MuscleMeat

Road to 60-65 kg

• Topic Starter Topic Starter
I'll try.

Btw, echt trek, dus 4 plakjes kipfilet op 4 sneetjes brood ook op. En wat runderworst erop. (Komt doordat al mijn maaltijden tussen 12-6 ophad ipv 7-6 zoals normaal)

Vandaag rust, morgen misschien trainen.

Voeding

11:30: 40 gram brinta + 100ml melk

13:30: 4 plakjes kipfilet op 4 sneetjes bruin brood + orange juice

15:00: 2 plakjes kipfilet op 2 sneetjes bruin brood + orange juice

17:15: Rijst, kip en tomaten + orange juice/thee

22:30: Rijst, kip + thee

Laatst bewerkt:
Heb 4 metingen gedaan

1 gaf: 21% aan
2 gaf: 17 % aan
3 gaf: 19% aan
4: gaf 18.5% aan

Denk zelf 18.5%.

xD. Ik krijg het ook nooit fatsoenlijk voor elkaar om dezelfde meting consequent achter elkaar te krijgen.

Op basis van foto denk ik toch wel een goede 20%.

Maar lekker blijven trainen en eten, over paar maandjes zal je al verschil zien ;)

Vandaag Rug + Biceps:

10 minuten fietsen naar de gym.

Chin ups:

7x
3x
3x
3x

Dumbbell oefeningen(ik deed ze zo, dumbbell curl 1 set, hammer curl 1 set, concentration curl 1 set en dan weer dumbbell curl 1 set, hammer, concentration etc tot 3 setjes elk):

Dumbbell curl:

12 x 8 kg
10 x 9 kg
5 x 10 kg

Hammer curl dumbel:

8 x 8 kg
6 x 9 kg
5 x 10 kg

Concentration curl:

10 x 8 kg
8 x 9 kg
4 x 10 kg

Cable curl:

6 x 23 kg
6 x 27 kg
6 x 32 kg

Cable pull ups:

12 x 27 kg
10 x 34 kg
8 x 41 kg
5 x 48 kg

Wing cable:

12 x 27 kg
10 x 34 kg
5 x 41 kg
3 x 48 kg

Cardio: 45 minuten crosstrainer +-508kcal

Chin ups:

3x

Onderrug(Benen omhoog):

3x
2x
1x

10 minuten fietsen naar huis.
Wat dumbbell oefeningen toegevoegd, minder cable/machines. Alleen zoeken naar rug oefeningen met losse gewichten.

Gasten, ik heb mijn vp totaal fout gelezen!

Het blijkt dat ik op 16.5% zit! Ik las mijn chart helemaal verkeerd. Ik heb 60mm totaal vethuid(ab, chest en leg metingen) gemeet, en dat komt volgens mijn chart uit op 16.0-16.5% bf! Dus de formule klopte wel........

Ik denk dat het best kan kloppen, want ik heb foto's gezien van mensen met 12% bf waar hun six pack amper zichtbaar is. En dan zie je ook spieren niet echt goed. Wat betekent dit? Dat mijn calipper stuk is? Ik denk het niet aangezien ik meerdere metingen heb gedaan. Ik heb zelfs op het net gekeken en het klopt gewoon.

Als ik naar de foto's kijk denk ik zelf ook wel 20% maar als ik mijn spieren span voel ik wel mijn pecks, biceps, tricep etc. Zelfs al span ik niet.

Kan natuurlijk ook helemaal mis zijn, maar mijn chart is volgens 'Military standard for Physical Readiness'. Volgens mijn chart is 20%, rond de 70-75 mm(op mijn leeftijd) vethuid, terwijl ik zelf gewoon op 60mm zit.

Edit:

10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg

Dus mijn 16% kan best kloppen? Alleen heb ik niet veel spier?

Laatst bewerkt:
Hoelang gokken jullie dat het duurt voordat mijn lovehandles helemaal verdwenen zijn? Ik merk zelf uber verschil als ik naar de spiegel kijk, maar wil het helemaal weg. Eind december als ik 3-4 keer per week train? Elke sessie 45 min cardio.

En natuurlijk mijn voeding in de gaten houden.

Btw, nieuwe vp=15%(ik ga zondag weer wegen voor mijn gewicht), ik vind het zelf ook vreemd, maar ik meet het volgens de instructies, so yeah=p. Post wel nieuwe foto's einde van de week.

