AndroidHealthClinic

Rob G's log - Sheiko Hypertrophy

Doe anders latt pulldown ipv pull ups als zeer doet.

Zand al uit je vagina? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
IM Week 8 Day 2

Rest van de week druk dus vandaag maar direct er achteraan. Korte tren met alles ruim onder de 90 minuten.

Pin squats
2 x 8 x 40
5 x 60
5 x 5 x 80
5 x 90
2 x 5 x 70

Pin squats zijn hard. Gewicht leek weinig effect te hebben, het was allemaal taai.

JM Presses
2 x 8 x 20
2 x 8 x 30
8 x 35

Was ff naar kleedkamer, kom terug, bankje weg, geen zin om weer terug te halen.

Front squats
2 x 8 x 40
5 x 50
5 x 60

Bar sliding. Schouders gave up on life.

303 squats
2 x 5 x 60
2 x 5 x 80
5 x 90
2 x 4 x 100

Prima training, meer vorm dan inhoud.

IM week 8 day 3

Had onverwacht gaatje in de planning dus snel tussendoor

Benchpress
Opwarmen tot
5 x 5

Cable flyes
2 x 15 high pulley
2 x 15 low pulley

Dips
3 x 8

Triceps db extensions
2 x 12

Triceps cable extensions
2 x 15

Biceps bb curl
4 x 10

Biceps cable curl
2 x 12

Cable crunch SS barbell calve raise
6 x 15 - 25/15

Ab roll-out SS weighted leg raise SS Single leg calve raise in leg press

3 x 10 - 10 - 25/15

Alles in moordend tempo (<90 min)

Tussendoor: gewicht nu 87 kg
Vetpercentage is moeilijk zeggen, het oog zou zo 11-12% zeggen. In de ochtend nu wel behoorlijk hard en droog.

Was beetje van plan cutten te laten voor wat het is maar afgelopen week dus wel redelijk uit automatisme door gecut.

Ga nog 1 week aanrommelen, volgende week zaterdag even in Baarn spelen met de jongens met borsthaar, en daarna weer RTS hervatten. Week 6-9 nog te gaan.

Les geleerd is iig wat eerlijker te zijn in wat RPE 9 is, waar ik denk dat het 9 is, is het toch vaak 9,5 a 10 aangezien de vorm er onder te lijden heeft.

Dus nu wel aantal weekjes nadruk op vorm gelegd. Ik weet je gaat je squat niet in 2-3 weken even glad strijken. Maar ik denk dat ik wel wat bewuster en beter mee om ga en mijn lifts sowieso wel goede vorm hebben. Het is vooral focus bij de zware lifts en echt even niet forceren. We gaan het zien. Morgen deadlifts, zin an.

Lijkt me heel redelijk om de RPE 10 te beschouwen als je 1RM met solide vorm. Goed bezig hoor, ik heb vaak genoeg doorgeramd en zelfs als je er zonder blessures vanaf komt, schiet je er weinig mee op.

Lijkt me heel redelijk om de RPE 10 te beschouwen als je 1RM met solide vorm. Goed bezig hoor, ik heb vaak genoeg doorgeramd en zelfs als je er zonder blessures vanaf komt, schiet je er weinig mee op.

Het is ooit moeilijk zeggen imo. Bv 4 squats @9, dan is het vaak rep 1 vorm niet goed (70% van perfectie), rep 2 goed, rep 3 bv op 90% en rep 4 wordt dan 50-60% oid.

Voor gevoel zit het dan niet in het gewicht maar ontbreekt het aan techniek, maar het is toch zeker resultaat van het gewicht. Ach, tijd zal het uitwijzen.

Aha, ja dat is niet de bedoeling natuurlijk. Idealiter is iedere rep technisch identiek. Misschien is het dan toch beter om een poosje echt flink te reppen, beginnend bij 70 % van max (@7 gok ik, kun je opzoeken).

Aha, ja dat is niet de bedoeling natuurlijk. Idealiter is iedere rep technisch identiek. Misschien is het dan toch beter om een poosje echt flink te reppen, beginnend bij 70 % van max (@7 gok ik, kun je opzoeken).

