MuscleMeat

Rob G's log - Sheiko Hypertrophy

• Topic Starter Topic Starter
Over welke basic fouten spreek je Rob?

Bij squats te ver omhoog kijken. Armen en schouderpositie beetje off, heup te ver naar achter steken waardoor het goodmorning wordt bij zwaardere gewichten.

Vond dit al aardig leerzaam:

Maar je ziet bij bijvoorbeeld Jonnie Candito dat hij ook recht vooruit kijkt terwijl hij squat en raadt dit ook aan, of keek je echt omhoog?

Ja een ieder moet kijken waar hij wilt, maar ik keek wel idd schuin omhoog. Naar punt zo 3-5 meter voor je op de grond is voor de meeste prima denk ik.

In voor RTS-ervaringen van iemand die aardig vergelijkbaar is met mij qua kracht! Al vind ik het een vreemde keuze om dat nu even naast je neer te leggen, juist nu lijkt het systeem me ideaal.

In voor RTS-ervaringen van iemand die aardig vergelijkbaar is met mij qua kracht! Al vind ik het een vreemde keuze om dat nu even naast je neer te leggen, juist nu lijkt het systeem me ideaal.

Leuk dat je in bent!

Punt is dat als ik op rpe 9 ga knallen ik dus veelal inlever op vorm. Het is dan continu een strijd met je ego dat je voor je gevoel wel zwaarder kan, maar dan van rpe 8 naar 10 schiet bij minimale verhoging door bad form.

Het is beetje begonnen nadat ik bovenstaande video had gekeken en me dus in veel 'common mistakes' herkende. Plus dat ik simpelweg beetje squat zo om en nabij de 140 kg wat wel echt een laag gewicht is. Er moet zoveel meer in zitten en dat zit hem in het feit dat ik niet confident genoeg ben en niet ervaren genoeg met het doen van steady zware squats. Zeker ik ben nu ook aan't cutten wat dus wat kracht kost. Anderzijds ben ik toch wel met veel dedication bezig enkele maanden dat ongeacht het kcal tekort ik betere resultaten had moeten hebben.

Ik kan dus nu beslissen door te gaan op dezelfde manier, of te werken aan mijn form. Dat laatste lijkt mij een logischere aanpak.

Verder heb ik veel last van mijn rechter trap/lat die verkrampt is. A-symetrische lats waar ik niet tegen kan. Knopen etc. Ik denk dat betere form gaat bijdragen aan een gezondere houding en minder irritatie in de rug.

All in all wil ik even de touwtjes laten vieren en even lekker wat trainen op vorm, volume, lekker in de lifts komen, etc. Dan ga ik vervolgens die laatste 3 mooie weken van dit RTS template knallen.

IM week 7 dag 2

Gisteravond een concert (Puscifer, geen aanrader) en bier gedronken. Veel. Dat doe ik niet zo vaak. Laat in bed, vandaag werken: brak.

Training was dan ook alleen om het hoofd even te legen en alcohol er uit te zweten. Beetje een bb tot cardio sessie met aardig wat volume, kleine 2 uurtjes pompuh.

Benchpress touch and go
Opwarmen tot
5 x 5

Cable fly
2 x 15 pompsetje hoge pulley
2 x 15 pompsetje lage pulley

Single arm cable pull down
Opwarmen tot
5 x 5

Single arm cable row
2 x 8
2 x 12

Face pulls
3 x 15

Cable crunches
2 x 15
2 x 12
2 x 10

Ab rollouts SS weighted leg raise
3 x 10 - 10

Biceps barbell curl
2 x 12
2 x 10
2 x 8

Biceps cable curl
2 x 8
2 x 12

Barbell calve raise
2 x 25
2 x 20
2 x 15

Single leg calve raise (in leg press)
2 x 25
2 x 10

Opmerking: zeer lage irritatiegrens. Muziek te hard, muziek te zacht, continu andere muziek. Voelde me dik, skinny, lelijk, knees were pointy. Fucking pms hit me hard. Duurde uurtje om er beetje in te komen.

