XXL Nutrition

Road to 60-65 kg

• Topic Starter Topic Starter
ik ga niet elke post lezen maar wat drink je op een dag en wat eet je. en dan heb ik het niet over het voedings schema. maar snoep ej wel eens neem je wel eens een koekje drink je wel is een soda ?

ff alles op een rijtje. chips all die dinge

trouwens je zit in de cut.

waarom ijsthee ?

waarom brinta savonds?

waarom melk?

waarom all die vezels ?

waarom brood?

ga vis eten als je het geld hebt nahm nahm

trouwens je zit in de cut.

Ja idd, maar heb hiervoor geen geweilde vp gehad, dus geen 15% om vervolgens te cutten naar 10% ofso. Van een dikkertje(overgewicht dan) naar een leuke basis van 13-15% perhaps.

waarom ijsthee ?

Iemand zei dat het geen kwaad kon, tegenover cola enso is ijsthee beter? Die gast die dat zij tegen mij doet kickboxen en fitness en zijn vp is 10% ofso, maar hij doet uber veel cardio zegt die.

waarom brinta savonds?

Nog nooit gehad, dacht er over na, vndg voor het eerst brinta gekocht, eet het ochtend wel op. Lees mijn post, ong 2 posts terug.

waarom melk?

Eiwitten?

waarom all die vezels ?

Cheap? + Bruin brood is gezond I think?

waarom brood?

Waarom niet 0.o?

---------- Post toegevoegd Mon 10 Oct 2011 om 21:32 ----------

Ennuh, snoepen doe ik niet, tenminste sinds dat ik weer ben begonnen met serieus fitnessen. Alleen op snoepdagen(1x per week) doe ik dat, en dan is het kfc/bk ofzo.

Advies is erg welkom!

Doel: 13% of minder
Gewicht: 60-65-70 kg met 13% of lager vp

Hoe oud ben je?

Jouw obsessie met die ijsthee: dikke lol.

Advies:
-Eet zo veel mogelijk natuurlijke producten. Bijvoorbeeld in plaats van corn flakes eet je brinta/havermout, in plaats van cola bijv. melk/water, in plaats van popcorn eet je noten, in plaats van tomaten ketchup pak je verse tomaten. In plaats van een voor belegd broodje maak je zelf een broodje bruin + kip/kalkoen/magere ham
Ik bedoel hier geen biologische bullshit mee, maar het is over het algemeen dat natuurlijke producten beter voor je lichaam zijn ten opzichte van sterk bewerkte producten. Bij bewerkte producten is de smaak het belangrijkste, terwijl meer natuurlijke producten vaak beter zijn qua samenstelling in eiwitten, koolhydraten en vetten. Probeer ook alleen suikers te eten rond je training en daar buiten niet.

-Om af te vallen en wat spiermassa bij te komen, is het heel belangrijk dat je krachttraining combineert met cardio. Als je deze combineert krijg je sneller en beter resultaat. Plus je wordt sterker in het gewone leven wat altijd handig is. Misschien dat dit interessant is voor jou:
http://www.youtube.com/user/strengthcamp#p/u/12/RG8PaU4GD1Q

-Blijf alsjeblieft op die 75kg, als je een beach boy fysiek wilt hebben, plus dan moet je ook wekelijks minstens 3x goed trainen (op borst en biceps) en rond de 8-10% vp hebben. Als je naar de 60-65kg gaat zie je er eerder uit als anorexia boy.

Hoe oud ben je?

Jouw obsessie met die ijsthee: dikke lol.

Advies:
-Eet zo veel mogelijk natuurlijke producten. Bijvoorbeeld in plaats van corn flakes eet je brinta/havermout, in plaats van cola bijv. melk/water, in plaats van popcorn eet je noten, in plaats van tomaten ketchup pak je verse tomaten. In plaats van een voor belegd broodje maak je zelf een broodje bruin + kip/kalkoen/magere ham
Ik bedoel hier geen biologische bullshit mee, maar het is over het algemeen dat natuurlijke producten beter voor je lichaam zijn ten opzichte van sterk bewerkte producten. Bij bewerkte producten is de smaak het belangrijkste, terwijl meer natuurlijke producten vaak beter zijn qua samenstelling in eiwitten, koolhydraten en vetten. Probeer ook alleen suikers te eten rond je training en daar buiten niet.

-Om af te vallen en wat spiermassa bij te komen, is het heel belangrijk dat je krachttraining combineert met cardio. Als je deze combineert krijg je sneller en beter resultaat. Plus je wordt sterker in het gewone leven wat altijd handig is. Misschien dat dit interessant is voor jou:
http://www.youtube.com/user/strengthcamp#p/u/12/RG8PaU4GD1Q

-Blijf alsjeblieft op die 75kg, als je een beach boy fysiek wilt hebben, plus dan moet je ook wekelijks minstens 3x goed trainen (op borst en biceps) en rond de 8-10% vp hebben. Als je naar de 60-65kg gaat zie je er eerder uit als anorexia boy.

Thx thx voor de tips! Ennuh, dus no more ijsthee? XD Zal effe mijn opslag wegdoen.

Mijn lengte is dus rond de 1.70m, 75kg is teveel voor mijn lengte? Mijn bmi is ook niet gezond, maar ik denk dat ze geen rekening houden met vp.

Dus ik kan voor die lean/beach boy fysiek gaan zonder naar 60-65kg te cutten? Ik krijg steeds het idee dat als ik blijf op het gewicht dat ik nu heb, ik er mollig/overgewichtig uitzie (in kleding), ookal 10% vp=/. Zit daar een kern van waarheid in?

Voor ik het vergeet, ben 19 jaar oud.

Ik check die video nu wel, thx.

---------------

Net wakker geworden, uurtje geleden, glas gevuld met melk en brinta en dat is maaltijd 1. Over circa 2 uurtjes een boterham met kipfilet I think.

Laatst bewerkt:
Training:

Chest Fly

12 x 20 kg
12 x 25 kg
12 x 30 kg
12 x 35 kg
12 x 20 kg

Incline Chest

18 x 27 kg
12 x 35 kg
12 x 41 kg
12 x 48 kg
10 x 20 kg

Bicep Curl Cable:

12 x 23 kg
12 x 27 kg
8 x 32 kg
10 x 18 kg

Tricep cable pulldown

8 x 18 kg
6 x 23 kg
4 x 27 kg
5 x 18 kg

Cardio: 45 minuten crosstrainer +- 515 kcal

Ab curl machine:

15 x 35 kg
15 x 41 kg
15 x 48 kg
15 x 55 kg
15 x 61 kg
Voeding:

13:00: Brinta 40 gram + 100 ml melk

15:00: 4 plakjes kipfilet op 4 sneetjes bruin brood + water/thee

17:30: Spagettii + gehakt + saus + chillisaus erbij + water

22:45: 4 plakjes rundvlees op 4 sneetjes bruin brood + thee
Ziet er eindelijk een beetje normaal uit. Btw, ik werd 12 uur wakker vandaag, vandaar dat mijn voedingsschemaer wat raar uitziet.

Tips zijn welkom!

Laatst bewerkt:
waarom ga je niet bulken?

Omdat ik love handles heb en vroegah manboobs had(manboobs zijn inmiddels(naar mijn mening) verdwenen). Love handles ergeren mij alleen nog. Dan heb ik het nog niet over de vetlaag op mijn buik, rug, benen uhhhh overal? Hoewel, de laatste tijd zie ik zeker definitie aan mijn spieren. Vooral schouders, biceps en triceps. En mijn omtrek lijkt ook verminderd te zijn.

Oh en ik ben niet zo lang.....Dus als ik ga bulken dan ziet dat er dalijk niet uit denk ik......

