AndroidHealthClinic

Road to recovery by Fitness 4 me

IN:D

Hoe gaat het ermee?

• Topic Starter Topic Starter

Hoe de titel het al zegt road to recovery gaat steeds beter, alleen nog even paar maandjes rustig aan en vanaf juni of juli ga ik weer hard er tegen aan richting de 7% en toch massa opbouwen net als vorig jaar:D. Nu van alle kwaaltjes afkomen en dan flex cup en iron man here i come.

Zal komende week al mijn training posten ga het wel rustig aan doen weekje even niet squatten ivb pijn aan knie komt allemaal goed;)

Sorry voor late respons ben tijdje beetje afwezig geweest het zit met een ischias kan je niet alles doen zoals je vroeger deed je voelt altijd een pijn. En beinvloed mijn trainen inderdaad van grond uit tillen gaat lastig tot moeizaam ermee. Zelfs zo erg dat ik van een deadlift van 200kg naar 120kg vanuit een rek ook nog eens. Ook met squatten blijft lastiger maar is niet onmogelijk.

Maar sinds gisteren heb ik weer kunnen deadliften vanuit de grond was helemaal verbaasd pijntje blijf je voelen maar toch. Eerste set 110 kg x 6 tweede set 130 x 6 derde set 150 x 6 vierde set 170 x 6 :) was heelmaal happy ben echt op de road to recove

---------- Post toegevoegd Fri 1 Mar 2013 om 12:47 ----------

Ben nu sinds een paar dagen bezig met xtreme pump van xxl en daardoor krijg ik een betere doorbloeding en merk ik mijn ischias minder kan het iedereen aanraden en niet om even reclame te maken.
Ja dat je trainen beinvloed wordt door ischias leek me al aannemelijk. Maar is het ook andersom: treedt er bij je ischias ook verbetering op door het trainen?

Dat is wel een pijnlijk verschil ja. Nog nette gewichten, maar lijkt me pijnlijk.
Maar hoe kom je daar dan zo aan?

Ja dat je trainen beinvloed wordt door ischias leek me al aannemelijk. Maar is het ook andersom: treedt er bij je ischias ook verbetering op door het trainen?

Dat is wel een pijnlijk verschil ja. Nog nette gewichten, maar lijkt me pijnlijk.
Maar hoe kom je daar dan zo aan?

Of er verbetering op treedt niet echt enige wat je kan doen is spieren aansterken. En hoe ik eraan ben gekomen onder mijn wedstrijd voorbereiding zal ik iets fout getild hebben want heb er pas echt las van gekregen gedurende voorbereiding, zitten gewoon wat zenuwen bekneld enige wanneer ik er weinig tot geen last van heb is als ik wedstrijd klaar ben drukt er geen vocht meer op.

---------- Post toegevoegd Sun 3 Mar 2013 om 11:54 ----------

Maar zijn ergere dingen in het leven zoals ecto zijn:D

Zo heb moeten overstappen van een 4 dagen split naar een 3 dagen split. Uitgewerkt op de volgende manier:

Maandag borst/triceps
Woensdag rug/biceps
Vrijdag benen/schouders

Maandag borst gedaan begonnen met incline benchpress
60kg x 20 ( warming up ) 80kg x 12 / 100 kg x 8/ 110kg x 4
Benchpress 100kg x 10 /115 x 8 / 130 x 4
Flyes doe ik nooit op gewicht alleen op gevoel 4 setjes met 16 kg dumbbells rep range ongeveer 12

Seated dumbbell curls: 20kg x 8/22kg x 8/ 24kg x 8
Pose curls met cable 30 kg 9 a 10 reps voor 3 setjes
Cable hammercurl 2 setjes met 55 kg in de cable cross om even door te pompen

Gister rug triceps dit stond op het programma:

Latpulls 12 x 62 kg / 10 x 71 / 8 x 71 / 6 x 79
Pullsups bodyweight + 10 kg aan de riem 4 sets met 6 reps
Deadlifts 20x 70kg / 100 x 10 / 130 x 6 / 150 x 6/ 170 x 4
Machine rows free weight 45 kg per kant 8 reps / 55 per kant 8 reps / 60 per kant 6 reps
Machine rows 70 kg 4 setjes alles 10 reps

Triceps

pulldown 70 kg x 12 / 77 x 10 / 84 kg x 10 / 91 ( full stack 8 reps )
Dippen bodyweight+ 15 kg x 15 / bodyweight + 30 kg 12 reps/ bodyweight + 45 kg 8 10 reps
one arm pulls down 4 setjes met 23 kg a 10 reps

Ik volg ;) Veel succes bij je volgende wedstrijd! Ik vond je er nu al goed uit zien op de foto's.. Maar weet natuurlijk ook niet wat de concurrentie is haha. Benen zijn sowieso lastiger om te trainen..Duurt helaas wat langer! Ondanks je ischias ga je er wel komen :)

Zal dit log maar eens helemaal opnieuw beginnen ik train nu als volgt: maandag borst/ triceps + buik/kuiten
Woensdag rug/traps/biceps
Vrijdag Benen/schouders

Gisteren borst gedaan

4 sets dumbbellpress flat bench 42,5 kg x 8
Incline benchpress i(n multi jammer genoeg) 20 kg elke kant 12 reps/30kg elke kant 12 reps/40 kg elke kant 8 reps/ 50kg elke kant 4 reps.
Cables flyes gedaan met 30 kg elke kant alles 12 reps 4 sets

Triceps

frenchpress set 1 10 kg elke kant voor 12 reps/set 2 15 kg elke kant 12 reps/20 kg elke kant 8 reps/20 kg elke kant 8 reps

Dippen met ketting en riem voor extra gewicht, eerste set 15 kg 15 reps/ 2e set 30 kg 10 reps/ 3e sets 45 kg 8 reps.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 10:15 ----------

Afgelopen vrijdag weer kunnen squatten geen pijn meer aan mijn knie :)

Ben tot 145kg gegaan volgende keer beter

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 10:19 ----------

Voeding is ook wat veranderd:

Maaltijd 1: 80 gram havermout + 20 gram rozijnen + 30 cl magere melk + 40 gram whey delicious
Maaltijd 2 en 3 : 2 meergranen afbakbroodjes met 125 gram kipfilet en 25 gram noten
Maaltijd 4: 100 gram 4 granenpasta met 200 gram spinazie en 125 gram zalm
Maaltijd 5: 90 gram zilvervliesrijst met 150 gram sperziebonen en 125 gram tartaar + 25 gram noten en 1 sinaasappel
Maaltijd 5 500gram magere kwark
Pre workout 5 gram bcaa + unleash v3
Post workout 70 gram advanced post workout

Kom zo op ongeveer 4000 caloriën

Laatst bewerkt:
Vandaag benen/schouders heb het even omgegooid heb wat stress te verwerken en wat kan je beter dan alle stress op een stang gooien en squatten

Terug
Naar boven