Tijd te bankhangen en 16 uur te slapen. Morgen zand uit kutje spoelen en lekker squatten, fris en uitgeslapen.

Haha had je de hele sahara erin zitten?

Mja gezien de hoeveelheid lauwe pils en gebrek aan slaap was dit nog een aardige prestatie dat kan ik je wel vertellen ;)

Oké, duidelijk verhaal wat betreft je trainingskeuzes. Strugglen met form, ik weet er alles van... ;)

Puscifer heeft een aantal geweldige nummers IMO, maar verder is het wat te sloom voor mij. Zou ook niet naar een concert gaan. Maar de zanger is ook van Tool, en dat is misschien wel mijn favoriete band ooit!

Oké, duidelijk verhaal wat betreft je trainingskeuzes. Strugglen met form, ik weet er alles van... ;)

Puscifer heeft een aantal geweldige nummers IMO, maar verder is het wat te sloom voor mij. Zou ook niet naar een concert gaan. Maar de zanger is ook van Tool, en dat is misschien wel mijn favoriete band ooit!

Ja ik ken het als een serieuze band. Maar ken alleen de rustige nummers van ze, aantal leer geluisterd meer niet. Had verwacht dat het dus een intiem 'serieus' concert zou worden.

Maar er stond een boxring in het midden met soort wwe vechters (of parodie er op). Tussen de nummers door werd er wat geworsteld. Die worstel gasten en dames op het podium. Ik vond het contrast tussen de gimmick van de parodie op worstelen en de toon van de muziek bijna storend.

Tool live gezien, geniaal. Perfect circle live, geniaal. Maar dit, neh was niets voor mij.

IM week 7 dag 3

Ok even wat opwarm werk toegevoegd:
- foam rollen (full body zo'n beetje)
- Static stretch
- Dynamic warmup

Jump squats op box
Stuk of 10

Squats (1 ct paused)
2 x 8 x 50
5 x 80
5 x 100
5 x 110
5 x 5 x 120
12 x 90

Squats allemaal in mooie form.

Beetje gevarieerd met bar positie. Waar ik vroeger altijd low bar squatter was, ben ik afgelopen jaar gaan high bar squatten.

Uiteindelijk toch de bar wat lager geplaatst, minder extreem high bar dus. Dit is comfortabeler en voelt wat beter, ga deze bar positie dan ook zo door zetten.

Close grip floor press
2 x 8 x 40
5 x 50
7 x 60
7 x 70
5 x 80
6 x 70
7 x 60

Glute ham raise
3 x 5

GHR niet recht als een plank. Hoek tussen bovenbenen en bovenlichaam ca 135 graden. 180 is te zwaar voor me.

Farmers (dumbbells in hand)
30 meter met 30 kg/hand
30 m 52 kg/hand
3 x 20 m 52 kg/hand

Beetje weinig ruimte voor farmers daar (kan 10 meter lopen en moet dan 180 graden draaien on the spot) en met dumbbells is kut, dingen beuken tegen je benen aan continu.

Maar ok. Hard gewerkt. Lekkere training. Toch wel fijn zo een beetje doen waar je zin in hebt. Ik wordt wel erg obsessieve van strakke schema's merk ik.

farmers met 30 kg in de gym? Veel te licht voor jou G. Tijd voor het echte werk weer!

Tool moet &%R$#$ eens een nieuw album maken!

Prima squats toch? :)

maar simpele feit is dat de basis er niet helemaal ligt.

Ik denk dat ik beter even aantal kleine correcties kan maken. Dit hoeft geen maanden traject te worden. Het zijn wat basics die ik denk ik vrij snel voor mezelf op kan pakken. Mijn techniek is wel redelijk netjes moet ik zeggen, squats en deadlifts,

voor je gevoel wat basic fouten maakt die je belemmeren paar echte stappen te maken.

Ik loop nu tegen plateau's aan die imo zeker te wijden zijn aan techniek of beter het gebrek aan. En niet zozeer de kracht die ik niet heb.

Wat ik hier uit op maak, is dat de potentiële kracht in de primaire 'movers' in genoemde bewegingen wel degelijk aanwezig is.

