AndroidHealthClinic

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Heel goede training Mark, full body nu dus?

• Topic Starter Topic Starter
Heel goede training Mark, full body nu dus?

Thanks Gijs!

Eigenlijk al dit hele log.. dus een week of 8..

Maandag en vrijdag:

- Deadlift variant (regular, sumo, RDL, rackpull of platform)
- Bench variant (incline, DB incline of Close grip)
- Chins of rows
- Shrugs of abs
- Triceps of biceps pompen 3 oef.

Woensdag:
- Squat of front squat
- PP of MP
- Rows of latpulldown
- Squat of front squat beltless repout
- Delts pompen 3 oef.

begin met 2x2, en dan de training erop verhogen of 2x3->2x4->2x5

Vladi-stijl dus. zware doubles en triples op de hoofdoefeningen, en daarna ijdel pompen.
Bevalt de afgelopen weken erg goed moet ik zeggen.. en het verbaast me hoe makkelijk ik herstel ondanks dat ik 2x PW deadlift en 's ochtends vroeg train.

o.a. het commentaar van jou en frankmans hebben er wel een bijdrage in gehad, maar ik moet zeggen dat ik ook heel lang op zoek ben geweest naar DE manier voor mij om te trainen.. ik heb inmiddels wel ontdekt dat ik gewoon harder moet trainen, en m'n volume en intensiteit wat moet variëren, en dat 3 dagen per week fullbody het prettigst traint voor mij.. 4xPW UB/LB is het gewoon net niet voor mij..

Ik ben nu bijv. ook amper nog online op zoek naar nieuwe methodes, k heb denk ik wel door wat voor mij op dit moment werkt.. en tot nu toe zet ik bijna elke training PRs, en ik hoop dat dat zich zsm vertaalt naar hogere 1rm's. Verder is m'n voeding nu tip-top, m'n kennis op peil, m'n motivatie zit wel snor, m'n schouder is in orde, ben ik flink afgevallen, naar een stuk prettiger lichaamsgewicht en BF, en heb ik m'n weg gevonden qua schema.
Het is eigenlijk nu een kwestie van consistent hard trainen, en niet in m'n 'oude' valkuilen te lopen. Het duwtje in de rug, wat EmileV op een botte manier probeerde te geven, en meerdere andere personen, en uiteindelijk jij en frank op wat vriendelijkere wijze, hebben daar zeker wel in bijgedragen. Het kwartje is gevallen. Bedankt dus daarvoor.

Laatst bewerkt:
Heb ik vanaf het begin terug moeten lezen om te ontdekken dat ik eind oktober ofzo dit log opgegeven had. ;)
Kweenie waarom eigenlijk..?
Misschien was ik je beu Mark. :D
Maar gaat goed eigenlijk/eindelijk man!
Hopelijk heb je je draai gevonden, het ziet er wel naar uit.
En doe gewoon mee aan die wedstrijd man.
Gewoon voor de ervaring, en het is leuk, en je hebt echte PR's om mee te werken. ;)

Hahaha.. heel goed Hummer! Foei, foei.. zomaar de hoop opgeven! Ik denk dat ik mn draai wel gevonden heb:)

Ik zie wel.. ik moet sowieso werken, en vrij krijgen in december is haast onmogelijk op mijn werk/afdeling. Ik heb geen haast.. m'n draai vinden, en gewoon hard trainen is voor vele malen belangrijker dan een wedstrijd op dit moment. Ik zie vanzelf wel wanneer ik een wedstrijd draai!

Maarre bedankt voor je spontane reactie man hahaha:D

Je weet toch jonguh! ;)

Ik weet, ik weet.

Vanochtend:

Full Front Squat:
Met m'n hams tot op m'n kuiten
10xstang
5x40
2x60
2x80
Fx100 Stang rolde er vanaf
Fx100 bijna uitgelockt, stang rolde net te ver naar voren.
2x2x90 PR Dit was m'n oude 1rm, nice.

Clean&Pushpress:
Elke rep clean
5x40
2x50
2x60
2x2x70 PR?
ff zoeken in m'n oude log

BB rows:
4x8x80 Volume PR

Delts:
- Seated DB Press: 2x10x20, 8x22, 5x24
- Cheated Side Raises: 4x10x12
- Facepulls: 2x10xstack

Comments: Besloten om toch energie te gaan steken in m'n frontsquat, ben benieuwd of en hoe de carryover is naar m'n reguliere squat. Beetje jammer van die fails op de 100, lag puur aan het rollen. Over twee weken pak ik m sowieso. Mag verder niet klagen met PRs op alle belangrijke oefeningen, maar 90kg frontsquat, en 70kg pushpress is om te huilen natuurlijk. Komt goed.