Ja ik heb nu dadelijk een paar weekjes 5 x 5 gedaan op ca. 70%. Nog wat assistance. Cummt goed. Ik ga niet forceren en maak RTS af. Dan zien we wel verder.

IM week 8 day 4

Paused deadlift
2 x 8 x 50
5 x 80
5 x 100
5 x 120
5 x 130
5 x 140
5 x 150
2 x 5 x 160
2 x 5 x 150

Eerste keer paused deadlifts, maar ging prima. Bij 160 ging rep 4 en 5 wat taai op lockout. Verder smooth.

Military press
2 x 8 x 20
5 x 30
2 x 5 x 40
3 x 5 x 50

Schouder presses zijn weak. Voelt ook erg zwaar allemaal. Na RTS even schouders en lats goed bij werken.

Snatch grip sldl
8 x 60
8 x 100
2 x 8 x 110
8 x 100

Die 110's waren wat lelijk. Bij een snatch grip sldl heb je eenmaal niet over je hele rom een 'holle' rug, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling/wens. PT kwam me weer aanspreken maar deze keer vond ik het wat mierenneukerig.

Al met al prima.

Laatst bewerkt:
Nieuwe mosh favo op repeat:

Van dit albumpje:

Lekker hersenloos gebeuk in het hatebreed straatje.

Die military press is wel erg vrouwelijk

Kom op nou, rob.

IM week 9 day 1

Squat
2 x 8 x 50
2 x 5 x 80
2 x 3 x 100
2 x 3 x 110
2 x 3 x 120
2 x 12 x 90

Pin press
2 x 8 x 40
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 5 x 85

Kut training. Duizelig vanaf eerste rep squat en niet opgehouden. Alsof ik een dag niet gegeten had. Voeding was gewoon prima vandaag dus weet ook niet wat het precies was. Heb maar wat rustig aan gedaan, bang beetje hard te squatten en wakker te worden onder de barbell. Na pin press gestopt want toen was ik er wel klaar mee. Je hebt ooit van die dagen.

Zwaar weekend gehad?

Ah kijk, de volgende keer er dus weer hard tegenaan in het weekend :thumbs:

Het is ooit moeilijk zeggen imo. Bv 4 squats @9, dan is het vaak rep 1 vorm niet goed (70% van perfectie), rep 2 goed, rep 3 bv op 90% en rep 4 wordt dan 50-60% oid.

Voor gevoel zit het dan niet in het gewicht maar ontbreekt het aan techniek, maar het is toch zeker resultaat van het gewicht. Ach, tijd zal het uitwijzen.
Als je RTS echt leuk vind en bijvoorbeeld nog een keer wilt doen is het misschien een idee om iets lagere maxes in te vullen?

Als je RTS echt leuk vind en bijvoorbeeld nog een keer wilt doen is het misschien een idee om iets lagere maxes in te vullen?

Ik denk dat ik enerzijds niet eerlijk genoeg naar mezelf ben qua wat precies mijn rpe is. Anderzijds ook simpelweg er beter mee moet leren werken. Het is niet bewust dat ik me sterker voor wil doen dan ik ben, maar ik denk dat je als bb'er wel gewend bent meer tot faal of bijna faal te trainen. Je overschat een rpe 9; denkt dat er nog een rep in de tank zit maar vaak zal dat niet zo zijn.

Ook verspil ik redelijk wat energie aan de opwarm setjes. Denk als ik nog eem keer een rts cycle doe ik er wat meer feel voor heb en bij een 4 repper niet alles in 4 reps op hoef te warmen.

Goed, er is een hoop nieuw, en het meeste is positief. 9 weken strak schema hanteren is ook even wennen, wellicht dat ik wat te snel een toevlucht zoek naar een 'break' van het schema, ipv aanpassingen maken in de routine.

Achja, geleerd. Al met al ga ik zeker wel wat goede kracht gains gemaakt hebben na de cycle, en qua fysiek ondertussen ook gewoon goede cut door gezet. Moet niet te kritisch zijn, leerpuntjes mee pikken en lekker door zetten.

Terug
Naar boven