Vandaag Buik+Chest+Cardio.

Chest fly(machine):

12 x 25 kg
12 x 30 kg
12 x 35 kg
5 x 40 kg
15 x 15 kg

Incline chest(machine):

12 x 27 kg
12 x35 kg
12 x 41 kg
6 x 48 kg
4 x 55 kg
10 x 20 kg

EZ bar press(chest):

12 x 20 kg
12 x 26 kg
12 x 30 kg

Dumbbell press(chest):

12 x 9 kg
12 x 9 kg
10 x 10 kg

Crunch, sideways, crunch, sideways etc etc. Redelijk veel buikoefeningen gedaan.

Cardio: 45 minuten crosstrainer +-480kcal
Ojah, vandaag ook naar Mcdonald geweest en na de training wat frietjes+panga filet op. Denk zelf rond de 2000-2500 kcal op vandaag.

Ik ga mijn abs voortaan zoals mijn andere spieren behandelen, alleen wat extra aandacht.

Oh, gisteren bij de fitness gym mijn vp gemeten. Op zo'n weegschaal. Dat ding zegt 17.3-17.6%, maar de instructeur vertelde dat de vet calliper veel accurater is, en dat 15-16% best zou kunnen kloppen.

Folks,

Ik train meestal/altijd alleen bij de gym. Gewoon muziek in mijn oren en trainen. Heel soms train ik wel met iemand maar dan voel ik niet alsof ik serieus train. Bijvoorbeeld:

Alleen: Sessie 1-1.5 uur
Niet Alleen: Sessie 2-2.5 uur

Iemand vroeg mij vorige keer waarom ik altijd alleen trainde, en toen ik dat wilde uitleggen zei die er ook nog bij 'heb je geen vrienden?', lol, sinds wanneer ga je naar de gym om te chillen? Ik liet het gaan omdat het een smurf was die gebroken Nederlands sprak.

Vroeger ging ik altijd met iemand trainen, maar het resultaat was niet zo uber.

Dus.....wat vinden jullie? Solo is cool or sad? Ik vind het cool, lol.

Ojah, vandaag rug, schouders en triceps aanpakken. En cardio uiteraard. Verder ga ik vandaag proberen te 'deadliften' voor onderrug, hehe.

xD

Ik vind het allebei cool. Ligt vooral aan de trainingspartner.

Vandaag alleen tijd gehad voor schouders+cardio.

Training:

Dumbbell shoulder push:

12 x 7kg
12 x 8kg
8 x 10 kg
12 x 7 kg

Dumbbell shoulder raises:

12 x 3 kg
12 x 5 kg
12 x 6 kg

Cardio: 45 minuten Crosstrainer +-450 kcal

Laatst bewerkt:
Vandaag Rug + Triceps + Cardio.

Training:

Chin ups:

7.5<---Bijna 8!
5
4
3

Dead lift(Denk dat ik het fout deed, ik ga vids kijken hiervoor):

10 x 15 kg
10 x 25 kg
8 x 35 kg

Dumbbell One-Arm Triceps Extension:

10 x 6 kg
8 x 7 kg
6 x 8 kg

Skullcrusher EZ bar:

12 x 16 kg
8 x 18 kg
5 x 20 kg

Triceps cable pulldown:

12 x 23 kg
12 x 27 kg
12 x 32 kg
8 x 36 kg

Cardio: 45 minuten crosstrainer +-475 kcal

Nieuwe stats:

Gewicht: 74.4 kg
Vp: 15%

Mijn chart gaf 13% aan, maar ik ga er zelf van 15% uit. Waarom? Omdat ik de meting zelf heb gdn ipv een professional en ik er best een paar mm naast kan zitten(waardoor ik op 14-15% zit).

Ik heb ineens wat spierpijn bij mijn benen, denk dat dat komt door de deadlift van gisteren. Ik heb het fout gedaan(de vorm), maar de spieren zijn wel aangesproken, yeah! :D

Iig, ik maak me niet al te druk om die extra 600 gram aan mijn gewicht. Ik denk zelf dat dat komt door de groei aan spier. Heb nieuwe oefeningen toegevoegd aan mijn training. En mijn vp is ook niet omhoog gegaan.