Nette training maat, vraag, zijn de FSQ met oly grip of crossed arm grip? sinds ik oly grip frontsquat, rolt de bar heel weinig, vergeleken met crossed arm, dus als ik nu fail is altijd kracht, en geen techniek, moet je eens proberen, duurt zeer in de pols de eerste 4 o 5 keer, maar daarna is het fijner!

Die Clean & Push presses zijn wel moordend vind ik, ongeacht welk gewicht je aan kan.
Iedere rep Clean is zwaar!

Nette training maat, vraag, zijn de FSQ met oly grip of crossed arm grip? sinds ik oly grip frontsquat, rolt de bar heel weinig, vergeleken met crossed arm, dus als ik nu fail is altijd kracht, en geen techniek, moet je eens proberen, duurt zeer in de pols de eerste 4 o 5 keer, maar daarna is het fijner!

Thanks!

Mmm.. Ik doe Crossed arm grip zeg maar.. Heb ooit wel 's oly grip geprobeerd, maar dat beviel me voor geen meter.

0,0 pols flexibiliteit, hele lange onderarmen en bovenarmen, met cleans heb ik dat probleem ook, ik krijg mijn ellebogen niet goed naar voren..

Best voor de hand liggend, Ik denk dat ik het maar weer eens ga proberen, want ik faal nu puur omdat de bar naar voren rolt, niet vanwege kracht in m'n benen..

Bedankt voor de tip!

Die Clean & Push presses zijn wel moordend vind ik, ongeacht welk gewicht je aan kan.
Iedere rep Clean is zwaar!

Clean&press heeft gewoon iets.. gaafs.. bijzonders.. unieks..

Vanochtend:

Rackpulls:
eind onder de knie, zelfde hoogte als vorige week, no straps
2x10x70
5x120
1x160
1x185
2x205 PR
1x205 Kreeg de 2e rep wel van de pinnen, maar niet voorbij m'n knietjes.

Incline DB Bench:
8x20
8x30 PR
7x30
6x30

Chins:
7 reps, kipling stijl, PR

Kroc Rows:
R: 30x40 PR
L: 31x40 PR
Tijd voor grotere DBs in de sportschool

Incline Situps:
hoogste stand
10x
9x
7x
8x

BB curls:
Tussen situps door
2x10x30
Reverse grip
2x10x30

Hierna nog 1 set hammer curls

Comments:
Zoals de weerman enkele weken geleden had voorspeld, er werden PR-regens verwacht. En voorlopig klaart het nog niet op. D'r is zowaar een adertje gesprongen in m'n ogen van de rackpulls. M'n baas gaat blij met me zijn, want ik ben verder niks waard vandaag. zometeen ff een kilo chickenwings naar binnen stouwen.
Ik eet sowieso bijna alleen nog maar magnetron hamburgers met verse salade, chickenwings, koffie en sigaretten. Toch groei ik, en worden m'n abs steeds meer zichtbaar. Vaag.

Laatst bewerkt:
het word idd tijd voor zwaardere db's! 30 reps is wel heel veel! :D

het word idd tijd voor zwaardere db's! 30 reps is wel heel veel! :D

Ja, en ik heb als echte Vladi-wannabe natuurlijk ook die One Arm EZ-bar Rows geprobeerd, maar die bevielen me niet zo. Meer bezig om te voorkomen dat die stang niet tegen m'n been of het bankje komt, en met balanceren.. Misschien dat ik toch maar over moet gaan stappen op One arm cable rows ofzo..

De eigenaar van de gym beloofd al 4 maanden om nieuwe DB's te bestellen, van 44 t/m 60, maar dat was net als de 1,25kg schijfjes.. duurt maaaanden voor ze er eindelijk zijn.

Maar ondertussen wel 3 nieuwe machines voor de kuiten kopen. Homo.

1,25 kg schijfjes heb je toch niet echt noodzakelijk nodig man.

Anders koop je gewoon een los dumbbell stangetje voor jezelf, en neem je dat mee.
Wel lekker bruut hoor, 30 reppers.
Heavy duty voor de grip ook lijkt me.
Goede rack-pulls, mooie training.
Maar die barbell curls kunnen zwaarder man! ;)

1,25 kg schijfjes heb je toch niet echt noodzakelijk nodig man.

