Fitness Seller

Ontbuiken 1.0

• Topic Starter Topic Starter
Kweenie, lekker :) ik weet niet of je wel eens echt verse melk op hebt, direct uit een koe zeg maar, maar bio volle melk is het enige dat qua smaak een beetje in de buurt komt.

Afgelopen dag geen trains wegens dingen, smoezen en excuses.

Vandaag wel wezen fietsen: 70km, 25 kmh gemiddeld. Lekker alleen en alweer heerlijk weer :)

Morgen wel weer ub!

Laatst bewerkt:
Over m'n gewicht ben ik aardig tevreden, ondanks dat ik achter loop op m'n schema. Vanmorgen 80,8 en is wel duidelijk anders dan 84, 86 en helemaal de top van december 2014: ruim 90.
Een broek die ik begin mei heb gekocht is nu rond m'n buik eigenlijk te groot, maar rond m'n bovenbenen wel goed.

Met al dat gefiets ben ik wel wat meer gaan eten (wat een straf), want ik heb geen zin in extreme calorietekorten; daar heb ik gewoon niks aan. Er worden toch heel wat calorieën verbrandt tijdens zo'n tochtje, gelukkig bestaat pindakaas.

Squats
5x5x85

Deadlift
5x3x110

Straks nog 50 km rustig fietsen met een maatje, richten op 23 km/u gemiddeld.

Gisteren helaas geen UB, maar dat komt morgenochtend wel even.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan... uiteindelijk 26 km/u gemiddeld over 49 km. Best stevig rondje!!!

Laatst bewerkt:
Gezellig! Mensen in m'n log :D Wat betreft die discussie... Hoe vergelijk je voor jezelf situatie A en B met elkaar? Zo'n onderzoek op jezelf uitvoeren is toch haast onmogelijk? Hoe corrigeer je bepaalde variabelen, hoe ga je om met je sportieve verleden? Ga je terug naar een nulpunt door een tijd niet te trainen? Maar wat voor invloed heeft je sportieve verleden daar dan weer op? Daarnaast zit je dan feitelijk nog steeds met anekdotisch bewijs wat eigenlijk geen waarde heeft. Je zou toch echt met een grote sample en controlegroepen moeten werken om iets van een hint in de juiste richting te krijgen.

Dat gezegd hebbende, heb ik heerlijk staan curlen in de hitte :sd: . Helemaal in m'n eentje bezig. Heerlijk :)

Press
8x30
5x35
3x5x40
3x5x42.5

Pendlay
3x5x40
2x5x42.5
2x5x45

Db Row
3x10x20

EZ BAR CURL
3x10x20

Gezellig! Mensen in m'n log :D Wat betreft die discussie... Hoe vergelijk je voor jezelf situatie A en B met elkaar? Zo'n onderzoek op jezelf uitvoeren is toch haast onmogelijk? Hoe corrigeer je bepaalde variabelen, hoe ga je om met je sportieve verleden? Ga je terug naar een nulpunt door een tijd niet te trainen? Maar wat voor invloed heeft je sportieve verleden daar dan weer op? Daarnaast zit je dan feitelijk nog steeds met anekdotisch bewijs wat eigenlijk geen waarde heeft. Je zou toch echt met een grote sample en controlegroepen moeten werken om iets van een hint in de juiste richting te krijgen.

Die studie in de link is best aardig gedaan IMO, ik voel me gesterkt in mijn mening. Maar dat gezegd hebbende, als ik niet in mijn homegym zou trainen, zou ik waarschijnlijk ook wel eens een dumbbell oppakken. Heb nooit zin om zelf mijn mini-halters op te tuigen :D (bij bb-curls krijg ik last van mijn onderarmen en polsen)

Beetje moeizaam, vooral het opstarten. Gewicht: 83. Echt geen touw aan vast te knopen haha, maar het boeit me eigenlijk niet meer zo.

Squat
bw squat 2x15
10x20
8x40
5x60
5x65
5x70
5x75
5x77.5
5x80
Was echt genoeg voor vandaag, stond letterlijk te trillen...

deadlift
3x60
3x90
3x110
3x112.5
3x115
3x117.5
Hier had dan nog wel wat meer in gezeten, maar ivm fietsen morgen vond ik het ook wel genoeg.

Band pull-aparts & shoulder dislocations

67 km@ 25, waarvan de laatste 20km de wind vol in mn bek. Best pittig!
Edit 1Godver nu voel ik m'n benen wel en mn billen? Toch geen zeepjes laten vallen dacht ik. Zal morgen wel flink spierpijn worden. Meh.

Edit 2:Nice, goed geslapen en eigenlijk nergens last van :)

Laatst bewerkt:
Gewicht: wederom rond de 83. Overigens is m'n riem inmiddels wel een stand te groot, dus dat is op zich natuurlijk positief. Richt me soms teveel op het absolute gewicht.