0.16*73.8=11.81 kg aan vet
0.15 * 74.4=11.16 kg aan vet

Dus dan ben ik 11.81-11.16=0.65 kg aan vet kwijtgeraakt en daarbij nog spiermassa gewonnen. Hoera! :D

Volgende meting ga ik op 15-11-2011 doen, hopelijk zit ik dan op 73.0 kg en een vp van 14-15%. Lager is natuurlijk beter, hehe.

Folks, zal ik een paar van die broodjes maaltijden vervangen door tonijn in blik? Daar zitten geen koolhydraten in, vandaar.

maak nog eens een foto dan.
Als je werkelijk 1.70m bij 74kg @ 15% hebt dan heb je al best een goed fysiek met veel spiermasa.
En zoals ik et tot nu toe doorheb is dat het niet geval?
Dus verkeerde meting gedaan..

maak nog eens een foto dan.
Als je werkelijk 1.70m bij 74kg @ 15% hebt dan heb je al best een goed fysiek met veel spiermasa.
En zoals ik et tot nu toe doorheb is dat het niet geval?
Dus verkeerde meting gedaan..

Zou best kunnen, alleen:

1) Die foto van die gast van 10% zag je dat links uber gespierd is en rechts niet, maar vp is wel hetzelfde
2) Weegschaal bij fitness geeft 17.6% vp aan, we weten dat de weegschalen geen goede vp aangeven(+instructeur zei dat 15% best zou kunnen kloppen).
3) Ik kan wel een paar mm mis zijn bij de meting maar mijn chart zegt wat anders 0.o.

Kan het uiteraard mis hebben, maar zal wel weer foto's posten en dit keer goed flexen.

Niet dat het voor mij veel uitmaakt, maar de milimeters worden wel steeds minder, dus wat mijn werkelijke vp ook mogen zijn; ik verlies vet.

Vandaag chest+biceps+cardio:

Training:

Dumbbell curl:

10 x 7 kg
8 x 9 kg
6 x 10 kg

Hammer curl:

10 x 7 kg
8 x 9 kg
6 x 10 kg

Concentration curl:

10 x 7 kg
8 x 9 kg
6 x 10 kg

Incline chest(machine):

12 x 35 kg
12 x 41 kg
12 x 48 kg
6 x 55 kg
4 x 61 kg

Chest fly(machine):

12 x 30 kg
12 x 35 kg
10 x 40 kg
8 x 45 kg

Chest press(Bench press):

12 x 25 kg
12 x 35 kg
10 x 45 kg
3 x 55 kg<----assisted
2 x 65 kg<----assisted

Cardio: 25 minuten crosstrainer(275 kcal) + 15 minuten rennen (170 kcal) + 5 minuten roeien (50 kcal)= 495 kcal

Jongens, zal ik 1500 kcal eten per dag? Dat is zeker onder onderhoud, maar ik weet bijna zeker dat ik food cravings krijg. Enig idee hoe dat weg te krijgen?

En is het een slecht idee als ik 1500 kcal per dag eet? Nu zit ik +-2000 denk ik.

1500 is een slecht idee....
Je verbranding gaat omlaag waardoor je lichaam maar minder kcal verbrand, dus uiteindelijk schiet je er niks mee op.
Daarnaast kom je teveel kcal tekort, dus je lichaam ook spiermassa verbranden... Word je skinny-fat van, en zo wil je er echt niet uitzien.
Gewoon normaal eten eten en goed trainen. Geen rare shit gaan uitproberen.
2000kcal is zelfs ook al aan de lage kant.

1500 is een slecht idee....
Je verbranding gaat omlaag waardoor je lichaam maar minder kcal verbrand, dus uiteindelijk schiet je er niks mee op.
Daarnaast kom je teveel kcal tekort, dus je lichaam ook spiermassa verbranden... Word je skinny-fat van, en zo wil je er echt niet uitzien.
Gewoon normaal eten eten en goed trainen. Geen rare shit gaan uitproberen.
2000kcal is zelfs ook al aan de lage kant.

Thx! Ik ben ongeduldig aan het worden.

Als ik er over nadenk: hoelang heeft het geduurd tot ik zo 'chubby' ben geworden, dan moet ik niet klagen over het feit dat het langzaam duurt om vooruitgang te maken wat cutten betreft.

Terug
Naar boven