Tja.. ja en nee.. kijk voor deadlift maak ik stappen van 5kg, voor squat soms ook.. maar voor mijn bench en MP vind ik het wel relaxt om kleine stapjes te maken..

Tis niet noodzakelijk nee, maar wel comfortabel. PRs motiveren mij meer dan fails, dus als ik bijv. 2,5kg PR heb, ipv een 5kg faal.. You get the picture!

Anders koop je gewoon een los dumbbell stangetje voor jezelf, en neem je dat mee.

Dat is misschien wel een idee ja..

Wel lekker bruut hoor, 30 reppers.
Heavy duty voor de grip ook lijkt me.

Ja, best wel.. en de conditie haha.. Ik heb geprobeerd 'm zo min mogelijk stil te leggen tussen reps..

Goede rack-pulls, mooie training.
Maar die barbell curls kunnen zwaarder man! ;)

Dank je, beviel me ook wel goed ja!

En over die BB curls.. volkomen gelijk. Ik was lui mbt Der Bizeps vandaag. Ik maak het volgende keer goed ja? Wordt weer tijd voor een Biceps-PR vind ik. Al ben ik beter met DB's dan met BB's wat biceps betreft haha..

Nieuwe log, is me niet opgevallen lol. Ik zie Full FSQ, very nice.
Mooie rackpulls ook, vind het loskrijgen juist het k*tste, als de bar eenmaal los komt fail ik het nooit.

Nieuwe log, is me niet opgevallen lol. Ik zie Full FSQ, very nice.
Mooie rackpulls ook, vind het loskrijgen juist het k*tste, als de bar eenmaal los komt fail ik het nooit.

Welkom.. Ons oude Internet-gekibbel is inmiddels toch verleden tijd hahaha:roflol:

Ja, front squat is een nieuwkomertje.. Techniek is echt wennen, aangezien ik een enorme forward lean in m'n reguliere squat heb, en niet erg rechtop zit.. en ik heb het probleem dattie van m'n schouders afrolt, en dat zuigt. Maar ik ga de clean grip maar 's proberen onder de knie te krijgen.

Tja, rackpulls.. Leuke afwisseling, alleen op de vroege ochtend zuigen ze nogal hard.

Ja, en ik heb als echte Vladi-wannabe natuurlijk ook die One Arm EZ-bar Rows geprobeerd, maar die bevielen me niet zo. Meer bezig om te voorkomen dat die stang niet tegen m'n been of het bankje komt, en met balanceren.. Misschien dat ik toch maar over moet gaan stappen op One arm cable rows ofzo..

De eigenaar van de gym beloofd al 4 maanden om nieuwe DB's te bestellen, van 44 t/m 60, maar dat was net als de 1,25kg schijfjes.. duurt maaaanden voor ze er eindelijk zijn.

Maar ondertussen wel 3 nieuwe machines voor de kuiten kopen. Homo.

zooo herkenbaar dit! had ik bij me oude gym ook altijd dat geleuter. db's tot 38 kg pfff.

en ik heb t ook wel s geprobeerd die ez bar rows maar ik vind dat lastig

Goed bezig Mark alleen kappen met die sigaretten natuurlijk. Verder zal hard werken op een oly stijl full squat je front mee omhoog nemen terwijl een low bar wide stance squat meestal nauwelijks wat doet voor fronts en zeker een vaag gevoel geeft qua groove voor je fronts. Het is maar waar je aan wilt werken.

Goed bezig Mark alleen kappen met die sigaretten natuurlijk. Verder zal hard werken op een oly stijl full squat je front mee omhoog nemen terwijl een low bar wide stance squat meestal nauwelijks wat doet voor fronts en zeker een vaag gevoel geeft qua groove voor je fronts. Het is maar waar je aan wilt werken.

Stoppen met roken komt wel goed..

Waar ik aan wil werken? Mijn reguliere squat. Ik denk alleen dat het geen toeval is dat ik zo'n lage frontsquat heb, daar zit wel een weakness.. D'r zit maar 10kg verschil tussen m'n pushpress en MP, legdrive is serieus weak.

Met twee keer deadliften in de week kan er geen extra posterior chain work meer bij.. dat wordt a bit too much. Dus dan maar extra quad/glute work

Daarom ben ik benieuwd of een hoger frontsquat 1rm een hoger squat 1rm oplevert.

Misschien denk ik weer veel te veel na, dus ik ga het gewoon proberen, en ik zie wel waar het schip strandt!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven