Fitness Seller

Road To Fit Father

Ja, sommige dagen 2100 sommige 2150kcal.
Ik beweeg meer sedert de laatste 2 weken, cardio wat opgetrokken (15min extra per sessie) en ook van 8000 naar 10000 stappen per dag.
Maar mijn taille is wel met 1cm afgenomen sedert 2 weken.
Je zou de kcal kunnen verlagen met 100/200 pd, hierdoor zal je wat afvallen. 2150 kcal pd op 80kg is al schaars en zou dus ook wellicht cardio wat verhogen. Zou alleen zelf nooit voorstander zijn van dagelijks 30/60 min cardio tenzij je echt laatste fase zit vd cut, doordat het wel heel tijdrovend is als je dagelijks je cardio + KT sessies moet doen.

Probeer wat je zelf het “makkelijkst” vind, de een kan goed op laag kcal functioneren en de ander word al depressief van het woord cardio.

Ja, sommige dagen 2100 sommige 2150kcal.
Ik beweeg meer sedert de laatste 2 weken, cardio wat opgetrokken (15min extra per sessie) en ook van 8000 naar 10000 stappen per dag.
Maar mijn taille is wel met 1cm afgenomen sedert 2 weken.
Dat zeg ik zo vaak. je komt soms in fase dat je gewicht gelijk blijft maar je fysiek er wel beter uitziet. oa je buikomtrek afneemt. Als dat niet meer het geval is pas verlagen (of je moet haast hebben)

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren ben ik na een lange tijd terug naar mijn coach geweest (6 maand)
Daar hebben we een bodyscan gedaan alsook huidplooimetingen.
Daaruit blijkt dat ik 13kg vet kwijt ben en 2 kilo vetvrijemasse heb gegained waar ik zeer blij mee ben.

Ook beslist om verder op 2150kcal te blijven tot de volgende afspraak (binnen 2 maand) eenmaal de 15% is bereikt sturen we eventueel bij om zo naar 12% te gaan.
Ik hoop rond Julie op 15% staan en eind september op 12% te staan.

Dan kan ik eindelijk stoppen met mijn deficit en een lean bulk starten.

Bijlagen

• Set1.png
    Set1.png
    19,5 KB · Weergaven: 47
  • set2.png
    set2.png
    40,7 KB · Weergaven: 42
  • set3.png
    set3.png
    56,4 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Gisteren ben ik na een lange tijd terug naar mijn coach geweest (6 maand)
Daar hebben we een bodyscan gedaan alsook huidplooimetingen.
Daaruit blijkt dat ik 11kg vet kwijt ben en 2 kilo vetvrijemasse heb gegained waar ik zeer blij mee ben.

Ook beslist om verder op 2150kcal te blijven tot de volgende afspraak (binnen 2 maand) eenmaal de 15% is bereikt sturen we eventueel bij om zo naar 12% te gaan.
Ik hoop rond Julie op 15% staan en eind september op 12% te staan.

Dan kan ik eindelijk stoppen met mijn deficit en een lean bulk starten.
Kijk dat zijn nummers. Eerste cut is een en al ellende, maar alles daarna word gewoon veel makkelijker en zult zien dat cutten daarna steeds korter en makkelijker word.

Kijk dat zijn nummers. Eerste cut is een en al ellende, maar alles daarna word gewoon veel makkelijker en zult zien dat cutten daarna steeds korter en makkelijker word.
Inderdaad! Thx! Mijn coach zegt exact hetzelfde, eenmaal op 12% kan ik gecontroleerd Lean bulken 10 maanden op een jaar, dan een mini cut doen van 6 tot 8 weken voor de zomer en max 15% BF laten komen.

Het was wel dringend nodig voor mijn zelf vertrouwen om naar de coach te gaan omdat ik getrouwd was met de weegschaal.
Zeker nu, ga ik om de 2 maand om alles op te volgen. Die 50eu om de 2 maand is het meer dan waard

Netjes gedaan !

Kleine update.
Sedert een 2-tal weken heb ik last van duizeligheid in rust.
Na een bezoek bij de huisarts blijkt dat mijn bloeddruk en hartslag een stuk gezakt is tov voor de cut

Ik heb ook een nieuwe coach, die mij direct 2 weken op onderhoud laat eten aangezien ik al 6 maand aan 1 stuk aan het cutten ben.
Daarna zakken we macro's terug maar vermoedelijk niet meer zo laag als 2150kcal.

Hij zal mij per 3 weken opvolgen en meten, target is nog steeds 15% tegen 24/7

Lekker bezig. Mooie resultaten, vooral je gezondheid zal er baat bij hebben. Als bonus zie je er ook nog een sflink beter uit.

Sedert maandag ben ik op mijn onderhoud aan het eten, dit voor 2 weken.
Nadien terug verder cutten maar niet meer zo laag als voordien
Ook nog een foto toegevoegd hoe ik er 2 weken geleden bij sta vs start cut

Bijlagen

• Pres2.JPG
    Pres2.JPG
    59,4 KB · Weergaven: 87
Momenteel 1,5 week ver in mijn "dieet brake" (op onderhoud eten)
Dit is wel mijn theoretisch onderhoud (2740kcal) dus ideaal om eens te testen deze 2 weken of ik aankom of gelijk blijf
Eerlijk gezegd, ik wist niet dat ik mij zo fit en vitaal kon voelen, slaap is ook veel beter
Het was blijkbaar echt nodig, mijn bloeddruk is ook weer gestabiliseerd in deze korte periode.

Ik heb mezelf nog niet gewogen en ook geen omtrekken genomen, maar ik begin er wel wat voller uit te zien en wat aders op de armen (zie foto)
Het verlangen naar de komende cut is echt wel aan groeien nu, tot vertrek zomervakantie (22/7)

Bijlagen

• 2024-4.jpg
    2024-4.jpg
    118,6 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Goed bezig 💪🏻

Bedankt!
Ik schat mezelf rond 18 a 19% wat denken jullie?

Ondertussen de coach aan de lijn gehad en nieuwe marco's gekregen op 2600kcal voor 2 weken, dan terug opmeten en bepalen hoe laag we gaan om verder te cutten

Laatst bewerkt:
Kleine update.
Momenteel in week 4 (in theorie laatste week) van mijn onderhoudsfase (2650 a 2700kcal)
Gemiddeld week gewicht 79,1kg

Trainingen gaan super, deze week voor de eerste maal 34kg dumbbells kunnen bench pressen als laatste set (3x10/3x10/3x10)
Energie is top en ik denk niet meer constant aan voeding.

Ondanks het gewicht gelijk blijft merk ik op dat mijn lichaam scherper wordt.
Volgende week dinsdag terug naar mijn coach om te bespreken hoe laag we gaan in macro's om verder te cutten.

Ik schat mezelf momenteel een 17 a 18% BF, dus er moet nog 5% af, aka 4kg puur vet.
waarvan nog 11 weken te gaan tot aan het groot verlof, (360 a 400gr per week vet afvallen)

Dit weekend wat verder kunnen werken aan mijn gym ruimte, het atx rack is bijna af
Ook nog een foto toegevoegd van deze morgen, ik zie voor het eerst in 25j weer iets van een lichte aftekening van de bovenste abs

Bijlagen

• 36e91835-3d9c-4b52-8372-90d32d5d8ba5.jpg
    36e91835-3d9c-4b52-8372-90d32d5d8ba5.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 63
  • feaa1f44-187d-4e99-bc2d-6db7c8350f18.jpg
    feaa1f44-187d-4e99-bc2d-6db7c8350f18.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 69
gisteren voor de 2de maal naar mijn nieuwe coach geweest
Bij de eerste 4 punts-meting kwamen we bij hem op 23% uit (volgens mijn leeftijd 40, mocht ik 25j zijn kwam ik op 17% uit)
Groot verschil tov de vorige 7-punts-meting bij mijn vorige coach.

Nu hij vertelde mij vooral niet te focussen op die cijfers, het gaat vooral om de huidplooien om te zien of ik blijf afvallen.
Dus ik heb daar vrede meegenomen.

Na 2 weken op onderhoud (2740kcal) en 2 weken op 2640kcal te zijn blijk ik 1% BF gezakt te zijn, dus op papier 22%
Maandag start de cut op 2400kcal met 2 wekelijkse metingen terug

Laatst bewerkt:
Een 7-punstmeting is accurater.
Hoeveel mm was je totaal ?

op 23/3 99,6mm (7-punts)
En nu 42mm op 4 punten
dat is ~ 12% nu, en ~ 16% op 7 punts eerder

Terug
Naar boven