ... je kunt moeilijk vragen of je "wat roa wil voor na een kuurtje" o.i.d ;)

Probleem is dat de dok. het niet meegeeft als je ogenschijnlijk nergens last van hebt ... je kunt moeilijk vragen of je "wat roa wil voor na een kuurtje" o.i.d ;)

Klopt. Maar de vraag is of dat wel echt nodig is voor na een kuur. 4 maanden pillen slikken vanwege acne op je borst en rug.

Nou zo heb ik het 2 jaar terug wel aangepakt:D
Ik wil graag roa, 40mg per dag, want ik begin met een kuur etc etc. Ik weet de voor en nadelen en ik wil graag 1x in de maand mijn bloed blijven prikken ter controle.
Dokter van...oh je hebt alles erg goed uitgezocht, is goed dan schrijf ik het je voor.
:trollfacex:

Nou zo heb ik het 2 jaar terug wel aangepakt:D
Ik wil graag roa, 40mg per dag, want ik begin met een kuur etc etc. Ik weet de voor en nadelen en ik wil graag 1x in de maand mijn bloed blijven prikken ter controle.
Dokter van...oh je hebt alles erg goed uitgezocht, is goed dan schrijf ik het je voor.
:trollfacex:

Haha, nice, twee vliegen in één klap ... bloedtests + roa :D Bijkomend voordeel is volgens mij ook dat roa in de apotheek een stuk goedkoper is ;)

Haha, nice, twee vliegen in één klap ... bloedtests + roa :D Bijkomend voordeel is volgens mij ook dat roa in de apotheek een stuk goedkoper is ;)

true:) gratis eerlijk gezegt. Mijn eigen risico verbruik ik toch al standaard met mijn astma dusja

pff geluksvogel mijn huisarts geeft het niet en zegt alleen dat een dermataloog dat kan doen, mijn rug doet ****ing pijn van de acne ik ga morgen naar de huisarts en dan krijg ik een doorverwijzing

Heb ook een paar jaar geleden Roa gebruikt voor 6 maanden. 3x 20 mg per dag. Beste (en enige) oplossing voor acne die voor mij werkte. Wilde dat ik het veel eerder had gedaan. Bijwerkingen vielen mee, alleen droge lippen en soms droge huid, vooral rug. Wat betreft zon, zou zeker geen weekend op het strand liggen, ze zeggen niets voor niest dat je de zon moet vermijden. En als het niet te vermijden hoge factor zonnebrand op. Met betrekking tot het resultaat, ben zeer tevreden. 2 jaar na kuurtje zo nu en dan een enkele puistje, meestal als ik vet in me haar heb gedaan en het niet goed heb uitgewassen. Vet gaat dan via kussen op me gezicht. btw kussensloop elke dag verwisselen is een aanrader, doe het nu al jaren.

Terug
Naar boven