Voelt ****ing geweldig......Eindelijk een degelijk voedingschema(voor mijn caliber) en training gaat uitstekend. Cardio neem ik serieus, geen 20 minuten, hoppa 45 minuten per keer. Ik duim echt op 74.0 kg zondag, zoniet dan is 74.5 kg ook goed, zolang ik maar progressie zie.

Denk dat ik ook een meting ga doen van mijn vp zondag, als dat mag van de trainers tenminste(bij ons mag je dat niet gratis meten>..>).

[/QUOTE]
Voeding:

10:30: Brinta 40 gram + 100 ml melk

12:00: 4 plakjes rundfilet op 4 sneetjes bruin brood + water/thee

15:30: 4 plakjes rundvlees op 4 sneetjes bruin brood + thee

17:30: Rijst, panga filet, gehakt en tomaten

20:15: 2 bananen

Vandaag geen training, rust, volgende training word op of zaterdag of zondag.

Moet ik minder eten op de dagen dat ik niet train of gwn mijn normale diet volgen?

Blijf gewoon je voeding volgen en bekijk het effect eens ;).

Voeding ziet er al een stuk beter uit!

Thx Viriya! Ik kijk wel weer over een maandje.

Voedingschema:

7:30: 40 gram brinta met 100ml melk

10:30: 2 plakjes kipfilet op 2 sneetjes bruin brood + Water

12:30: 4 plakjes kipfilet op 4 sneetjes bruin brood + Water

15:00: 2 plakjes filet op 2 sneetjes bruin brood + Water

17:30: Spagetti + gehakt + saus + wat rijst + water/thee
Morgen misschien trainen.

En zo 2 bananen en wat appels I think

Voeding:

7:30: 40 gram brinta met 100ml melk(?)

10:30: 2 plakjes kipfilet op 2 sneetjes bruin brood + Water (Voorheen ijsthee)

12:30: 4 plakjes kipfilet op 4 sneetjes bruin brood + Water (Voorheen ijsthee)

15:00: 2 plakjes kipfilet op 2 sneetjes bruin brood + Water (Voorheen ijsthee)

17:30: (2 stukken)Kip + Rijst(250 gram??????) + tomaten + water

20:00: 3 gebakken eieren + 4 sneetjes bruin brood + rijst(150 gram??????) + kip(1 stuk) + water
Dat laatste moest gwn.....2 weken geen snoepdag gehad en vandaag uber cravings gehad........ Denk dat ik 2500-3000 kcal zit vandaag, maar dat moet niet veel uitmaken als ik de rest van de week tegen de 2000 kcal per dag zit I think.

Geen training vandaag helaas, ik ga het morgen en overmorgen proberen. Mocht er tijd zijn, morgen extra cardio.

je voeding is niet goed.....
En blijf weg van cable oefeningen en machines. Freeweights brah. Doe je cardio?

En ook al wil je een beach boy fysiek, je zal spiermasa moeten opbouwen voor een goed lichaam

je voeding is niet goed.....
En blijf weg van cable oefeningen en machines. Freeweights brah. Doe je cardio?

En ook al wil je een beach boy fysiek, je zal spiermasa moeten opbouwen voor een goed lichaam

Freeweights zoveel beter dan? Yeah, doe 45 minuten cardio per training. Je hebt gelijk wat spiermassa betreft, maar wat heb je aan spiermassa op het moment dat je moet cutten? Uiteraard wil ik cutten en spiermassa winnen, maar eerst mijn vp naar beneden halen.

Lekker getrained vandaag. Rug + schouders + buik vandaag. En natuurlijk cardio, hehe.

10 minuten fietsen naar fitness gym

Shoulder press:

12 x 27 kg
12 x 35 kg
12 x 41 kg
15 x 20 kg

Chin ups

6x
5x
4x
4x
3x
1x
3x

Cable pull up

12 x 23 kg
12 x 27 kg
8 x 34 kg
10 x 14 kg

Cable wing

8 x 23 kg
6 x 27 kg
4 x 34 kg
8 x 14 kg

Buik Crunches(Verschillende manieren zijwaards/liggend/etc:

12x
8x
10x
7x

Push ups:

12x
8x
10x
7x

Cardio: 45 minuten +- 470 kcal

10 minuten fietsen naar huis

Dus 65 minuten cardio vandaag, lol? Ik ging met de fiets omdat er iets was met de trams, not sure what though.

