MuscleMeat

Road To Fit Father

• Topic Starter Topic Starter
We zijn weeral een weekje verder
het gewicht deze morgen 78,8kg
Ik merk dat mijn nieuwe jeansbroeken maat 32 al los beginnen te hangen rond mijn buikomtrek maar meer begint te spannen rond de quads

Als ik het zo bekijk denk ik toch te moeten cutten naar een 72kg om bij 12% BF uit te komen.
Ik wil ook niet starten met een cleanbulk als ik niet op dit BF sta, ik gok nu rond de 20 a 21% te staan.
Met de paasvakantie ga ik terug naar de coach om alles terug op te meten en te zien hoever we staan.

Vorige week ook terug bloed laten nemen, en ik moet een paar vitamines bijnemen.
Waaronder B12 en Vitamine E, anders staat alles top!

Sterke prestatie. Hoe meet je uw vetpercentage?

Vorige keer was dit met een weegschaal type Inbody270
De coach kon de tang niet gebruiken wegens te vet :p
En nu is dit een "gok".
Maar in de paasvakantie gaat hij een 9-punts huidplooimeting doen.

Vorige keer was dit met een weegschaal type Inbody270
De coach kon de tang niet gebruiken wegens te vet :p
En nu is dit een "gok".
Maar in de paasvakantie gaat hij een 9-punts huidplooimeting doen.
Kben benieuwd wat het verschil zal zijn tussen je weegschaal en de huidplooimeting.

Hij doet sowieso de 2.
De eerste keer vond hij de huidplooimeting overbodig omdat dit niet accuraat ging zijn met mijn 32% BF.
Ik vertrouw eerder een huidplooimeting natuurlijk

Goedemorgen.
Weinig te melden, het gewicht op de weegschaal blijft gelijk deze week: 78,7kg
Ik merk wel kracht toename, en de spieren voelen wat harder voller aan de laatste weken.

Ik ben nu ook begonnen met mijn taille/buikomtrek wekelijks te meten, 1cm boven de navel
Deze morgen was dit 88cm
Op 4-10-23 was dit nog 101cm (s'avonds gemeten)

Laatst bewerkt:
Kleine update.
Het gewicht blijft hangen, deze morgen zelfs terug 79,5kg op de weegschaal
Mijn taille is wel wat afgenomen deze week -0.5cm (87,5cm)
Ik denk van mijn meer te focussen op mijn omtrekken ipv de weegschaal.

Ik had nochtans mezelf beloofd pas een foto te posten tot ik mijn target van 12% had behaald.
Toch wil ik jullie al een update foto tonen van deze ochtend,

Links (4/10/23) 91,1kg 32,3% BF / Rechts (29/2/24) 79,5kg ?% BF (ik schat rond de 21 a 22%)

Mijn voeding blijf op 2150kcal tot ik eind maart terug naar mijn coach mag
Dan meten we alles op en sturen we eventueel mijn macro's nog wat bij.

Bijlagen

• Presentation1.jpg
    Presentation1.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
Kleine update.
Het gewicht blijft hangen, deze morgen zelfs terug 79,5kg op de weegschaal
Mijn taille is wel wat afgenomen deze week -0.5cm (87,5cm)
Ik denk van mijn meer te focussen op mijn omtrekken ipv de weegschaal.

Ik had nochtans mezelf beloofd pas een foto te posten tot ik mijn target van 12% had behaald.
Toch wil ik jullie al een update foto tonen van deze ochtend,

Links (4/10/23) 91,1kg 32,3% BF / Rechts (29/2/24) 79,5kg ?% BF (ik schat rond de 21 a 22%)

Mijn voeding blijf op 2150kcal tot ik eind maart terug naar mijn coach mag
Dan meten we alles op en sturen we eventueel mijn marco's nog wat bij.
Misschien niet trainingsdagen verlagen ?
(NTD)
Als de spiegel beter resultaat laat zien is het ook goed natuurlijk. zolang je buikomvang maar niet toeneemt.

Dat zou ik eventueel kunnen doen.
Maar ik ben toch vrij actief ook op NTD zit ik rond de 9000 stappen.
Eventueel kan ik nog 15 a 20min cardio op NTD dagen toevoegen ivm kcal's te droppen

Inderdaad, ik evalueer binnen enkele weken en ik hou vooral mijn omtrekken in de gaten en de spiegel

je BMR is ~1650Kcals, dus je hebt wel ruimte (60g carbs)

Ik heb al een paar schema's uitgewerkt -250kcal dus 1900kcal, s'morgen sneetje brood minder, banaan eruit en met het avondmaal wat minder carbs mocht het nodig zijn.
Maar ik wacht nog 14-dagen af zolang mijn taille niet groter wordt natuurlijk

Bedankt voor de input ;-)

Ik heb al een paar schema's uitgewerkt -250kcal dus 1900kcal, s'morgen sneetje brood minder, banaan eruit en met het avondmaal wat minder carbs mocht het nodig zijn.
Maar ik wacht nog 14-dagen af zolang mijn taille niet groter wordt natuurlijk

Bedankt voor de input ;-)
Persoonlijk zou ik kiezen voor meer bewegen, zodat je niets aan je voeding hoeft te wijzigen of te minderen, maar is helemaal persoonlijk natuurlijk.

Je laatste weken afvallen met deze kcal inname was toch bijna 1kg per week wat een groot tekort aangeeft dus zou er niet zomaar van uitgaan dat je nog lager in kcal moet. Kan zo 1-2 weken compensatie door vochtbalans zijn, misschien wel waarschijnlijker met zo'n significant tekort.

Misschien maak je je nu zorgen om een dagopname van je gewicht 1x per week. Meet je niet dagelijks om een weekgemiddelde? (en evt min/max per week)

Wel ik maak mij eigenlijk niet erg zorgen over het gene de weegschaal zegt, wat inderdaad zoals aangegeven verloor ik goed wat BF met deze kcal inname.
En dit is ook makkelijk vol te houden.

Ik merk wel een toename in kracht de laatste weken.
Ik vermoed ook dat het eerder vocht gerelateerd zal zijn aangezien mijn taille toch -0,5cm is tov vorige week.

Tijdens mijn 6 maandelijks bloedonderzoek viel op dat Vitamine E en jodium heel laag stonden.
Sedert enkele weken neem ik daar ook supplementen voor (E mulsion Forte 5 druppels en Iodine 2 druppels)

Ook heb ik voor mezelf beslist mij niet te overhaasten, sta ik niet op 12% tegen de zomer, dan cut ik gewoon verder tot die 12% er is voor ik over ga op een cleanbulk schema

Wel ik maak mij eigenlijk niet erg zorgen over het gene de weegschaal zegt, wat inderdaad zoals aangegeven verloor ik goed wat BF met deze kcal inname.
En dit is ook makkelijk vol te houden.

Ik merk wel een toename in kracht de laatste weken.
Ik vermoed ook dat het eerder vocht gerelateerd zal zijn aangezien mijn taille toch -0,5cm is tov vorige week.

Tijdens mijn 6 maandelijks bloedonderzoek viel op dat Vitamine E en jodium heel laag stonden.
Sedert enkele weken neem ik daar ook supplementen voor (E mulsion Forte 5 druppels en Iodine 2 druppels)

Ook heb ik voor mezelf beslist mij niet te overhaasten, sta ik niet op 12% tegen de zomer, dan cut ik gewoon verder tot die 12% er is voor ik over ga op een cleanbulk schema
Wat jouw jodium betreft zou ik dan dat ene sneetje brood dan niet uit je voeding halen. Zit namelijk jodium in.
Maar als je al supps gebruikt heb je er dus blijkbaar al wat aan gedaan.

Waarschijnlijk heeft dit te maken met te weinig vis inname (1x per week)
Anders eet ik dagelijks brood, ook in het weekend. Meestal volkoren of bruin.

Supplement die ik momenteel neem ook even samenvatten:

S'morgens
1x Omega 3-6-9 XXL
1x Vitamine C boost
5x Druppels E mulsion Fore
2x Druppels Joduim
1x Q10

S'avonds
3 x ZMA XXL

Goeiemorgen,
Beperkte update, gemiddeld gewicht deze week 79,6kg (deze morgen zelfs 80,0kg)
Omtrek 87,2cm

Het gemiddeld gewicht van deze week is 79,4kg.
Buikomtrek 86m
Ik snap er niets van dat het gewicht nu al een maand gelijk blijft.
Ondanks heel strikt in mijn marco's en het afwegen ervan

Ik begin wel droger te ogen op de armen enz.
Gelukkig mag ik zaterdag naar mijn coach om alles te meten en te bespreken.
Ik ga hem ook vragen om mij maandelijks nu op te volgen.
Gelijk post ik de data van de coach

Eet je 2150 kcal pd? Als je niet afvalt is het heel simpel dat te veel kcal binnen krijgt. Eet minder of meer bewegen simpel gezegd.

Ja, sommige dagen 2100 sommige 2150kcal.
Ik beweeg meer sedert de laatste 2 weken, cardio wat opgetrokken (15min extra per sessie) en ook van 8000 naar 10000 stappen per dag.
Maar mijn taille is wel met 1cm afgenomen sedert 2 weken.

Terug
Naar boven