Tren:

Press
10x20
8x30
5x40
2x5x42.5
3x5x45
Qua gewicht allemaal vrij makkelijk, maar bij het laatste setje voelde ik toch wat schouder. Geen pijn, maar iets. Ik denk dat het maar eens tijd wordt voor de fysio.

Pendlay
5x40
2x5x45
2x5x47.5
2x5x50
Geen last, ez reps.

Bench
5x8x45 :wl: :wl:

:yarly: Mjah, geen last dat is het belangrijkste.

Pulldown machine
8x55
8x60
8x65
8x70
8x75
8x80
Allemaal ez.

Chin up grip lat pulley
3x8x55
OK

Ez bar curl
3x10x17.5

Disclocations
band pull apart
Ex- en external rotation met band

Van de week maar eens bij de fysio binnen wandelen, want ik zie het over een maand of 2 wel weer fout gaan met die schouder.

Voor vanavond staat er een 40 KM tochtje op het menu, maar er gaat iemand mee die eigenlijk nooit sport dus we gaan zeer rustig aan doen. Wil eigenlijk zelf ook niet te gek doen, want morgen squat & deadlift dus kan ik me mooi achter dat excuus verschuilen :trollface:

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:34 ----------

Edit: 't zijn er 50 geworden, waaronder ff de van brienennoord heen en weer opsprinten. Verder wel rustig aan gedaan, op 22.5 gemiddeld uitgekomen.

Laatst bewerkt:
Lekkere tren was lekker.

Squat
10x20
8x40
5x60
3x65
3x70
3x75
3x80
3x85
3x90
3x95
3x100
Bijna alles ging stabiel, diep, rustig en gecontroleerd. De laatste rep was wel echt volle concentratie & hnnngggtsss, maar 't ging erg goed. Zeer tevreden

Deadlift
5x60
5x100
3x110
3x112.5
3x115
3x117.5
3x120

Same story. Heerlijk met een korte broek. Lekker blauw rode schenen. Top.

Front squat
3x5x40

Wilde eigenlijk nog 2 setjes doen, maar toen belde m'n vriendin dat de turkse pizza's die ze met d'r moeder gemaakt heeft klaar waren. Dus tja, zonder omkleden naar huis gefietst. :o
Heerlijk getraind, terwijl de nachtrust niet super was en er toch nog aardig wat kilometertjes in de benen zaten. Echt heel erg tevreden. En vanavond ook nog eens een heerlijke niks doen avond. Bad, bank, dekentje, tv. :rolleyes:

Zo wil ik ook wel ontbuiken, met Turkse pizza :D

Compensatiecalorieen voor t wielrennen he! Gewoon relativeren :D

Oke, dat was weer goed.

Press
10x20
3x80
5x6x40
Expres de gewichten laag gehouden, geen last, maar wel easy reps.

Pendlay
10x40
5x5x50
Voelde helemaal goed, geen last, geen raar gevoel en qua gewicht een makkie.

Incline bench
5x8x40
Dit was wel een beetje een boef. Had ik echt niet zwaarder moeten doen dan dit.

DB-row
10x18
2x10x22

Pull up grip lat pulley
8x35
8x45
3x8x50

chin up grip lat pulley
5x5x60

One arm cable row
3x10x10

BB curl
3x10x20

Was een prima training.

Lekker gefietst, alleen wel echt t*ring harde wind op de lekdijk. Eerst 35 km met mn pa @ 20km/u. Daarna nog 45 km @ 26km/u met behoorlijk wat wind.

Bah.
Sp: 5x5x42.5 ging goed
Pendlay 5x5x52.5 ook
Bench 8x45 miepmiep schouder.

Naar de fysio gelopen en afspraak gemaakt voor woensdagavond. Echt demotiverend, maar had er eigenlijk al veel eerder werk van moeten maken.

Laatst bewerkt:
Benen ging gelukkig wel goed.

Squat
10x20
8x40
6x60
5x80
3x90
3x95
3x100
3x102.5
F op 105

Deadlift
6x60
5x100
2x115
5x125

Front squat
2x5x40
2x5x42.5
5x45

Zweet zweet, denk dat ik vanavond maar niet ga fietsen ivm. herstel. Merkte zondag eigenlijk nog best wel goed en wil vrijdag gewoon lekker benen kunnen trainen, zeker met die schouder.

Net naar de fysio/manueel therapeut geweest. Even gekeken naar m'n schoudermobiliteit, dat was allemaal goed. Na wat verdere inspectie bleek dat m'n rechter schouderblad een beetje uit het lood is, wat mogelijk de irritatie oplevert. Mogelijk door een blessure uit het verre verleden. Dit gaan we nu als eerst aanpakken, door o.a. te werken aan m'n serratus en algemene stabiliteit in die regio. Indien nodig gaan we natuurlijk verder kijken.

Terug
Naar boven