Waarschijnlijk ligt dit (naast mogelijk ook technische punten) voor een deel bij te zwakke synergisten in samenhang met bepaalde punten in de bewegingsuitslag.

Heb je al eens een 'weakspot analysis' gedaan en geprobeerd dit aan te pakken met specifieke variaties op de main lifts?

Wat ik hier uit op maak, is dat de potentiële kracht in de primaire 'movers' in genoemde bewegingen wel degelijk aanwezig is.

Waarschijnlijk ligt dit (naast mogelijk ook technische punten) voor een deel bij te zwakke synergisten in samenhang met bepaalde punten in de bewegingsuitslag.

Heb je al eens een 'weakspot analysis' gedaan en geprobeerd dit aan te pakken met specifieke variaties op de main lifts?

Ja hier heb je zeker een goed punt. Analysis die ik nu doe is zodra de lift afwijkt van 100% form kijken hoe, en dan proberen te achterhalen wat mogelijke oorzaak is. Weakspot analysis klinkt sowieso bad-ass dus in. Ik vind zo snel ff volgende:

http://www.powerrackstrength.com/how-to-attack-weaknesses-performing-a-weakness-analysis/

https://www.reddit.com/r/powerlifting/comments/3051ti/reddits_compendium_to_overcoming_weak_points/

Zo snel is het voor mij:
Bench: bottom part
Squat: midway
Deadlift: lockout

Zelf denk ik mijn lats sowieso problematisch. Wat ik zeg, veel last van rechter lat. Doe nu ook tijd geen pull-up meer omdat ik last kreeg van rechter schouder aangezien die rechter lat niet in het gelid loopt en de pull-up dus slechte vorm krijgt. Single arm cable pulldowns gaan doen, single arm calbe rows, zware lever rows. Maar moet toch eigenlijk echt weer eens aan pullups beginnen.

Is er uitgebreider naslagwerk of ga ik dadelijk gewoon die persoon worden die zijn lifts gaat filmen in de gym (no hating, ik vind dat zelf altijd wat awkward).

Ja nadat ik die zamger heb gezien deze week ben ik ineens wat minder amped voor een nieuwe Tool plaat.

Huh, James Maynard Keenan de zanger van Tool vind je geniaal en James Maynard Keenan de zanger van Puscifer vindt je niks? :D

Huh, James Maynard Keenan de zanger van Tool vind je geniaal en James Maynard Keenan de zanger van Puscifer vindt je niks? :D

Toen ik Tool en Perfect Circle live zag had die Maynard nog soort van podium angst waardoor hij achter een wit doek zat gedurende het hele optreden en je enkel zijn schaduw geprojecteerd op dit doek zag. Ik denk dat hij in de tussentijd soort therapie is ondergaan want nu stond hij in pak, met een leren masker en hanenkam op het podium full r*tard te gaan. Ik vond hem beter tot zijn recht komen achter het witte doek. Dus ja komt er idd wel beetje op neer dat wat je hier boven stelt ik kan beamen.

Haha in Ahoy ooit had hij het hele concert een gasmasker op. Het is gewoon een rare snuiter :)

IM Week 8 Day 1

Deadlifts
2 x 8 x 50
5 x 80
5 x 110
5 x 140
5 x 5 x 160

Vermoeidheid zat er nog wat in van de 5 x 5 squats. Maar goed verder smooth lifts allemaal met goede pauze na iedere rep.

Benchpress (touch and go)
2 x 8 x 40
5 x 60
5 x 80
5 x 90
5 x 95
4 x 95
2 x 5 x 90

Haha dit wordt een inkoppertje voor iemand...

Pullups
5 x 5 x bw
Zeer zeer magertjes / halfreps

Tijd geleden gestopt met pullups vanwege last van schouder, arm, alles behalve lat. Maar heb wel behoorlijke weak lats volgens mij. Dus dit ff rustig aan weer opbouwen. Maar goed, beetje opletten dat het niet met alle mogelijke andere spieren gecompenseerd wordt, dus matige repjes.

Prima workout verder, veel zweten, veel stinken.

Terug
Naar boven