Voeding:

10:00: 40 gram brinta + 100ml melk

12:00: 4 plakjes kipfilet op 4 sneetjes bruin brood + water/thee

16:30: Pindakaas op 2 sneetjes bruin brood + water/thee

16:45: Rijst, biefstuk, patat + tomaten + water/thee

22:30: 2 plakjes kipfilet op 2 sneetjes bruin brood + water/thee
Pindakaas is toch ook goed op brood? Las op de achterzijde van de verpakking 20g eiwit en 59g vet waarvan 90% onverzadigd ofzo.

Laatst bewerkt:
Wat is een goede manier om zelf thuis je vp te berekenen? Ik zie allerlei apparaten die dat kunnen berekenen, maar welke moet ik hebben? Geen dure shizzle, tot 30-50 euro ofso, en wel makkelijk te meten, je vp.

Tips! :D

Mijn gewicht blijft bij 75 kg hangen terwijl ik wel merk dat ik leaner word.....

vetpercentage kan je in de gaten houden allereerst door de spiegel en door te meten (buik omtrek). Daarnaast kan je het meten met een huidplooi meter. Electrische apparaten werken niet

Waar haal ik zo'n plastic huidplooi meter btw? Waar kan ik dat bestellen?

xxlnutrition.nl
Het meten is lastig hoor, moet je door iemand laten doen die dat vaker gedaan heeft.
Maak je er niet zo druk om. Hou de spiegel in de gaten en de weegschaal. Zolang je vooruit gaat in de gym (krachttraining is belangrijker dan cardio!!) zal het wel goed zitten

Thx!!!!!

Net gewogen(niets gegeten/gedronken, wel naar de wc geweest)....

Gewicht vorige week: 74.8 kg
Gewicht vandaag: 73.8 kg

OMFG!!!!

Ik zie ook nog spiermassa en definitie aan mijn lichaam, dus door al die eiwitten en cardio ben ik denk ik in vet afgevallen en ook nog eens aangekomen in spier.

Happy camper!!!!

---------- Post toegevoegd Sun 16 Oct 2011 om 12:10 ----------

Is dit iets?

http://www.xxlnutrition.nl/defender-body-fat-caliper/sequoia-fitness

Thx thx voor de tips! Ennuh, dus no more ijsthee? XD Zal effe mijn opslag wegdoen.

Mijn lengte is dus rond de 1.70m, 75kg is teveel voor mijn lengte? Mijn bmi is ook niet gezond, maar ik denk dat ze geen rekening houden met vp.

Dus ik kan voor die lean/beach boy fysiek gaan zonder naar 60-65kg te cutten? Ik krijg steeds het idee dat als ik blijf op het gewicht dat ik nu heb, ik er mollig/overgewichtig uitzie (in kleding), ookal 10% vp=/. Zit daar een kern van waarheid in?

Voor ik het vergeet, ben 19 jaar oud.

Ik check die video nu wel, thx.

---------------

Net wakker geworden, uurtje geleden, glas gevuld met melk en brinta en dat is maaltijd 1. Over circa 2 uurtjes een boterham met kipfilet I think.

Een lean/beach boy fysiek moet je SPIERMASSA voor hebben. Met 60kg en 1.70m ben je een fragiele stok. Dan ben je geen beachboy die chickies regelt, maar gewoon een magere stok. TRAINENNNNNNNNNNN!!!

Vet% meter weet ik niet. Zijn allebei goed. Maar once again: iemand moet met zon ding kunnen omgaan, dus vraag eens eerst iemand op de sportschool of zo zon ding daar hebben

Terug
Naar boven